Bitu79 fórum hozzászólásai

Bitu79 Elküldve: 2021-09-21 09:55 Társalgó

Bitu79 írta:
Bitu79 írta: Azon agyalgatok,hogy fel kéne políroznom a felniket(style 46).Van pár lakkhiba,ami javítható lenne polírral,mert nem akad bele a körmöm.
A kész autó felnijeiről és az ajtóbeállításról egy videó:
https://youtu.be/WSlJkt9d_cI
A felvételen nem frissen mosott a kocsi,mentem vele azóta egy kicsit.
Lakkhibákat nem tudtam leszedni,talán egy kicsit fényesebb lett,de a fékpor faszán lejött.
A kerekeket nem szedtem le,de belül is megpucoltam a felnit egy rongy segítségével,illetve a gumik túlsó oldalát...Az egészre ráment 1 napom.A dobbetéteket is lepucoltam rendesen.
A felniken van több hiba is,25 000-ért vettem őket pár éve,úgy nézzétek meg a videót...
A felnin a fehér részek festékhibák,pontosabban lakkhibák.Egy részen lesikáltam róla direkt...Majd felújíttatom őket.Zsebbenyúlós lesz...

Bitu79 Elküldve: 2021-09-19 10:31 Társalgó

2 órát sikáltam króm polírozó szerrel,és 4 nullás acélgyapot darabbal a kipufogó végdobot.Tovább nem bírtam mert a térdeim szétmentek a betonon...
A nagyon fekete részekkel nem tett semmit a dolog,de a többi része sokkal fényesebb lett.A végén átnyaltam vizes mikroszálas ruhával,hogy a falcokból kijöjjön a krómtisztító maradványa.Kár hogy alig értem el... No de ez is szebb lett mostmár. Elég sok dzsuvát is leszedtem róla legalább.Drótkefézni nem akartam,szerintem az agyon karcolta volna az egészet...A kipufogó véget is kiganéztam persze.

Bitu79 Elküldve: 2021-09-19 10:28 BMW navi

Adriano98 írta:
Bitu79 írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!
E91 2011 az alany, CIC nagy navival.Sehol sem találom, hogy hol lehet beállítani a navigáció hangerősségét. Navi beállításokban nincs, hangzás beállításokban szintén nem találom. A rádió mellett nagyon halk, nem lehet érteni semmit.Valaki esetleg tudja hol lehet beállítani? Vagy én vagyok vak vagy nem lehetséges a navi hangerejét beállítani?
Amikor beállítod a navi útirányt akkor lehet a hangerőt beállítani a rádio hangerőgombjával ahogy olvasom a neten.Raise the volume with the knob while the Nav voice is playing. That will set the Nav volume independently from the music volume.
Köszi, közben én is találtam online kézikönyvben. Valóban, mikor mondja a magáét a navi akkor a rádió gombjával lehet állítani.
Ugye-ugye

Bitu79 Elküldve: 2021-09-19 04:36 BMW navi

Adriano98 írta: Sziasztok!
E91 2011 az alany, CIC nagy navival.
Sehol sem találom, hogy hol lehet beállítani a navigáció hangerősségét. Navi beállításokban nincs, hangzás beállításokban szintén nem találom. A rádió mellett nagyon halk, nem lehet érteni semmit.
Valaki esetleg tudja hol lehet beállítani? Vagy én vagyok vak vagy nem lehetséges a navi hangerejét beállítani?
Amikor beállítod a navi útirányt akkor lehet a hangerőt beállítani a rádio hangerőgombjával ahogy olvasom a neten.

Raise the volume with the knob while the Nav voice is playing. That will set the Nav volume independently from the music volume.

Bitu79 Elküldve: 2021-09-18 16:17 Társalgó

Bitu79 írta: Azon agyalgatok,hogy fel kéne políroznom a felniket(style 46).Van pár lakkhiba,ami javítható lenne polírral,mert nem akad bele a körmöm.


A kész autó felnijeiről és az ajtóbeállításról egy videó:

https://youtu.be/WSlJkt9d_cI

A felvételen nem frissen mosott a kocsi,mentem vele azóta egy kicsit.
Lakkhibákat nem tudtam leszedni,talán egy kicsit fényesebb lett,de a fékpor faszán lejött.
A kerekeket nem szedtem le,de belül is megpucoltam a felnit egy rongy segítségével,illetve a gumik túlsó oldalát...Az egészre ráment 1 napom.A dobbetéteket is lepucoltam rendesen.

A felniken van több hiba is,25 000-ért vettem őket pár éve,úgy nézzétek meg a videót...

Bitu79 Elküldve: 2021-09-16 09:22 Társalgó

Azon agyalgatok,hogy fel kéne políroznom a felniket(style 46).Van pár lakkhiba,ami javítható lenne polírral,mert nem akad bele a körmöm.

Bitu79 Elküldve: 2021-09-15 20:29 Társalgó

A mai nap foglalkoztam a váltóval,mert olyan kattogós volt mindig is,illetve határozottan kellett sebességbe tenni.

A megoldás:

https://www.youtube.com/watch?v=M9T9DQ5Rnzc

Majd ha úgy lesz pénzem kicserélem a tömítő gumit,mert kezd elvékonyodni,illetve kilyukadni ahol hajlik éppen...

A váltóbot alatt lévő forgó műanyag részt megpucoltam mert tele volt mocsokkal,aztán bekentem zsírral.A váltóbot most kisujjal is mozgatható,sokkal szebben megy a váltás,és hangtalanul

Bitu79 Elküldve: 2021-09-14 22:15 Társalgó

Elárulok nektek egy titkot ismét.A kerék doblemezek megtakarításának a titkát.Ehhez koszradírt(magic erasert) használtam,és most a dobbetétek is olyanok,mintha újak lennének Semmi más módszerrel nem tudtam ilyen tökéletesen megtisztítani őket.

Bitu79 Elküldve: 2021-09-14 21:22 Társalgó

Mai ajtós meló után ismét lemostam a kocsit.Bekezeltem a külső gumirészeket is pluszban
Ablak és ajtókéderek kívül végig be lettek kezelve,még a vízlehúzó lécek is az ablakoknál.Holnap cuppantok fel a kész kocsiról egy vidit.Be fogtok sz@rni
Mosás előtt csináltam meg a külső gumik ápolását,és legutoljára csináltam meg az ablakok letakarítását.Ezekre a gumirészekre is szilikonzsírt használtam,illetve az ablaktörlő gumikat is bekezeltem vele.Újjbeggyel vittem fel,hagytam rajtuk 1-2 órát,aztán áttöröltem őket mikroszálas ruhával.Ügyeltem rá,hogy az üveget ne nagyon kenjem össze vele.Az üvegek belső csúszó részeit is megtakarítottam,és bekezeltem 2 oldalt szilikon zsírral.Most az ablakok is szebben működnek. A külső gumiknak is szép mélyfekete színe lett,és pergetik a vizet is.Ezek EPDM gumik amúgy,mint az ajtókéderek.Ezért sem jó rájuk a glicerin...Glicerint esetleg a gumiabroncs ápolására ajánlom,abban több az igazi gumi.
Aki lusta használhat jóminőségű szilikon sprayt,de a szilikonzsír sokkal jobb szerintem.A bekezelt gumi csillogósabb,mélyebb színű,selymesebb tapintású és időjárásállóbb lett így.
Még annyi,hogy mintha az ablak kicsit gyorsabb lenne most.Gondolom a motornak könnyebb most vinni az ablakot...Ráadásul csendesebb is lett az ablakfelhúzás,és letekerés.

https://www.youtube.com/watch?v=vpLGxBx1bV8

A japánok is szilikonzsírt használnak. (Shin-Etsu Silicone Lubricant)

Bitu79 Elküldve: 2021-09-14 16:18 Társalgó

Bitu79 írta: Pár éve egy okos autószerelő mondta,h. szerinte kifuj a kipufogóm
Ezt így frankón hang alapján...Ugye van egy pici sziszegő hangja is a rendszernek...
De az az üzemanyag szivattyú természetes hangja.Mondom ezt még megkérdezem tőletek.Az autó már nem egyszer fel lett emelve ugye,és nem láttam nyomát semmiféle kifujásnak...Gondoltam rákérdezek. Hangosabb kipufogó elnyomhatja a szivattyú hangját természetesen.Ugye ezt jól gondolom srácok?
https://www.youtube.com/watch?v=JC4aqgurxgY
A videóban jár a motor és hallani a pici sziszegést.
Mivel nem jött válasz erre sem,gondolom akkor az az üzemanyagszivattyú normál hangja.

Bitu79 Elküldve: 2021-09-14 14:40 Társalgó

Bitu79 írta: Egy dolog zavar a kocsiban a mai napig,hogy az ajtókat izomból kell becsapni.Szilikonzsírral kezelem a kédereket h. jobban csússzanak,és a lökhárító mögött megnéztem a kis csapóajtókat is,és működnek.Ha le van engedve egyik ablak,vagy ki van nyitva egyik ajtó akkor kisujjal is be lehet csukni az ajtókat...Ez normális amúgy?Nem nagyon szeretem csapkodni bevallom.Ezt utálom ebben a kocsiban nagyon.Hátó ajtóknál igazi para,mert az ablak körüli díszléc ez miatt is el szokott törni a ragasztásnál...Régebben glicerinnel kentem a kédereket,de attól meg ragadnak és még jobban kell csapni az ajtókat.Az ajtó zsanérokat,és a zárakat is bekezeltem kenőanyaggal,de semmi változás.Nagyon utálom h. izomból kell bevágni az ajtókat.Ugye nekem sedanom van.Szerintem coupenál és compactnál nincs ez a hiba,csak sedanoknál...Esetleg valami megoldás van erre?Az ajtók szintben vannak és a zárak is szépen működnek.Nagyon kezd zavarni ez az ajtócsapkodás mostmár.Főleg este égő...
Olyan mintha a belső vákuum miatt lenne,de ugye a kis csapóajtók működnek hátul a csomagtartó kárpit mögött.Nekem nem lehajtható az ülésem ugye,esetleg ez miatt is csapkodnom kell az ajtót talán.Sízsákos kialakítású sedanoknál azért jobban bejár a levegő a csomagtartó fele is szerintem...Esetleg még mit tehetek az ajtócsapkodás enyhítésére?Csapni kell a nyavalyás ajtókat mint az ólajtót...
Válasz saját magamnak,mivel nagyon bosszantott a dolog évek óta.Pedig állandóan takarítom a kocsit ugye. Az ajtókéderek szilikon zsírzása(vazelin is jó erre),majd az ajtózsanérok,és az ajtó stop zsírzása után a zárra több figyelmet kellett szentelnem.Régen írtam a glicerint kéderápolásra,hát az nem jó erre,mert ragad tőle a gumi.A lényeg,hogy a guminak csúsznia kell!Először beállítottam az ajtózár "hevedert",amibe beakad a zár "nyelve",aztán megtisztítottam az ajtózárat.2 pozíciója van neki ugye.Mindkettő pozicióban átmostam wd 40-el,és utána befújtam ugyanígy lácolajozó sprayvel,majd kitörölgettem a szerkezetet mikroszálas ruhával szárazra.Eddig csak fújtam rá kenősprayt jó bőven,ezek szerint az nem sokat ér...Van még az ajtón még egy ajtó stop ugye(ilyen kis pöckök az ajtók alján),azokat is letisztítottam wd40-el,illetve amikbe beleülnek a küszöbben műanyagokat,ezután szárazra töröltem őket.Mintha kicserélték volna az ajtóimat... Bónuszként megpucoltam a tanksapkát és a tank fedelet,és a fedelet záró pöcköt,illetve ezeket is lekezeltem kenőanyaggal.A tanksapka tömítőgumit nem mertem leszedni,mert féltem h. elszakítom.Alaposan áttörölgettem egy nedves mikroszálas ruhával a kupakot.Azok is újszerűen működnek ismét,rá sem ismerek most...

Az utastér nyomáscsappantyúkat is megtakarítottam a csomagtartó felől porszívóval,illetve a kalaptartót alaposan megfújkáltam,illetve porszívóztam(a rácsát az utastérben felőlről,ill. a csomagtartó résznél a kijövő szellőző lyukaknál.
Sterimobbal alulról a lökhárító mellett ki is verettem alaposabban a lökhárító mögötti részt ahol ezek a csapóajtócskák vannak.Egy rongyon térdeltem,így tudtam becélozni a lökös mellé a magasnyomásúval alulról felfelé...Hátsó lökhárítót leszedni ugye nem akartam...

A legtöbbet a zár alaposabb megtisztítása hozta,illetve a zsanér beállítása a karosszérián.Most passzentosabban cuppannak a kis vasak a zárba.A zsanér csavarokat befújtam wd40-el,mert be voltak gyógyulva...Pár perc várakozás után ki lehetett őket tekerészni.

Én úgy lőttem be őket,hogy egy fél miliméterre kijjebb nyílnak most az ajtók,mint ahogy voltak előtte.Nem lehet észrevenni belőle semmit kívülállóként. Akinek esetleg záráskor nem jól állnak az ajtajai,ugyanezeket állítsák be.Lehet állítani őket balra,jobbra,fel,és le is.Rengeteget számít fél miliméter is...
Az ajtó bezárt állapotában befolyásolja,hogy áll a karosszériához képest,illetve a zárba hogy illeszkedik.

Beállításuknál azért is fontos a wd40 hazsnálata,mert könnyebben pozícionálhatóak ha csúsznak,illetve a fényezést sem "veri" le annyira a mozgatásuk pozicionálásnál.Én úgy csináltam a beállításukat,hogy kilazítottam a csavarokat,majd finoman rácsuktam az ajtót 1 kattanásig.Így majdhogynem magukat állították be,persze kis finomítgatás kellett hozzá utólag.Akiknél kopott a kis vas,azok esetleg megfordíthatják.
Magát a zárat is pozicionáltam az ajtóban,kilazítottam a csavarjait,és max szintig beljebb löktem őket,majd úgy húztam meg a csavarokat újra.

A lényeg,hogy nem elég csak megfújkálni a zárat jó tocsogósan,hanem alaposabb tisztítás szükséges hozzá hogy könnyen járjanak.Mindkét poziciójukban meg kell őket takarítani kellő alapossággal.(A zár "nyelv" mozgatásához egy csavarhúzót használtam letakarításukkor.)Én el*öcsöltam vele több órát...

Most sem lehet kisujjal becsukni az ajtókat felhúzott ablakoknál,de jóval könnyebb.

(Leengedett ablakokkal akár kisujjal is be tudom csukni mostmár.)

A wd40-es zár átmosáskor ügyelni kell arra,hogy az ajtón lévő kéderre ne menjen,mert ugye a wd 40 oldja a ragasztót...Fújásánál érdemes letakarni a kédergumit rongyal,majd letörölni a lefolyni akaró felesleget.Senki nem szeretne ajtókédert újra ragasztani gondolom...A Wd 40-es áttörölgetés nagyon fontos,mert koszra nem érdemes felvinni olajat,vagy zsírt.Én a lánckenő spray mellett döntöttem,mert ez befolyik mindenhova(ez olaj ugye).Teflon spray és fehér lítium zsír spray sem folyik jól...Most nagyon könnyen mozognak a zár "nyelvek",és főleg ez volt a trükkje a dolognak véleményem szerint.A mozgásukat könnyen le lehet tesztelni,ha az ember ellökdösi őket egy csavarhúzóval 1-es,és 2-es pozíciójukba.Az ajtó záródásnál ezek könnyed mozgása a legfontosabb,és a kis vasak pontos pozíciójának megtalálása a karosszérián,amikbe beakad a zár nyelve. Fontos továbbá,hogy a zárból a felesleges kenőanyagot érdemes kitörölgetni,mert csak porfogó,illetve semmi haszna.

Aki nem elégedett az ajtajaival,végezze el ezeket a lépéseket,garantáltan működni fog. Évekig nehezen záródtak az ajtajaim,és most sokkal könnyebben működnek.

Bitu79 Elküldve: 2021-09-10 11:58 Társalgó

Pár éve egy okos autószerelő mondta,h. szerinte kifuj a kipufogóm
Ezt így frankón hang alapján...Ugye van egy pici sziszegő hangja is a rendszernek...
De az az üzemanyag szivattyú természetes hangja.Mondom ezt még megkérdezem tőletek.Az autó már nem egyszer fel lett emelve ugye,és nem láttam nyomát semmiféle kifujásnak...Gondoltam rákérdezek. Hangosabb kipufogó elnyomhatja a szivattyú hangját természetesen.Ugye ezt jól gondolom srácok?

https://www.youtube.com/watch?v=JC4aqgurxgY

A videóban jár a motor és hallani a pici sziszegést.

Bitu79 Elküldve: 2021-09-10 11:22 Klíma automatika hiba

Adriano98 írta: Sziasztok!
Van egy olyan problémám E91 kétzónás digitklímánál, hogy az utasoldalon szinte folyamatosan kever hozzá kinti levegőt. Tehát nyáron klímánál langyos levegőt, mostanában reggelente pedig hűvös kinti levegőt fúj. Ma reggel próbáltam, 21 fokról fel tekertem 28 fokra majd vissza 21-re, akkor valamelyest melegebb levegőt nyomatott a fűtés nem a jéghideget mint előtte. Auto és manuális módban is ezt csinálja. A vezető oldalon minden rendben. Én fűtéscsapra vagy állító motorra tippelek. Esetleg valakinek valami ötlete?
E46-nál úgy vettem észre,hogy hőmérséklettől függően állítja be a rendszer h. fej,közép és lábtérnél milyen meleg levegőt keverjen az utastérbe auto állásban.Alul lábtérnél mintha kicsit melegebb levegőt tolna,felül fejtérnél,és középső rostélyokon pedig hidegebbet auto állásban.Ezt a kabinban érezni simán,fejmagasságban jóval hidegebb az utastér,mint a lábtérnél.E91 is hasonlóan működhet.Auto állásban a rendszer "mixeli" össze a beállított hőmérsékletet hidegebb és melegebb levegő befúvásával. Hátha segítettem valamit.

Bitu79 Elküldve: 2021-09-10 10:37 Hidegindításkor "himbál" a motor

mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta:
YELLOW írta:
mikulasviktor írta: sziasztok, végig olvastam kb. az összes hozzászólást, de nem találtam végül meg a hiba okát.. senki nem tudja azóta se? pluszba nekem most egy olyan hibával párosult a dolog a napokban, hogy első inditásnál üresben gázadásra visszafullad az autó(tegnap is meg ma is 1-1x teljesen le is fulladt). tehát lenyomom a gázpedált és egy pillanatra lefele indul meg a fordulatszám és csak utána fel.. ez mi lehet? esetleg falsot sziv valahol?

valami zörgés nincs mellé? lehet akár DISA szelep is. nekem hirtelen az jutott eszembe.
de milyen hibád van még? a cím a motor himbál, hát ki mit ért alatta. ha rázkódva jár hidegen, simán lehet henger kimaradás.
az a baj ez így olyan, hogy ezt hallani, látni kellene. mert ki mit ért dolgokon.
check engine világít? vagy villog közben? vagy valami egyéb?

a "motor himbálás" jelenség megvan elég régóta, ez úgy néz ki, hogy beinditom a motort és pár másodpercre rá a motor elkezdi rázni érezhetően a kasztnit egy ideig aztán amikor bemelegszik ez megszűnik. A mostani hiba, aminek nem tudom ,hogy van e köze hozzá, az az, hogy beinditás után üresben gázadásra először kicsit esik a fordulatszám(akár le is fullad) és csak utána pörög fel. egyébként semmilyen hibajelzést nem ad az autó

én mindenképp azt mondom, hogy hidegen nem indul el csak 5 henger. valamelyik kihagy. ezt diaggal élő adattal meg lehetne nézni. nem ritka eset amúgy.
a másik meg nekem a DISA még mindig. bár meg lehetne nézni szintén élő adatban, hogy a MAF szenzor milyen értékeket mér. jobb ötletem nincs. de ettől te sem vagy előrébb. de biztos megoldást így senki nem ad. én ebbe az irányba indulnék el.

egyenlőre ki volt olvasva a hibatároló, elvileg hiba nincs és az értékek is jók diag közben , viszont a DISA szelep valóban nem csinál semmit. Kinyitott állapotban meg van állva, gondolom a membrán van kiszakadva. ezekhez tud valaki valami magyar boltból javitókészletet vagy csak külföldről lehet rendelni? vagy esetleg nem érdemes vele foglalkozni hanem meg kell venni az újat?
Én nagyon enyhe rezgést akkor érzek,mikor "hideg" motornál megy a kis kompresszor(gondolom levegőt ad a mocinak az extra üzemanyag mellé hideg motornál) elöl a motortérben.Ha az végez a dolgával,a motor teljesen kisimul.Esetleg még nézd meg a motortartó bakokat.Annak az ellenőrzéséhez elég ha felnyitod a motorháztetőt,és túráztatod kicsit a motort.Ha rosszak a motortartó bakok,akkor látni fogod h. "ugrál" a motor kicsit,mert nincs ami stabilan tartsa Ilyen kis olajjal töltött gumipogácsákon ül a motor,ami egy idő után meghalhat.A motor himbálás talán ettől is lehet,ha a motortartó bakok rosszak.De egy kis mértékben természetes,amikor hidegen indítja a motort az ember.Pici rezgést én is érzek ilyenkor,amíg megy a kis levegő kompresszor a motortérben.A hangja is elég érdekes az autónak addig.

Bitu79 Elküldve: 2021-09-10 10:22 Futómû és hibái

Bitu79 írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: https://www.schmiedmann.hu/hu/...51095271TR
https://www.schmiedmann.hu/hu/...52241254JP
Srácok ezek jók lesznek a kocsimhoz?
n40-es a motorkódja ugye.Ezek cseréje kijön egy 20-asból.Két szilent a stabrudhoz,és 2 darab kutyacsont ugye.Ezekhez nem találtam szilentet külön.
valószínű jó lesz. a kutyacsonthoz nincs külön szilent. mármint nem cserélhető. persze van, aki megoldja.
Köszi.Holnap elviszem és megnézzük melyik zöröghet ezek közül.
Megnézettem alul a gépet és sehol nem találtak hibát...Azt mondták h. használjam mert ez egy jó gép.BMW márkaszervízben voltam vele amúgy,ott nézték át.(Schneider Pécs)Esetleg a lengéscsillapítókra gondolok még,hogy valamelyik csinálja a 4 közül...De ha rossz lenne gondolom valamelyik,akkor állandóan zörögne rossz úton.A nyiszorgó hang csak bizonyos úthibákon jön elő.Rázópadra felraknák nekem 7 000-ért máshol.Márkaszervízbwen meg sem kérdeztem inkább De tavaly voltam műszakin ugye,és ott sem hallottam semmit kívülről amikor rázópadon volt,mert már tavaly is megvolt ez a fura néha nyöszörgő hang.Zavar,hogy nem tudom mi csinálja...Márkaszervízben a srácok megrángatták a lengőkarokat,és szemrevételezték a szilenteket,meg a kerekeket is megvizsgálták.Semmi sem lötyögött,vagy lógott...Meg is dícsérték a kocsim a srácok.

jah csak súly alatt más. meg kellett volna emelni és úgy is megnézni.
Meg volt emelve,úgy nézték meg az alját,lógtak a kerekei szegénynek
Csáposra tették úgy értem.
Megtaláltam a hibát.Semmi köze a futóműhöz. Bezsíroztam az összes ajtó zsanért,csomagtérajtó zsanért,motorháztető zsanért,és az összes zárat.Azóta nincs nyikkanás.A motorháztető zsanérja adta a hangot valahogy Gondoltam leírom,hátha másnak is hasznos lesz ez.A fene se gondolta volna,hogy a zsanér nyöszörgött a motorháztetőnél néhány döccenőnél...
Most az autóm hangtalanul siklik még rossz úton is. Tök örülök ennek most.