Bitu79 fórum hozzászólásai

Bitu79 Elküldve: 2016-06-11 11:16 kettõstömegü lendkerék

raul227 írta:
toki24 írta:
raul227 írta:
YELLOW írta:
raul227 írta: Sziasztok, nekem mostanában hideg alapjáraton jobban rázkódik a kocsi, ez mitől lehet? Remélem nem ettől,a lendkerék dologtól. valaki meg tudná mondani, vagy linkelni, egy oldalt amiből kibogarászom hogy az enyémbe van e ilyen átok kettőstömegű? lehet ez valamiféle bak, motortartó/váltótartótól is, hogy így rezeg?


néha olvasgathatnál is
kb az egész topic a dízel kettőstömegűről szól. talán dízelekben kezdték el a legjobban használni, a vibrációk csökkentése miatt.
szóval parázhatsz.
azt viszoint nem tudhatjuk pontosan milyen mértékű a problémád, de okozhatja motortartó bak is, vagy rossz porlasztó, gyengébb üzemanyag, hogy a motor nem jár szépen.
kettőstömegű inkább leállításkor "csörömpöl" be.




Olvastam én, csak nem jutottam sokra pl azt mondta az egyik szerelő hogy az enyémbe nincs kettős, mert az csak kb 2002-től kezdték bele tenni. Ezért kérdem. Például a pedál nem remeg ha benyomom a kuplungot, és melegen sokat enyhül ez a remegés...


Rossz szerelőhöz jársz.. Ilyet mondani,hogy 2002-től rakták csak bele...
Ha leállításkor csattan vagy nagyot dübben lendkerék. De ha váltót leveszitek lessetek rá.

ezt kellene hallani?
video1
vagy ezt? video2
valaki nem tudná nekem meghallgatni?most pesten vagyok még egy hétig...
más téma,de ha valaki le tudná diagolni az autót azt is megköszönném ... kicsit idegesít ez a rázás,a bakokat nézték,jók.
Előre is köszi.


A főtengely szíjtárcsa is csinálhat szerintem ilyen tünetet.Érdemes lenne azt is megnézetni sztem.

Bitu79 Elküldve: 2016-06-11 10:55 M-packet

YELLOW írta: hála istennek, az ember végre elmegy moziba, kicsit kizökken a mindennapos dolgokból, erre a retkes teszkóban nem leszakad az első lökös?
két BMW közé álltam be, sajnos mind a kettő úgy állt, hogy a fehér vonalon, és egymáshoz közel, tehát egyik mellé sem tudtam volna beállni normálisan, amúgy is szeretek két helyen parkolni. hát utolért. direkt nem középre raktam be a fával szembe a vonalra. hiba volt.
egyébként beálláskor semmi hangja nem volt, vagy jelenség. mikor kiszálltunk, még meg is néztem, vagy 1cm biztos volt a tetves rombusz padka felett. másik bömcsivel haver volt egyszerre jöttünk ki. aztán ahogy tolatok ki, reccs, reszelés, meg ilyenek. két patent a földön, egy lökös darab az aljából, lóg a jobb oldala, még a merevítőn tartotta a patent. ez volt tegnap előtt, hétfőn. pedig csak 3db Hell-t vettünk... qrvára megérte...
ma neki álltam a dolognak (egy laza 12 órás éjszakai műszak után, jelenleg 32 órája ébren), és sajnos a belső tartórésze műanyag oldalt és alul full letört. anno a másik oldalon még új állapotában én törtem le de megragasztottuk.
hát most is így tettem. Loctite pillanatragasztó (erős) és fekete melegragasztóval.
sajnos a Loctite kifolyt a lökös külső részére is, nem is kcsit, mire lekapargatom.

valaki esetleg valami tipp, hogy lakkozott felületről valahogy el lehet-e távolítani egyszerűbben? majd böngészem a netet azért.

így újra felrakva, kb olyan mint volt.
hát nem egy szerencsés szériában vagyok most...



Egy tipp:
Políroztasd meg először.A nagyja így lejön sztem.Ezután acetonnal gyors áttörölni.Sokáig ne maradjon rajta az aceton,mert árt a lakknak is...Hátha összejön nálad.

Bitu79 Elküldve: 2016-06-11 10:40 Mi lehet a baj?

gulyi írta:
erber írta:
YELLOW írta:
erber írta:
sutius írta:
erber írta:
YELLOW írta:
erber írta: Kedves Fórumozók!

Előljáróban: Pár éve volt egy kis gondom (E46 320d), akkor pár perc alatt megkaptam itt a jó irányt. Köszönöm! (akkor porlasztó problémám volt)

A mostani kérdés lehet, hogy költői:
BMW 118i (N46B20) 100e km-el normális, hogy eszi az olajat? A tünet: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst. Hekitikusan, tehát nem mindig. Volt már napirenden itt az a téma, és megoldási javaslatokat is olvastam tőletek, de kiváncsi lennék a vélemyényetekre. Egy ismerősömnek ez a típusú probléma hamar kiteljesedett, és füstfelhő, olajszag.. ő kiborult
Itt most tényleg csak a költői kérdés: ennyire alap, hogy a benzinesek olajfalók? 4000km 1,5 liter. Döbbenet. 10W 40, most 5W 30-al próbálkozom. Nem logikus, de lehet, hogy azzal épp nem lesz gond. Ilyesmit is hallotattam.
Létezik, hogy 100e km után már szét kell szedni adott esetben a benzines motort?

Köszönök bármilyen megosztott gondolatot.
Üdv


az hülyeség, hogy 10w-40-es olaj kell bele. ezt el kellene végleg felejteni, ezt a régi szocialista autószerelő mentalitást.
100ezernél nem kellene. de vajon nem lehet, hogy több évet állt az autó? ha nem kap kenést a szimmeringek kikeményednek, majd porladnak átengednek. kartergáz szűrőt is meg lehet nézni. konkrétan erről a motorról hallom a legtöbb rosszat, konkrét esetet is tudok, ahol bizony gyűrűzni kellett a motort, síkoltatni, stb. érdekes az 1.8-asa nem ilyen.
a másik lehetőség, hogy nem 100ezer van benne, és 30 ezrenként cserélték a rossz minőségű olajat, ha egyáltalán cserélték.
így tömören ezt gondolom.


Köszönöm!
Az olajjal egyetértek. Kiváncsi vagyok mit lép az új olajra.
Lehet, hogy állt az autó, ha nem is éveket (szervízkönyvből következtetek). A futás reálisnak tűnik, az autó egyébként fantasztikus állapotban van. Az olajétvágy az ilyesztő.
Szelepszál szimering csere javallott, ha jól értem. Magam is hallottam gyűrűzéses történeteket, de az már ilyesztő számomra. 20i-re is hasonló problémákat látok. Lenyűgöző.


Üdv,
az N42 és az N46 egyik betegsége a szelepszár szimering kopás.
Nekem N42b18 van, majdnem ugyanaz mint a tied, a tüneteim ugyanazok voltak: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst.
Először karter gáz szürőt és csöveket cseréltem, az nem oldotta meg aztán szelepszár szimering csere és hengerfej felujitás után az olajfogyasztás teljesen megszünt...


Köszönöm a válaszotokat!
Intézkedem. Illő mihamarabb, ilyenkor minden megtett km-el ártok?
Remélem ez egynapos, gyors típusú beavatkozás és 200e HUF alatti. Még nehezen fogadom el, hogy a 100e km-t futott autót piszkálni kell.. Lehet régimódi vagyok.


nekem N42B18, 105ezret mutat az óra, 2007-ben vettem 62ezerrel. nekem mondhatni észrevehetetlen az olajfogyasztás 12ezer periódus alatt. de a 12e is max 1x volt inkább 8-10ezer viszont nekem azért, nagyon ritkán max 2 hetet áll egy huzamban, amúgy pedig 3-5 naponta legalább megy.
remélem engem elkerülnekmajd ezek a dolgok (kopp-kopp-kopp)


Kedves Yellow! Igazán nem mész sokat, és ha eddig elkerült, talán a jövőben is így lesz. De legalább tudod mit kell tenni, ha panasz van.
A mostani olajteszt után egy szelepszár szimering cserét kipróbálok. Bízom (bíznék) azért a benzines BMW motorokban is.


Szia
N46B18A 316i az enyém is nincs benne 200 ezer és nekem is füstöl, amitől lassan megőrülök. Én 5w-40-est használok, kajálja azt is rendesen. Most tervezem a henger veszteség mérést, az talán megmutatja, hogy nem-e esetleg a gyűrűk mellett szökik-e az olaj. Ezt tudom ajánlani.



Az olajcsipegetés az lehet a PCV szelep(nyomás szabályzó szelep) miatt is.

Ez:

http://www.realoem.com/bmw/enU...series=E46

Közben látom,már írta Sutius.
Itt egy kis olvasnivaló a témáról:

http://www.injektor.hu/10-hogy...csipegetes


Bitu79 Elküldve: 2016-06-10 23:15 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta: Hali!
A következőben kérném a segítségeteket!
A kocsival eddig tankjelzés szerinti fél távnál 300km-t, mikor a lámpa világítani kezdett 600km-t tudtam menni.
Most a felénél 260km-r, lámpánál meg kb. 520-540km-r között van!
Az igaz, hogy felkerültek a 18"-as kerekek, de ez nem egyből jelentkezett hanem vagy 4-5 tankolás után.
Összefüggésben lehet ez vagy valami mással lesz a baj?!
Előre is köszönöm!


Az üzemanyag szint érzékelő szenzorok közül valamelyik haldoklik lehet.De lehet hogy ennek is a generátor feszültség szabályozó részéhez lesz köze.Nem hiszem,hogy ennyi minden egyszerre hal be egy autóban...Szóval nézesd meg a generátort(fesz. szabályzó részét) szerintem.

Bitu79 Elküldve: 2016-06-10 23:06 riasztó gond

Pitykoo írta: Hali!
Ma megint többször is beriasztott a kocsi és ezeket a hibakódokat kaptam.
Nagyából lefordítgattam, de nem tudom melyik lehet a hiba okozója!







Ha valaki tud jó tippet a szívesen venném!
Előre is köszönöm!


Gm5 modulban lehet haldoklik a központi zár relé.
Esetleg az akkumulátorral van valami.Én először az akksi körül néznék szét.
Esetleg még a generátor feszültség szabályzó része haldoklik.

Bitu79 Elküldve: 2016-06-10 15:39 Klíma gondok

Robin68 írta:
Bitu79 írta: Én kérdezni szeretnék.A kocsim 13 éves ugye.A klíma sztem még soha nem volt töltve.Ha érzésre jól hűt,akkor nem is érdemes elmenni megnézetni a gáz mennyiséget?Vagy érdemes lenne azért megnézetni?Csak azért kérdezem mert ugye a gáz szállít olajat is,ami keni a klímát.Gondolom ha kevés a gáz,az a klímának is rossz,nem csak nekem ugye.Sokan azt mondták nekem,hogy nem kell semmit csinálni vele,ha nyomja a hideget...

Én tavaly ellenőriztettem és függetlenül mindentől újra is töltettem. Nem azért mert bármi gondom lett volna vele hanem a saját megnyugvásom miatt.
A váltóban is örök életű az olaj


Akkor én is így teszek.Ment a köszi.

Bitu79 Elküldve: 2016-06-09 22:26 Klíma gondok

Én kérdezni szeretnék.A kocsim 13 éves ugye.A klíma sztem még soha nem volt töltve.Ha érzésre jól hűt,akkor nem is érdemes elmenni megnézetni a gáz mennyiséget?Vagy érdemes lenne azért megnézetni?Csak azért kérdezem mert ugye a gáz szállít olajat is,ami keni a klímát.Gondolom ha kevés a gáz,az a klímának is rossz,nem csak nekem ugye.Sokan azt mondták nekem,hogy nem kell semmit csinálni vele,ha nyomja a hideget...

Bitu79 Elküldve: 2016-06-09 22:15 M-packet

YELLOW írta:
Hektor írta:
YELLOW írta:
Hektor írta:
YELLOW írta:
Hektor írta:
YELLOW írta: hála istennek, az ember végre elmegy moziba, kicsit kizökken a mindennapos dolgokból, erre a retkes teszkóban nem leszakad az első lökös?
két BMW közé álltam be, sajnos mind a kettő úgy állt, hogy a fehér vonalon, és egymáshoz közel, tehát egyik mellé sem tudtam volna beállni normálisan, amúgy is szeretek két helyen parkolni. hát utolért. direkt nem középre raktam be a fával szembe a vonalra. hiba volt.
egyébként beálláskor semmi hangja nem volt, vagy jelenség. mikor kiszálltunk, még meg is néztem, vagy 1cm biztos volt a tetves rombusz padka felett. másik bömcsivel haver volt egyszerre jöttünk ki. aztán ahogy tolatok ki, reccs, reszelés, meg ilyenek. két patent a földön, egy lökös darab az aljából, lóg a jobb oldala, még a merevítőn tartotta a patent. ez volt tegnap előtt, hétfőn. pedig csak 3db Hell-t vettünk... qrvára megérte...
ma neki álltam a dolognak (egy laza 12 órás éjszakai műszak után, jelenleg 32 órája ébren), és sajnos a belső tartórésze műanyag oldalt és alul full letört. anno a másik oldalon még új állapotában én törtem le de megragasztottuk.
hát most is így tettem. Loctite pillanatragasztó (erős) és fekete melegragasztóval.
sajnos a Loctite kifolyt a lökös külső részére is, nem is kcsit, mire lekapargatom.

valaki esetleg valami tipp, hogy lakkozott felületről valahogy el lehet-e távolítani egyszerűbben? majd böngészem a netet azért.

így újra felrakva, kb olyan mint volt.
hát nem egy szerencsés szériában vagyok most...


Hát tiszta szívből sajnálom.Ilyenkor jön az ideg,aztán a gondolkodás, majd az örökös kisördög ami mindig oda húzza a tekinteted...


hát köszi. az a bosszantó, hogy tényleg próbál az ember vigyázni, és annál rosszabb...
a Loctite eltávolításra találtam direkt oldószert, bár csak külföldön. forróvizet és körömlakklemosót ajánlották még. bár a lemosó lehet a fényezést is bántaná.
annyiból valóban az én hibám, hogy állhattam volna máshova, vagy ahogy szoktam totál két helyre lehet ez a bünti miatta.


Most már ne ostorozd magad, megtörtént, elmúlt...majd máskor máshogy.. Mennyivel idegesítőbb mikor kijössz és már rajta a csík,horzsolás,karc...
A hétvégén egy üzlet parkolójában vártam a nejem ,hát kétségbe estem a parkolóban való közlekedőkön. Ez még megoldódott,tanulsz belőle. Én ( pedig nem M-es vagyok) még sem merek a padkákhoz,szegélyekhez állni. Egyes építők,kivitelezők szerintem szerződésben vannak az alkatrész kereskedőkkel.


én amúgy lemértem anno, pont ugyanannyira van lent, mint a gyári volt. az is leért egyszer, amikor jöttem le tolatva egy ilyen ferde padkáról, vagy minek mondják azt., ami beállóknál szokik lenni. de az legalább nem szakadt le. lehet ez is csak azért történt, mert után gyártott lökös.
az az érdekes, hogy fater a gyári H Astra-val is akadt már fent. sok helyen valóban túl magas, pedig nekem valami olyasmi rémlik, hogy 14cm magas lehet. és abba elvileg gyárilag minden autó belefér.
igazából akkor annyira ideges voltam, hogy el is kezdtem új autót nézni aztán rájöttem, hogy azzal is felakadhatok az meg még jobban fájna
amúgy most eléggé érzem, hogy váltanék valami nagyobb motorosra, nem azért mert nem elég ez, csak nem tudom. néha van ilyen időszakom.


Szerintem nem egyformák,vagy ha azok akkor más módon vannak lerakva...vagy a fene tudja.
A clióm anno mindig felakadt, le is szaggatta folymatos az alsó műanyagot. Volt egy mercim is, az is többször rászaladt,de ott csak lemezhang volt.. nem látszott csak a padkán


hát az más dolog, hogy történik a kivitelezés...
de van rá valami jogszabály a magasságra az biztos.


Ilyen pill. ragasztó eltávolítót én sem tudtam szerezni amúgy.Akartam anno.Csak a festékkel együtt lehet sajnos leszedni.Vagyis újra kell fényezni ott.Spotfényezéssel meg lehet csinálni simán,azt utána meg egybepolírozzák.

Bitu79 Elküldve: 2016-06-03 17:10 Társalgó

Még egy dolog.Ugye sokan fikázták már új korában is a 316-ot,hogy lomha...
Tele volt ezzel a net anno.Erre pl. a mostani Toyota Corolla(1.6)-ra,meg a mazda 3-ra(1.4 és 1.6) is azt írják,hogy milyen szuper gyors...

http://www.autonavigator.hu/te...eszt-11264

http://www.origo.hu/auto/20140...teszt.html

Idióták az emberek...

Bitu79 Elküldve: 2016-06-03 14:53 Mi lehet a baj?

dvid91 írta: Sziasztok

Sok helyen olvastam erről hogy e46 320i-vel ( m54b22 ) hideg indítási probléma megjelent nálam is. Gyújtás kimaradást bedob. Rezeg a motor. Melegen eltűnik a hiba... ( cserélve az összes trafó,gyertya,légtömegmérő.szelepfedél tömítés, kartergázszűrő ) Ötletem nincs mi lehet meg a mellettem lévő szerelőnek se. Esetleg nincs köztünk olyan aki rájött már ennek a hibának az okára? SOS mert lassan felgyújtom



Sztem lambda szonda lesz.Írtad,hogy az autód sokat eszik.Én ebből is ezt gondolom.Esetleg mérjetek kompressziót.

Bitu79 Elküldve: 2016-06-03 14:45 Fûtõventillátor

pot írta: Sziasztok Tegnap vettem észre a fűtésen ,hogy nem kapcsol be fűtő ventillátorom. Honnan tudom meg .hogy a ventillátor motort kell cserélni vagy a sünit? Mert mind a kettőt nem akarom cserélni?Válaszokat előre is köszi


Mérjétek ki a sünt...

Bitu79 Elküldve: 2016-06-03 14:32 Társalgó

Gondoltam leírom a tapasztalataimat ide a használt autókkal kapcsolatban.Itt Pécsen körülnéztem,milyen jó állapotú e46,esetleg e87-esek vannak.
Találtam is a közelben,amelyek elég drágán vannak hírdetve,és makulátlanként.

http://www.hasznaltauto.hu/aut...km-9976445

http://www.hasznaltauto.hu/aut...u-10160594

http://www.hasznaltauto.hu/aut...m-10126353

Fekete e46,és a másik kereskedésben lévő e46 is rohad!!!
Motortér,autó alja,sárvédőívek,ajtók stb...Fekete e46-nak sok helyen lejött a gyári alvázvédője is,és jókora rozsdát találtam ott is.Talán a 116i nézett ki a legjobban a 3 közül.De annak is volt baja...Sok helyen rozsdásodott az is,főleg alul...Kérdem én,hogy miért kamuzik minden kereskedő?Az én valóban rozsdamentes,gyári állapotú és tényleg 100 000-et futott e46-osomra mondják,hogy 1-1.5 misinél nem ér többet.Elmehetnek a búsba.Ne sértődjön meg senki,de én még jó állapotú e46-ot nemigen láttam sehol a sajátomon kívül.Anno ugye váltani akartam nagyobbra,de lebeszéltetek.Igazatok volt.Gondolom a nagyobb motorral szerelt gépek is így nézhetnek ki,mint ezek...

Még egy gondolat:A mai napig megbecsülik az emberek a szép e46-osokat.Az autóm miatt szinte mindennap új barátokra teszek szert.Mondjuk már lassan megszokom tényleg,hogy szinte mindenki megtalál az autó kapcsán.Néhány embernek amúgy majd kiesik a szeme,úgy csodálkozik a kocsimon,hogy így néz ki.
Egy a lényeg,hogy azért én még nem adom fel.Továbbra is nézem a kínálatot.A remény hal meg utoljára...Amúgy a BMW talira ki fog menni idén?Hümm?

Bitu79 Elküldve: 2016-05-19 18:00 Mi lehet a baj?

naarjan írta:
YELLOW írta:
naarjan írta:
naarjan írta:
Bitu79 írta:
naarjan írta: Sziasztok!

Már korábban is írtam, de ez lehet összefüggésben van az alapjáratos írásaimmal kapcsolatban.
Van egy hibám (de csak diag jelzi, lámpa nem) - P0011
Sokmindenre utal sajnos. Viszont nincs teljesítményvesztés. A hideg lánchangos indítás megmaradt, most van videóm is:
Link
A láncfeszítő cserélve. Vezérmű jeladók cseréve. A solenoid szelepek kaptak új tömítést.

Valaki esetleg tud valami támpontot még?
Köszi előre is.


Szerintem rosszul szerelték össze a vanost...Esetleg nem cseréltek olajat igazából,vagy meg van nyúlva a lánc...(múltkor írtad,hogy az is új,azt lehet ki se cserélték...)
Az a P0011-es hibakód nem vicc...
Én visszavinném oda,ahol szereltettem.Egy gyári diag is megérné a befektetést.



Köszi az infót ... nekem is gyanús kicsit. Holnap viszem egy normális szervízbe. Majd kiderül mi a baj. (remélem)



Ma elment a kocsi a szervízbe ... megállapították, hogy csöppet főtengelyes, s ott ereszti el az olajat is. Így szét lesz kapva és ki is lesz pucolva a karter is, meg alle zusammen. Valószínű a p0011 is megszűnik... na hátha lesz még belőle autó. Bár az elsőre 150e ft-os becsült ár annyira nem tetszik. (Mert ugyebár akkor még ezt is meg azt is ki kell majd cserélni ... stb.) Elég szomorú leszek a végére


én azért ebben nem lennék biztos... persze én nem vagyok szerelő. de inkább a láncod lesz megnyúlva, vagy a fszítőpatron van beállva és nem feszíti.
ahogy nézem N40B16 a motor benne. km futás mennyi?
na majd kiderül, azért számolj be róla mi a helyzet.


A láncot nyáron cserélték. Két új feszítőpatronnal is próbáltam már ... semmi. Igen a motor n40b16ab.
165000km



...Szerintem "cumiztatnak" megint.Inkább mosasd le a motort.Amit kell takarjatok le,ez fontos!!!A hosszbordás szíjat meg a görgőket ne érje víz.Motormosás után lehet látni,ha valahonnét friss olaj folyik.Az is tök jó,hogy hiába mondom,hogy vidd el egy gyári diagra.Ez lényeg!!!Azzal kellene megnézni,hogy milyen hibakódja van konkrétan.Az ilyen univerzális szarok nem érnek sokat...Kicseréltetik veled a fél autót potyára,mert találomra mondanak valamit...






Bitu79 Elküldve: 2016-05-14 12:57 Mi lehet a baj?

naarjan írta: Sziasztok!

Már korábban is írtam, de ez lehet összefüggésben van az alapjáratos írásaimmal kapcsolatban.
Van egy hibám (de csak diag jelzi, lámpa nem) - P0011
Sokmindenre utal sajnos. Viszont nincs teljesítményvesztés. A hideg lánchangos indítás megmaradt, most van videóm is:
Link
A láncfeszítő cserélve. Vezérmű jeladók cseréve. A solenoid szelepek kaptak új tömítést.

Valaki esetleg tud valami támpontot még?
Köszi előre is.


Szerintem rosszul szerelték össze a vanost...Esetleg nem cseréltek olajat igazából,vagy meg van nyúlva a lánc...(múltkor írtad,hogy az is új,azt lehet ki se cserélték...)
Az a P0011-es hibakód nem vicc...
Én visszavinném oda,ahol szereltettem.Egy gyári diag is megérné a befektetést.

Bitu79 Elküldve: 2016-05-11 13:56 Ékszíj tárcsa

waveson írta: Az mi komoly, hogy több mint 1 hónap alatt senki sem "böffentett" ide egy talán, ja, lehet, nemtudom, talán ez lehet-et?! XD


Főtengely szíjtárcsa sztem.
Nézesd meg,nem nagy dolog.Lehet már nem 100-as rajta a gumírozott rész...