BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2008-11-24 17:02 Gumi

Szebi írta: Sziasztok igaz, hogy 30d-re 17-nel kisebb garniturat nem lehet rakni a fektarcsak merete miatt?


Bizony, 17"-nál kisebb nem megy fel a hatalmas fékek miatt. Télre én 17"os lemezfelnit szereztem, 205/50/R17-es gumikkal. (7" széles a felni)
Azért egy 205-ös gumi még nem pálcika!!!

BarG Elküldve: 2008-11-24 15:40 Motorolaj

Internetes boltokban mindig találni a legjobb minõségû olajokból 3000 Ft/liter alatti áron, sõt némelyikbõl ha tizenezer pénz felett vásárolsz, ingyér házhoz viszik. Ugyhogy bármennyire is engedi a BC a 30 000 km-es, vagy kicsit feletti futást, nem érdemes rizikózni.

Most vettem 8 l CASTROL EDGE SPORT 0W-40-et 20725 Ft-ért az Olajshopból, szûrõvel ki fog jönni a csere 30-ból. Ja és 15e-ként cseréltetem - most ez márkaszervizes akció lesz, a pecsétért

Amíg a gép nem eszi drasztikusan a 0-ás olajat, addig ilyet kap.

BarG Elküldve: 2008-11-24 15:08 Gumi

Robinson írta: Hali,

felrakattam hétvégén a 15-ös acélfelniket 195/65r15 gumákkal, éshát...
egyrészt nem is olyan borzasztó mint vártam. Sõt, teljesen elfogadható, bár hozzá kell tenni, hogy van rajta bmw dísztárcsa (még, aztán ki tudja mikor lopják le...)

195 vs 225:
Eltûnt a hajókázás a hungárián, élvezem a vezetést végre! Teljesen más lett az autó, egyáltalán nem rángatják a nyomvályúk, nem kell kapaszkodnom. Ebbõl ugye egyértelmû, hogy a széles guma teszi a hajót, szóval nálam a téma lezárva, mostmár nincs legenda, nincs találgatás, szarok a magyar utak, nem való rájuk 225-ös gumi. Elgondolkodtam rajta, hogy szereltetek 205-öst tavasszal, és nem a régit tetetem vissza.

Jól gondolom, hogy 17-es alura amin eddig 225 volt, felmegy a 205 is?


Szerintem egy gumist kellene megkérdezni, de ha jól tudom, 8"-os felnire nem szerelik fel a 205-ös gumit, mert nem biztonságos!

BarG Elküldve: 2008-11-22 16:58 Chip tuning

Robin68 írta: Köszi BarG a kimerítõ és meggyõzõ választ a boxal kapcsolatban. Szükség volt már erre mert csak a találgatások tengerének hullámai korbácsolódtak itt fel. Azthiszem mostmár elég jó képet kap mindenki a vas megvadításáról és döntsön ki-ki a maga véleménye alapján. Egy biztos!!! Bármelyik formát is választja valaki, nem szabad spórolni 1-2 ezer forintocskán mert az hosszútávon 100-200 ezrecske is lehet a végén.


Nem szeretnék én meggyõzni senkit se, csak azt szeretném, hogyha valakinek eszébe jut, hogy erõsítenie kéne a gépét, akkor járja körül a kérdést, és ne csak egyvonalas véleményeket halljon.

Van azért Mo-on néhány csipes mester, akirõl nem hallottam még rosszat, de ha jól tudom, az alapprogramjaikat õk is német partnercégektõl szerzik be, ami nem is probléma, mert valahogy olyan kép él az emberben, hogy a németek precízek meg biztonságra törekvõek, csak nem fog ártani a gépnek! Az elvetemültek részére aztán írják az egyéni progikat. A lényeg, hogy valami komolyabb cég álljon a programok mögött. (OK, lehet angol is! )

De lehet a program a legtökéletesebb is, nem biztos, hogy a technika bírni fogja, ha sokat használod!

BarG Elküldve: 2008-11-22 13:35 Chip tuning

Eléggé hitvita, hogy ki a box-ban, ki a csiptuningban hisz. Csu2-nak nagyon igaza van, mert az elsõ problémánál azt fogod hinni, hogy ez bizony a tuningtól van, és ha box volt az illetõ, akkor kikötöd és kész, ha meg át van írva a computered, akkor macerás visszacsinálni.

Inteligensebb box-ok ugyan ugyanúgy a rail-nyomás szenzort verik át, mint az olcsóbbak, de bennük van a tudás, hogy ha az eredeti nyomásvezérlõ nem állítja pl 1600 barnál feljebb a nyomást, akkor a box sem fogja, csak pl kisebb fordulaton lenne a railnyomás 1100 bar, a box meg átveréssel csinál 1400-at, ettõl fog jobban menni a gép. Butább boxok meg csinálnak 1600 helyett 1800-at, amit ha gyakran használ a delikvens, akkor baj lehet belõle- de nem biztos, hogy bekövetkezik.

Van box, ami nem egy, hanem több paraméter állítására képes, elõször az EDC17 vezézlõvel kijöt gépekhez is csak box volt, csiptuning nem volt kidolgozva. Sõt van olyan box is, ami nagyon sok paramétert tud átverni, plusz többféle programverziót is lehet bele tenni és akár menet közben átkapcsolni közöttük. Mondanom kell, hogy 200e felett van az ára?

Tisztes box az egyparaméteres játék miatt nem is vállalkozik 10-15%-nál magasabb teljesítmény emelésre, mégha a prospektus 20-30%-ot is ígér.

Csiptuning lehetne a tökéletes megoldás - csak biztos, hogy kis cégek rendelkeznek akkora tudással, hogy többszáz autó típusra jó progit írjanak? Ez véresen bizalmi kérdés.

BarG Elküldve: 2008-11-21 23:47 Chip tuning

ute107 írta: Hali!
Pici off:
Én nem értek sokat hozzá, de nálunk 3 box már kinyírt 3 turbót, egy negyedik meg egy motort.
A következõkben turbó csere, rá a chip, egy szombathelyi srác (ún. Tuning Schumi) megcsippelte, és azóta jobb teljesítményen megy a kocsi és még (1,5 év) meg sem döglött.

Én inkább chippeltetek! Vigyázni kell a baromi drága boxokkal véleményem szerint.


Eme infód úgy érne valamit, ha beírnád a boxok típusát, amik a problémát okozták! Légy szíves!!!

BarG Elküldve: 2008-11-20 21:09 újonc kérdései :)

jabo írta: Sziasztok!

Kedden este sikerült kapnom egy kocát a szélvédõmre és elég szépen elkezdett repedezni (gondolom a hõingadozás miatt).
Kérdésem, mibe fáj egy szélvédõ? (nem tudom számít-e, hogy esõérzékelõs az ablaktörlõm).
Illetve véleményetek szerint használt szélvédõ "megéri-e"?

Köszi
Tamás


Eredetiben 100 körül van a coupe-é, de cascóval megúsztam 20 alatt
Használtat meg ne vegyé' mert rengeteg apró hiba tud keletkezni rajta az idó múlásával. Bár ha Téged nem zavar ...

BarG Elküldve: 2008-11-19 17:23 Vicces :)

csiatt írta: Lehet nem jó topicban írom, de a szánalmas kategóriát nem találtam. Tegnap volt Pesten egy "tájékoztatás", ahol a jövõ évi terveket ecsetelgették. Ami ide vágó:
céges autónál
-1600ccm-ig havi 7000Ft
-1600ccm felett havi 15000Ft
zsét kérnek majd "szeretteink"

Gondolom ettõl várják az SK rendszámok visszaszorítását.


Már ne haragudj, de elmagyaráznád azt a gondolatmenetet, ami alapján magyarországon meg lehet adóztatni egy szlovákiában forgalomba helyezett autót?!

Szvsz ha egy autó nem magyar, akkor a kevéssé tisztelt magyar államnak KUSS van!

Ha mégis az irónia beszélt belõled, akkor bocsi

BarG Elküldve: 2008-11-13 17:24 Ékszíj tárcsa

Zotyi30d írta:
Hori írta:
Raven írta: Nem értem mi különbség van ha 180nál vágod rá a klímát vagy 50nél
Sztem semmi... de ahogy jólesik


Tudod vannak olyan elmebeteg gondolatmenetek hogy csak alpjáraton lehet rányomni a klímát mert különben túlterheled a tárcsát meg a mágneskuplungot


Ez tényleg elmebeteg gondolat
Aki ezt mondta megkérdezném,h hol olvasta


Automata klíma akkor is bekapcsol, ha 4800/perc fordulattal hajtod a gépet ....

BarG Elküldve: 2008-11-13 17:23 Ékszíj tárcsa

Raven írta:
Hori írta:
Raven írta: Erõsen fûgg attól mennyit használod a klimát...
Enyémben 140e van és semmi baja az ékszíjtárcsának, de én alig használom a klímát...nyáron inkább lehúzott ablakkal közlekedem.



Szerintem a klímának sok köze nincs hozzá nekem állandóan be van kapcsolva és mikor õ ugy gondolja akkor rávágja ha kell alapjáraton ha kell akkor 3500as fordulaton


Azért készül gumiból ez az ékszíj tárcsa hogy ezt a rávágást próbálja csillapítani a motor felé...(ha jól tudom ) Ha nincs bekapcsolva a klíma akkor végül is nem sok igénybevételnek van kitéve a tárcsa...de majd tapasztalatból meglátjuk évi 40e et megyek...2 év múlva kb 220e körül fogok járni ha addig nem kell tárcsát cserélnem akkor lehet van köze hozzá (Vagy kifogtam egy jófajta tárcsát )


Szvsz nem csak a klíma miatt van az ékszíjtárcsa gumi csillapítással ellátva. Bármily meglepõ, de fõleg a dízelek ékszíjtárcsái, de nyugodtan emlegethetem a kéttömegû lendkereket, mert ugyanazon okból vannak gumírozva - mégpedig a dízelek egy fordulaton belüli gyorsulási egyenetlenségei miatt! (hogy rendszerében nézzük az egészet, emlékszik még valaki a dízelfúvókák járásegyenetlenségen alapuló vizsgálatára?!) Egyszerûen a motor darabosan jár, a közvetlenül hozzá csatlakozó gépészeti elemek ezt pedig megsínylik, ezt próbálják a fõtengelyen lévõ erõátadó szerkezetek gumírozásával csökkenteni.
Még mielõtt valaki elõjönne azzal, hogy a BMW dízel nem is jár darabosan, minden dízel motorban amikor a hengerben beindul az égés, sokkal nagyobbat tol a dugattyún, mint egy benzinesben, innen van a nagyobb nyomaték is, abban a pár fõtengely elmozdulási fokban jobban gyorsul a fõtengely, és ez így van minden égés elinduláskor. Ez a darabosság pusztítaná a generátortól kezdve a szivattyúktól a sebváltóig mindent - ha nem volna gumival csillapítva. Persze lehetne valami kifinomultabb gépészeti megoldással is elintézni ezt a dolgot, dehát ez ÓCSÓ.
A klima is terheli a gumit, és minél nagyobb fordulaton kapcsol a kompresszor, annál jobban, de önmagában a nem-klímázással nem lehet megóvni a tárcsát, max egy kicsit lehet az életét kitolni. Nekem 90e-nél kellett tárcsát cserélni, az új kifejezetten nehezebb, robusztusabb konstrukció, mint a régi, talán tovább fogja bírni.

BarG Elküldve: 2008-11-11 17:44 Gumi

Hori írta:
kempelen írta: Sziasztok!

Számomra negy dilemma elött állok. Nyári gumit szeretnék venni a már lefutott felnimre.

320d-rõl lenne szó, 2004-es. Most 205/55R16 volt rajta, de ahogy néztem a gyári adatokat elõtérbe került a 225/50R16 méret is.

Mivel mindkettõ ugyanakkora utat tesz meg egy fordultra, valamint az árkülönbség is csekély, ezért igazából csak a szélesség ami a dilemmát okozza.

Szeretném kikérni a véleményeteket, esetleg ész érvek alapján melyik lenne a jobb megoldás? a 205 vagy a 225?


Lehet hogy nevetségesnek tûnök ezzel az aprósággal...


Mindeggyiknek van jó és rossz oldala a 205 ös keskenyebb kisebb a tapadás ezért nem fogja a annyira az autót kevesebb üzemannyaggal beéri és vizen nem úszik fel olyan könnye
225ös mivel szélesebb sokkal jobban néz ki viszont többet eszik töle az autó és vizen hamarabb felúszik


Valamint a 225-tel örülni fogsz a nyomvályúknak, birkózhatsz velük kedved szerint. Nézz át a futómûbajok topikba, elég széleskörûen volt megbeszélgetve a téma.
üdv

BarG Elküldve: 2008-11-09 23:03 Szívócsonk-pillangószelep

splay írta: 140000-km


Hol tankolsz?
Nincs valami jófajta motor"optimalizálásod"?
Mennyire valós a 140e? Nem 240 vagy 340?
Turbód nem ereszti kicsit az olajat?
üdv

BarG Elküldve: 2008-11-05 17:24 Szívócsonk-pillangószelep

Hori írta:
BarG írta:
Hori írta:
bmw320 írta: Üdv!
Most beszéltem Rhantossal és azt mondta hogy 2002-eseknél kell a pill.szelepet eltávolítani 2004-esnél mint az enyém is már nem!
Hori chippes az autód? És ha ledugózod az EGR-t akkor a mûszerfalon világít a motor szimbólum ugye? Nekem az EGR(gondolom) lévõ vákumcsövet húztuk le a szerelõvel és abba tettünk egy vakdugót viszont pár kilométer múlva bejelzett a mûszerfalon így inkább visszatettem! Az mondta hogy így nem nyit ki a szelep?? Most összekevertem valamit vagy jól gondoltam már nem is tudom???



Ha ledugozod nem világít a lámpa a müszerfalon mert õ ugyanúgy nyit csak nem tud továbbmenni a gáz. nem nincs chippelve


Ha Euro 4-est dugózol, akkor világítani fog a motorhiba lámpa. Egyáltalán nem azt érzékeli, hogy nyit-e az EGR vagy sem, hanem a légtömegmérõ jelébõl találja ki a computer, hogy nem megy a kipufogógáz befele, amikor pedig õ nyitja a szelepet. Sõt egyes Euro 3-as motoroknál is így van. Persze a régi motoroknál ez még nem így van, de az újabbaknál igen. Talán értelmesebb csipesek ki tudják irtani ezt a funkciót jó pénzért.



Nekem nem világít a kontroll lámpám



Nekem világított, pedig még a teljes ledugózásig se jutottam, csak raktam be az egyre kisebb lyukú fémlemezeket. Ha jól emlékszem, a 8 mm-es lyukunál gyulladt ki a lámpa.

most látom csak, a tiéd is 2004-es, hmmm a 2d-k már megint ennyire különböznek a 3d-tõl ?

BarG Elküldve: 2008-11-05 16:59 Szívócsonk-pillangószelep

bmw320 írta: Azt mondta 2002 utáninál már kijaqvították! Nem tudoM! Azért kifogom iktatni mert valaki itt írta hogy beszívta a motor 2004-esnél is.
Hori szóval pontosan akkor mit kell és hol ledugózni mert már kipufogógáz jön a fülembõl!


Az, hogy kijavították, enyhe túlzás. Mindössze annyit tettek, hogy a kemény mûanyag pillangók helyére rugalmas keményebb gumi pillangókat tettek, ami nehezebben törik, de mivel ugyanúgy tele van korommal, olajsárral a szívócsõ, bizony itt is megtörténhet, csak kisebb az esélye.

BarG Elküldve: 2008-11-05 16:55 Szívócsonk-pillangószelep

Hori írta:
bmw320 írta: Üdv!
Most beszéltem Rhantossal és azt mondta hogy 2002-eseknél kell a pill.szelepet eltávolítani 2004-esnél mint az enyém is már nem!
Hori chippes az autód? És ha ledugózod az EGR-t akkor a mûszerfalon világít a motor szimbólum ugye? Nekem az EGR(gondolom) lévõ vákumcsövet húztuk le a szerelõvel és abba tettünk egy vakdugót viszont pár kilométer múlva bejelzett a mûszerfalon így inkább visszatettem! Az mondta hogy így nem nyit ki a szelep?? Most összekevertem valamit vagy jól gondoltam már nem is tudom???



Ha ledugozod nem világít a lámpa a müszerfalon mert õ ugyanúgy nyit csak nem tud továbbmenni a gáz. nem nincs chippelve


Ha Euro 4-est dugózol, akkor világítani fog a motorhiba lámpa. Egyáltalán nem azt érzékeli, hogy nyit-e az EGR vagy sem, hanem a légtömegmérõ jelébõl találja ki a computer, hogy nem megy a kipufogógáz befele, amikor pedig õ nyitja a szelepet. Sõt egyes Euro 3-as motoroknál is így van. Persze a régi motoroknál ez még nem így van, de az újabbaknál igen. Talán értelmesebb csipesek ki tudják irtani ezt a funkciót jó pénzért.