BarG Elküldve: 2007-12-26 11:22 Benzin VS Dízel
rdesign írta:BarG írta:rdesign írta:BarG írta:rdesign írta: Nem hiszek a csodatuningokban!
Egyébként is, a motor, erõátvitel, futómû, fék és az ezeket összhangban mûködtetõ és korlátozó DSC úgy lettek tervezve, hogy az összhangban tudjanak dolgozni. Sokan csak pakolják befelé a plussz lovakat, de semmit nem igazítanak hozzá, ami csorbítja az egészet.
Minden egyes plussz lovacska elsõként a dugattyúfenéken és a hengerfejen fejti ki jótékony hatását plussz HÕ és NYOMÁS formájában. (mert ugye a dugattyús gépekben keletkezõ nyomatékot az égéstérben létrehozott nyomás hozza létre) Ezután a hajtókar és a fõtengely csapágyazását piszkálják. Utánna a plussz csavaró nyomaték a fõtengelyen, majd jön a kuplung. Talán a leghamarabb elgyengülõ elem.
A profi tuningcégek ezért cserélik kapásból a fõtengelyt a hajtókarokat, a csapágyait, dugattyúkat,hûtõrendszert és a kenõolaj szivattyút is. Mindezt a növelt teljesítményhez illesztve végzik el, plussz a felügyeleti ezközöket, féket és futómûvet is illesztik.
Ezek nélkül csupán illuzió, hogy élettartam ROHAMOS csökkentése nélkül plussz lovakat kaphatunk!
Ezért is érzem úgy, hogy a CHIP tuning csupán egy csipetnyi különc-ség.
Számomra ez, egy kicsit a "szegény ember vízzel fõz" tipikus esete.
Pár ezresért varázsolnak néhány + lovat. De milyen áron?
Ezért is maradok a 204 pacinál
Majd ha ezt kinövöm, és megengedhetem magamnak akkor 335 D.
Én se csodatuningról írtam, hanem mondjuk ha már a motorom (és a Tiéd is!) megegyezik pl az 530d 218LE 500Nm-es motorjával, akkor a miénkbe miért nem tették bele ezt a teljesítményt? Több Volvonál is hallottam olyat, hogy az erõsebb és a gyengébb modell között kizárólag programozási különbség volt - amit üzletpolitikai szempontok miatt képeztek meg úgy egyáltalán, mi meg itt ideológiákat gyártunk rájuk. Néha azt hiszem, egyszerûen annyira visszavették a 204-es teljesítményét, nehogy már gyorsabb legyen az 5-ösnél.
A hozzászólásomat nem a felvetésedre reagálva fogalmaztam, hanem csupán nagy általánosságban. A csodatuning az én értelmezésemben azt takarja, amikor egy X-Y-Z tuningcég azzal akar megetetni, hogy jobban fog menni a gép + kevesebbet fog fogyasztani + még a motort is kíméli!
Csaképp az orromat nem tiszticcsa Az 530 vs 330 stratégia pedig ott bukik meg, hogy az 530D kompresszió viszonya 18 : 1 amíg a 330D 17 : 1 sûrít.
Ez fakadhat eltérõ hengerfej geometriából, illetve eltérõ szelepvezérlésbõl, azaz vezérmûtengely. Szvsz. a vezérmûtengelyben van eltérés a két motor között.
Szerintem nem azt a két verziót hasonlítottad össze, amit írtam! Ha elõvetted volna mondjuk a realoem.com-ot, és kiírod a két motor hengerfejének, dugójának, blokköntvényének, fõtengelyének a cikkszámát - akkor meglepõdve tapasztalhattad volna, hogy azonosak! Én megtettem! Szerintem Te a régebbi 5-öst hasonlítottad a 204-essel, a 193 lovas ötöst.
Röviden:
http://www.carfolio.com/specif...car=107789
http://www.carfolio.com/specif...car=113201
x5 3.0 d (216Le/500Nm) VS. 330d (204Le/410Nm)
Sajnos az általad linkelt oldalak több tárgyi tévedést is tartalmaznak!!! 2002-ben még nem is volt 204LE, 2003-tól vehetõ, én az online ETK-nak jobban hiszek, de mindenkinek szíve joga abban hinni, amiben akar.