BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2007-12-26 11:22 Benzin VS Dízel

rdesign írta:
BarG írta:
rdesign írta:
BarG írta:
rdesign írta: Nem hiszek a csodatuningokban!

Egyébként is, a motor, erõátvitel, futómû, fék és az ezeket összhangban mûködtetõ és korlátozó DSC úgy lettek tervezve, hogy az összhangban tudjanak dolgozni. Sokan csak pakolják befelé a plussz lovakat, de semmit nem igazítanak hozzá, ami csorbítja az egészet.
Minden egyes plussz lovacska elsõként a dugattyúfenéken és a hengerfejen fejti ki jótékony hatását plussz HÕ és NYOMÁS formájában. (mert ugye a dugattyús gépekben keletkezõ nyomatékot az égéstérben létrehozott nyomás hozza létre) Ezután a hajtókar és a fõtengely csapágyazását piszkálják. Utánna a plussz csavaró nyomaték a fõtengelyen, majd jön a kuplung. Talán a leghamarabb elgyengülõ elem.

A profi tuningcégek ezért cserélik kapásból a fõtengelyt a hajtókarokat, a csapágyait, dugattyúkat,hûtõrendszert és a kenõolaj szivattyút is. Mindezt a növelt teljesítményhez illesztve végzik el, plussz a felügyeleti ezközöket, féket és futómûvet is illesztik.

Ezek nélkül csupán illuzió, hogy élettartam ROHAMOS csökkentése nélkül plussz lovakat kaphatunk!
Ezért is érzem úgy, hogy a CHIP tuning csupán egy csipetnyi különc-ség.
Számomra ez, egy kicsit a "szegény ember vízzel fõz" tipikus esete.
Pár ezresért varázsolnak néhány + lovat. De milyen áron?

Ezért is maradok a 204 pacinál
Majd ha ezt kinövöm, és megengedhetem magamnak akkor 335 D.


Én se csodatuningról írtam, hanem mondjuk ha már a motorom (és a Tiéd is!) megegyezik pl az 530d 218LE 500Nm-es motorjával, akkor a miénkbe miért nem tették bele ezt a teljesítményt? Több Volvonál is hallottam olyat, hogy az erõsebb és a gyengébb modell között kizárólag programozási különbség volt - amit üzletpolitikai szempontok miatt képeztek meg úgy egyáltalán, mi meg itt ideológiákat gyártunk rájuk. Néha azt hiszem, egyszerûen annyira visszavették a 204-es teljesítményét, nehogy már gyorsabb legyen az 5-ösnél.


A hozzászólásomat nem a felvetésedre reagálva fogalmaztam, hanem csupán nagy általánosságban. A csodatuning az én értelmezésemben azt takarja, amikor egy X-Y-Z tuningcég azzal akar megetetni, hogy jobban fog menni a gép + kevesebbet fog fogyasztani + még a motort is kíméli!
Csaképp az orromat nem tiszticcsa Az 530 vs 330 stratégia pedig ott bukik meg, hogy az 530D kompresszió viszonya 18 : 1 amíg a 330D 17 : 1 sûrít.
Ez fakadhat eltérõ hengerfej geometriából, illetve eltérõ szelepvezérlésbõl, azaz vezérmûtengely. Szvsz. a vezérmûtengelyben van eltérés a két motor között.


Szerintem nem azt a két verziót hasonlítottad össze, amit írtam! Ha elõvetted volna mondjuk a realoem.com-ot, és kiírod a két motor hengerfejének, dugójának, blokköntvényének, fõtengelyének a cikkszámát - akkor meglepõdve tapasztalhattad volna, hogy azonosak! Én megtettem! Szerintem Te a régebbi 5-öst hasonlítottad a 204-essel, a 193 lovas ötöst.


Röviden:
http://www.carfolio.com/specif...car=107789
http://www.carfolio.com/specif...car=113201

x5 3.0 d (216Le/500Nm) VS. 330d (204Le/410Nm)


Sajnos az általad linkelt oldalak több tárgyi tévedést is tartalmaznak!!! 2002-ben még nem is volt 204LE, 2003-tól vehetõ, én az online ETK-nak jobban hiszek, de mindenkinek szíve joga abban hinni, amiben akar.

BarG Elküldve: 2007-12-25 11:28 M3

csu2 írta: Kellemes ünnepeket minden rajongónak! Szerintem semmi komoly. A coupe-nál ez sajna betegség. Nem bírják se a nagy meleget, se a nagy hideget, pár év és az ajtókeretrõl leválik a pluss csík. Ettõl még lehet sérülésmentes az autó. Simán javítható dolog otthon is, se nem sok se nem kevés pálmatex-el kell visszaragasztani, és jobb mint újkorában. Viszont jó alkualap vételnél. (Onnan tudom, mert én már belefutottam... )


Teljesen igazad van
Nekem 2 éves korában egy nap eltéréssel esett le mindkét oldalon a plüsscsík a kédergumiról. De én nem ragaszgattam, hanem harcoltam Hát beletellett vagy egy fél évbe, de garanciába cserélték. Amúgy õk is tudják, hogy ez gyári hiba, mert cikkszámot váltottak, ami azt jelenti, hogy lecserélték az eredeti alkatrészt. És rohadt drága - vagy 140e lett volna, ha nekem kell fizetni.

BarG Elküldve: 2007-12-24 12:18 1500as fordulat körül berezeg az autó. Mi lehet?

kyncza írta:
Mathias írta:
kyncza írta:
zezoka írta: Turbógeometria javítás (csere?) és termosztátcsere is volt mellette, és ez a lock-up csere. Minedezzel együtt volt 250 körül vagy max 300, pontosan már nemtom, mert fater intézte, pénzügyi részét nem annyira hallottam. De max 300 volt , mert én vettem ki rá egyszer 150et, 1x 100at két kártyával, plusz ami volt nála.


szia,

hány km volt a vasban? mi az a lock up akkor pontosan? nekem nem csak 1esben van olyan csúsztató érzés, hanem a többi sebességben is...ez baj? amúgy sztem annak ellenére, hogy a váltóban elvileg "élettartam garos" olaj van, érdemes 10-15e km-ént cserélni és márkássat tenni bele. Legalábbis többen mondták, hogy meghálálja...


Hi!
Azért a 10-15e km kicsit kevés...
70e km körül nem árt cserélni az automata válto olajat ami nem olcsó dolog!
Huzos lenne minden 10e km után 70-80.000 ft.-ot költeni a váltora
üdv


Jó reggelt!

valóban húzós, mondjuk nekem szûrõvel együtt volt kerek 50e, ami szintén nem occsó, de erõsen hajlok megcsináltatni
pláne, hogy van egy kis chip az autóban. egy évben ez nekem 3x cserét jelent


Netes bótból kell venni az olajat, márkaszervizes szerelõvel otthon cseréltetni - félárból megvan úgy, hogy a minõség se csorbul...... nekem ugyan nem automata a váltóm, de én is cseréltettem váltóolajat, szerelõ szerint aki elhiszi, hogy tényleg élete végéig kitart a váltóolaj, az tényleg az élettartamfeltöltésû olajjal együtt dobja ki a váltóját 150e-nél!!! Szerinte 70-90e táján célszerû megcsinálni.

BarG Elküldve: 2007-12-24 12:04 Érdekes hiba...:(

Zotyi30d írta:
BarG írta: Nos az izzítógyertyacsere után a motor egyenletesebben jár, bár az egyenetlenséget csak a fordulatszámmérõn lehetett látni, motorhangban nem volt érzékelhetõ. Nálatok a motoron lehetett érezni az ingadozást?

Igen.Nekem a motor hangján is lehet hallani.A ford.mérõn is


Miközben a szerelõ kartárs a szívósort bontotta le az izzítógyertya cseréhez, kedélyesen megjegyezte, hogy így százezer km után idõszerû lesz a két vákuumszabályozó szelepet is cserélni, az egyik a turboé, a másik meg az EGR-é, nagyjából egyidõben szoktak megdögleni, cseréjükhöz le kell bontani megint a szívósort. Ha kezdenek bekrepálni, azok is tudnak alapjárat ingadozást csinálni, ha elõre tudtam volna, vettem volna ilyeneket is és megejtetem a cserét!

BarG Elküldve: 2007-12-24 11:48 Benzin VS Dízel

rdesign írta:
BarG írta:
rdesign írta: Nem hiszek a csodatuningokban!

Egyébként is, a motor, erõátvitel, futómû, fék és az ezeket összhangban mûködtetõ és korlátozó DSC úgy lettek tervezve, hogy az összhangban tudjanak dolgozni. Sokan csak pakolják befelé a plussz lovakat, de semmit nem igazítanak hozzá, ami csorbítja az egészet.
Minden egyes plussz lovacska elsõként a dugattyúfenéken és a hengerfejen fejti ki jótékony hatását plussz HÕ és NYOMÁS formájában. (mert ugye a dugattyús gépekben keletkezõ nyomatékot az égéstérben létrehozott nyomás hozza létre) Ezután a hajtókar és a fõtengely csapágyazását piszkálják. Utánna a plussz csavaró nyomaték a fõtengelyen, majd jön a kuplung. Talán a leghamarabb elgyengülõ elem.

A profi tuningcégek ezért cserélik kapásból a fõtengelyt a hajtókarokat, a csapágyait, dugattyúkat,hûtõrendszert és a kenõolaj szivattyút is. Mindezt a növelt teljesítményhez illesztve végzik el, plussz a felügyeleti ezközöket, féket és futómûvet is illesztik.

Ezek nélkül csupán illuzió, hogy élettartam ROHAMOS csökkentése nélkül plussz lovakat kaphatunk!
Ezért is érzem úgy, hogy a CHIP tuning csupán egy csipetnyi különc-ség.
Számomra ez, egy kicsit a "szegény ember vízzel fõz" tipikus esete.
Pár ezresért varázsolnak néhány + lovat. De milyen áron?

Ezért is maradok a 204 pacinál
Majd ha ezt kinövöm, és megengedhetem magamnak akkor 335 D.


Én se csodatuningról írtam, hanem mondjuk ha már a motorom (és a Tiéd is!) megegyezik pl az 530d 218LE 500Nm-es motorjával, akkor a miénkbe miért nem tették bele ezt a teljesítményt? Több Volvonál is hallottam olyat, hogy az erõsebb és a gyengébb modell között kizárólag programozási különbség volt - amit üzletpolitikai szempontok miatt képeztek meg úgy egyáltalán, mi meg itt ideológiákat gyártunk rájuk. Néha azt hiszem, egyszerûen annyira visszavették a 204-es teljesítményét, nehogy már gyorsabb legyen az 5-ösnél.


A hozzászólásomat nem a felvetésedre reagálva fogalmaztam, hanem csupán nagy általánosságban. A csodatuning az én értelmezésemben azt takarja, amikor egy X-Y-Z tuningcég azzal akar megetetni, hogy jobban fog menni a gép + kevesebbet fog fogyasztani + még a motort is kíméli!
Csaképp az orromat nem tiszticcsa Az 530 vs 330 stratégia pedig ott bukik meg, hogy az 530D kompresszió viszonya 18 : 1 amíg a 330D 17 : 1 sûrít.
Ez fakadhat eltérõ hengerfej geometriából, illetve eltérõ szelepvezérlésbõl, azaz vezérmûtengely. Szvsz. a vezérmûtengelyben van eltérés a két motor között.


Szerintem nem azt a két verziót hasonlítottad össze, amit írtam! Ha elõvetted volna mondjuk a realoem.com-ot, és kiírod a két motor hengerfejének, dugójának, blokköntvényének, fõtengelyének a cikkszámát - akkor meglepõdve tapasztalhattad volna, hogy azonosak! Én megtettem! Szerintem Te a régebbi 5-öst hasonlítottad a 204-essel, a 193 lovas ötöst.

BarG Elküldve: 2007-12-23 21:54 Benzin VS Dízel

rdesign írta: Nem hiszek a csodatuningokban!

Egyébként is, a motor, erõátvitel, futómû, fék és az ezeket összhangban mûködtetõ és korlátozó DSC úgy lettek tervezve, hogy az összhangban tudjanak dolgozni. Sokan csak pakolják befelé a plussz lovakat, de semmit nem igazítanak hozzá, ami csorbítja az egészet.
Minden egyes plussz lovacska elsõként a dugattyúfenéken és a hengerfejen fejti ki jótékony hatását plussz HÕ és NYOMÁS formájában. (mert ugye a dugattyús gépekben keletkezõ nyomatékot az égéstérben létrehozott nyomás hozza létre) Ezután a hajtókar és a fõtengely csapágyazását piszkálják. Utánna a plussz csavaró nyomaték a fõtengelyen, majd jön a kuplung. Talán a leghamarabb elgyengülõ elem.

A profi tuningcégek ezért cserélik kapásból a fõtengelyt a hajtókarokat, a csapágyait, dugattyúkat,hûtõrendszert és a kenõolaj szivattyút is. Mindezt a növelt teljesítményhez illesztve végzik el, plussz a felügyeleti ezközöket, féket és futómûvet is illesztik.

Ezek nélkül csupán illuzió, hogy élettartam ROHAMOS csökkentése nélkül plussz lovakat kaphatunk!
Ezért is érzem úgy, hogy a CHIP tuning csupán egy csipetnyi különc-ség.
Számomra ez, egy kicsit a "szegény ember vízzel fõz" tipikus esete.
Pár ezresért varázsolnak néhány + lovat. De milyen áron?

Ezért is maradok a 204 pacinál
Majd ha ezt kinövöm, és megengedhetem magamnak akkor 335 D.


Én se csodatuningról írtam, hanem mondjuk ha már a motorom (és a Tiéd is!) megegyezik pl az 530d 218LE 500Nm-es motorjával, akkor a miénkbe miért nem tették bele ezt a teljesítményt? Több Volvonál is hallottam olyat, hogy az erõsebb és a gyengébb modell között kizárólag programozási különbség volt - amit üzletpolitikai szempontok miatt képeztek meg úgy egyáltalán, mi meg itt ideológiákat gyártunk rájuk. Néha azt hiszem, egyszerûen annyira visszavették a 204-es teljesítményét, nehogy már gyorsabb legyen az 5-ösnél.

BarG Elküldve: 2007-12-23 21:35 Érdekes hiba...:(

Nos az izzítógyertyacsere után a motor egyenletesebben jár, bár az egyenetlenséget csak a fordulatszámmérõn lehetett látni, motorhangban nem volt érzékelhetõ. Nálatok a motoron lehetett érezni az ingadozást?

BarG Elküldve: 2007-12-23 16:24 Szavazza meg az Év Autóját! A5.hu-n

Tano írta: Naponta többször is engedi a 3x-os kattintgatást


Csak hogy ma is elõl legyen és senki se feledkezzen meg a kötelességérõl

BarG Elküldve: 2007-12-23 16:09 Benzin VS Dízel

kyncza írta:
collins írta:
Zotyi30d írta:
BarG írta:
Zotyi30d írta: Az enyém is 184Le-s,de 230-nál többet nem megy.
No chip


Többen is azt mondják, hogy minden újabb BMW-ben elektronikus végsebesség korlát van. És nem csak azokban, amik 250-nél vannak fogva. Az elektronikus tuningot csinálók vagy chiptuninggal együtt vállalják a kiszedést, vagy nem ragaszkodnak a chiptuninghoz, de kifizettetik az árát! Én félek az elektronika átírástól, csak kikapcsolható megoldást választottam, így a végsebességem se nõtt semmivel se. Pedig az jóóóó lenne!

Sokat gondolkozom a chip-en de,lassan 200ekm lesz az autóban és nem gondolnám,h jot tenne neki


én ellenzem a chipet legyen szó bármilyen autóról! sztem ne vágd haza a paripát...


normálisan megcsinált chip tuning nem feltétlenül teszi tönkre az autót!!!
A tuning szó hangolást jelent!! a motort úgy tervezik meg a gyárban, hogy mûködjön -40 - +60fok-ban télen, nyáron, valamint minden körülmény között indujon. Valahol viszont engedni kellett, ez a teljesítmény rovására ment. pl. a VW 115 és a 130lovas pdtdi motor között egy csavar különbség nincs, csupán software meg 300.000Forint.
Nagyon sok tartalék van a motorokban, ezt okosan lehet használni.
184lóból lehet csinálni 260-t is, de 2hónapig fog menni a motor. vagy lehet csinálni 200-at és kevesebbet eszik, de legalább 20%-kal rugalmasabb és gyakorlatilag minimálisan kopok jobban!


Én alapból 204LE-vel megyek, csináltam csavarszintû összehasonlítást a 218LE-s 5-ös motorokkal és minden lényegi dolog azonos! Ilyen esetben, a tuning nem jelent rizikót. (már a motornál, mert sajnos az erõátviteli lánc többi eleme különbözik, és nem tudni, mit bír) A dízeleket ezért is szeretik sokan, mert kb 20%-ot erõsíteni minden erõfeszítés nélkül lehet, a benzineseknél meg 10%-ért vért és verítéket kell hullatni. Jó lenne, ha megosztanánk tuningtapasztalatainkat, hogyha valamelyikünk megégette már magát, más ne kövesse el, és ha van jó tapasztalat, más is profitálhasson belõle. Nyissunk új topikot?

BarG Elküldve: 2007-12-22 20:16 Futómû és hibái

HGYP írta: SZIASZTOK!

Segítségeteket szeretném kérni. Vettem egy 2004-es 320cd-t. Azt mondták, hogy sportfutómûves minden coupe. Azt hogy tudom kideríteni ,hogy az enyém az v. nem?

Elõre is köszönöm


Nem alapból sportfutómûves, azért bizony külön le kellett tenni vagy 50 ezret, már pontosan nem emlékszem, de nem volt egetverõ összeg. Szerintem hasmagasságmérés segíthet, ha van viszonyítási alap. Lehetõleg azonos motorverzióval kell hasonlítani, a súly miatt.

BarG Elküldve: 2007-12-22 13:37 Benzin VS Dízel

Zotyi30d írta: Az enyém is 184Le-s,de 230-nál többet nem megy.
No chip


Többen is azt mondják, hogy minden újabb BMW-ben elektronikus végsebesség korlát van. És nem csak azokban, amik 250-nél vannak fogva. Az elektronikus tuningot csinálók vagy chiptuninggal együtt vállalják a kiszedést, vagy nem ragaszkodnak a chiptuninghoz, de kifizettetik az árát! Én félek az elektronika átírástól, csak kikapcsolható megoldást választottam, így a végsebességem se nõtt semmivel se. Pedig az jóóóó lenne!

BarG Elküldve: 2007-12-22 00:25 Benzin VS Dízel

[quote="paci"]ezt kipróbálnám a garázsomban


YouTube videó

Hát szerintem nem sokat ér, ha nincs meg az érzés ahogy betapadsz az ülésbe, meg kanyarban és fékezéskor ki akarsz esni az ülésbõl...

BarG Elküldve: 2007-12-22 00:20 Benzin VS Dízel

kyncza írta:
Zotyi30d írta:
BarG írta: Hi!
Látom, nagyon megy most a linkelés, íme az én kedvencem:

YouTube videó

jó szórakozást!

Hát igen
30d az 30d


ugyan azt írja, hogy gyári, de én ezt nem hiszem el. Hiszen kis sebességen akkorát lép, mint állat. meg a végén kiakasztja a kilométerórát...sztem van benne chip, nem is akármilyen


Ezen, márhogy széria-e, én is töprengtem sokat. Egyszer az M30-on nekem is sikerült így túlfordítani az órát , de legtöbbször 250-nél nem tudom jobban felcsavarni. Több chipessel is beszéltem már, hogy van-e benne sebességkorlát és vegyesen mondtak igent is meg nemet is. Gábor330d nyilatkozhatna arról, hogy neki hogy bírja a gép a chipet, meg mennyit tud menni vele! :

BarG Elküldve: 2007-12-21 17:40 Benzin VS Dízel

Hi!
Látom, nagyon megy most a linkelés, íme az én kedvencem:

YouTube videó

jó szórakozást!

BarG Elküldve: 2007-12-18 18:36 Benzin VS Dízel

Hi!
Szerintem a legtöbben egyszerûen nem vezettek olyan autókat, amiket bõszen fikáznak itt, pedig itt szinte csak márkatársak vannak. Kezdjem úgy ócsárolni mondjuk a 28i-t, hogy életemben nem ültem a volánja mögé? Most õszintén - ki vezetett már 3d - 204 lovast? De vélemény az van róla - hogy kéne vagy se, de ismeret az 0.
Aki sokat jár, annak igenis számít a fogyasztás, mégha tízegynéhány misit is fizetett ki a gépért, ha másért nem, hát pszichésen nyomja az embert, hogy pártunk-kormányunk bármikor nagyot csavarhat az ember nemesebb szervein az üzemanyag árral. Olcsóbb üzemanyaggal- bocs ez már nem igaz - de legalább kevesebbet fogyasztó autóval még megvan az illúzió, hogy kisebb támadási felületet hagytál magadon. Nagy úr ám az ember pszichéje!
És ha 100e km táján el van adva a masina, a dízeles hibák (amibõl állítólag több van ) a következõ tulajnál jönnek elõ!
üdv