BekeJF fórum hozzászólásai

BekeJF Elküldve: 2016-10-10 21:12 Motorolaj

TomyMU írta:
BekeJF írta:
YELLOW írta:
BekeJF írta: Sziasztok!

Nekem egy olyan problémám lenne, hogy júliusban vettem egy e46 1.8 benzin Touringot, ez egy 316i. Szóval elvittem egy nagyszervízre, ahol 5w-40-es Castrol olajat raktak bele. És szólt is a szerelő, hogy szelepszárszimeringet kell cseréltessek, mert kicsit kék füstöt ereget az autó. (én laikus szemmel nem látom ezt a kék füstöt) Az olajfogyást annál inkább 4000km alatt 2 liter.
Első kérdésem hogy ez sok ééé? vagy kevés?
Viszont ajánlották, hogy tegyem bele a gyári BMW olajat 5w-30-at. szerintetek az valamilyen szinten megállíthatja ezt a mértékű olajfogyást?
És milyen tapasztalataitok van a gyári olajjal kapcsolatban?
Abban biztos vagyok, hogy minden autó eszi az olajat, csak nem mindegy hogy mennyit.

Előre is köszönöm.


ez túlzott fogyasztás, bárki bármit mond! nekem 10ezer km alatt ha 2-3decit elcsíp, akkor lehet sokat mondok.
egyébként ezzel a motorral egyre többen panaszkodnak erre a problémára. főként az N46B20-asokra.
valószínű igaza lesz a szerelőnek, de lehet ő is csak olvasta ezt valahol. érdemes a kartergáz szűrőt is megnézni, mert az is tipikus hibaforrás. ehhez le kell ugyan venni a szívósort, de még mindig nem a motort kell megbontani.
km nem tudom mennyi lehet benne, de biztos 200 környékén van, vagy felette, bármit is mutasson.
ismerősnek gyűrűsort is cserélnie kellett, pedig mondjuk abban sok km sem volt, csak f@sza előző tulajdonosa.



Nos a kilométer 264000 és ebből négyezret én tettem bele. Az biztosan valós,
a szervizkönyv, a kinti szervizek és a komputer is azt mutatja. Egyébként ez már a facelift-es 2003 decemberi autó. És köszönöm a gyors választ.
A kartergázszűrőre már én is gyanakodtam. Akkor úgy tűnik, ha karter szűrő, szelepszárszimering, gyári olaj és esetleg egy gyűrűzés megoldhatja?



Sziasztok! Nekem is ugyanezek a dolgok adottak (2003. 12. havi autóm van, és 316i (N42B18A), én gyári olajat használok, 12 ezer után cseréltem és még elég szép színe volt az olajnak, amugy 210 ezer van benne és egyeltalán nem ette az olajat!


Na ez azért érdekes, mert egy jó barátom apja is ugyan ezt a típusú autót vette. Náluk is jócskán fogyott a Castrol. Ő szólt, hogy mielőtt szétbontatnám a kocsi motorját, próbáljam ki a gyári olajat. Merthogy nekik a gyárit nem ette, de minden mást igen. Gondoltam rákérdezek, de úgy tűnik, hogy te is így vagy ezzel. Köszönöm

BekeJF Elküldve: 2016-10-10 17:39 Motorolaj

YELLOW írta:
BekeJF írta: Sziasztok!

Nekem egy olyan problémám lenne, hogy júliusban vettem egy e46 1.8 benzin Touringot, ez egy 316i. Szóval elvittem egy nagyszervízre, ahol 5w-40-es Castrol olajat raktak bele. És szólt is a szerelő, hogy szelepszárszimeringet kell cseréltessek, mert kicsit kék füstöt ereget az autó. (én laikus szemmel nem látom ezt a kék füstöt) Az olajfogyást annál inkább 4000km alatt 2 liter.
Első kérdésem hogy ez sok ééé? vagy kevés?
Viszont ajánlották, hogy tegyem bele a gyári BMW olajat 5w-30-at. szerintetek az valamilyen szinten megállíthatja ezt a mértékű olajfogyást?
És milyen tapasztalataitok van a gyári olajjal kapcsolatban?
Abban biztos vagyok, hogy minden autó eszi az olajat, csak nem mindegy hogy mennyit.

Előre is köszönöm.


ez túlzott fogyasztás, bárki bármit mond! nekem 10ezer km alatt ha 2-3decit elcsíp, akkor lehet sokat mondok.
egyébként ezzel a motorral egyre többen panaszkodnak erre a problémára. főként az N46B20-asokra.
valószínű igaza lesz a szerelőnek, de lehet ő is csak olvasta ezt valahol. érdemes a kartergáz szűrőt is megnézni, mert az is tipikus hibaforrás. ehhez le kell ugyan venni a szívósort, de még mindig nem a motort kell megbontani.
km nem tudom mennyi lehet benne, de biztos 200 környékén van, vagy felette, bármit is mutasson.
ismerősnek gyűrűsort is cserélnie kellett, pedig mondjuk abban sok km sem volt, csak f@sza előző tulajdonosa.



Nos a kilométer 264000 és ebből négyezret én tettem bele. Az biztosan valós,
a szervizkönyv, a kinti szervizek és a komputer is azt mutatja. Egyébként ez már a facelift-es 2003 decemberi autó. És köszönöm a gyors választ.
A kartergázszűrőre már én is gyanakodtam. Akkor úgy tűnik, ha karter szűrő, szelepszárszimering, gyári olaj és esetleg egy gyűrűzés megoldhatja?

BekeJF Elküldve: 2016-10-10 16:23 Motorolaj

Sziasztok!

Nekem egy olyan problémám lenne, hogy júliusban vettem egy e46 1.8 benzin Touringot, ez egy 316i. Szóval elvittem egy nagyszervízre, ahol 5w-40-es Castrol olajat raktak bele. És szólt is a szerelő, hogy szelepszárszimeringet kell cseréltessek, mert kicsit kék füstöt ereget az autó. (én laikus szemmel nem látom ezt a kék füstöt) Az olajfogyást annál inkább 4000km alatt 2 liter.
Első kérdésem hogy ez sok ééé? vagy kevés?
Viszont ajánlották, hogy tegyem bele a gyári BMW olajat 5w-30-at. szerintetek az valamilyen szinten megállíthatja ezt a mértékű olajfogyást?
És milyen tapasztalataitok van a gyári olajjal kapcsolatban?
Abban biztos vagyok, hogy minden autó eszi az olajat, csak nem mindegy hogy mennyit.

Előre is köszönöm.