Bitu79 írta:
Egy dolog zavar a kocsiban a mai napig,hogy az ajtókat izomból kell becsapni.Szilikonzsírral kezelem a kédereket h. jobban csússzanak,és a lökhárító mögött megnéztem a kis csapóajtókat is,és működnek.Ha le van engedve egyik ablak,vagy ki van nyitva egyik ajtó akkor kisujjal is be lehet csukni az ajtókat...Ez normális amúgy?Nem nagyon szeretem csapkodni bevallom.Ezt utálom ebben a kocsiban nagyon.Hátó ajtóknál igazi para,mert az ablak körüli díszléc ez miatt is el szokott törni a ragasztásnál...Régebben glicerinnel kentem a kédereket,de attól meg ragadnak és még jobban kell csapni az ajtókat.Az ajtó zsanérokat,és a zárakat is bekezeltem kenőanyaggal,de semmi változás.Nagyon utálom h. izomból kell bevágni az ajtókat.Ugye nekem sedanom van.Szerintem coupenál és compactnál nincs ez a hiba,csak sedanoknál...Esetleg valami megoldás van erre?Az ajtók szintben vannak és a zárak is szépen működnek.Nagyon kezd zavarni ez az ajtócsapkodás mostmár.Főleg este égő...
Olyan mintha a belső vákuum miatt lenne,de ugye a kis csapóajtók működnek hátul a csomagtartó kárpit mögött.Nekem nem lehajtható az ülésem ugye,esetleg ez miatt is csapkodnom kell az ajtót talán.Sízsákos kialakítású sedanoknál azért jobban bejár a levegő a csomagtartó fele is szerintem...Esetleg még mit tehetek az ajtócsapkodás enyhítésére?Csapni kell a nyavalyás ajtókat mint az ólajtót...
Válasz saját magamnak,mivel nagyon bosszantott a dolog évek óta.Pedig állandóan takarítom a kocsit ugye.
Az ajtókéderek szilikon zsírzása(vazelin is jó erre),majd az ajtózsanérok,és az ajtó stop zsírzása után a zárra több figyelmet kellett szentelnem.Régen írtam a glicerint kéderápolásra,hát az nem jó erre,mert ragad tőle a gumi.A lényeg,hogy a guminak csúsznia kell!Először beállítottam az ajtózár "hevedert",amibe beakad a zár "nyelve",aztán megtisztítottam az ajtózárat.2 pozíciója van neki ugye.Mindkettő pozicióban átmostam wd 40-el,és utána befújtam ugyanígy lácolajozó sprayvel,majd kitörölgettem a szerkezetet mikroszálas ruhával szárazra.Eddig csak fújtam rá kenősprayt jó bőven,ezek szerint az nem sokat ér...Van még az ajtón még egy ajtó stop ugye(ilyen kis pöckök az ajtók alján),azokat is letisztítottam wd40-el,illetve amikbe beleülnek a küszöbben műanyagokat,ezután szárazra töröltem őket.Mintha kicserélték volna az ajtóimat...
Bónuszként megpucoltam a tanksapkát és a tank fedelet,és a fedelet záró pöcköt,illetve ezeket is lekezeltem kenőanyaggal.A tanksapka tömítőgumit nem mertem leszedni,mert féltem h. elszakítom.Alaposan áttörölgettem egy nedves mikroszálas ruhával a kupakot.Azok is újszerűen működnek ismét,rá sem ismerek most...
Az utastér nyomáscsappantyúkat is megtakarítottam a csomagtartó felől porszívóval,illetve a kalaptartót alaposan megfújkáltam,illetve porszívóztam(a rácsát az utastérben felőlről,ill. a csomagtartó résznél a kijövő szellőző lyukaknál.
Sterimobbal alulról a lökhárító mellett ki is verettem alaposabban a lökhárító mögötti részt ahol ezek a csapóajtócskák vannak.Egy rongyon térdeltem,így tudtam becélozni a lökös mellé a magasnyomásúval alulról felfelé...Hátsó lökhárítót leszedni ugye nem akartam...
A legtöbbet a zár alaposabb megtisztítása hozta,illetve a zsanér beállítása a karosszérián.Most passzentosabban cuppannak a kis vasak a zárba.A zsanér csavarokat befújtam wd40-el,mert be voltak gyógyulva...Pár perc várakozás után ki lehetett őket tekerészni.
Én úgy lőttem be őket,hogy egy fél miliméterre kijjebb nyílnak most az ajtók,mint ahogy voltak előtte.Nem lehet észrevenni belőle semmit kívülállóként.
Akinek esetleg záráskor nem jól állnak az ajtajai,ugyanezeket állítsák be.Lehet állítani őket balra,jobbra,fel,és le is.Rengeteget számít fél miliméter is...
Az ajtó bezárt állapotában befolyásolja,hogy áll a karosszériához képest,illetve a zárba hogy illeszkedik.
Beállításuknál azért is fontos a wd40 hazsnálata,mert könnyebben pozícionálhatóak ha csúsznak,illetve a fényezést sem "veri" le annyira a mozgatásuk pozicionálásnál.Én úgy csináltam a beállításukat,hogy kilazítottam a csavarokat,majd finoman rácsuktam az ajtót 1 kattanásig.Így majdhogynem magukat állították be,persze kis finomítgatás kellett hozzá utólag.Akiknél kopott a kis vas,azok esetleg megfordíthatják.
Magát a zárat is pozicionáltam az ajtóban,kilazítottam a csavarjait,és max szintig beljebb löktem őket,majd úgy húztam meg a csavarokat újra.
A lényeg,hogy nem elég csak megfújkálni a zárat jó tocsogósan,hanem alaposabb tisztítás szükséges hozzá hogy könnyen járjanak.Mindkét poziciójukban meg kell őket takarítani kellő alapossággal.(A zár "nyelv" mozgatásához egy csavarhúzót használtam letakarításukkor.)Én el*öcsöltam vele több órát...
Most sem lehet kisujjal becsukni az ajtókat felhúzott ablakoknál,de jóval könnyebb.
(Leengedett ablakokkal akár kisujjal is be tudom csukni mostmár.)
A wd40-es zár átmosáskor ügyelni kell arra,hogy az ajtón lévő kéderre ne menjen,mert ugye a wd 40 oldja a ragasztót...Fújásánál érdemes letakarni a kédergumit rongyal,majd letörölni a lefolyni akaró felesleget.Senki nem szeretne ajtókédert újra ragasztani gondolom...A Wd 40-es áttörölgetés nagyon fontos,mert koszra nem érdemes felvinni olajat,vagy zsírt.Én a lánckenő spray mellett döntöttem,mert ez befolyik mindenhova(ez olaj ugye).Teflon spray és fehér lítium zsír spray sem folyik jól...Most nagyon könnyen mozognak a zár "nyelvek",és főleg ez volt a trükkje a dolognak véleményem szerint.A mozgásukat könnyen le lehet tesztelni,ha az ember ellökdösi őket egy csavarhúzóval 1-es,és 2-es pozíciójukba.Az ajtó záródásnál ezek könnyed mozgása a legfontosabb,és a kis vasak pontos pozíciójának megtalálása a karosszérián,amikbe beakad a zár nyelve.
Fontos továbbá,hogy a zárból a felesleges kenőanyagot érdemes kitörölgetni,mert csak porfogó,illetve semmi haszna.
Aki nem elégedett az ajtajaival,végezze el ezeket a lépéseket,garantáltan működni fog.
Évekig nehezen záródtak az ajtajaim,és most sokkal könnyebben működnek.