Bitu79 fórum hozzászólásai

Bitu79 Elküldve: 2016-07-18 22:59 hangos a motor

YELLOW írta:
Arpee írta:
Arpee írta:
Arpee írta: Sziasztok! Nemrég vásároltam egy BMW 318i -t N42 motorkoddal. Van 1 motorproblémás bajom: Elinditom az autot, alapjáraton jár "rendesen" (van egy dizeles beütése de álitólag ezeknek van) majd gázt adok neki és elkezd hangosan ugymond csattogni ami 2200+ fordulatnál elmulik, mikor elengedem a gázt ugyanigy 2200 fordulat környékén hallatszik a hang, majd alapjáraton csendes lesz.
Szivesen várom a véleményeket


Van egy előtte videó, azt feltöltöm most, vezérlés volt cserélve meg vákumpumpa és bontóbol 2 db vanos (a fogaskerekes dolog amire jön rá a lánc)

https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be

Holnap csinálok 1 videót az utána észleltekről


Na itt a mai videó:
https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be


hát nem tudok okosat mondani. ez ilyen N42/N46 betegség.
nekem pl. hideg motornál nagyon halk, semmi csattogás, vagy ilyesmi nincs. aztán amikor bemelegedett üzemi a motor, akkor alapjáraton eléggé kalapálós, mint neked az első videón kb. sajnos ahány féle eszközzel veszed fel, meg az sem mindegy hol (garázsban, szabadban) nem olyan a hang, mint élőben hallgatva. rettentően becsapós.
nekem az alapjáratom, olyan 610-650 körül van meleg állapotban. ha kicsi gázt adok, akkor kisimul, simább a hang. (hidegen ugye 900-1100 között alakul) kb melegen ha eddig nyomom, akkor szebb. én próbáltam sűrűbb olajat is, de igazából 0w-30 és 5w-50 között is totál egyforma. mivel nincs egyéb bajom, jól fogyaszt, szépen is megy, így nem érdekel a dolog. videókat nézegetve, ugyanilyen hangokat hallani. ahol valami alkatrész rossz, ott teljesen más a hang, hallani, hogy nem ok.
a változó szelepvezérlésnek, Valvetronic-nak is van egy fura hangja, ez japán motoros autóknál is megfigyelhető. bár fura, mert az N40 Valvetronic nélküli motornak is hasonló hangja van.

annyit tegyél már meg, hogy járó motornál, alapjáraton (melegen) óvatosan nyisd ki az olajbetöltő sapkáját. hogy változik-e a motor hangja, és járása.
mert neked tényleg elég dízeles. vezérlés nem ment el, tutti jól lett összerakva?
illetve a hang kicsit hasonlít még nekem arra, ha valahonnan falsot szív. a szűrőház és szívótorok között jól lett visszarakva a cső? főként szívótorok alsó részén szokott nem jól felfeküdni, nehéz is bejátszani.


Motorburkolatokat csekkold le,hogy a helyükön vannak e rendesen.Sztem attól is lehet fura hangja.


Bitu79 Elküldve: 2016-07-17 10:59 Hideg gondok

Tipp:Klímát kapcsold ki,amikor hideg még,és nem fog rángatni olyankor.Ha elérte az üzemi hőmérsékletet(középen áll a mutató),akkor kapcsold csak be a klímát.

Bitu79 Elküldve: 2016-07-17 10:55 Segítsetek!

rece65 írta:
Bitu79 írta:
rece65 írta: Hi!

Ablakokra plexi légterelőt vett már vki?
Nekem kombi E46-ra kellene,hátha vkinek van rá jó beszerzése.
Van értelme mind a 4 ablakra venni,a hátsóra csak felülre van ,véd az vmit menet közben?

10 ezer körül látok a neten de nincs ezekről tapasztalatom.. :8
Jó lenne boltban venni ahol megnézhető élőben,nem csak képen!


http://www.szatuna.hu/legterel...ra-2db-186

http://heko-legterelo.hu/WebPr...amp;PMPI=1

Itt a válasz,hogy mire jó.De szerintem csúnya,és tiszta gagyi hatást kelt...

Tiszta Lada feeling

Én még e46-on soha nem láttam.





Köszi ezeket láttam én is.
Engem nagyon zavar hogy a leengedett ablaknál ennyire bevág a szél és az eső.
Ha a hátsó ablakot engedem le akkor meg berezonál a levegő vmiért...
Nekem sem nagyon tetszik ez a megoldás és ezért is szeretném megnézni mielőtt megvenném..

Üdv!



A felső linken ott a kép,hogy néz ki.

Bitu79 Elküldve: 2016-07-17 10:51 Futómû és hibái

szotakdavid írta:
csatis1 írta:
hil írta:
YELLOW írta:
rvilike írta:
YELLOW írta:
ha aktuális, megadom az elérhetőségét az illetőnek, addig kár róla beszélni. én egyenlőre őt tudom mondani, akihez oda merném vinni. lehet vannak sokan én nem ismerek mást.


Köszi, de nem nyugtattak meg ezek a válaszok, inkább felejtős ez.


ha látnád, milyen munkákat csinál, sokkal nyugodtabb lennél.
egyébként tudod mennyien járnak kiszakadt futóművel és mit sem tudnak róla? ami persze elég nagy baj...
én sajnálom, hogy senki nem ír, aki már átesett ezen, pedig biztos van. csak ahogy írtam is, lehet el akarja majd adni a gépet, és nem akar bizonyítékot ilyen hibákról. most leírná ide, hogy kiszakadt, hiába jól meg lett csinálva, de ugye értékcsökkentő tényező. ha nem vallja be utólag derül ki, vagy emiatt nem tudja eladni, mert ide leírta...
hidd el nagyon sok ramaty autó van itt a tulaj között, csak írni senki nem mer róla.
legalább privátban leírná akkor valaki.
mondom én E36-ról tudok, amit úgy egy beton panelgarázsban csináltak meg, valami hegesztő gyerekkel. én biztos így nem csináltattam volna meg, az akkori tulajnak jó volt utána. nem nézett ki egyébként rosszul.
viszont akit én írtam, mondom ő konkrétan elemeket is le tud gyártani, tehát nem ganajászik mikor egy autót rak össze, ráadásul a legtöbb külföldre készül nagy pénzekért. de ugye ezek OT-s restaurálások. nyilván egy E46 kiszakadt futóműjavítás semmi nekik.
mondom ha véletlen beleesel ebbe a problémába, jelzel nekem, megadom az elérhetőséget, aztán lebeszélitek.
ha nekem ilyen lenne (sose legyen) biztos érdeklődnék a közelben, ha nem lenne , akkor inkább Pest egy biztos kéz, mint valami kontár a közelben. más egyebet nem tudok mondani.

Sziasztok!
Én az NT Autónál érdeklődtem e felől (bár nem volt kiszakadva az előző autómon, úgy 3 éve. Azt mondták 100k pénz, két nap és gyári technológiával (mert van rá az is) csinálják.
ui: de valaki írta itt a fórumon valamivel később, hogy neki kiszakadt és tán 35-40-ért csinálták meg és jó lett, elégedett volt vele.





vilike!
Keresd meg Boczy-t csomagtér padlólemez erősítés ügyben. Már csinált ilyet és atombiztos lett. Nem a papírvékony ebay-es szettet építi be, hanem normális vastagságú lemezből erősíti meg, hogy tutira a kasztni többi része rohadjon szét előbb.
Recommended!

Most komolyan egy futómű kiszakadàs ekkora probléma,mikor az itthoni e46-k 50%-a 2-3 darabból van összetákolva.



Ebben tök igazad van!!!

Bitu79 Elküldve: 2016-07-17 10:50 Hideg gondok

Kennymayer írta: Sziasztok! Mi lehet az oka annak, hogy reggel indítva az autót ha nem várom meg a szekunder levegő befuvás véget akkor elindulákor rángat az autó. Alig tudok vele elindulni mintha csúszna a kuplung úgy rángat. Ha kb 1 percig melegítem amíg hallhatóan kikapcsol a szekunder levegő befuvás akkor semmi gond nincs? Valakinek volt hasonló.
Köszi: Zsolti


Ez ilyen szerintem.

Bitu79 Elküldve: 2016-07-16 17:24 Segítsetek!

rece65 írta: Hi!

Ablakokra plexi légterelőt vett már vki?
Nekem kombi E46-ra kellene,hátha vkinek van rá jó beszerzése.
Van értelme mind a 4 ablakra venni,a hátsóra csak felülre van ,véd az vmit menet közben?

10 ezer körül látok a neten de nincs ezekről tapasztalatom.. :8
Jó lenne boltban venni ahol megnézhető élőben,nem csak képen!


http://www.szatuna.hu/legterel...ra-2db-186

http://heko-legterelo.hu/WebPr...amp;PMPI=1

Itt a válasz,hogy mire jó.De szerintem csúnya,és tiszta gagyi hatást kelt...

Tiszta Lada feeling

Én még e46-on soha nem láttam.




Bitu79 Elküldve: 2016-07-15 23:36 320d Motor

A fórumtémák között találsz sokat a turbóval kapcsolatban.Esetleg olvass kicsit szét azokban is.

Bitu79 Elküldve: 2016-07-15 23:25 320d Motor

Gyanakszom a turbo vezérlőre.Az ugye elektromos.Az ecu szabályozza a turbót elektronikusan.Szerintem itt lesz valami.Mindenképp kössétek rá gépre,és gyári diaggal nézzétek meg.Az is lehet,hogy valaki már megmókolta az egészet,és ez a baja.

Bitu79 Elküldve: 2016-07-15 23:19 320d Motor

david6020 írta:
Bitu79 írta:
david6020 írta:
Bitu79 írta:
david6020 írta: Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám, hogy kicseréltük turbómat egy felújított turbóra, és azóta 2500tól indul meg, most felújították az eredetit is az eredeti vezérlőmmel, és azzal most 3000nél indul meg. esetleg találkozott már valaki ilyennel? vagy valami ötlet? egy bmw320d e46 150lovas kocsiról van szó euro 4es.


Gyári diag,utána lehetne többet mondani.Lehet az is,hogy valamit elkódoltak.Esetleg nézzétek meg az elektronikus turbó működtetőt.Ilyen a 320d-ben is van.

http://www.ebay.co.uk/sch/i.ht...p;_sacat=0



Igen elektromos a turbó vezérlő és az is teljesen fel lett újítva.


Gyári diag,esetleg egy kompressziómérés is.

De én gyanakszom,hogy valami programozási hiba lesz ez.


És esetleg azt tudod hogy mivel lehetne átprogramozni? gyári progival vagy inpával ?


Gyári progikkal gondolom.De ebben nem vagyok járatos.De szerintem errefelé keresd a hibát.Amiket eddig leírtál,én erre következtetek.INPA a diagnosztikához mindenképpen szükséges.Itt a fórumban rengetegen tudnak neked segíteni szerintem ebben.

Bitu79 Elküldve: 2016-07-15 23:06 320d Motor

david6020 írta:
Bitu79 írta:
david6020 írta: Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám, hogy kicseréltük turbómat egy felújított turbóra, és azóta 2500tól indul meg, most felújították az eredetit is az eredeti vezérlőmmel, és azzal most 3000nél indul meg. esetleg találkozott már valaki ilyennel? vagy valami ötlet? egy bmw320d e46 150lovas kocsiról van szó euro 4es.


Gyári diag,utána lehetne többet mondani.Lehet az is,hogy valamit elkódoltak.Esetleg nézzétek meg az elektronikus turbó működtetőt.Ilyen a 320d-ben is van.

http://www.ebay.co.uk/sch/i.ht...p;_sacat=0



Igen elektromos a turbó vezérlő és az is teljesen fel lett újítva.


Gyári diag,esetleg egy kompressziómérés is.

De én gyanakszom,hogy valami programozási hiba lesz ez.

Bitu79 Elküldve: 2016-07-15 23:02 kopogó/kattogó hang

steve45 írta:
Bitu79 írta: Találtam egy másik videót.
Ha a szilentek rendben vannak,akkor ezt a részt érdemes megnézni.

https://www.youtube.com/watch?v=l6wlJplxMdg

https://www.youtube.com/watch?v=lulP2RG1o44



Köszi, ez valamelyest megnyugtató, most van először BMW-m, az általános, üzemi dolgokról, nem sok tudomásom van, majd szép lassan...!! A belinkelt videókat én is láttam már, de nálam nem ilyen jellegű a gond, de ezek szerint ez nem egy véres hiba, ez BMW!!


Ha nagyon zavar,akkor meg lehet tényleg próbálni kicserélni a szilenteket.A 9-es nagy szilentet javasolták itt páran.De ahhoz elég sok mindent le kell szerelni,hogy hozzáférjen az ember.

http://www.bmwforums.info/3-se...guide.html

Ahol a váltó,és a difi találkozik,esetleg azt a részt érdemes megkenni valami jóféle zsírral.
De enyhe puffanás szinte mindegyiknél jelen van,ha az ember "csúnyán kuplungol"
Olyankor 1-es és 2-es fokozatban hallható ez a dübbenő hang.

Bitu79 Elküldve: 2016-07-15 22:47 320d Motor

david6020 írta: Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám, hogy kicseréltük turbómat egy felújított turbóra, és azóta 2500tól indul meg, most felújították az eredetit is az eredeti vezérlőmmel, és azzal most 3000nél indul meg. esetleg találkozott már valaki ilyennel? vagy valami ötlet? egy bmw320d e46 150lovas kocsiról van szó euro 4es.


Gyári diag,utána lehetne többet mondani.Lehet az is,hogy valamit elkódoltak.Esetleg nézzétek meg az elektronikus turbó működtetőt.Ilyen a 320d-ben is van.

http://www.ebay.co.uk/sch/i.ht...p;_sacat=0

Bitu79 Elküldve: 2016-07-15 22:22 hangos a motor

Arpee írta:
Bitu79 írta:
Arpee írta:
Bitu79 írta:
Arpee írta:
YELLOW írta:
Arpee írta:
YELLOW írta:
Arpee írta:
YELLOW írta:
Arpee írta: Sziasztok! Nemrég vásároltam egy BMW 318i -t N42 motorkoddal. Van 1 motorproblémás bajom: Elinditom az autot, alapjáraton jár "rendesen" (van egy dizeles beütése de álitólag ezeknek van) majd gázt adok neki és elkezd hangosan ugymond csattogni ami 2200+ fordulatnál elmulik, mikor elengedem a gázt ugyanigy 2200 fordulat környékén hallatszik a hang, majd alapjáraton csendes lesz.
Szivesen várom a véleményeket


videó jó lenne róla


Van egy előtte videó, azt feltöltöm most, vezérlés volt cserélve meg vákumpumpa és bontóbol 2 db vanos (a fogaskerekes dolog amire jön rá a lánc)

https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be

Holnap csinálok 1 videót az utána észleltekről


Rendben.Szerintem az előző vidiben egészséges hanga van.Akkor várjuk a vidit.
ezeket miért kellett cserélni?
majd a mostani videó után... folytatjuk


Mert azt mondták hogy vezérlést kell cserélni mert laza lehet a lánc stb azért van ez a hangja


a vákuumpumpát is szokták mondani a hangra...
és a csere után azok a hangok megszűntek, amik miatt cserélve lettek?


Alapjáratba megszünt, de ahogy adom a gázt neki előjön, majd magasabb fordulaton eltünik, ahogy esik vissza ugyanez és alapjáraton csendesebb lesz megint


Olajnyomás rendbe van?Láncfeszítő patron is?


A vezérléssel együtt volt cserélve a láncfeszítő patron is ha erröl van szó: http://www.bmwfanatics.hu/tago...ml?forum=1
Az olajnyomást meg nem tudom, hogy azt hogyan kell nézni, viszont a szerelő srác mondta hogy a vezérlősoron kitakaritotta a olajjáratokat



Az az.De akkor nem ez a gond valószínűleg.Én meghallgattam fülessel a videót,és nem hallom,hogy rossz hangja lenne neki.



Ennek akkor ilyen hangja kell legyen?? Ez után a videó után van változás, azt majd holnap felteszem, lássuk hogy mit szoltok hozzá.




Várom a videót.Sztem szép hangja van tényleg.

Bitu79 Elküldve: 2016-07-15 22:14 hangos a motor

Arpee írta:
Bitu79 írta:
Arpee írta:
YELLOW írta:
Arpee írta:
YELLOW írta:
Arpee írta:
YELLOW írta:
Arpee írta: Sziasztok! Nemrég vásároltam egy BMW 318i -t N42 motorkoddal. Van 1 motorproblémás bajom: Elinditom az autot, alapjáraton jár "rendesen" (van egy dizeles beütése de álitólag ezeknek van) majd gázt adok neki és elkezd hangosan ugymond csattogni ami 2200+ fordulatnál elmulik, mikor elengedem a gázt ugyanigy 2200 fordulat környékén hallatszik a hang, majd alapjáraton csendes lesz.
Szivesen várom a véleményeket


videó jó lenne róla


Van egy előtte videó, azt feltöltöm most, vezérlés volt cserélve meg vákumpumpa és bontóbol 2 db vanos (a fogaskerekes dolog amire jön rá a lánc)

https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be

Holnap csinálok 1 videót az utána észleltekről


ezeket miért kellett cserélni?
majd a mostani videó után... folytatjuk


Mert azt mondták hogy vezérlést kell cserélni mert laza lehet a lánc stb azért van ez a hangja


a vákuumpumpát is szokták mondani a hangra...
és a csere után azok a hangok megszűntek, amik miatt cserélve lettek?


Alapjáratba megszünt, de ahogy adom a gázt neki előjön, majd magasabb fordulaton eltünik, ahogy esik vissza ugyanez és alapjáraton csendesebb lesz megint


Olajnyomás rendbe van?Láncfeszítő patron is?


A vezérléssel együtt volt cserélve a láncfeszítő patron is ha erröl van szó: http://www.bmwfanatics.hu/tago...ml?forum=1
Az olajnyomást meg nem tudom, hogy azt hogyan kell nézni, viszont a szerelő srác mondta hogy a vezérlősoron kitakaritotta a olajjáratokat



Az az.De akkor nem ez a gond valószínűleg.Én meghallgattam fülessel a videót,és nem hallom,hogy rossz hangja lenne neki.

Bitu79 Elküldve: 2016-07-15 22:06 bc

ZoleszE46 írta: Sziasztok!

Egy kérdésem lenne a BC-el kapcsolatban.
Nem tudom előhívni a titkos menüt, az hogy lehet?
Úgy csinálom ahogy kell, de egyszerűen semmi nem történik.
1.kulcs 1.állásba
2. bal gomb 5 mp...de semmi.
Valaki találkozott már hasonló jelenséggel?

Köszönöm a választ




http://bmw.e39.hu/titkosmenu.htm

Ugyanígy kell e46-nál is.Próbálkozz,mennie kell!

Amikor eltekered a kulcsot(gyujtásra teszed),akkor közbe már nyomd a gombot is a műszerfalon!