Bitu79 Elküldve: 2022-08-03 09:21 Differenciálmû
Bitu79 Elküldve: 2022-08-03 09:21 Differenciálmû
Bitu79 Elküldve: 2022-08-03 08:51 Hűtővíz..:S
Bitu79 Elküldve: 2022-06-23 21:27 N46 és N42 motorok
YELLOW írta:Pici csattogás lehet normális is.Ezek a négy hengeres motorok kicsit dieseles beütésűek alapjáraton ketyegve "hangügyileg".Benzines autóval meg ne akarj gáz nélkül elindulni... Főleg egy nyomatékszegény 118i-vel...mateef írta: Sziasztok,megnyúlt a vezérműlánc és/vagy törött a feszítő sín. de a két jelenség lehet két külön álló hiba is. diagnosztika kellene először.
Ingadozó alapjárat, illetve ritkán 1-esben gáz nélküli elindulásnál szaggatott motorjárat, pici csattogás mire utalhat?
Bitu79 Elküldve: 2022-06-23 21:24 Behajthato Tükür
YELLOW írta:Simán újbeggyel is ki lehet pattintani.Így érdemesebb,mert így talán nem törsz el semmit... Óvatosan járj el a kipattintásnál.kisskarex írta: Sziasztok fanok!
A jobbos tükörlapom nem fűt.A cseréje mennyire bonyolult és miképpen zajlik?
kipattintod a tükörlapot (valami műanyaggal, vagy rongyba tekert csavarhúzóval), lehúzod róla a csatit, és az újat meg fordítva vissza.
Bitu79 Elküldve: 2022-06-01 21:02 Gumiabroncs
Bitu79 Elküldve: 2022-05-03 04:57 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)
Zolika11111 írta: Sziasztok.Talán a kardán csapágya.Nézesd át emelőn...
Olya problémám lenne a diffivel hogy gyorsításkor, terhelésnél enyhe búgó hangot ad ki ,üresben gurulva vagy motorféknél csend van.a zaj nem túl hangos de zavaró.
Bitu79 Elküldve: 2022-03-24 08:47 Biztonsági öv visszahúzása
Rettum2 írta:Fújd be az övfeszítőt wd 40-el és próbáld meg úgy.nega15 írta: Sziasztok!Segítség kellene. Van 1 E91 Touringom, aminek a hátsó középső övét nem lehet ki húzni. Be feszített és nem enged. Szét lehet azt szedni valahogy javításra vagy cserére? Ahogy látom a hátsó ülésbe van beépítve. Köszi!Ez engem is érdekelne, illetve hogy hogyan lehet kiszedni?!?!
Bitu79 Elküldve: 2022-03-20 12:41 Kopog az eleje!!
milo- írta:Lehet üt a féktárcsa.YELLOW írta:milo- írta: Sziasztok! Bmw e91-nek fékezéskor az első kerekek felől erős kopogást érezni. Kis sebességnél semmi ilyen ,de 60 felett már érezhető,100 felett pedig már nagyon zavaróan kopog. Futóműn elvileg nem lóg semmi, de lengőkar szilentek cserélve lettek, sőt egyik lengőkar kompletten.Toronycsapágyak és lengéscsillapítók cserélve,első fékek is új tárcsát és betétet kaptak mégis kopog fékezéskor. Felnit is átcseréltem már ,de másikkal is ugyanaz a probléma. Valaki találkozott már hasonlóval?
kormányt rázza esetleg?
féknyereg nincs fellazulva? fékbetét rögzítő lemezke helyén? lengőkar végén a nagy szilent is tud ilyet csinálni. attól, hogy cserélve volt, simán megadhatja magát.
akár esetleg kerékcsapágy is lehetne, de azt nagyon éreznéd, megemelve, kottyanna, mint a fene, ha mozgatod a kereket. esetleg a kormánymű.
kormányt nem rázza ,inkább csak a pedálon érezni és hallani is persze. Fékek meg lettek nézve ,azok tuti rendben vannak.Kerékcsapágynál szerintem kopognia kellene mindig nem csak fékezéskor..a többi felvetésnek utánajárok.Köszi!
Bitu79 Elküldve: 2022-03-14 10:01 Vizhőmérséklet jeladó
hil írta:Ja jól mondod.Így írják a neten:A hűtőfolyadék/motorhőmérséklet érzékelő a szívónyílás alatt van a hengerfej hátulján,a radiátor kimeneti hőmérséklet érzékelője pedig az alsó radiátortömlőben.Amit linkeltem.Bitu79 írta:hil írta: Sziasztok!Cső Hil.
nem tudja valaki, hogy a titkos menüben lévő és a műszerfali mutatós hőmérő azonos jeladóról kapja-e a jelet és az, vagy azok a motortérben hol találhatók? A motor: N42B20
Köszi: hil
ui: köszönöm a válaszokat, már nem aktuális a dolog!
https://www.youtube.com/watch?v=ReJ8Pq2TfEc Remélem valamit segítettem
Köszi, de az általam korábban keresett szenzor a motorblokk jobb oldalán, a szívósor alatt van. Szerintem, amit belinkeltél, az a ventillátort vezérli.
Köszi!
Bitu79 Elküldve: 2022-03-12 20:01 Vizhőmérséklet jeladó
hil írta: Sziasztok!Cső Hil.
nem tudja valaki, hogy a titkos menüben lévő és a műszerfali mutatós hőmérő azonos jeladóról kapja-e a jelet és az, vagy azok a motortérben hol találhatók? A motor: N42B20
Köszi: hil
ui: köszönöm a válaszokat, már nem aktuális a dolog!
Bitu79 Elküldve: 2022-03-06 19:44 E46 Kormánymű
Bitu79 Elküldve: 2022-03-04 12:17 Fûtõventillátor
Bitu79 Elküldve: 2022-03-04 11:37 váltó
Bitu79 Elküldve: 2022-03-04 11:22 váltó
kisskarex írta:Nem ismerem ezeket.De a véleményemet tartom.Ha olajat cserélsz,akkor csakis gyárit vegyél.A váltóba mindenképp.Mellesleg ezek filléres tételek,amin nem érdemes spórolni.A fórumban is többen írták,hogy olajcsere után rosszabb lett a váltási érzet,én is tapasztaltam sajnos.Ezek különféle olajok voltak,pedig megfelelő specifikációkkal rendelkeztek papíron.A váltó hangja semmit sem fog változni az olajcserével szerintem,ott valószínűleg más gond lesz.De ha olajat cserélsz,én a gyárit javaslom bele.Ha megfelelő a specifikációja az olajnak,akkor bele teheted viszont,de nem javaslom.Ítélkezni nem akarok,csak a saját tapasztalataimat osztottam meg,illetve leírtam a fórumban olvasottakat is.Bitu79 írta:kisskarex írta: Szissztok!
E46 1,8 benzines compact-ba szeretném lecserélni a váltó és difi olajat.
Tudnátok segiteni hogy milyen olajat vegyek bele ami mindkettőbe jó?
Nem vennék feleslegesen 4 litert decire meg nem árulják.
Mindkettőbe 1,2 litert ir igy összesen kellene max 3 liter ezért kérdezem hogy melyik az amelyik mindkettőbe jó.
Köszönöm!
Mindenből gyárit vegyél.A többi s*ar.Tapasztalatból mondom.Google keresővel megtalálod amúgy a specifikációkat a bele való olajokról,de csak eredetit érdemes venni a váltóba főleg.Ha működik a váltó,nem érdemes cserélni benne a gyári olajat sztem.Gondolom manuális a kocsi.
https://www.schmiedmann.hu/hu/...-2-339-219
Ilyet a váltóba
https://www.schmiedmann.hu/hu/...-2-365-987
Ilyet a difibe
Sziasztok!
Köszönöm az infót Bitu79!
Igen manuális van benne.Különösebb gondom nincs a váltóval szépen finoman működik minden oké,csak 5.-ben haloványan egy kicsit dúdolgat de nem zavaróan sőt inkább csak én hallom mert minden sz......ra odafigyelek.
Sajnálom,hogy saját bőrödön kellett megtapasztalni más olaj negativ tulajdonságait!
Azért érdekes,hogy a motor elviseli akár a Mannol olajat is de a váltó kényes.
Néztem amit küldtél de igen hüledeztem az áruk láttán pláne hogy egy liter mennyi.
Lehet hogy nem is kellene cserélnem csak gondoltam ártani nem ártok neki ha új olaj van benne ezért kérdeztem az alternativákat.Egyébként nem hajtom mivel nem is egy erőgép (nem sorhat)másrész én már kinőttem belőle hogy kilincscsel előre közlekedjek.
Igaz hogy húsz esztendős de még csak 4000 fölé sem nagyon kergetem igy viszont 7,2-vel eljárok városban.
Anno nekem valaki ajánlotta a Petronas tutella multi MTF 700 olajat a váltóba a difibe pedig Petronas tutela axle olajakat ezekről mi a véleményed?
Köszönöm mégegyszer!
Bitu79 Elküldve: 2022-03-04 00:38 Alufelni méretek
Gabee írta:Na látod,akkor nem téged,hanem a fiadat "tuningjóskáztam" le. Nem kell mindent szó szerint venni. Viccnek szántam.De a lényeg,hogy most jól "megaztmondtad" ismeretlenül,nem mintha magyarázkodnod kellene... De azért magyarázkodsz.Szerintem a lámpák,az index,illetve a felni csere is a márka meggyalázása.Én a szép,gyári kinézetű autókat szeretem.Ezek ízléstelen átalakítások amiket eddig írtál a fórumba.Persze nem az én autóm,hála az égnek.Az is nevetséges,mikor a 316i-re tesz valaki M logót például,és még sorolhatnám.Nem kell megsértődni egyből.Szép lehet a kocsi most,hogy fl előtti az eleje,gondolom a lökös is,hátul is az,de a hátsó lámpa meg fl utáni gagyi tuning... M-es csomagtérajtót is rakjatok az adagolós 20 dé -re,illetve az m3 légbeömlői is kellenének rá még... Persze ez csak az én véleményem.Bitu79 írta:Szia!Köszi a választ!Gabee írta: Sziasztok!Annyira nem értek hozzá,de 245/40 R18 sztem a rá való max.Gumist jobb kifaggatni róla.Nehogy túl széles legyen a gumi,vagy valami.
BMW E46 alá,gyári egyszéles 18"-os style 135-ös alufelnire milyen gumiméretet ajánlotok,ami még bírja a magyar utakat azért és nem csal sokat vagy semennyit a km óra?Köszi!Üdv.
225 elöl és 245 hátul a javasolt max,ahogy olvasom a neten.
Following is a list of original equipment tires and wheels installed on various E46 models (not including M3 models). (et## is the wheel offset in millimetres; Ø is the overall tire diameter in millimetres and in inches)
205/55R16 x 7.0 et47 Ø631.9mm (Ø 24.88") Front & Rear
205/50R17 x 7.0 et47 Ø636.8mm (Ø 25.07") Front & Rear
225/45R17 x 8.0 et47 Ø634.3mm (Ø 24.97") Front & Rear
225/45R17 x 7.5 et41 Ø634.3mm (Ø 24.97") Front only
245/40R17 x 8.5 et50 Ø627.8mm (Ø 24.72") Rear only
225/40R18 x 8.0 et47 Ø637.2mm (Ø 25.09") Front only
255/35R18 x 8.5 et50 Ø635.7mm (Ø 25.03") Rear only
Following is a list of possible aftermarket tire fitments for (non-M) E46:
F: 225/40R18 Ø 25.1"
F: 235/40R18 Ø 25.4" (diameter larger than any OEM fitment)
F: 245/35R18 Ø 24.8"
R: 255/35R18 Ø 25.0"
R: 265/35R18 Ø 25.3" (may require fender rolling, diameter larger than any OEM fitment)
F: 225/35R19 Ø 25.2"
F: 235/35R19 Ø 25.5" (diameter larger than any OEM fitment)
F: 245/30R19 Ø 24.8"
R: 255/30R19 Ø 25.0"
R: 265/30R19 Ø 25.3" (may require fender rolling, diameter larger than any OEM fitment)
https://bimmertips.com/oem-bmw...yle-specs/
Én elvagyok az 195/65 R15-ös gumikon a 316i-vel.De még így is kirázza a belem...
Fontos az is,hogy a gumi ne lógjon ki a kerékívből.Az hülyén is néz ki,meg szabálytalan is.De látom te nagyon "tuningjóska" vagy
Azt elárulod hogy miből látod ezt rólam?
A elmúlt napokban a lámpás bejegyzésemhez is hozzászóltál ismeretlenül,pedig semmi gányolás nem történt.
Gyári BMW retrofit kábelt rendeltem márkaszervízben,azzal lett bekötve az új hátsó lámpa szett,mindenféle gányolás nélkül.Nem értem honnan veszed ezeket rólam.
Nem is az én autómról van szó,a fiam autóját segítem rendbetenni kicsit,nem mintha magyarázkodnom kellene.További jó fórumozást!Üdv.