Bitu79 fórum hozzászólásai

Bitu79 Elküldve: 2016-07-15 22:03 hangos a motor

Arpee írta:
YELLOW írta:
Arpee írta:
YELLOW írta:
Arpee írta:
YELLOW írta:
Arpee írta: Sziasztok! Nemrég vásároltam egy BMW 318i -t N42 motorkoddal. Van 1 motorproblémás bajom: Elinditom az autot, alapjáraton jár "rendesen" (van egy dizeles beütése de álitólag ezeknek van) majd gázt adok neki és elkezd hangosan ugymond csattogni ami 2200+ fordulatnál elmulik, mikor elengedem a gázt ugyanigy 2200 fordulat környékén hallatszik a hang, majd alapjáraton csendes lesz.
Szivesen várom a véleményeket


videó jó lenne róla


Van egy előtte videó, azt feltöltöm most, vezérlés volt cserélve meg vákumpumpa és bontóbol 2 db vanos (a fogaskerekes dolog amire jön rá a lánc)

https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be

Holnap csinálok 1 videót az utána észleltekről


ezeket miért kellett cserélni?
majd a mostani videó után... folytatjuk


Mert azt mondták hogy vezérlést kell cserélni mert laza lehet a lánc stb azért van ez a hangja


a vákuumpumpát is szokták mondani a hangra...
és a csere után azok a hangok megszűntek, amik miatt cserélve lettek?


Alapjáratba megszünt, de ahogy adom a gázt neki előjön, majd magasabb fordulaton eltünik, ahogy esik vissza ugyanez és alapjáraton csendesebb lesz megint


Olajnyomás rendbe van?Láncfeszítő patron is?

Bitu79 Elküldve: 2016-07-15 20:56 hangos a motor

Arpee írta: Sziasztok! Nemrég vásároltam egy BMW 318i -t N42 motorkoddal. Van 1 motorproblémás bajom: Elinditom az autot, alapjáraton jár "rendesen" (van egy dizeles beütése de álitólag ezeknek van) majd gázt adok neki és elkezd hangosan ugymond csattogni ami 2200+ fordulatnál elmulik, mikor elengedem a gázt ugyanigy 2200 fordulat környékén hallatszik a hang, majd alapjáraton csendes lesz.
Szivesen várom a véleményeket


Ez így édeskevés infó.

Bitu79 Elküldve: 2016-07-14 13:23 Futómû és hibái

rvilike írta:
Bitu79 írta: ...

YELLOW írta: ...

Relaxáljatok, nem akartam ekkora indulatokat kelteni

Bitu79 írta:
Keresd Kasza mestert.

http://www.powerfanatics.com/f...php?t=1282

Rá nyugodtan bízhatod.E46-hoz ő ért a legjobban sztem.

Ő bontós nem? Amúgy túl sok a "sztem", úgy értem nem bimmerel de konkrétan szívtam már meg ugyanígy futómű témában, oda biztosan viheted "szerintem", ott tuti megoldják értenek hozzá "szerintem", de konkrét tapasztalata - hogy igen nekem is ő csinálta, és jó lett, meg tudom hogy konkrétan ő már többet is csinált, van vele tapasztalata és jó lett - senkinek nem volt. Nem is lett olyan. Engem most itt csak az érdekel, van-e valakinek személyes tapasztalata azzal, hogy igen ő és ő ért hozzá, mert van vele konkrétan tapasztalat, hogy csinált már többet és mind szuper lett.
Az hogy túllihegem-e legyen az én bajom De még mindig nem kaptam választ a kérdésemre.



Ha ennyire félsz ettől,akkor ne vegyél facelift előtti e46-ost...Amúgy meg hívd fel őket.
Esetleg ajánlom a márkaszervízeket,ők biztosan megcsináltak már egy párat...

Bitu79 Elküldve: 2016-07-14 12:46 Szélvédő, ablakok tisztítása

Ez a turtle wax cucc nem is drága,és ilyen szemcsés dolog.1500 ft és k. sokáig elég.Olyan cif surolószer állagú kb.Egy benedvesített mikroszálasra raksz egy kicsit,ezt eldolgozod körkörösen a szélvédőn,majd hagyod megszáradni mattra.Ezután egy száraz mikroszálassal letörlöd.Néha kirázod közbe a mikroszálasból a letörölt szer porát.Legalábbis én így szoktam.Ezután jöhet a viledás téma.Ugyanigy használhatod lámpaburán is.Ez leszedi rendesen a koszt.


https://www.youtube.com/watch?v=NzTvfqhehe0

1perc 11 mp-nél látod hogy kell használni.

Azt a drótszálas dörzsit én se merném kipróbálni...




Bitu79 Elküldve: 2016-07-14 12:34 Szélvédő, ablakok tisztítása

Ewetleg veszel desztillált vizet,és azzal pucolod meg ugyanigy egy tiszta viledával belül.Kívül az a polírozó mikroszálassal felvíve,majd a legvégén azt is áttörlöd desztillált vízzel viledával.
Az ilyen ablakpucolók azért nem jók,mert az összes hagy valami nyomot...
Alternatív megoldás az ecet higítva.Gumira ne menjen nagyon belőle.

Bitu79 Elküldve: 2016-07-14 12:30 Szélvédő, ablakok tisztítása

YELLOW írta: számomra ez megint egy érdekes dolog. mert már unom, hogy nem találok jó megoldást.
szintén a 4 betűs német áruházláncba vettem már többféle ablaktisztító törlőkendőt. olyat ami általánosságban ablakra való, és olyat is, ami autó szélvédőre.
kb. semmit nem ér. ha hideg van, értem ez alatt 20 fokos szélvédő és alatta, akkor az átitatott kendőről a szélvédőre került anyag nem szárad meg, csak később, és szórt fény hatására alig látni ki a szélvédőn. ha meleg az üveg, akkor pedig pillanatok alatt kiszívja a kendőből az alkoholos anyagot és nem tisztít semmit, nem is csúszik.
régebben próbálkoztam többféle törlőkendővel és clean-nel, de hiába.
engem rettentően zavar, mert sötétben is bosszantó, már az utcai lámpák miatt is.
esőről nem is beszélve.
belülről amúgy is rossz takarítani a szélvédőt, ettől is elkap az agybaj, hogy nem férni normálisan oda,, kézben a kendő is csíkoz plusszban. gondolkoztam, hogy valami szivacsra teszem rá, de az meg felinná az anyagot szerintem.

szóval várnám a tippeket, kinek van valami bevált módszere?
régen, amikor még az ólmos újságnyomtatás ment, akkor az újság nagyon jó volt ilyenre, és egy kis alkoholos tisztítószer.

továbbá a TC-n láttam pár trükköt, hogy ilyen finom drótszálas dörzsivel kívülről szépen meg lehet tisztítani az üveget. apró karcok kiszedése. üvegpoharat, akváriumot láttam így szépen megcsinálva, de valahogy az autó szélvédőjén nem merem. pedig elvileg minden apró nagyon rágyógyult dolgokat is képes leszedni, ami megvágja az ablaktörlő gumit, ami utána csíkoz.


Külső üvegtisztításra a turtle wax szélvédő és lámpabúra polírozója a legjobb.

https://autoapolas.arukereso.h...velemenyek

Belül sima vízzel pucolom az ablakokat sima viledával(műszervasbőrrel,amivel a karosszériát is törlöm)

Viledát benedvesítem,alaposan kicsavarom,és törlök.Teljesen tiszta lesz a szélvédő.

http://csabazar.hu/termek/2005...endo_11_db

Bitu79 Elküldve: 2016-07-14 10:57 légzsak_

Bevallom,hogy ehhez nem értek.Csak a neten kutakodtam.Elég összetett dolog már az e46-os BMW-nek is a biztonsági része.Ehhez nem kis tapasztalat kell,hogy valaki eligazodjon benne
Ezekről az ütközés érzékelő szenzorokról képet sem találtam mondjuk a neten.Pedig állítólag az ülés alatt vannak.

Bitu79 Elküldve: 2016-07-14 10:42 légzsak_

GNoRbY88 írta:
Nono írta: Sziasztok,
Mikor a hibatárolót olvasom be, 4 hiba van jelezve:
- ignition circuit ZK1 -> belt tensioner driver
- ignition curcuit ZK10 -> battery unplug 1
- Internal ECU error
- crash telegram memory


Övfeszítőt nekem is beírja hibának. Amíg nem veszel másikat addíg csatlakozó széthúz ülés alatt, ncs experttel vagy scannerrel kikapcsolod és törlöd a hibát. Amíg nincs csatlakozó széthúzva addig visszaírja. Az utolsó 2 hiba az magára ecu-ra vonatkozik. Nem tudom bmw-nél hogy van, de pl. fiatnál ha egyszer volt ütközés akkor cserélni kell az ecu-t is. Új ecu-t meg fel kell programozni, hogy stimmeljen vin. Esetleg még ecu-ban lévő kondikat írták külföldi fórumon.


Légzsák modul a kartámasz alatt van.
Meg kellene próbálni resetelni diaggal,ha lehet.
De ütközés érzékelő szenzorok is vannak az ülések alatt,az utasfülkében.Azok tárolják a hibakódokat,ha ütközés történik.Állítólag azokat cserélni szokták.

Itt írják:

http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=729632

13-as hozzászólás

Légzsák modul helye:

http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=734286


Bitu79 Elküldve: 2016-07-14 09:48 kopogó/kattogó hang

Találtam egy másik videót.
Ha a szilentek rendben vannak,akkor ezt a részt érdemes megnézni.

https://www.youtube.com/watch?v=l6wlJplxMdg

https://www.youtube.com/watch?v=lulP2RG1o44

Bitu79 Elküldve: 2016-07-14 09:29 kopogó/kattogó hang

Bitu79 Elküldve: 2016-07-14 08:41 kopogó/kattogó hang

Ne törődj ezzel a kis hanggal.Tele van ezzel a fórum.Manuális váltós e46-osokban ez normális hang.Hozzá kell szokni.Tanulj meg kuplungolni Nem viccelek.Ezek ilyenek,mindegyik manuális váltós!

Ha sok a felesleges pénzed:

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...asnal.html

De azt ajánlom,hagyd a fenébe,ha csak nem futott az autód mondjuk 500 000km-t...
Ezek ilyenek.Amiket eddig én élőben is láttam manuális e46-osokat,mindegyik adta ezt a hangot.
Az E90-esben is adja amúgy ugyanígy...

Yellow,és az én kocsimban is alig van több,mint 100 000km,és nekünk is koppan...
De van itt a fórumban még vagy 4-5 ember,aki írta...






Bitu79 Elküldve: 2016-07-14 08:23 help dsc & kézifék visszajelzõ magátol elkezdett világít

raul227 írta:
YELLOW írta:
raul227 írta:
Köszönöm szépen a válaszokat, sajnos itt a környéken senki nem tudja kiolvasni, akinek lenne, nyaral. Bodrogköz, utálom... Ha esetleg valaki borsodbol vagy Pesten leszek jövő héten, tudna segíteni, megköszönném.


Bodrogközön belül merre? azért nem kis terület.
hétvégén esküvő miatt Sárospatakon leszek, de lehet megyünk Nagyrozvágy felé is.
vagy Borsod déli csücske


Fú Nagyrozvágy ide 20 km. Az tökéletes lenne. Szombat vagy vasárnap megyünk Pestre, arra megyünk. Meg tudnád nézni nekem? Ha igen, azt megköszönném.


A kerék fordulatszám érzékelő miatt is lehet ez.Lehet csak meg kéne tisztítanod,és megúsznál egy utazást...

http://www.bmwfanatics.hu/cikk...itasa.html

http://www.bmwfanatics.co.za/s...?tid=17759

Kicsit furán hangzik,de szerintem egy alapos alvázmosás is elegendő.Max alvázmosás előtt a szenzor környékét bevegyszerezni kicsit jobban,aztán magasnyomásúval adni neki.Csak mert a szenzor szeret eltörni.

Mondjuk ha csupa rozsda a csatlakozója(ha nem ápolja valaki az autó alját),akkor mindenképpen ki kell szedni,hogy meg lehessen pucolni.



Bitu79 Elküldve: 2016-07-14 08:15 légzsak_

Esetleg próbáld még ki azt,hogy lehúzod az aksit,és széthúzod az ülés alatt a csatikat(övfeszítő,meg ülésfoglaltság érzékelő),és befűjod wd40-el(v.milyen kontakt spray-vel),és megnézed utána is,hogy megmaradt e a hiba.

ignition circuit ZK1 -> belt tensioner driver --->ez a szíjfeszítő miatt van
ignition curcuit ZK10--->ez a pirotechnikai kábel miatt,amit linkeltem ugye

Bitu79 Elküldve: 2016-07-14 07:05 légzsak_

Nono írta: Sziasztok,

néhány hónapja meg lett törve az autóm, figyelmetlenségből belém jöttek hátulról.
Az ütközés pillanatában a sofőrt rögzítő biztonsági övnek és az akkumulátornál található pozitív kábelnek a patronjai eldurrantak, azóta világít a piros légzsákvisszajelző.
Elvittem karosszériáshoz a kocsit, ki lett cserélve a hátsó lökhárító ill. a csomagtértető, valamint az említett biztonsági öv csatja (patronnal együtt).

Pozitív kábelt vettem bontóból, de nem igazán tudom, hogy mit kezdjek vele. Az egészet nem akarom az autóból kifűzni, majd az "újat" vissza. Arra gondoltam, hogy a beépítettet elvágni valahol az akksi közelében, az újat szintén ugyanott és beforrasztani a levágott régi helyére, na de ennek van egy keresztmetszete, forrasztópákája nem is tudom, hogy kinek lehet hozzá. Egyrészt azért erőltetem egy adott szintig a pozitív kábel javítását, mert ha újra előfordulna egy baleset, újra áramtalanítaná magát automatikusan az autó. Másrészt a légzsákvisszajelző lámpához is lehet köze.

Ma a laptopomat rákötöttem a bömbire és INPA-val próbáltam törölni a légzsák rendszer hibakódjait.
Ez a következő videón is látható járó motor mellett: https://drive.google.com/file/...sp=sharing
A videó gyengébb minősége miatt feltöltöm a kisebb betűs részt kép formájában is: https://drive.google.com/open?...kJrcmFKcnM

De nem jártam sikerrel.
Mikor a hibatárolót olvasom be, 4 hiba van jelezve:
- ignition circuit ZK1 -> belt tensioner driver
- ignition curcuit ZK10 -> battery unplug 1
- Internal ECU error
- crash telegram memory
Az ECU hiba kivételével azt írja, hogy a hiba nem aktív a pillanatban. Rámegyek a hiba törlésére, majd a videón látható hibaüzenet fogad, megnyomom, hogy folytassa, kiírja, hogy törölve lettek a hibák, de utána is mind a négy hiba ott van a tárolóban. (ugyebár a sofőr bizt. öv csere végett már nem is hiba, hacsak nem problémás a berakott csatnak az elektr. rendszere)

Kérdéseim:
-Azért maradnak meg a hibák, mert azonnal újra bekerültek a tárolóba vagy a hardver-szoftver oldalamnak vannak e téren hiányosságai?
- Az utolsó 2 hibával kell külön foglalkoznom?
- Ti mit tennétek a pozitív kábellel? Ki lehet valahogyan cserélni a új patront a régi kábelre "feltolva"?

Bármely ötletet, segítséget szívesen fogadom.
Köszönettel, Norbi



ignition circuit ZK1 -> belt tensioner driver --->ez a szíjfeszítő miatt van.
ignition curcuit ZK10--->ez a kábel miatt,amit linkeltem ugye

Amit linkeltem,abban benne van,hogy lehet megoldani a problémát.Vagy megmókolod a BST kábelt,vagy veszel bontottat Pl:Kaszától.
Ha a kábel okés már,akkor a szíjfeszítőnél keresd a hibát.Diag azt írja,hogy a vezetőoldali szíjfeszítő a baja.

http://www.ebay.com/sch/i.html...acat=33572

http://www.powerfanatics.com/f...php?t=1282

Ha semmi más hibakód nincs ezeken kívül,akkor ez a két dolog lehet szerintem.














Bitu79 Elküldve: 2016-07-13 21:49 Futómû és hibái

A biztosítás negyedéves díja ilyen 800-1000 ft-al emelkedett 3 év alatt amúgy(2013 óta).Szóval nem váltottam.
Ezek a kiegészítő biztosítások vannak a Cascóhoz:

AUTOBOCA lopás biztosítás
AUTOBOCA elemi és tűzkár biztosítás
AUTOBOCA üvegbiztosítás
Vadkár biztosítás
Kátyúkár biztosítás