Bero fórum hozzászólásai

Bero Elküldve: 2011-11-05 22:43 XENON utólag

hil írta:
jons írta:
ute107 írta:
Amúgy jó tanács: utólagos xenon...majd fényszóró beállítás egy normális helyen. Csodákra képes.


Nem riogatásból, de ismerettségi körömben most vágtak meg egy srácot 200k-ra mert utólagos volt a keszon, lámpamosó meg automata állítás nélkül. A rendőrök írtak jegyzőkönyvet, aztán mondták, hogy szerelje ki és úgy nem lesz majd baj a szigorított műszaki vizsgán. De lett.

Ha jól olvastam, Bero azt írta, hogy gyári, mosóval és aut magasság állítóval tudja venni. A magam részéről (de ez csak az én véleményem) a büdös életbe nem tennék az autómba Xenont, mert én nem akarok másnak rosszat és eleget mérgelődök azon, hogy más tuskó kiégeti a szememet mégha gyári is az a szar benne. Azért remélem, ez a Xenon betegség el fog múlni......

Ha folyamatosan honyorognátok és gyakran átélnétek azt, amit én a szembe jövő Xenon miatt, biztosan hasonló véleményen lennétek!





Tudom,jó Magyar mentalitás ez,de ha nekem kivakítja a sok állat a f.s suzukijával a szemem akkor én miért ne lássak jól? Én egyszerűen a mostanival alig látok.Kipróbáltam xenon-ost hát ég és föld a különbség! Én legalább gyárit rakok majd bele,jól beállítva. Főleg,ha lehet akkor miért ne? De az eredeti kérdésemre nem kaptam még választ

Bero Elküldve: 2011-11-05 21:30 XENON utólag

Sziasztok! Ha minden igaz,tudok venni gyári xenon lámpát jó áron. Lámpamosóval,kapcsolóval,és lengéscsillapítóhoz a két szenzort is. Mit kell még vennem? Miket kell bekötnöm a biztosítéktáblához? Gondolom nem annyi az egész,hogy beteszem a lámpát és mehet is Gondolom a gyári izzó az inkább sárgás mint hófehéren világít. Egy új izzópár kb 6000K-s mennyibe kerülne? Ezzel a facelift előtti lámpába sima xenon van nem bixenon. Valahogy nem lehet megoldani,hogy bixenon legyen? Gondolok itt arra,hogy mondjuk a facelift előtti coupe lámpája se bixenon? Mert ha igen akkor azt betudnám rakni a sedanomba! Köszi

Bero Elküldve: 2011-11-03 15:23 Társalgó

YELLOW írta: "Bíró Tibi pár éve Kanadában él, egy Victoria nevű kisvárosban. Az élet igen furcsa arrafelé, saját blogján rendszeresen posztol a megfigyeléseiről. Furcsa? Nem, nem ez a helyes szó... Mondjuk inkább úgy - normális. Egy közlekedési posztot átveszünk tőle mi is, hadd érezzük, mi, Totalcar-olvasók pár percre, hogyan is lehetne másképp.

Még tíz méter… nyolc… hat… lehajtom a fejem, félrenézek, szinte szégyellem magam. Öt méter. Felnézek, már minden kocsi áll a zebránál. Mindennapos dolog volt ez az első hetekben, míg meg nem szoktam, hogy a gyalogosnak megállnak az autók, és ezért ne érezzem rosszul magam. Nem akkor állnak meg, amikor lelépek. És nem fenyegető közelségben. Hanem idejében, és akár méterekre a zebrától. Ha ránézek a vezetőre, mosolyog, ha gyerekkel vagyok, integet, néha lehúzzák az ablakot és mindenkinek van hozzánk egy-két kedves szava. Nem úgy, mint júniusban a Csanádi utcában, a zebrán, ahol a trolivezető egyszerűen nem hitte el, hogy át fogok menni. Ezúton is elnézést az utasoktól, akik a vészfékezésre megindultak előre, mint futók a hajrában.

Városban a sebességhatár 50 km/h vagy 30, autópályán 90 vagy 110, ezt nagyjából mindenki be is tartja. Sok helyen mérnek és könyörtelenül küldik a csekkeket. A táblákon azt írják, hogy "maximum", tehát ennél lassabban is lehet menni, ilyenért senki sem fogja a hajunkat leüvölteni. Érdekes, hogy az autókon és motorokon tilos a hangos kipufogó, kivételek ez alól az épített járművek, úgyhogy elég csöndes a közlekedés. Ez azért relatív, ugye, mert azért a nagyobb motorok jellemzők, nagyobb autókban. Nem állítom persze, hogy ne lehetne itt autót találni 1,8-as motorral is akár, de azért az kivétel. 1,8-as motorral - itt ilyen a legkisebb - átszámolva 3 millió körül van, hasonló Magyarországon kicsivel 6 millió alatt áll meg. Az adóvisszatérítésekkel már nem akarom a kedélyeket borzolni, mert azzal túlmennék a jó ízlés határain. A parkolás a városban sok helyen ingyenes, két óra hosszáig. Aki többet marad, 30 dolláros csekket fizet, de kétóránként kaphat újabb csekkeket, sőt, másnap szépen elviszik a kocsiját. Ez magában foglalja az elszállítás és a tárolás díját, valamint a büntetést is, ami összesen már nem kevés pénz.

A motorosok nem parkolhatnak párhuzamosan, csak merőlegesen, vagy ferdén. Aki párhuzamosan parkol, az parkolójegyet vesz az automatából, egyébként ez szép, napelemes. A parkolóhelyek meg vannak számozva, úgyhogy nem muszáj a jeggyel visszasétálni a kocsiig, a hely számát kell beütni gépbe. A bringások jól megférnek a többi közlekedővel, mert nagyon sok kiépített biciklis út nincs. Főleg pedig nem a járdákat festik fel, hiszen nem is szabad biciklivel a járdára felhajtani, csak ha tolod. Viszont sok utca elejére kitesznek táblát, hogy az egyben bicikliút is, tehát megosztva használja autós, kerékpáros. A biciklisnek el kell döntenie, hogy közúti közlekedőként vagy gyalogosként viselkedik-e. Ezen nem sokat kell magyarázni, olyan például nincs, hogy áthajt a piroson aztán a zebrán is átteker keresztben, olyan sincs, hogy a járdán szlalomozik. Beszélnek róla, hogy a kerékpárok esetleg rendszámot kapnak és a nyergeikben ülőknek valamiféle vizsgát kell tenniük, és biztosítást is kell majd kötni. Ha például egy biciklis balesetet okoz, és utólag nem beazonosítható, nem ő fizeti az áldozat betegellátását, viszont akkor az áldozat betegbiztosítása megnövekszik. Ezt próbálják mostantól majd elkerülni. Motorosoknál nincs autók/sávok közötti lavírozás, mindenki kivárja szépen a sorát. A motorok nagyobb része chopper, de BMW-ből is iszonyat sok van - a GS-ek szépen körbedobozolva, Triumph-ot is láttam sokat, na meg Hondát. A robogókon rendszám van, természetesen mindegyiken. Nagyon sok elektromos robit látni a városban, érdekes, ahogy hangtalanul suhannak. Ennél jóval rémisztőbb, amikor megáll az ember mögött/mellett egy hibrid óriásplatós, csak a kerekeket hallod, hang sehol, odanézel, és egy hegy áll melletted. A kamionok leginkább csőrösek, a nálunk általános buldogfülkésből alig látni, ebből a szemszögből tiszta USA.

Szinte kizárólag Toyoták a taxik, ezeknek nagy része Prius, a többi Camry, utóbbiak is főleg hibridek. Vannak családi egyterű taxik is, ezek az akadálymentesítés miatt rámpával vannak feszerelve. A közlekedés és a haladás folyamatos, bár csúcsidőben előfordulnak kisebb torlódások, de óriási dugók nincsenek. Ez annak is köszönhető, hogy az autósok figyelmesek, nem nyomulnak, nem állnak rá egymásra, nem ragadnak bent a kereszteződésekben. Nyugodtak, kedvesek, udvariasak.

Nem valami marsbéli, idilli hely ez, hiszen ilyet elvileg bárhol létre lehetne hozni. Csupán egy józanul szervezett, átlátható, szigorúan betartatott, de emberséges törvényekkel élhetővé tett társadalom, feszkók nélkül. És lám – működik."


Érdekes amit írtál és jól hangzik. Most csak a toyota priussal kapcsolatban nem vagyok kibékülve. Az f.staliga annyit eszik kb mint az én gépem,hibridnek állítják,közbe az előállítása 3x annyi pénzbe van mint pl BMW-nek. Speckó aksija van sok különleges anyagból áll a prius,ennek kitermelése,szállítása a világon többet árt a környezetnek mint egy átlag autónál. Top Gear-be Jeremy ki is fejtette a véleményét a priusról és teljesen egyet értek vele. A legújabb M3 BMW és Priussal mentek azt hoszem 50 liter tankal a pályán körbe körbe ,és láss csodát a priusból fogyott ki hamarabb a brenya. Ez elég hihetetlenül hangzik,de a többi dologban egyetértek.

Bero Elküldve: 2011-11-03 15:16 Rugócsere

anubisz írta:
Bero írta:
anubisz írta:
Bero írta:
anubisz írta: Ne hidd,hogy visszahívtak a BMW-től. Ilyenkor feledékenyek. Nem ráznak le. Holnap felhívom őket,megmondom Ilyenkor már nem vagyunk barátok? Csak addig amíg talicskával toltam be a pénzt? Mikor odajártam,tízen köszöntek előre,majdnem vörös szőnyeget terítettek elém,most meg vissza se hívnak,ígéretük ellenére. Hozzáteszem az igazgatót is felhívom,nem hagyom annyiba. Nagyon kellemetlen ügyfél leszek. Amennyi pénzt én otthagytam,nehogy már gyárihibás cuccot rakjanak a kocsimba,és ki se cseréljék.


Jogos! Ne hagyd annyiba Ilyenek amúgy,én ezért se viszem márkaszervizbe,de már sima szervizbe se! Pont ugyanezeket csinálják amit leírtál! De hallod,ezt mondhatod komolyan,hogy a két hátsó rugó cseréért 25 rugót kértek el? Tényleg max 5 perc meló,te is lazán megtudod otthon csinálni Csak gondolom nekik kellett berakniuk...


Tudod a két hátsó toronycsapágyat cseréltettem,mert nyüszögött a kocsi menet közben,akkor hívtak,hogy törve van mind a két rugó,ha már bontva volt a kocsi,ott náluk,hát mit tudsz csinálni,mondtam rendeljék meg és cseréljék ki. Csak nem rakatom össze törött rugóval,hogy máshol újra szétszedessem.


Ja én megértem,csak pofátlanul sokat kérnek ilyen munkákért...


Micsoda műtermi BMW képet csináltál magadról a Facen még felfázol a végén


Ugyan már Nővérem fotózik,mondta hogy csinálna pár képet rólam,de mondtam,hogy csak akkor ha benne van a kocsi is

Bero Elküldve: 2011-11-03 00:15 Rugócsere

anubisz írta:
Bero írta:
anubisz írta: Ne hidd,hogy visszahívtak a BMW-től. Ilyenkor feledékenyek. Nem ráznak le. Holnap felhívom őket,megmondom Ilyenkor már nem vagyunk barátok? Csak addig amíg talicskával toltam be a pénzt? Mikor odajártam,tízen köszöntek előre,majdnem vörös szőnyeget terítettek elém,most meg vissza se hívnak,ígéretük ellenére. Hozzáteszem az igazgatót is felhívom,nem hagyom annyiba. Nagyon kellemetlen ügyfél leszek. Amennyi pénzt én otthagytam,nehogy már gyárihibás cuccot rakjanak a kocsimba,és ki se cseréljék.


Jogos! Ne hagyd annyiba Ilyenek amúgy,én ezért se viszem márkaszervizbe,de már sima szervizbe se! Pont ugyanezeket csinálják amit leírtál! De hallod,ezt mondhatod komolyan,hogy a két hátsó rugó cseréért 25 rugót kértek el? Tényleg max 5 perc meló,te is lazán megtudod otthon csinálni Csak gondolom nekik kellett berakniuk...


Tudod a két hátsó toronycsapágyat cseréltettem,mert nyüszögött a kocsi menet közben,akkor hívtak,hogy törve van mind a két rugó,ha már bontva volt a kocsi,ott náluk,hát mit tudsz csinálni,mondtam rendeljék meg és cseréljék ki. Csak nem rakatom össze törött rugóval,hogy máshol újra szétszedessem.


Ja én megértem,csak pofátlanul sokat kérnek ilyen munkákért...

Bero Elküldve: 2011-11-03 00:02 Rugócsere

anubisz írta: Ne hidd,hogy visszahívtak a BMW-től. Ilyenkor feledékenyek. Nem ráznak le. Holnap felhívom őket,megmondom Ilyenkor már nem vagyunk barátok? Csak addig amíg talicskával toltam be a pénzt? Mikor odajártam,tízen köszöntek előre,majdnem vörös szőnyeget terítettek elém,most meg vissza se hívnak,ígéretük ellenére. Hozzáteszem az igazgatót is felhívom,nem hagyom annyiba. Nagyon kellemetlen ügyfél leszek. Amennyi pénzt én otthagytam,nehogy már gyárihibás cuccot rakjanak a kocsimba,és ki se cseréljék.


Jogos! Ne hagyd annyiba Ilyenek amúgy,én ezért se viszem márkaszervizbe,de már sima szervizbe se! Pont ugyanezeket csinálják amit leírtál! De hallod,ezt mondhatod komolyan,hogy a két hátsó rugó cseréért 25 rugót kértek el? Tényleg max 5 perc meló,te is lazán megtudod otthon csinálni Csak gondolom nekik kellett berakniuk...

Bero Elküldve: 2011-11-02 23:07 Rugócsere

jons írta:
anubisz írta:
Akkor írják a kocsi mellé,mikor eladják,Ára 10 millió, másfél évente rugócserét az ár nem tartalmazza.


Volt egy nagyon jó műsor azt hiszem a discoveryn. A tervezett avulás volt a téma. A villanykörtét hozták példának, miszerint a egy amerikai tűzoltó állomáson 1937 óta ég egy körte és még mindig jó. A philips-osram-silvania megállapodás még valamikor az 50-es években arról szólt, hogy 2000 órában maximalizálták egy körte élettartamát, pedig tudnának készíteni 20000 üzemórát bíró körtét is.

Így megy ez máshol is. Ahogy halad az idő előre egyre jobban így van. Egy példa: 1989-es motortartó bakok jobb állapotban voltak az e34-esen, mint a 2 évesek egy e39-en...



Ezt én is láttam és érdekes! A videót pedig érdemes megnézni! megtekinthető:
YouTube videó

Bero Elküldve: 2011-11-02 23:04 Rugócsere

anubisz írta:
Bero írta:
anubisz írta: Felhívtam őket,azt mondják normál alkatrészre 2 év a gari,de megnézi a rugóét,sajnos rosszul néztem 2 éve lett cserélve,kíváncsi leszek,vissza hívnak majd,hogy mit mondanak.
Lehet pont lecsúsztam róla. Azt mondja valószínű gyártási hiba. Ezt tudjuk mindnyájan,mert tört már itt pár emberkének a rugója. 30 rugó volt a kettő 2009 ben,és 25 ezerért cserélték.


Ez elég gáz. Viszont: A két hátsó rugót 25 ezerért cserélték?


Igen itt a számla 25200 Áfásan. 2009 -ben,most gondolhatod menyi lenne,vagy 35 000.
Nehogy már rugóra költsem a vagyonom,mert másfél évente eltörik.Arról nem is beszélve,ki tudja mikor tört el,biztos nem tegnap,lehet már tavaly gumicsere után,mert akkor még ép volt.Ugye addig nem látszik amíg nem veszed le a kerekeket. Úgyhogy kb 1,másfél évet bírt ki,és megint mind a kettő.


Nem tudom,hogy mi a különbség a 330I és 316I hátsó rugói közt (legalábbis a helyzetét tekintve) De én a két hátsó rugómat úgy cseréltem,hogy felemeltem a gépet ráállt a haverom a kerékre és már ki is vettem a rugót és vissza raktam az újat! Ez kb 5 perc volt cigivel együtt Ezért elkértek 25 rugót? Nice (lehet nálad bonyolultabb a dolog,úgyhogy ezt ne vedd magadra :kiraly

Bero Elküldve: 2011-11-02 22:48 Társalgó

jons írta:
hil írta:
jons írta: Elméleti a kérdés, mert nyilván egy 318i-be nem kell, de ér valamit a toronymerevítő?


Arra minden képpen jó, hogyha az egyik oldalát eltalálják az autónak, akkor a másik is javítós lesz. A többi úgy, ahogyan azt Yellow leírta, nem motor függő, inkább az számít, hogy mire használod az autót


kiváncsi voltam mit írtok, de egybevág azzal amit én gondoltam. A dizájnon kívül nem sok mindenre jó.



Beteg ez a macska Szereltetek ma Tanoval vagy csak tali volt ? Én egész nap 'melóztam',de legközelebb nem hagyom ki

Bero Elküldve: 2011-11-02 13:34 Rugócsere

anubisz írta: Felhívtam őket,azt mondják normál alkatrészre 2 év a gari,de megnézi a rugóét,sajnos rosszul néztem 2 éve lett cserélve,kíváncsi leszek,vissza hívnak majd,hogy mit mondanak.
Lehet pont lecsúsztam róla. Azt mondja valószínű gyártási hiba. Ezt tudjuk mindnyájan,mert tört már itt pár emberkének a rugója. 30 rugó volt a kettő 2009 ben,és 25 ezerért cserélték.


Ez elég gáz. Viszont: A két hátsó rugót 25 ezerért cserélték?

Bero Elküldve: 2011-10-31 18:14 Levegő hőmérséklet érzékelő

hil írta:
Bero írta:
YELLOW írta:
Kristen76 írta: Sziasztok

Mire való a levegő hőmérséklet érzékelő?Ha elromlik miből veszem észre?

Köszönöm



az a légtömegmérőbe van építve. mit érzékelsz? leginkább a fogyasztásod változhat.


ööö,az nem az első lökhárító van beépítve? Nekem amikor nem volt rádugva,akkor fixen -40 fokot mutatott. De lehet én értem félre a kérdést


Nem



De akkor az mi? Akkor az a külső levegőt méri nemde?

Bero Elküldve: 2011-10-31 16:24 Levegő hőmérséklet érzékelő

YELLOW írta:
Kristen76 írta: Sziasztok

Mire való a levegő hőmérséklet érzékelő?Ha elromlik miből veszem észre?

Köszönöm



az a légtömegmérőbe van építve. mit érzékelsz? leginkább a fogyasztásod változhat.


ööö,az nem az első lökhárító van beépítve? Nekem amikor nem volt rádugva,akkor fixen -40 fokot mutatott. De lehet én értem félre a kérdést

Bero Elküldve: 2011-10-30 21:48 Váltózár?!

Coyote írta:
nickname írta: Egy normális rejtett kapcsoló és kész. ezek a váltózáras hokusz pokuszok nem sokat érnek.


Rejtett gyújtáskapcsoló is van, villogó LEDdel. A váltózárat inkább passzív védelemnek vettem, "madárijesztőnek". Nem feltörhetetlen, de idő és tapasztalat kell hozzá, az hülyeség, hogy netről letöltesz egy útmutatót Ha csak egyszer dönt egy tolvaj emiatt egy másik E46 mellett, már megérte hifiért meg nem törik fel, hiszen látszólag csak egy kazettás magnó van benne.


Ezért jó a teljes sötétítés

Bero Elküldve: 2011-10-28 21:01 kettõstömegü lendkerék

Köszi,most egy kicsit megnyugodtam

Bero Elküldve: 2011-10-28 20:02 kettõstömegü lendkerék

Köszi Yellow! Wizzaerr: Nekem eddig kétszer remegett a lábam félig benyomott kuplungnál! Elképzelhető,hogy nekem is ez lesz a baj? Csak,mert hangja nincs a kocsinak és ez a remegés is csak 2x volt! Köszi