Bitu79 fórum hozzászólásai

Bitu79 Elküldve: 2016-07-28 10:24 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

thomas7302 írta: Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni a következő problémába, adott egy BMW.Navigation.DVD.Road.Map.Europe.BUSINESS.2016 létezik az hogy, ebből hiányzik alapból Románia? Mert nem igen találom illetve hol lehetne letölteni egy olyan navit amiben benne van? (2007 e91 kis kijelzős)



DVD1 - Western Europe:
Andorra, Austria, Belgium, Denmark, Germany, Finland, France,
Greece, Gibraltar, Great Britain, Ireland, Italy, Liechtenstein,
Luxembourg, Monaco, Netherlands, Norway, Austria, Portugal,
San Marino, Slovak Republic, Spain, Sweden, Switzerland, Czech
Republic, Vatican City.

DVD2 - Eastern Europe:
Denmark, Germany, Finland, Greece, Italy, Croatia, Liechtenstein,
Norway, Austria, Poland, San Marino, Sweden, Switzerland, Slovakia
Slovenia, Czech Republic, Hungary, Vatican City.

Ebben ezek vannak,és ennyi.

Ebben van benne:

BMW.Navigation.DVD.Road.Map.Europe.PROFESSIONAL.2016.DVD.MULTiLANGUAGE-NAViGON

Országtérképek a DVD-ken:

DVD1 - Western Europe:
Andorra, Belgium, France, Gibraltar, UK, Ireland, Luxemburg,
Monaco, Netherlands, Portugal, Spain

DVD2 - Central Europe:
Austria, Belgium, Germany, Croatia, Denmark, Italy, Liechtenstein
Luxemburg, Netherlands, San Marino, Switzerland, Slovenia, Czech
Republic, Vatican City

DVD3 - Eastern Europe:
Bulgaria, Belarus, Croatia, Estonia, Latvia, Lithuania, Finland,
Greece, Hungary, Norway, Poland, Romania, Russia, Sweden, Slovakia

Diablóról,Ncore-ról le tudod szedni...






Bitu79 Elküldve: 2016-07-28 10:12 váltó

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Mi lehet a hiba oka vagy a megoldás erre a jelenségre?!
Ha lehúzott ablakkal megyek házak között és váltogatok, rendesen hallom a váltást és olyan csattogó hangon!
Ha pl. kiveszem üresbe akkor rendesen csattan egyet!
Elég idegesítő és már néztem, hogy akik sétálnak a közelembe ők is odanéznek olyankor, hogy mi a szar volt az....
Valaki valami ötlet?! Mi lehet kikopva vagy mit kell cserélnem?!
Előre is köszönöm!


a házak, kerítések, betonfalak, képesek ilyen hangokat generálni.
nálam is ez van értem miről beszélsz.
egyébként szerintem a váltórudazat hangja erősödik fel. a hang az útról verődik a falakra, majd onnan az utastérbe.


Aham.....
Akkor ez normális!? Viszont ugyan ott egyik céges autónál se hallom ezt csak az enyémnél!
Ezért gondoltam, hogy a rudazat vagy a stiftek kopása miatt lehet esetleg!?


de a céges autók gondolom első kerekesek, és a váltó a motortérben van mindennel összeépítve. ráadásul bowdenes, vagy lehet elektromos kapcsolású.


Igen, azok olyanok....
Akkor ez ennyit szamit!?
Mert akkor megnyugodtam...


igazából nem tudom, csak tudom engem is mennyire zavart és néha zavar is, ha észre veszem. viszont a teló sziszegése tetszik, ha közben van valami fekvőrendőr vagy valami.


Igen, azt már én is hallottam, viszont az nem zavar..


Ha alapban nem hallod,akkor ne foglalkozz vele.Pár visszhang miatt sztem ne szedesd szét a váltót,ha működik szépen.

Bitu79 Elküldve: 2016-07-27 10:27 E39 klima meleget fúj!

asprey írta: Sziasztok! E39 1997 20i. Sajnos egyik napról a másikra nem hideget hanem meleget fúj a klíma. Motortérben a klíma cső nem hideg aminek szerintem hidegnek kéne lenni.! Voltam klímásnál gáz van benne és a kompresszor is bekapcsol. Klíma ventilátor is működik rendesen. Most jártam meg az autóval Olaszországot és tökéletesen működött jég hideget csinált az autóban. Azt vettem észre az egyik napon, hogy 5-6 óra kánikula parkolás után már mentem vagy 10 percet és utána kezdett csak hideget fújni a klíma.
Nagyon megköszönnék minden infót hol keressem a hibát.


Klímaszervíz,mert ezt szerintemn így találomra senki meg nem mondja neked.Talán a klímakompresszorod haldoklik.De egy átforrósodott autóban nem lesz 10 perc alatt jéghideg amúgy sem.Az is lehet,hogy semmi baja.Nagy melegben nyisd ki az ablakokat menet közben pár percre,a klíma akkor hatékonyabban tud hűteni.

Esetleg fűtőradiátor hiba,vagy klíma vezérlő panel hiba,hőmérséklet érzékelő hiba,vagy víz szelep hiba is lehet...De nem hiszem,hogy ilyesmi gondja lenne.

Ajánlom ezt a fórumot:

http://www.e39.hu/viewtopic.ph...0&sd=d

De szerintem csak szellőztesd át menet közben az autót,mielőtt klímázol.

Esetleg a tekerős izét a középső rostélynál állítsad kékre.





Bitu79 Elküldve: 2016-07-26 15:57 Díszlécek

Miki78 írta: Sziasztok. Keresek E46 Touringhoz tetősín díszlécet (2db), "telit" keresek nem azt ami ki van vágva a tetősín részére. Fekete vagy titansilber színben. Köszi.


http://www.powerfanatics.com/f...php?t=1282

Bitu79 Elküldve: 2016-07-26 15:13 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta: 57 liter = 750km
ebből 50% város, 50% városon kívül. 50%-ban klímával. jó pár km elég nagy tempóban is, kilónyolcvan. OMV MaxxMotion 95. összességében nem a papás tempó, az kb 15% lehetett benne. de nem is a sztrítréjszing hülyegyerek stílus. egyébként ezzel az anyaggal már 850km-t is mentem el. enyhe téli időben, kulturáltan közlekedve.


Kábé olyan stílusban vezetsz,mint én.Kotta ilyenek a fogyasztásai az én 316-osomnak is.Igaz,abba nincs valvetronic. Nálam mondjuk folyamat megy a klíma.Csak télen nem sokszor.Én is eljárkálok 6,5-7,5 literekkel átlagban.
Az abszolút rekordom 6 liter volt eddig,de az csak országúti fogyasztás volt.Végig ment a klíma akkor is.Kipróbálom egyszer klíma nélkül is.Lehet kijönne 5,5-re az átlag fogyi akkor országúton.Persze max 80-90 km/h-val haladva,egyenletesen.Én is OMW 95-öt-t nyomok bele amúgy szinte mindig.



Bitu79 Elküldve: 2016-07-26 15:11 hangos a motor

YELLOW írta: az enyém pont ugyanilyen hangú
http://youtu.be/fW6oNcHqTN8?t=3m27s



Ennek szép hangja van.
Arpee-nak a 2. videóját megnézve/meghallgatva az övé viszont nem egészséges,azt kell h. mondjam.
Az övé sajnos csörög ezerrel tényleg,ahogy írta.1. videóban nem hallani pedig.Sztem elb*szták neki a vanost.
A vanos babrálás előtt szebb hangja volt az övének.

Bitu79 Elküldve: 2016-07-25 10:00 hangos a motor

Arpee írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Arpee írta:
Arpee írta:
Arpee írta: Sziasztok! Nemrég vásároltam egy BMW 318i -t N42 motorkoddal. Van 1 motorproblémás bajom: Elinditom az autot, alapjáraton jár "rendesen" (van egy dizeles beütése de álitólag ezeknek van) majd gázt adok neki és elkezd hangosan ugymond csattogni ami 2200+ fordulatnál elmulik, mikor elengedem a gázt ugyanigy 2200 fordulat környékén hallatszik a hang, majd alapjáraton csendes lesz.
Szivesen várom a véleményeket


Van egy előtte videó, azt feltöltöm most, vezérlés volt cserélve meg vákumpumpa és bontóbol 2 db vanos (a fogaskerekes dolog amire jön rá a lánc)

https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be

Holnap csinálok 1 videót az utána észleltekről


Na itt a mai videó:
https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be


hát nem tudok okosat mondani. ez ilyen N42/N46 betegség.
nekem pl. hideg motornál nagyon halk, semmi csattogás, vagy ilyesmi nincs. aztán amikor bemelegedett üzemi a motor, akkor alapjáraton eléggé kalapálós, mint neked az első videón kb. sajnos ahány féle eszközzel veszed fel, meg az sem mindegy hol (garázsban, szabadban) nem olyan a hang, mint élőben hallgatva. rettentően becsapós.
nekem az alapjáratom, olyan 610-650 körül van meleg állapotban. ha kicsi gázt adok, akkor kisimul, simább a hang. (hidegen ugye 900-1100 között alakul) kb melegen ha eddig nyomom, akkor szebb. én próbáltam sűrűbb olajat is, de igazából 0w-30 és 5w-50 között is totál egyforma. mivel nincs egyéb bajom, jól fogyaszt, szépen is megy, így nem érdekel a dolog. videókat nézegetve, ugyanilyen hangokat hallani. ahol valami alkatrész rossz, ott teljesen más a hang, hallani, hogy nem ok.
a változó szelepvezérlésnek, Valvetronic-nak is van egy fura hangja, ez japán motoros autóknál is megfigyelhető. bár fura, mert az N40 Valvetronic nélküli motornak is hasonló hangja van.

annyit tegyél már meg, hogy járó motornál, alapjáraton (melegen) óvatosan nyisd ki az olajbetöltő sapkáját. hogy változik-e a motor hangja, és járása.
mert neked tényleg elég dízeles. vezérlés nem ment el, tutti jól lett összerakva?
illetve a hang kicsit hasonlít még nekem arra, ha valahonnan falsot szív. a szűrőház és szívótorok között jól lett visszarakva a cső? főként szívótorok alsó részén szokott nem jól felfeküdni, nehéz is bejátszani.


Motorburkolatokat csekkold le,hogy a helyükön vannak e rendesen.Sztem attól is lehet fura hangja.




Motorburkolatot levettem ugyis ugyanazt csinálja.
Meleg motornál kinyitottam az olajbetöltőt, semmi reakciót nem vettem észre, a szűrőháznál pedig ugy néztem rendben van a dolog, egy vékony cső nem volt visszarakva, visszaraktam, de ugy se változott semmit. A 600 km után a változás annyi hogy most nem áll vissza alapjáraton a csendesebb hang, ugyanolyan mint 2200-2500 fordulatig, utána már megint nem hallani a dizeles ketyegést. Jah és reggeli inditás után dadog a motor állitaná a fordulatot, majd leáll....


Gyári diag,hátha ír valami hibát.Aztán lehet tényleg elrontottak valamit a vanosnál :/
Írtad h. használt vanos fogaskerekeket építettek be.Az is lehet,hogy azokon kopottak a fogak...Igazából ezeket együtt érdemes cserélni a lánccal.Plusz még a láncvezetőt is érdemes zsír újra cserélni,nehogy galibát okozzon(eltörjön).






Bitu79 Elküldve: 2016-07-25 08:59 Mi lehet a baj?_

tucsok írta: Sziasztok Van egy E60 kocsim olyan kérdésem lenne hogy az ülések alatt ott vannak a subwoferek de nem müködnek van rajuk valamilyen biztosittek vagy mas hogy lehet bekapcsolni oket mert a közép konzolon a beallitasokban sem találtam. Elöre is koszi a segitséget


Settingsbe nézd meg a beállításokat.Sztem nincs bekapcsolva csak.

Itt nézegess körül:

https://www.youtube.com/watch?v=E4fNFjAATRk

De nálad ilyen lehet a menü:

https://www.youtube.com/watch?v=_FHJ_PZp1kA

Az alsó videóban 0:53-tól nézd meg a beállításokat.

Ilyeneket is ellenőrizz le,hogy Fade (F / R), vagy a Balance (L / R),meg eq...

Sztem csak be kell állítani a menübe!





Bitu79 Elküldve: 2016-07-21 17:52 Segítsetek!

bricktopm írta: Sziasztok!
Ma megjelent az EML lámpa a gépemben, és olyan érzést keltett a motor mintha kihagyna egy henger. Újraindítás után egyből jó, majd idővel megint előjön a dolog. Meghúzattam 5000-es fordulaton is, akkor pl nem csinálta, 100fölé is ment, így nem gyanakszom rá, hogy hatalmas baja lenne a motornak. Ami érdekes még a gázedál is nagyon nagyon érzékeny lesz ilyenkor. De tényleg ránt a motor, a hangja is öblösebb búgósabb lesz. Visszaolvasgattam aztán gázpedál jeladót, meg a fojtószelepet emlegetik legtöbbet, én utóbbira gyanakszom kicsit, az lenne a kérdésem, annak a tisztítása nagyon nagy manőver? illetve a leszedése? Nem akarom megbontani ha oda kell figyelni több dologra, akkor inkább elmegyek egy szerelőhöz és előbb megnézem hogy kell.


gyertyákat nézd át,esetleg gyujtótrafókat.

Bitu79 Elküldve: 2016-07-19 19:35 Lengéscsillapitó

Kennymayer írta: Hali! Lengéscsillapító csere előtt állok mert a jobb első elfosta magát. Konkrétan telenyomta az első sárvédőt olajjal és ráz a kormány amikor egyenetlen úton megyek. Gondolom emiatt van ez. Valószínűleg Sachs lesz az új de láttam több helyen starline markát kedvező áron amiről elvileg német minőséget írnak 2 év garival. Ez milyen lehet? Van valaki aki használ ilyet? Tudom a gyári valószínűleg tartósabb meg jobb is de ki tudja. Láttam már olyat h az utángyártott alkatrész sem volt annyira szar és nem bírta sokkal tovább a gyári. Nyilván a magyar utak minősége is nagy hatással van a futómű alkatrészekre és a gyári mondjuk bírja 4-5 évig ez meg lehet csak 3-ig de ha mondjuk berakom ezt az utángyártottat és régit meg felújítatom akkor már jobban is jártam. Mi a véleményetek?
Köszi

Zsolti


Sztem jó az.Nekem Monroe van hátul,pedig sokan lefikázták.A gyári persze mindig jobb.Állítólag De szerintem nyugodtan vegyed megfelé
Voltak itt olyanok,akik dícsérték ezt a márkát.
Akinek sok pénze van,az ugyis Kayaba,és Sachs fele tekintget.Mondjuk ezek prémium gyártók.Ezt neked kell eldönteni.


Bitu79 Elküldve: 2016-07-19 17:32 Apró hibák

YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Díszlécemet nemsokára kicseréltetem.Elötte a fényezést kell megcsináltatnom.Egy fél centis részen lejött a lakk.A festék nem sérült.Csak a lakk.Elvittem egy szakihoz,aki azt mondta,hogy ezt újra kell csak lakkozni.Kicsit becsiszolja a lakksérülésnél,és fuj rá lakkot.Majd egybepolírozza.Ennyi.Ez tényleg ilyen egyszerű?Nem fog ez onnét hamar lejönni?A márkaszervízben teljes elem cserét fújnának újra 60-80 000 ft-ért...Ami azért kivitte a hajam.Ez a srác(maszek fényező) azt mondta 3000 ft lesz kb,és 2 óra.Higgyek neki?Mármint tényleg csak ennyi a javítása ennek?Az egész elemet én sem akarom lefújatni ezért.Csak azért kérdezem,mert nem értek a fényezéshez kicsit sem.Bátran vigyem el hozzá?


most mondhatnám, hogy túl fújod a dolgot, túl pörögsz rajta...
persze, hogy a márkaszerviz azt akarja, hogy minél több haszna legyen. elmész egy olajcserére, a végére teljes motorgenerál lesz.
ha nem sikerült a festék, csak a lakk, azt mélységtől függően lehet elég csak polírozni.
az hogy fúj rá egy kis lakkot, az inkább a mester igényességére utal.
szóval simán elviheted jó lesz.
/de lehet rosszat akarok neked, szóval jól gondold meg/
ha többen is az én véleményemen lesznek (már ha valaki akar válaszolni), lehet ő is rosszat akar majd nehéz dió lesz. "mondjuk a drágább mindig sokkal jobb" - tartja a mondás. én nem fizetnék érte az tutti.


Köszi Yellow a választ.Az a baj,hogy a lakk full lejött(lehámlott) egy fél-centis részen.Ezen a polír nem segítene.Ezért aggódok annyira.De ezek szerint ujra lehet tényleg lakkozni,majd egybepolírozni,és nem kell festeni ha nem sérült a festékréteg ugye? Bocs ha láma vagyok.


azért szokták becsiszolni a lepattanást, hogy ne legyen pereme, hanem síkba essen. itt mikronokról beszélünk, de fontos. aztán lakozza, majd egymásba polírozza.
festék leverődést is csinálnak így, ha jól kikeverik a színt, észre sem venni, hogy csak 3cm-es körben volt javítva. jó szakember tudja mit csinál.
haverom off autójára (passat) lengyelek horogkeresztet karcoltak, full mélyen. kitöltötték festékkel, majd bepolírozták. észre sem venni. ha nagyon nagyon durván nézed, jó megvilágításban, talán egy picit látni.


Köszi Yellow.Kicsit megnyugodtam.Egy kérdésem lenne még.Színt ezek szerint csak akkor kell fújni,ha megsérült a festékréteg is ugye?Nálam az nem sérült.A mester csak lakkot fuj rá,majd 1-2 nap mulva megpolírozza.Csak eléggé félek.Nehogy rondább legyen,mint most.De ha nem para,akkor viszem pénteken.Szerinted?


kisebb festék sérülésnél, karc, ahol mélyebb a sérülés is van, hogy csak políroznak. számít a karc szélessége, mélysége. nem vagyok fényező, nem tudom jól megfogalmazni, de az a festék egy dolgozható anyag egy bizonyos szintig.
nem tudom ki a szakember, hogy dolgozik, nagyobb kárt nem fog csinálni ez biztos.


Köszönöm szépen.

Bitu79 Elküldve: 2016-07-19 17:21 Apró hibák

YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Díszlécemet nemsokára kicseréltetem.Elötte a fényezést kell megcsináltatnom.Egy fél centis részen lejött a lakk.A festék nem sérült.Csak a lakk.Elvittem egy szakihoz,aki azt mondta,hogy ezt újra kell csak lakkozni.Kicsit becsiszolja a lakksérülésnél,és fuj rá lakkot.Majd egybepolírozza.Ennyi.Ez tényleg ilyen egyszerű?Nem fog ez onnét hamar lejönni?A márkaszervízben teljes elem cserét fújnának újra 60-80 000 ft-ért...Ami azért kivitte a hajam.Ez a srác(maszek fényező) azt mondta 3000 ft lesz kb,és 2 óra.Higgyek neki?Mármint tényleg csak ennyi a javítása ennek?Az egész elemet én sem akarom lefújatni ezért.Csak azért kérdezem,mert nem értek a fényezéshez kicsit sem.Bátran vigyem el hozzá?


most mondhatnám, hogy túl fújod a dolgot, túl pörögsz rajta...
persze, hogy a márkaszerviz azt akarja, hogy minél több haszna legyen. elmész egy olajcserére, a végére teljes motorgenerál lesz.
ha nem sikerült a festék, csak a lakk, azt mélységtől függően lehet elég csak polírozni.
az hogy fúj rá egy kis lakkot, az inkább a mester igényességére utal.
szóval simán elviheted jó lesz.
/de lehet rosszat akarok neked, szóval jól gondold meg/
ha többen is az én véleményemen lesznek (már ha valaki akar válaszolni), lehet ő is rosszat akar majd nehéz dió lesz. "mondjuk a drágább mindig sokkal jobb" - tartja a mondás. én nem fizetnék érte az tutti.


Köszi Yellow a választ.Az a baj,hogy a lakk full lejött(lehámlott) egy fél-centis részen.Ezen a polír nem segítene.Ezért aggódok annyira.De ezek szerint ujra lehet tényleg lakkozni,majd egybepolírozni,és nem kell festeni ha nem sérült a festékréteg ugye? Bocs ha láma vagyok.


azért szokták becsiszolni a lepattanást, hogy ne legyen pereme, hanem síkba essen. itt mikronokról beszélünk, de fontos. aztán lakozza, majd egymásba polírozza.
festék leverődést is csinálnak így, ha jól kikeverik a színt, észre sem venni, hogy csak 3cm-es körben volt javítva. jó szakember tudja mit csinál.
haverom off autójára (passat) lengyelek horogkeresztet karcoltak, full mélyen. kitöltötték festékkel, majd bepolírozták. észre sem venni. ha nagyon nagyon durván nézed, jó megvilágításban, talán egy picit látni.


Köszi Yellow.Kicsit megnyugodtam.Egy kérdésem lenne még.Színt ezek szerint csak akkor kell fújni,ha megsérült a festékréteg is ugye?Nálam az nem sérült.A mester csak lakkot fuj rá,majd 1-2 nap mulva megpolírozza.Csak eléggé félek.Nehogy rondább legyen,mint most.De ha nem para,akkor viszem pénteken.Szerinted?

Bitu79 Elküldve: 2016-07-19 16:47 Apró hibák

YELLOW írta:
Bitu79 írta: Díszlécemet nemsokára kicseréltetem.Elötte a fényezést kell megcsináltatnom.Egy fél centis részen lejött a lakk.A festék nem sérült.Csak a lakk.Elvittem egy szakihoz,aki azt mondta,hogy ezt újra kell csak lakkozni.Kicsit becsiszolja a lakksérülésnél,és fuj rá lakkot.Majd egybepolírozza.Ennyi.Ez tényleg ilyen egyszerű?Nem fog ez onnét hamar lejönni?A márkaszervízben teljes elem cserét fújnának újra 60-80 000 ft-ért...Ami azért kivitte a hajam.Ez a srác(maszek fényező) azt mondta 3000 ft lesz kb,és 2 óra.Higgyek neki?Mármint tényleg csak ennyi a javítása ennek?Az egész elemet én sem akarom lefújatni ezért.Csak azért kérdezem,mert nem értek a fényezéshez kicsit sem.Bátran vigyem el hozzá?


most mondhatnám, hogy túl fújod a dolgot, túl pörögsz rajta...
persze, hogy a márkaszerviz azt akarja, hogy minél több haszna legyen. elmész egy olajcserére, a végére teljes motorgenerál lesz.
ha nem sikerült a festék, csak a lakk, azt mélységtől függően lehet elég csak polírozni.
az hogy fúj rá egy kis lakkot, az inkább a mester igényességére utal.
szóval simán elviheted jó lesz.
/de lehet rosszat akarok neked, szóval jól gondold meg/
ha többen is az én véleményemen lesznek (már ha valaki akar válaszolni), lehet ő is rosszat akar majd nehéz dió lesz. "mondjuk a drágább mindig sokkal jobb" - tartja a mondás. én nem fizetnék érte az tutti.


Köszi Yellow a választ.Az a baj,hogy a lakk full lejött(lehámlott) egy fél-centis részen.Ezen a polír nem segítene.Ezért aggódok annyira.De ezek szerint ujra lehet tényleg lakkozni,majd egybepolírozni,és nem kell festeni ha nem sérült a festékréteg ugye? Bocs ha láma vagyok.

Bitu79 Elküldve: 2016-07-19 16:14 Apró hibák

Díszlécemet nemsokára kicseréltetem.Elötte a fényezést kell megcsináltatnom.Egy fél centis részen lejött a lakk.A festék nem sérült.Csak a lakk.Elvittem egy szakihoz,aki azt mondta,hogy ezt újra kell csak lakkozni.Kicsit becsiszolja a lakksérülésnél,és fuj rá lakkot.Majd egybepolírozza.Ennyi.Ez tényleg ilyen egyszerű?Nem fog ez onnét hamar lejönni?A márkaszervízben teljes elem cserét fújnának újra 60-80 000 ft-ért...Ami azért kivitte a hajam.Ez a srác(maszek fényező) azt mondta 3000 ft lesz kb,és 2 óra.Higgyek neki?Mármint tényleg csak ennyi a javítása ennek?Az egész elemet én sem akarom lefújatni ezért.Csak azért kérdezem,mert nem értek a fényezéshez kicsit sem.Bátran vigyem el hozzá?

Bitu79 Elküldve: 2016-07-19 10:54 kopogó/kattogó hang

szicsu írta:
YELLOW írta:
steve45 írta: Üdv, minden Fannak!

Adott egy '99-es kiadású 316i E46 sedan, sajnos annyi kilométerrel vettem, hogy ha forintra váltanám, egy évig a Mc....ben kajálhatnék! No de a lényeg, manuál váltótól lenne szó, tehát minden váltásnál, különösen az alacsony fokozatokban, rendes hangos koppanás hallatszik! Persze nem hagytam annyiban és aknában alánéztem, hát sajnos azt hittem, hogy netán a difi és a kardán között van extrém kopás a magas futásteljesítmény m iatt, de úgy tűnik nem ott a gond, hanem a váltó kihajtás és a kardán között, van lógás, viszont abban rejlene érdeklődésem, hogy mi okozhatja és nagy-e a baj, illetve szét kell e szedni a váltót, mert akkor a házunkat el kell adni!!

Köszi előre is a tudományos kifejtést!!


Hardy tárcsa van ott ami okozhat ilyet. bár azt inkább elindulásnál kellenne hallani, amikor megindul a kihajtás, de ugye a keréknek kell az erő. menet közben nem biztos, hogy kéne hangja legyen. bár ugye amíg kuplung kinyom, majd összezáráskor azért kapja a nyomatékot megint.

Nekem is ezek voltak a tünetek.Én is arra gondoltam,hogy a váltó kihajtásnál túl nagy a lógás.Ha alámész,és járó motornál valaki sebességbe rakja akkor fordul egy kicsit a kardán?Mert nekem ezt csinálta.Ha előre,majd utána hátra finoman hintáztattam,ahányszor 1-be majd R-be kapcsoltam mindig koppant.Levettük a váltót szimering csere miatt,és akkor láttuk,hogy a kuplung is a végét járja...Kicseréltük,és láss csodát,azóta elmúlt a koppanás.Ha kinyomom a kuplungot,és sebességbe rakom,meg sem moccan a kardán...


4 éve,mikor az autót vettem,kicseréltették velem a kuplungot.Ráadásul potyára.Én hülye panaszkodtam rá,hogy tolatáskor büdös.De én voltam a bolond,mert dombon felfelé tolattam...Szóval semmi baja nem volt neki.A kuplung csere után a "dübbenés" ugyanúgy megmaradt...Ráadásul akkor csak 75 000 km volt benne...
Köze nincs neki a váltóhoz.Ahol a váltó és a difi találkozik,az a fogazott rész,esetleg ott érdemes megkenni valami jóféle zsírral.Esetleg a difi nagy szilentjét cserélni.Meg van a difinek az a felfogatása(u alaku vas),esetleg ott is lehet valami laza.De a kuplungnak köze nincs hozzá.