BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2009-01-20 21:49 Turbo

Imádom az ilyen nagy tudású "mestereket"!

Amikor nagyon elégedetlen voltam a gyári gagyi rádióval, akkor bementem egy "autóhifi stúdióba", ahol megállapították, hogy hiába is tennének be a gyáritól eltérõ masinát, az tutira nem mûködne a canbus miatt, csak néhánytízezres plusz kütyüvel. Aztán persze a duplarádiós blau minden gond nélkül mûködik azóta is egy másik helyen beszerelve.

Aztán én már cseréltettem turbót cca 140e után (bár utólag lehet, hogy nem is kellett volna) , az is minden hókusz-pókusz nélkül simán elektromosan is összecsatlakoztatva rendben mûködik.

BarG Elküldve: 2009-01-20 21:07 Turbo

Fekete320d írta: Sziasztok. Úgy fest eljött a vég. A kocsim 1000-2000Fordulatra mikor felpörög akkor hülye süvítõ hangot ad. Mikor meg leveszem a gázról a lábamat akor meg ugyan ez vissza felé. Viszont húz. (Nagyon) nagy gázra füst. 20'000Km alatt Kb 1,3L olajat megevett. Castrol 5W-30 Llife04. Míg az elõzõ és az az elötti olajcserére nem is volt szintváltozása. 30000KM-re állítják, de olyan 18'000Km alatt vissza is számolja. (Bár nálam rendszeres a 180-200Km/h vagy a feletti huzamos közlekedés is.) 2003' évjárat. 320DA Sedan Facelift. 145'000Km-el. Elképzelhetõ hogy meg fog halni a turbója? A Szakszervizbe már megkaptam hétfõre az idõpontot, csak nem merem bevinni, mert már pedzegették a turbcserét is. És kicsit tartok a 2500€-s számlától

Tényleg csak szakszervíz cserélheti ki a turbót? Sima autószerelõ nem tudja? Mert az Ebay-en már fele annyiért is van.

Egy szerelõ mondta, hogy lehet hogy csak csõ csúszott le, de húz ugyhogy viszavonta. A másik meg hogy valami kis állat bisztos kirágta a csövet, és szelel. Ezek a véleményeket megköszönném ha hozzáértõ kommentélná, vagy valaki aki felé volt már ilyen.

Köszönöm!


Nehogymár elhidd, hogy 2500 Eur a turbó!!!
Elmész független turbóshoz, 200e Ft alatt megvan. A netet nemcsak fórumozásra lehet használni, hanem direkt infogyûjtésre is, beütöd a guugli-ba, hogy turbo, erre kidob egy csomó turbo javítót, forgalmazót, néhányat felhívsz és máris nem 2500 Euroról beszélünk.
Persze 200e se havaj-dizsi .......

BarG Elküldve: 2009-01-19 18:52 Chip tuning

Szép dolog az a Snici box .....
2000 Eurot kérnek érte.....
Hardveresen már egy csomó box ugyanazon az elven mûködik (küberl, powerklick, rapid) vagyis a railnyomást emelik a terhelés függvényében, igazán a különbség az emelés okosságában van, a programban - ebben lehet jobb a Snici. Tehát hardveresen egyik se kerül egy tizesnél többe, amit megfizettetnek velünk, az a név. Még az is lehet, hogy a fikázott Bacar is ugyanaz mint az AC, a különbség csak a program.

Az, hogy van-e egy boxban poti, nem jelent már semmit, mert a digi mikrokontrollerek olvassák a poti beállításait és ezzel más programra tudnak átállni. Ettõl függetlenül olyan boxot, ami csak egy nyûves poti, semmi esetre se szabad venni.

Én ott húznám meg a vonalat, hogyha valakinek elég 10-15% erõnövekedés, az vegyen boxot, mert ennyi tartalék van a többi szenzorban, akinek több kell, az menjen csippelni, mert az már nem jön ki hosszú távon a boxból, probléma mentesen. Rövid ideig lehet, de azt az egy szerencsétlen machinált paramétert olyan nagyon el kell tolni, ami középtávon hibát okozhat valamely mechanikai egységben.

Buta dolog ez a chip-box éles vita, szvsz meg kell találni, melyik mire jó, kinek milyen elvárásai vannak, majd aszerint választani. Inkább azzal kellene foglalkozni, hogy a sokféle box közül melyik a gagyi, melyiket nem szabad megvenni, meg hogy melyik csipmester kerülendõ széles ívben.

uff

BarG Elküldve: 2009-01-10 01:04 Turbo

Burns írta:
BarG írta:
Lehet, hogy ez az olaj jobb, mint a jóváhagyással rendelkezõk, DE hivatalosan nem megfelelõ Lehet, hogy van egy olyan paramétere, ami kívül esik a BMW által elvárt tûrésmezõbõl, ezért nem kapta meg a jóváhagyást. (vagy lehet, hogy a Castrolnak amúgy is van 4-5 jóváhagyott olaja, ezt be se vizsgáltatták - ki tudja) Ha garanciális problémád támadna, vesztenél a vitában ......


Jóváhagyások és minõsítések:

* ACEA A3/B3,A3/B4,C3

* API CF

* MB-Approval 229.31

* VW 502 00 / 505 00

A BMW diesel követelmény ACEA A3 és ACEA B3! Gondolom akkor megfelel...


Tévedsz!
BMW Long Life 01 vagy BMW Long Life 04 a hivatalos követelmény. Bár ebben ugye az az érdekes, hogy az E46 széria 1998-tól van, a 01 meg 2001-ben, a 04 meg 2004-ben jött ki(régebben volt Special öl meg BMW LL 98 is) Lényeg a saját követelményrendszer. Anno amikor megvettem a sajátomat, lekértem a BMW Magyarországtól a jóváhagyott olajok listáját, ami persze azóta bõvült (2004), és ennek a jóváhagyásnak rajta kell lenni az olaj dobozán. ACEA minõsítés nem elegendõ.
De mint írtam, technikailag valószínüleg nem lesz semmi probléma.

BarG Elküldve: 2009-01-09 20:41 Turbo

laci320d írta:
BarG írta:
laci320d írta:
BarG írta:
laci318d írta: Megnéztem a kartelgázszûtõt, tele volt égett olajjal.Pedig nemrég cseréltem.Kb 10000km van a szûrõben,az olajban 2000,és már nagyon égett szaga van.


Mit jelent nálad, hogy égett olaj?
Mert ha csak annyit, hogy fekete, nos akkor minden dízelesnél ilyen. Meg égett szaga van - hát, egy csomó égéstermék belemegy - ez sem különleges. Akkor van gond, ha a normál viszkozitása helyett vagy hígfolyóssá válik, vagy nagyon besûrûsödik.

5W-40 olaj nem nagyon van BMW LL01 vagy 04 minõsítéssel, csak egy Motul gyártmány. A legtöbb 5W-30, sokaknak bejött a Fuchs, én leginkább Castrol vagy Mobil 0W-40-et használok. Sok autógyártó 0,5-1 liter / 1 000 km olajfogyasztás alatt nem tekinti a jelenséget hibának.



Én Castrol Magnatec Diesel B4. 5W-40 et használok nekem bevállt, full szintetikus


Hát, ennek nincs BMW jóváhagyása ....
http://www.castrol.com/castrol...Id=7032235






Castrol Magnatec Diesel 50W-40 B4 a korszerû dízelmotorok speciális igényei alapján fejlesztett, speciális, teljesen szintetikus alapolajokat is tartalmazó motorolaj. Kifogástalan védelmet nyújt a kopással és a lerakódásokkal szemben így a motor sokáig megõrzi kedvezõ hatásfokát, élettartama meghosszabbítható. A Castrol Magnatec Diesel 50W-40 B4 a turbófeltöltõs, töltõlevegõ hûtõvel felszerelt, közvetlen befecskendezésû, közös nyomásterû, részecskeszûrõs dízelmotorral felszerelt széles köréhez használható, amelyekhez a gyártó ACEA A3/B3/B4, C3 vagy API CF minõsítésû SAE 5W-40-es motorolaj használatát írja elõ.


Én még szebb marketing szöveget tudnék írni, ha kicsit belefeküdnék .
Lehet, hogy ez az olaj jobb, mint a jóváhagyással rendelkezõk, DE hivatalosan nem megfelelõ Lehet, hogy van egy olyan paramétere, ami kívül esik a BMW által elvárt tûrésmezõbõl, ezért nem kapta meg a jóváhagyást. (vagy lehet, hogy a Castrolnak amúgy is van 4-5 jóváhagyott olaja, ezt be se vizsgáltatták - ki tudja) Ha garanciális problémád támadna, vesztenél a vitában ......

BarG Elküldve: 2009-01-09 16:58 Turbo

laci320d írta:
BarG írta:
laci318d írta: Megnéztem a kartelgázszûtõt, tele volt égett olajjal.Pedig nemrég cseréltem.Kb 10000km van a szûrõben,az olajban 2000,és már nagyon égett szaga van.


Mit jelent nálad, hogy égett olaj?
Mert ha csak annyit, hogy fekete, nos akkor minden dízelesnél ilyen. Meg égett szaga van - hát, egy csomó égéstermék belemegy - ez sem különleges. Akkor van gond, ha a normál viszkozitása helyett vagy hígfolyóssá válik, vagy nagyon besûrûsödik.

5W-40 olaj nem nagyon van BMW LL01 vagy 04 minõsítéssel, csak egy Motul gyártmány. A legtöbb 5W-30, sokaknak bejött a Fuchs, én leginkább Castrol vagy Mobil 0W-40-et használok. Sok autógyártó 0,5-1 liter / 1 000 km olajfogyasztás alatt nem tekinti a jelenséget hibának.



Én Castrol Magnatec Diesel B4. 5W-40 et használok nekem bevállt, full szintetikus


Hát, ennek nincs BMW jóváhagyása ....
http://www.castrol.com/castrol...Id=7032235

BarG Elküldve: 2009-01-09 10:37 Turbo

laci318d írta: Megnéztem a kartelgázszûtõt, tele volt égett olajjal.Pedig nemrég cseréltem.Kb 10000km van a szûrõben,az olajban 2000,és már nagyon égett szaga van.


Mit jelent nálad, hogy égett olaj?
Mert ha csak annyit, hogy fekete, nos akkor minden dízelesnél ilyen. Meg égett szaga van - hát, egy csomó égéstermék belemegy - ez sem különleges. Akkor van gond, ha a normál viszkozitása helyett vagy hígfolyóssá válik, vagy nagyon besûrûsödik.

5W-40 olaj nem nagyon van BMW LL01 vagy 04 minõsítéssel, csak egy Motul gyártmány. A legtöbb 5W-30, sokaknak bejött a Fuchs, én leginkább Castrol vagy Mobil 0W-40-et használok. Sok autógyártó 0,5-1 liter / 1 000 km olajfogyasztás alatt nem tekinti a jelenséget hibának.

BarG Elküldve: 2009-01-08 21:18 Chip tuning

Oldboy írta: .....de jó, hogy nincs dízelem.....

( Tudom, magán ügy. )


A tuning nem alapvetõen dízel ügy, hanem turbós ügy ..... dehát leginkább a dízelek turbók is egyben.

Ha jól tudom, a Te gépedhez is létezik kompresszor set csak akarni kell

BarG Elküldve: 2009-01-08 21:11 Turbo

laci318d írta: az olaj a max alatt van 3mm-rel.Castrol 0W30van benne,de nagyon égeti.18000km alatt max-ról min-re csökkent az olajszint.


Sokan örülnének ilyen olajfogyasztásnak .......
De javallat: 15 000-nél csere......

Ja és megnézetni a kartergáz szûrõt!

BarG Elküldve: 2009-01-08 20:09 Chip tuning

Raven írta: Persze... minden lehetséges. Az én véleményem az hogy nagyobbat kell venni mint pl amit belinkelt a klubtárs
De meglehet csinálni a motort erõsebbre csak elég zsebbenyúlós a dolog és érdemes hozzáerõsíteni mindent.... Barátom rally autóknak szokta csinálni a motorját és amikor odajön a lelkes polgár hogy õ ennyi meg ennyi lóerõt szeretne...mindig csak annyit mond mennyit akarsz rákölteni és hány versenyt bírjon ki Azt hiszem ez elárul mindent...lehet a világba tuningolni csak elég kemény futásteljesítménycsökkenéssel jár vagy be kell tudni hogy szinte mindent ki kell cserélni erõsebbre a motorban... Nemhiába csinálják a gyári tuningcégek milliókért...hiszen azért olyan dugattyúkat, csapágyakat, tengelyeket kapsz amik bírják is... egy darabig


Én leginkább Ravennel értek egyet, de finomítanék egy kicsit: minél több teljesítményt veszünk ki bármilyen gépbõl, annak annál rövidebb lesz az élettartama. Vak az, aki azt hiszi, megtuningoltattam tegnap- nem esett szét, tehát minden OK. Mert lehet százezer km-eket rövidíteni az életén.
Persze lehet tudatosan tuningolni és ELFOGADNI a következményeket, de úgy látom, hogy nálunk a vak hit a jellemzõ, hogy a tuning az ugye nem fog fájni.

Sajnos a chipmesterek egy jó része is úgy mûködik, mint a Bacar beállító Martincar-os - tudás nélkül. Kevesek mögött áll egy komoly tapasztalatokkal rendelkezõ valódi tuningcég - akik úgy kísérletezik ki a beállítást, hogy 1-2 motort tényleg széthajtanak, hogy megtudják, hol is vannak a határok. Az ATC-t meg senkinek se ajánlom, mert eddig egyetlen egyszer chipeltettem, egy Seat TDI-t, ami utána úgy füstölt FEHÉREN, mint agy harckocsit elrejteni hivatott füstgránát.

Nem tudom, érdemes-e vitatkozni, mert a HIT mindig felülírja a logikát ....

BarG Elküldve: 2009-01-03 00:40 Fogyasztás 320d

Robin68 írta:
BarG írta: Tisztelt többiek!

Az autóban benne van, hogy qrvára keveset is tud fogyasztani, csak egyes gazdák ezt nem hagyják
üdv


Ehhez csak annyit fûznék még hozzá hogy köztudott, a BMW nem a baromi kis fogyasztásáról híres! Természetes hogy a dízel kevesebbet fog a gyomrába termelni mint a benzines. Ez az egymást és önmagunk meggyõzése a kis fogyasztásról olyan mint amikor egy csapat nyugdíjas arról beszélget hogy kinek a kocsija kajál kevesebbet, miközben magában tudja hogy kicsit fényezi is a témát. A BC-re pedig nem igazán lehet 100%-ban hagyatkozni mert nekem is volt hogy kizárólag városban 8.8-at írt de mikor tankolam nem ez jött ki hanem egy kicsivel (1 literrel) több,miközben szándékosan nem is hajtottam meg. Ha valaki azért akar BMW-t hogy spóroljon az üzemanyagon, akkor inkább ragasszon egy BMW-s matricát a Szuzkájába. Persze hogy lehet járni "alacsony" fogyasztással is ezzel a kocsival!!!! De õszintén. Ki az aki néha nem akarja érezni azt amit tud a saját vasa..........
Az átlag fogyasztás pedig megint más


Nekem néhány hozzászólásból meg az tûnik ki, hogy egyesek gyõzködik magukat/többieket, hogy ugye nem lehet, hogy másoknál ilyen keveset fogyasszon! (Mert az nem lehet, hogy én csinálok rosszul valamit!!!) Pedig csak esetleg az van a dolog mögött, hogy teljesen másképp van használva a jármû. Esetleg túl sok város van benne, vagy rövid távok hideg motorral, ... etc. Én is írtam, hogy nagyon szélsõséges értékeket ki tudok hozni egy 3d-bõl. Városban simán 12-13 liter is magvan különösebb nyomulás nélkül, megtettem már a Letenye-Miskolc távot pályán, nyugodtan 6literrel, de munkába járva (70 km/nap) 6,5 az átlagom országúton, nem bizonygatva mindenáron, mit is tud a 3d. Vagy kíváncsiságból 200 km-t gurultam 80-nal, csak hogy tudjam, mi is a minimum. Le se merem ide írni! És mindig a tankolási értékekbõl számolok, bár ez nyáron decire megegyezik a BC-vel, télen a BC többet mutat a valósnál egy literrel.

Szóval, ha valakinél nagyon eltérõ értékek jönnek ki a nagyátlagtól, akkor célszerû legelõször megnézni, hogy a használati körülmények ebbõl mennyit indokolnak. Ha itt nincs meg az ok, akkor lehet gondolkodni a jobbláb használatán - hát errõl jobb független szemlélõt megkérdezni, mert kevés aki objektíven ítéli meg sajátmagát, ha még itt se találtunk semmit, akkor lehet akár a gép állapotában valami.

Önfényezés - lehet ebben is valami, mert messzirõl író ember azt ír be amit akar, de nem feltétlenül kell egybõl hazugnak feltételezni azt, aki olyat írt, amit nehezen hiszünk el, lehet, hogy csak elbaltázott egy tankolást és most baromi büszke, hogy milyen jól fogyasztó gépe is van neki.

BarG Elküldve: 2009-01-02 22:37 Fékolaj

Továbbra is hadd ne értsek egyet!

Nem csak amiatt megy tönkre a fékfolyadék, mert megvizesedik és lecsökken a forrpontja. Aki már látta a fékfolyadékcserét élõben, az bizony elcsodálkozhat, hogy a lecserélt folyadék barna, a friss, amit beletöltenek, halványsárga. Vagyis a fékezés hõjének hatására "megég", így megy tönkre. Persze ez nagymértékben függ a gép használatától, ha keveset és kicsiket fékezel, kisebb az elhasználódás. Meg nagyobb motoros, nehezebb gépeknél is nagyobb az igénybevétel.

BarG Elküldve: 2009-01-02 22:23 Fogyasztás 320d

ducati113 írta: Mintha nem egy autóról beszélnénk Vagy típusról.
Ekkora különbségek hogyan?
Nem vita de mintha azt halottam vagy olvastam valahol,azt hiszem itt a fórumon ,hogy tempómattal többet eszik az autó. :
A súly és a hátsó meghajtás miatt nehéz elhinni ezeket az adatokat.
206 HDI görcsbe állt lábbal sem tudtam 5-alá bevinni.Pedig a HDI az egyik legjobb dízel technika.Meg 1050Kg
Irigykedek de nagyon
5liter


Mi a más a Diffi,váltó vagy mi?


Kedves Márkatárs!

A HDI technika TELJESEN megegyezik bármelyik másik COMMON RAIL technikával! Vagy a JTD-vel, esetleg CDI-vel, vagy bizonyos BMW d-vel, már ami nem adagolós. Ne feledkezzünk meg a CDTI-rõl se.... a nevek mások, a szerkezeti felépítés AZONOS. Egyesekbe több mechanikai tartalékot hagytak beépíteni (kisebb spórolás), másokba kevesebbet.

Tisztelt többiek!

Az autóban benne van, hogy qrvára keveset is tud fogyasztani, csak egyes gazdák ezt nem hagyják
üdv

BarG Elküldve: 2009-01-01 19:43 Fogyasztás 320d

Vannak ennek a fogyasztás kérdésnek másfajta vetületei is. Igen komoly mûszaki kérdés, hogy mennyit is fogyaszt, az is egy prémium tulajdonság, hogy mennyire tudták az okos mérnökök leszorítani . Hány olyan 3 literes gép van, aminél az átlagfogyi 6 l alá hozható?!

Erõsen lábfüggõ, ki mennyit éget el, csak javasolni tudom mindenkinek, hogy egyszer nézze meg, mit is tud a gépe valójában. Lehetõleg zavarás mentesen kell menni 2-300 km-t, teletanktól teletankig. Lehet, hogy lennének itt egyesek, akik igen elcsodálkoznának az eredményen. Mert ez lenne az alap, amit a gép tud, a másik amire a sofõr képes, az a normál közlekedésnél derül ki. (Mert lehet, hogy a gép elmenne 5 literrel, de a sofõr ólomlába igényel még 2 litert .... )

BarG Elküldve: 2009-01-01 15:31 Fogyasztás 320d

A 3d városban 10-12 litert eszik, és még hajtani se kell hozzá. Szóval itt nem nagy a különbség a d és az i között.