BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2008-08-22 23:01 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Alapvetõen semmi különöset. Sõt, szvsz még kellemesebb is volt a váltó mûködése, mint elõtte. (manuál) De megnéztem, néhány ezer km után és megdöbbenve tapasztaltam, hogy milyen csúnyán bebarnult. Van egy csomó Castrolos tanácsadó, amikben a TransmaxZ-t ajánlják a 3d manuálváltójába is, ezért mertem beletenni. De látva az eredményeket, már senkinek se merném javasolni, még akkor se, ha tudom, milyen finoman mûködött vele a szerkezet. Olyan, mintha nem bírná a hosszútávú gyûrõdést.

BarG Elküldve: 2008-08-22 19:11 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Tiba írta: Hát okosabb nem lettem, pedig keresgéltem a neten elég sokat.
Beletöltöm a saf-xj-t, ha beáll szólok


Nem fog beállni, ne aggódj. Az én masinám már 40e km óta ezzel megy. A váltómban vendégszerepelt egy rövid ideig Transmax-Z, de úgy bebarnult 5000km alatt, hogy fejvesztve rohantam MTF LT2-ért.
üdv

BarG Elküldve: 2008-08-22 18:49 Szívócsonk-pillangószelep

Tano írta: Skacok. A dízeleinkben NINCS lambdaszonda, szóva ez nem zavarna be. A régebbi 136 lovas verziónál minden további nélkül ki lehet iktatni az EGR-t, vagy a vákumcsõ végébe rakott csavarral, vagy pedig az EGR-be a kipufftól érkezõ csõ lezárásával.
A 150 lovas verziónál már az a gond, hogy ha lezárod, akkor világítani fog a mûszerfalon a sárga motorhiba lámpa. Ezeknél maximum szûkíteni lehet a keresztmetszeten, hogy kevesebb kipuff jusson a beömlõbe.


Kéretik megnézni a 9-es alkatrészt! Mert az bizony egy lambdaszonda.
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=10
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=10
Vagy itt a 15-ös alkatrészt. Mert az is lambdaszonda, mégha oxigén szenzornak is van írva. Úgy néz ki, ez az Eur4-nek köszönhetõ, bár az enyém forgalmijában csak 3 van pecsételve.

Lehet, hogy valami értelmes csipest kellene keríteni, aki ki tudja kapcsolni az ECU-ból ezt a funkciót?
üdv

BarG Elküldve: 2008-08-21 18:06 Tud valaki egy jó BMW szerelõt?

Tiba írta: Kéne nekem egy olyan "varázs garázs" szerûség, vagy valami nagyon ügyes autókozmetikus. Van 1-2 apróbb hiba a karosszérián, meg a hátsó lökösön, amiket el szeretnék tüntetni. Fényezõtõl már kaptam ajánlatot, de annyit nem akarok rákölteni. Pest Megye, vagy Budapest kéne.
Következõ hibákról van szó:





Hali!

Carwellness? http://www.carwellness.hu/
üdv

BarG Elküldve: 2008-08-20 21:23 Turbo

Jól értelmezted!
ÁFÁ-san 222 pénz volt.
(BMW márkaszevíz ~370, független BMW kereskedõ 270-ért adta volna.)
A legtöbb kereskedõ kérte volna a leszerelt példányt, de én inkább olyat választottam, aki ideadta minden faxni nélkül.

Tanulság: ha van idõd, akkor elõbb szereltesd le a turbód ha problémát érzel és nézd körül, csak aztán vegyél másikat. Ja, az új turbónak is lötyög radiálisan a tengelye, axiálisan viszont, mint a beton.
üdv

BarG Elküldve: 2008-08-20 13:46 Turbo

Sziasztok!

Mesélek egy kicsit ....
Néhány hónapja hallottam, hogy mintha egyre erõsebben fütyülne a turbóm. A töltõnyomás nem változott, olajat nem fogyasztotta, ..... de az a hang egyre kevésbé tetszett. Aztán már mások is megjegyezték, hogy milyen hangos. Beszéltem sok turbóssal, akik úgy nagy általánosságban a vállukat vonogatták. Egyikük mondott valami érdekeset, hogy nézessem meg szerelõvel a kipufogó felé nézõ tömítést, mert néha kifúj. Elmentem szerelõhöz, tükörrel megnéztük, nem láttunk semmit, de olyan hangja volt üresben túráztatva a motort, hogy elmentem még aznap megvenni a cseredarabot. Néhány nap múlva bekerült az új, teljesen más lett a motor hangja, a fütyülés olyan szintre csökkent, hogy nagyon oda kell figyelni, hogy meghalljam.
De nem is ez az igazi poén! A leszedett turbó fémtömítésén látszik, hogy egy helyen kifújt, csak egy nagyon kis koromnyomot hagyva, amit tükörrel nem tudtunk felfedezni - hát ez volt a hangok forrása!
No urak, így lett egy 140 000 km-t futott, gondolom már nem tökéletes, elektromos vezérlésû 3d-re való turbóm, ami még jó esetben néhány tízezer km-re megoldás lehet, klubtársi, töredék áron megválnék tõle. Ha valakinek felkeltette az érdeklõdését, a 70/3739-128-on megtalál.
204LE-s 3d-rõl vagyon szó.
üdv

BarG Elküldve: 2008-08-07 17:59 330ci ajtókéder

InsectKiller írta: Lenne egy fontos kérdésem még.
Akinek coupe bmw-je van, az biztos találkozott már a gonddal, miszerint az ajtóknál elkezd leválni a kéder...
Én azt szeretném kérdezni, hogy volna-e valakinek vmi ötlete amivel tartósan vissza lehetne ragasztani (mert nekünk eddig nem nagyon sikerült) vagy nem-e tudna valaki olcsón szerezni, vagy nincs-e otthon valakinek elfekvõbe 2?!


Nekem a garanciális csere segített
Viszont ez azért is lehetett így, mert qrvakorán , 2 évesen elõjött a probléma. Így nem is kíséreltem meg barkácsmódszereket. A két kédergumi egyébként 150 körül lett volna.
üdv

BarG Elküldve: 2008-08-05 17:44 Valami klattyog a motorba!!!!!!!!!!!

Biztos, hogy nem a motortartó bak?
Esetleg az ékszíjtárcsa?

Majd számolj be, ha hozzáértõvel is megnézetted!
üdv

BarG Elküldve: 2008-07-09 20:59 Turbo

akos07 írta: Hali!

Tavaly májusban nekem is megállt a turbóm 140000km-nél amit kicse-
réltettem.220000Ft-ért hozattam új gyári turbót rá.A döbbenet most jú-
niusban ért mikor cirka 17000km után ujra elgyengült a motor egy elõ-
zésnél,késõbb füst és a már ismerõs tünetek.A turbót visszaküldtem ga-
ranciába,ahol megállapították,hogy a kipufogó oldalról valami idegen
anyag roncsolta szét a lapátokat.Olvastam hasonló esetet ezen az olda-
lon,és nálam sem tisztázott hogy az a bizonyos idegen anyag mi lehetett.


2.0d vagy 3.0d?
A 3d-knél volt egy visszahívási akció, mert a kipuffogó öntvényben van valami áramlást szabályzó betét, ami nem volt megfelelõ hõtûrésû, ezért elégve darabok szakadhattak le belõle, amik pl a turbót tönkre tehették. Ha nem az elsõ gazdája vagy a gépnek, akkor akár ki is maradhatott az ingyencsere!!!
Nézess utána.
üdv

BarG Elküldve: 2008-07-02 20:47 Üzemanyag fogyasztás

Zotyi30d írta: Srácok!

Nekem még 7l alá sosem sikerült levinni
Hogy csináljátok?


Hát egyszer próbálj meg egy tankot kiautózni úgy, hogy betartod a sebességhatárokat!
És az utazósebességedet se 5 milisecundum alatt érd el
Ja és fõleg ne pesti dugóban kísérletezz....
Pakold ki a cementes zsákokat a puttonyból
Csodákat fogsz látni!
üdv

BarG Elküldve: 2008-07-02 18:56 nem indul

peetie írta: Egyébként hogyan mérik a csúcsok állapotát? Szét kell hozzá szedni, vagy csak modic és kiírja?


Nem kell semmit szétszedni, összecsatlakoznak a computereddel, miközben megy a gép alapjáraton, belépnek egy olyan diagnosztikai menübe, ahol minden hengerhez kiírja az adott csúcs korrekciós értékét. Állítólag kb 2 felett és mínusz 2 alatt lehet már érezni is, hogy baj van. Viszont, hogyha a csúcsok egy ütemben romlanak és használódnak, akkor elõfordulhat, hogy nincs különbség a korrekciós tényezõk között (amik a csúcsok közti relatív különbséget jellemzik) és mégis tönkrementek - mind. Ha ilyenkor kicseréltetsz 1 db-ot jóra, akkor annak a tényezõje fog drasztikusan különbözni az összes többitõl. Jobb dízeles szervizekben van olyan masina, ami kiszerelt állapotban meg tudja mérni, hogy a csúcs tudja-e a gyári értékeket.
üdv

BarG Elküldve: 2008-06-20 17:49 Blue diesel

Neo78 írta: Sziasztok. Mit tudtok a blue diselrol? Lehet-e E46 330d - be tankolni anélkul hogy valami kárt tegyen a motorban? Horvátorszgban láttam és sokkal olcsóbb volt min t a rendes dízel.


Biztos, hogy nem bio-dieselt láttál?! Mert a blue diesel az AGIP prémiumkategóriába szánt ásványolaj alapú dízele és 10-15 Ft-tal szokott drágább lenni a normál dízel olajtól. És jó is.

Ha bio dízelt láttál, akkor kétesélyes a dolog. Ha megnézed pl a realoem-et, akkor láthatod, hogy vannak olyan gépek, amik fel vannak gépészetileg készítve az RME (repce, rape-seed methyl ester) üzemanyagként való használatára. No, a Tiéd ilyen? Hitelt érdemlõen én sem tudtam az enyémrõl kideríteni, hogy vajon ilyen RME-evõ-e!

BarG Elküldve: 2008-06-18 17:36 Szélvédõ

Hát év qrvára elégedett vagyok a BMW szélvédõ strapabírásával! Miskolc- Tiszaújváros közt járok nap-mint-nap és elõzõ autóimnál kb évente volt egy szélvédõcsere. A Bömössel a 4 év alatt mindössze egyszer kellett cserélni, pedig aztán kapott rendesen. Szvsz sokkal erõsebb az üvege, mint a többi autóé, plusz még a coupe-ság miatt a dõlésszöge is laposabb és így nem tesznek benne akkora kárt a kövek.

Remélem, nem kiabáltam el, bár van CASCO-m, így a csere nem olyan zsebbenyúlós. (20e)
üdv

BarG Elküldve: 2008-06-10 20:51 330d motor

yoko írta:
Joker írta: Sziasztok!

Nemrég regisztráltam én is.Nekem is egy ilyen gyönyörû paripám van Kérdésem hogy nincs e köztetek vki aki már rakatott bele chipet. Vagy tud róla vmit, hol, mennyiért, milyen??? És lényeg hogy ne ölje meg a mocim..


Én a dieselchiptuning.hu -ról vettem jelentõsen javult, már 70000 km-t mentem vele, de nincs jele haldoklásnak.


Szia YOKO!

Újonnan vetted? Összesen hány km van a gépedben?
Én nem mertem vezérlõ átírást csináltatni. Volt boxom, de mert végsebességet nem növelt, eladtam.
A motor tuningolásától én se félek, mert egyszer megcsináltam, hogy a REALOEM-en összehasonlítgattam a 330d és az 530d motorjának fõ szerkezeti egységeit, - öntvény, fõtengely, hajtókar, dugó - és minden egyezett, vagyis ezek az elemek bõven bírják az erõsítést. (530d: 218 LE, 500Nm) Amitõl én tartok, az a váltó és a difi, ezekre mondta a BMW Mo mûszaki szakértõje, hogy nem szeretik a tuningot. Jó lenne, ha többen volnának itt olyanok, akik sok-sok kilométert megtettek tuningolt gépeikkel problémamentesen és bátoríthatnák a többieket. (a sok km-en én 100-200e -et értek) Mert sajnos azok az állítások, hogy most tuningoltattam, megy mint állat és nincs semmi probléma, nem érnek semmit. Ha 100e után se lesz probléma, az már valami.
üdv

BarG Elküldve: 2008-06-05 22:03 Üzemanyag fogyasztás

Gomb írta: Szerintem neked csak rossz chiptuningod volt ls tuningboxod, amivel nem volt hibajelenséged.

De ettõl még a tuninbox egy gagyi népbutítás. Ez tény!

Nekem is volt rossz chiptuningom és jó is. De tuningboxom sosem lesz.
Én neked sem lenne, ha lenne némi szakmai rálátásod. Ezt most tényleg nem cinikusan, vagy bántóan írom, csak tudom, hogyan történik egy progizás.

peace


No, az elõbb pont errõl írtam.....