Bitu79 fórum hozzászólásai

Bitu79 Elküldve: 2022-08-03 09:21 Differenciálmû

Difim túl volt töltve kicsit.Pár éve cseréltettem benne a lötyit.Hét elején szivárgott a jobb oldali tömítésnél enyhén,cseréltettem benne hétfőn márkaszervízben az olajat ismét,meg a tömítését is egyik oldalon.Most BMW olaj van abban is újra...Már tudom,hogy hova nem kell vinnem többet a kocsit...Lehet az olaj is gagyi volt ráadásul...Márkaszervízben csináltattam meg a szivárgást,illetve a motorolaj cserét is.Nem volt olcsó,de nem érdekel. Kapott egy új rendszámtábla világítást is a kicsike,meg 2 új oldalindex búrát,illetve volt fékolaj csere is.Pénzben az olajcsere,a difi tömítés,és a felsorolt alkatrészek,ill. az olajcsere voltak olyan 290 000 ft,kicsit belőtték a kézifékemet is.... De nem bánom!Mert imádom a gépet. A pécsi BMW Schneider-be vittem szokásosan.Egyéb olajszivárgás sehol nem volt a kocsin.Meg is dícsérték a gépem megint amúgy.Volt az emelőn meglepetésemre egy másik e46-os is.Azon lett volna egy fékolaj csere.De szita volt az alja neki,ill. be voltak állva a csavarok.El sem vállalták az illetőnek...Egyre jobban szeretem a sajátomat Kicsit megvizslattam,és durva dolgokat láttam.Annak a difije sem látszott az olajsártól például... Gyári alvázvédőt nyomta felfele a rozsda alulról több helyen...A rugó fele hiányzott,meg ilyenek,mert megette a rozsda.A lengőkarok is félig el voltak ro*adva...

Bitu79 Elküldve: 2022-08-03 08:51 Hűtővíz..:S

A témához hozzáteszem,hogy a hűtőfolyadékot nem érdemes cserélgetni,ha nincs vele gond.Ezt BMW szerelő mondta.Hivatalosan 4-5 évente esedékes kb...Amúgy meg a motorban a fele kb. bent marad.Én is max 4-5 évente cseréltetem benne A LELKI BÉKÉM MIATT CSAK...


Bitu79 Elküldve: 2022-06-23 21:27 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
mateef írta: Sziasztok,
Ingadozó alapjárat, illetve ritkán 1-esben gáz nélküli elindulásnál szaggatott motorjárat, pici csattogás mire utalhat?
megnyúlt a vezérműlánc és/vagy törött a feszítő sín. de a két jelenség lehet két külön álló hiba is. diagnosztika kellene először.
Pici csattogás lehet normális is.Ezek a négy hengeres motorok kicsit dieseles beütésűek alapjáraton ketyegve "hangügyileg".Benzines autóval meg ne akarj gáz nélkül elindulni... Főleg egy nyomatékszegény 118i-vel...

Bitu79 Elküldve: 2022-06-23 21:24 Behajthato Tükür

YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok fanok!
A jobbos tükörlapom nem fűt.A cseréje mennyire bonyolult és miképpen zajlik?

kipattintod a tükörlapot (valami műanyaggal, vagy rongyba tekert csavarhúzóval), lehúzod róla a csatit, és az újat meg fordítva vissza.
Simán újbeggyel is ki lehet pattintani.Így érdemesebb,mert így talán nem törsz el semmit... Óvatosan járj el a kipattintásnál.

Bitu79 Elküldve: 2022-06-01 21:02 Gumiabroncs

Laufenn G Fit EQ LK41 195/65 R15 91T abroncsokat vettem,mert az előző szett(Michelin Energy Saver) elérte a 10 éves kort.Eddig elégedett vagyok velük.
A gumik 2021 51. heti gyártásúak amúgy.Szerintem csendesek is.

Olcsó és jó gumiabroncs

Teszteken jól szerepel,nedves úton való tapadásban nem annyira jó.De én nem használom kb. soha esőben a kocsit Kopásállóságára is azt írták,hogy bírja sokáig.

Bitu79 Elküldve: 2022-05-03 04:57 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Zolika11111 írta: Sziasztok.
Olya problémám lenne a diffivel hogy gyorsításkor, terhelésnél enyhe búgó hangot ad ki ,üresben gurulva vagy motorféknél csend van.a zaj nem túl hangos de zavaró.
Talán a kardán csapágya.Nézesd át emelőn...

Bitu79 Elküldve: 2022-03-24 08:47 Biztonsági öv visszahúzása

Rettum2 írta:
nega15 írta: Sziasztok!Segítség kellene. Van 1 E91 Touringom, aminek a hátsó középső övét nem lehet ki húzni. Be feszített és nem enged. Szét lehet azt szedni valahogy javításra vagy cserére? Ahogy látom a hátsó ülésbe van beépítve. Köszi!
Ez engem is érdekelne, illetve hogy hogyan lehet kiszedni?!?!
Fújd be az övfeszítőt wd 40-el és próbáld meg úgy.
De itt egy vidi is,hogy lehet kiszedni.

https://www.youtube.com/watch?v=3Nhh9SG2CH0

És még egy,ami sokat segít a szerelésben:

https://www.youtube.com/watch?v=WmF1P07SHvs

Első körben próbáld meg befújni,és úgy kioldani.

https://www.youtube.com/watch?v=Df72L7E7u6U

Az utolsó videóban a ház szétpattintása van...Ezt nem javaslom,mert szerintem 99%,hogy eltörsz valamit a burkolaton.


Bitu79 Elküldve: 2022-03-20 12:41 Kopog az eleje!!

milo- írta:
YELLOW írta:
milo- írta: Sziasztok! Bmw e91-nek fékezéskor az első kerekek felől erős kopogást érezni. Kis sebességnél semmi ilyen ,de 60 felett már érezhető,100 felett pedig már nagyon zavaróan kopog. Futóműn elvileg nem lóg semmi, de lengőkar szilentek cserélve lettek, sőt egyik lengőkar kompletten.Toronycsapágyak és lengéscsillapítók cserélve,első fékek is új tárcsát és betétet kaptak mégis kopog fékezéskor. Felnit is átcseréltem már ,de másikkal is ugyanaz a probléma. Valaki találkozott már hasonlóval?

kormányt rázza esetleg?
féknyereg nincs fellazulva? fékbetét rögzítő lemezke helyén? lengőkar végén a nagy szilent is tud ilyet csinálni. attól, hogy cserélve volt, simán megadhatja magát.
akár esetleg kerékcsapágy is lehetne, de azt nagyon éreznéd, megemelve, kottyanna, mint a fene, ha mozgatod a kereket. esetleg a kormánymű.

kormányt nem rázza ,inkább csak a pedálon érezni és hallani is persze. Fékek meg lettek nézve ,azok tuti rendben vannak.Kerékcsapágynál szerintem kopognia kellene mindig nem csak fékezéskor..a többi felvetésnek utánajárok.Köszi!
Lehet üt a féktárcsa.

Bitu79 Elküldve: 2022-03-14 10:01 Vizhőmérséklet jeladó

hil írta:
Bitu79 írta:
hil írta: Sziasztok!
nem tudja valaki, hogy a titkos menüben lévő és a műszerfali mutatós hőmérő azonos jeladóról kapja-e a jelet és az, vagy azok a motortérben hol találhatók? A motor: N42B20
Köszi: hil
ui: köszönöm a válaszokat, már nem aktuális a dolog!
Cső Hil.
https://www.youtube.com/watch?v=ReJ8Pq2TfEc Remélem valamit segítettem

Köszi, de az általam korábban keresett szenzor a motorblokk jobb oldalán, a szívósor alatt van. Szerintem, amit belinkeltél, az a ventillátort vezérli.
Köszi!
Ja jól mondod.Így írják a neten:A hűtőfolyadék/motorhőmérséklet érzékelő a szívónyílás alatt van a hengerfej hátulján,a radiátor kimeneti hőmérséklet érzékelője pedig az alsó radiátortömlőben.Amit linkeltem.

Itt találtam:

https://www-e46fanatics-com.tr...t-18335332

De legalább megpróbáltam segíteni.

Akkor te ezt kerested:

https://www.youtube.com/watch?v=6YlBeA_EvUE

Bitu79 Elküldve: 2022-03-12 20:01 Vizhőmérséklet jeladó

hil írta: Sziasztok!
nem tudja valaki, hogy a titkos menüben lévő és a műszerfali mutatós hőmérő azonos jeladóról kapja-e a jelet és az, vagy azok a motortérben hol találhatók? A motor: N42B20
Köszi: hil
ui: köszönöm a válaszokat, már nem aktuális a dolog!
Cső Hil.

https://www.youtube.com/watch?v=ReJ8Pq2TfEc Remélem valamit segítettem



Bitu79 Elküldve: 2022-03-06 19:44 E46 Kormánymű

Régi téma amit előző hsz-ben írtam.Anno mondtam ezt márkatársnak,ő azt mondta nála ilyen nincs.e46 316i volt az is.Fl előtti pontosan.Pár hét múlva meg elnézést kért és mondta,hogy nála is ugyanilyen a kormány,igazam volt.Csak eddig nem tűnt neki soha fel...
Ráadásul a fl előtti másabb áttételezésű kicsit. De legalább már tudom,hogy ez sem hiba.

Bitu79 Elküldve: 2022-03-04 12:17 Fûtõventillátor

Fűtőventillátor hidegen ciripelésére az egyszerű orvosság az,hogy többet kell használni az autót.Pár hónapja,mikor elkezdtek hidegebbek lenni a napok,elkezdett ciripelni a fűtőmotor.Amióta többet járok az autóval,a probléma magától megszűnt teljesen hidegben is. A probléma szerintem a kis oxidáció a tengelyen,a ventilátor csapágyán/perselyén ha sokat áll a fűtőmotor.

A probléma oka

Bitu79 Elküldve: 2022-03-04 11:37 váltó

Saját sztorim konkrétan az volt,hogy olajcsere után többször kidobta a sebességet a kocsi,illetve megszámoltam a fogaskerekeket is...
Ezért visszament a gyári olaj.Azóta okés.Hidegen a 2-esre figyelnem kell,mert nehezebben kapja el,illetve kidobja,ha lágyan váltok.Bemelegedés után viszont kisujjal is lehet váltani. Nálam csak a 2-es sebességfokozattal van ilyen gond.A váltó amúgy tökéletes állapotban van és a kar mechanika sincs kikopva.Hidegen a kettest határozottabban kell betenni.A többi sebességfokozatban nem vettem ezt észre.Talán a tolatás nem szereti még ha hidegen van nyúzva.Az is volt,hogy kidobta magát ha nem határozottan kezeltem.De az is csak hidegen produkálta.Főleg a nem gyári olajjal...
Bemelegedés után pikk-pakk.Ezek természetes dolgok,csak a nem gyári olajokkal sokkal erőteljesebbek ezek a jelenségek.Hidegen nem is erőltetem a váltót 2-ban és hátramanetben.Pár km után teljesen jól működnek ezek is.Úgy mondom,hogy szinte magától bemegy sebességbe a 2-es és a hátramenet is,nem kell "ésszel" váltani.A többi sebességfokozatban nem tapasztaltam semmi változást. A kocsiba most van 123 000 valós km.

Bitu79 Elküldve: 2022-03-04 11:22 váltó

kisskarex írta:
Bitu79 írta:
kisskarex írta: Szissztok!
E46 1,8 benzines compact-ba szeretném lecserélni a váltó és difi olajat.
Tudnátok segiteni hogy milyen olajat vegyek bele ami mindkettőbe jó?
Nem vennék feleslegesen 4 litert decire meg nem árulják.
Mindkettőbe 1,2 litert ir igy összesen kellene max 3 liter ezért kérdezem hogy melyik az amelyik mindkettőbe jó.
Köszönöm!


Mindenből gyárit vegyél.A többi s*ar.Tapasztalatból mondom.Google keresővel megtalálod amúgy a specifikációkat a bele való olajokról,de csak eredetit érdemes venni a váltóba főleg.Ha működik a váltó,nem érdemes cserélni benne a gyári olajat sztem.Gondolom manuális a kocsi.

https://www.schmiedmann.hu/hu/...-2-339-219

Ilyet a váltóba

https://www.schmiedmann.hu/hu/...-2-365-987

Ilyet a difibe

Sziasztok!
Köszönöm az infót Bitu79!
Igen manuális van benne.Különösebb gondom nincs a váltóval szépen finoman működik minden oké,csak 5.-ben haloványan egy kicsit dúdolgat de nem zavaróan sőt inkább csak én hallom mert minden sz......ra odafigyelek.
Sajnálom,hogy saját bőrödön kellett megtapasztalni más olaj negativ tulajdonságait!
Azért érdekes,hogy a motor elviseli akár a Mannol olajat is de a váltó kényes.
Néztem amit küldtél de igen hüledeztem az áruk láttán pláne hogy egy liter mennyi.
Lehet hogy nem is kellene cserélnem csak gondoltam ártani nem ártok neki ha új olaj van benne ezért kérdeztem az alternativákat.Egyébként nem hajtom mivel nem is egy erőgép (nem sorhat)másrész én már kinőttem belőle hogy kilincscsel előre közlekedjek.
Igaz hogy húsz esztendős de még csak 4000 fölé sem nagyon kergetem igy viszont 7,2-vel eljárok városban.
Anno nekem valaki ajánlotta a Petronas tutella multi MTF 700 olajat a váltóba a difibe pedig Petronas tutela axle olajakat ezekről mi a véleményed?
Köszönöm mégegyszer!
Nem ismerem ezeket.De a véleményemet tartom.Ha olajat cserélsz,akkor csakis gyárit vegyél.A váltóba mindenképp.Mellesleg ezek filléres tételek,amin nem érdemes spórolni.A fórumban is többen írták,hogy olajcsere után rosszabb lett a váltási érzet,én is tapasztaltam sajnos.Ezek különféle olajok voltak,pedig megfelelő specifikációkkal rendelkeztek papíron.A váltó hangja semmit sem fog változni az olajcserével szerintem,ott valószínűleg más gond lesz.De ha olajat cserélsz,én a gyárit javaslom bele.Ha megfelelő a specifikációja az olajnak,akkor bele teheted viszont,de nem javaslom.Ítélkezni nem akarok,csak a saját tapasztalataimat osztottam meg,illetve leírtam a fórumban olvasottakat is.

Bitu79 Elküldve: 2022-03-04 00:38 Alufelni méretek

Gabee írta:
Bitu79 írta:
Gabee írta: Sziasztok!
BMW E46 alá,gyári egyszéles 18"-os style 135-ös alufelnire milyen gumiméretet ajánlotok,ami még bírja a magyar utakat azért és nem csal sokat vagy semennyit a km óra?Köszi!Üdv.
Annyira nem értek hozzá,de 245/40 R18 sztem a rá való max.Gumist jobb kifaggatni róla.Nehogy túl széles legyen a gumi,vagy valami.
225 elöl és 245 hátul a javasolt max,ahogy olvasom a neten.
Following is a list of original equipment tires and wheels installed on various E46 models (not including M3 models). (et## is the wheel offset in millimetres; Ø is the overall tire diameter in millimetres and in inches)

205/55R16 x 7.0 et47 Ø631.9mm (Ø 24.88") Front & Rear
205/50R17 x 7.0 et47 Ø636.8mm (Ø 25.07") Front & Rear
225/45R17 x 8.0 et47 Ø634.3mm (Ø 24.97") Front & Rear
225/45R17 x 7.5 et41 Ø634.3mm (Ø 24.97") Front only
245/40R17 x 8.5 et50 Ø627.8mm (Ø 24.72") Rear only
225/40R18 x 8.0 et47 Ø637.2mm (Ø 25.09") Front only
255/35R18 x 8.5 et50 Ø635.7mm (Ø 25.03") Rear only

Following is a list of possible aftermarket tire fitments for (non-M) E46:

F: 225/40R18 Ø 25.1"
F: 235/40R18 Ø 25.4" (diameter larger than any OEM fitment)
F: 245/35R18 Ø 24.8"
R: 255/35R18 Ø 25.0"
R: 265/35R18 Ø 25.3" (may require fender rolling, diameter larger than any OEM fitment)

F: 225/35R19 Ø 25.2"
F: 235/35R19 Ø 25.5" (diameter larger than any OEM fitment)
F: 245/30R19 Ø 24.8"
R: 255/30R19 Ø 25.0"
R: 265/30R19 Ø 25.3" (may require fender rolling, diameter larger than any OEM fitment)

https://bimmertips.com/oem-bmw...yle-specs/

Én elvagyok az 195/65 R15-ös gumikon a 316i-vel.De még így is kirázza a belem...
Fontos az is,hogy a gumi ne lógjon ki a kerékívből.Az hülyén is néz ki,meg szabálytalan is.De látom te nagyon "tuningjóska" vagy
Szia!Köszi a választ!
Azt elárulod hogy miből látod ezt rólam?
A elmúlt napokban a lámpás bejegyzésemhez is hozzászóltál ismeretlenül,pedig semmi gányolás nem történt.
Gyári BMW retrofit kábelt rendeltem márkaszervízben,azzal lett bekötve az új hátsó lámpa szett,mindenféle gányolás nélkül.Nem értem honnan veszed ezeket rólam.
Nem is az én autómról van szó,a fiam autóját segítem rendbetenni kicsit,nem mintha magyarázkodnom kellene.További jó fórumozást!Üdv.
Na látod,akkor nem téged,hanem a fiadat "tuningjóskáztam" le. Nem kell mindent szó szerint venni. Viccnek szántam.De a lényeg,hogy most jól "megaztmondtad" ismeretlenül,nem mintha magyarázkodnod kellene... De azért magyarázkodsz.Szerintem a lámpák,az index,illetve a felni csere is a márka meggyalázása.Én a szép,gyári kinézetű autókat szeretem.Ezek ízléstelen átalakítások amiket eddig írtál a fórumba.Persze nem az én autóm,hála az égnek.Az is nevetséges,mikor a 316i-re tesz valaki M logót például,és még sorolhatnám.Nem kell megsértődni egyből.Szép lehet a kocsi most,hogy fl előtti az eleje,gondolom a lökös is,hátul is az,de a hátsó lámpa meg fl utáni gagyi tuning... M-es csomagtérajtót is rakjatok az adagolós 20 dé -re,illetve az m3 légbeömlői is kellenének rá még... Persze ez csak az én véleményem.

Stílusjegyek

Kicsit olvasgass.Ha te rendbe akarnád tenni azt a kocsit,akkor nem pimpelnéd...Ráadásul te sem vagy mai gyerek... Bocs,de ezeket le kellett írjam.
Oké,ha neked tetszik az ilyen "kevert" autó.Hát egészségedre. Nem bántásból írtam most sem.