Bitu79 fórum hozzászólásai

Bitu79 Elküldve: 2021-07-22 11:12 full takaritas

Bitu79 írta:
anubisz írta:
vk92 írta:
SP_323i írta:
anubisz írta:
vk92 írta: Sziasztok!
Voltam a géppel kötelező szervizen és elég sok mocskot láttunk a motor térben.Az a gyanú,hogy valahol kiveri az olajat.A szerelő azt javasolta,hogy mosassam le a motort és egy nap múlva vigyem vissza és akkor meglátjuk,hogy honnét jön az olaj.A kérdésem az lenne,hogy Pesten merre találok olyan szakit aki bevállalja a motor mosást.Próbáltam több helyet hívni, de nem jártam sikerrel....

Majd mindig szólj időbe, hogy tudjunk neked keresgélni a guglin. Csak ez az egy volt a többi ezer mellett.
http://www.cylex-tudakozo.hu/r...yId=613064

és pont tegnap volt egy másik topkin, hogy ne nagynyomásúval told, mert azt nem minden alkatrész tolerálja a motortérben. pl a feszítő görgők
szóval brigéciol és slag vagy ha nagynyomású, akkor ne közvetlen közelről az érzékeny helyeken
Nagyon szépen köszönöm be is jelentkeztem hozzájukHidd el legalább 10 helyet felhívtam és nem vállalták el .Még egyszer köszönöm szépen
Nem értem, én magamnak is megcsináltam már párszor. Biztos fosnak,ha nem indul. Vetesd le az alsó burkolatot, mert az is tuti tiszta trutyi,nehogy rajta hagyják és úgy mossák, ( fél munka ) nem is drága,azt hiszem 2900 volt a motormosás.
nyilvános borotvás mosóba is meg tudtad volna csinálni, mondjuk ilyen hidegbe ki akar pacsálni.
Régi téma,de írok rá én is valamit.Én motorteret csak áttörölni szoktam,de múltkor lemostam a fékolaj miatt.Nem tudtam,hogy kifolyt e ugye...Semmi baja nem lesz a kocsinak,ha valaki lemossa a motorteret,csak nem szabad nagyon erős nyomással,és közelről csinálni,illetve nyáron jó melegben ajánlott megcsinálni ezt.Esetleg még arra kell figyelni,hogy ne a forró motort öntse nyakon az ember.Mosás előtt legalább 1 órát hagyni kell hűlni a motort nyitott géptetővel.A görgőket és a szíjakat meg tényleg nem érdemes közvetlenül mosni közelről.Kis víz rájuk megy az semmi,de a generátornak sem árt ha kevés víz ráfolyik.A lényeg h. melegben érdemes ezt megcsinálni,hogy hamar kiszáradjon a motortér a mosás után.Én ugye a fékolaj miatt mostam le csak,mert nekem a túltöltött féktartályból kifolyt a cucc erős fékezésnél,aztán paráztam,hogy pár csepp lecsöpögött...Én csak sima samponos mosást csináltam,és egy ozmózisos öblítést.Nem olajos sehol a motortér a kocsimon.A fényezést ugye megeszi a fékfolyadék.Semmi baja nem lett a kocsimnak a motormosástól.
Ha van sűrített levegő,akkor érdemes a nedvességet kifújatni a csatlakozókból is mosás után.

Bitu79 Elküldve: 2021-07-22 10:29 Fék

Egy kérdés.Van ugye a fékolaj tartályon a kupak,amin rajta van az érzékelő szenzor.Én ugye cseréltem benne tömítést is.Amikor max szint felett volt a tartály,majdnem a tartály nyakáig,akkor uj tömítőgumival is kifolyt a tartályból a cucc.Most a max szint alatt van 1-2 mm-el a szint és azóta sem folyik semmi szerencsére.Az a kérdésem,hogy a túltöltött folyadék hol tudott kifolyni a tartályból?A tartály gondolom nem lehet hermetikusan zárt...A kupakot és a tartályt átnéztem,nem repedtek sehol.Ugye lett bele tömítés is véve.Az érzékelő rész érdekelne,hogy esetleg annak lehet e valami hibája,ami miatt kifolyt a lötyi a tartályból.Még most is bennem van a kisördög azóta...
Esetleg a kupakon mégis van valami kis vérző lyuk csak én nem vettem észre?A fékfolyadék a tartály tetejénél eresztett kicsit,mikor túl volt töltve,a keretezett részen,gondolom innét folyt le tovább a tartály tetejére a fékfolyadék,a képen a keretezett résznél.Esetleg lehet valami vérző lyuk talán a kupakon,vagy csak átfolyt a tömítőgumi és a szenzor széle között a cucc ahol gondolom?A kupak menetnél nem hiszem h. ki tudott volna folyni,a szenzor forgó része engedhette talán át a keretezett résznél.

Ugye így néz ki a kupak:

https://www.usedvictoria.com/c...h_33148699

Ez normális dolog volt?



Amit bekereteztem a képen,talán ott tudott kifolyni a lötyi?Nagy nehezen vadásztam valami képet a netről Esetleg a kifolyás lehet e a szenzor hibája a tetejénél,ez érdekelne. Talán a szenzor házán van valami kis repedés a teteje körül,és ott jutott ki a lötyi?Nem szeretném ha ismét megtörténne,mert ugye festéket eszik a fékfolyadék.Annyira gondolom nem lehet zárt a kupak,mint mondjuk egy kólásflakon,mert akkor meg eldurranhatna akármi a nyomástól...Bocs a buta kérdésem miatt,csak nem lenne jó ha ki tudna folyni ismét a cuccli.Esetleg valami vérző lyuk van a szenzor teteje körül?Ezt hogy oldotta meg a BMW?

A második képet is a netről szedtem,de nálam is kb. így folyt ki.Ez majdnem ugyanolyan kialakítású szenzor,mint az e46-nál.E60-e92-ig van ez a szenzor amúgy.
Mennyire normális,hogy a túl sok lötyi így kifolyik?Max szint alatt egy kicsivel ugye már nem tapasztaltam ezt.

Bitu79 Elküldve: 2021-07-22 10:03 full takaritas

anubisz írta:
vk92 írta:
SP_323i írta:
anubisz írta:
vk92 írta: Sziasztok!
Voltam a géppel kötelező szervizen és elég sok mocskot láttunk a motor térben.Az a gyanú,hogy valahol kiveri az olajat.A szerelő azt javasolta,hogy mosassam le a motort és egy nap múlva vigyem vissza és akkor meglátjuk,hogy honnét jön az olaj.A kérdésem az lenne,hogy Pesten merre találok olyan szakit aki bevállalja a motor mosást.Próbáltam több helyet hívni, de nem jártam sikerrel....

Majd mindig szólj időbe, hogy tudjunk neked keresgélni a guglin. Csak ez az egy volt a többi ezer mellett.
http://www.cylex-tudakozo.hu/r...yId=613064

és pont tegnap volt egy másik topkin, hogy ne nagynyomásúval told, mert azt nem minden alkatrész tolerálja a motortérben. pl a feszítő görgők
szóval brigéciol és slag vagy ha nagynyomású, akkor ne közvetlen közelről az érzékeny helyeken
Nagyon szépen köszönöm be is jelentkeztem hozzájukHidd el legalább 10 helyet felhívtam és nem vállalták el .Még egyszer köszönöm szépen
Nem értem, én magamnak is megcsináltam már párszor. Biztos fosnak,ha nem indul. Vetesd le az alsó burkolatot, mert az is tuti tiszta trutyi,nehogy rajta hagyják és úgy mossák, ( fél munka ) nem is drága,azt hiszem 2900 volt a motormosás.
nyilvános borotvás mosóba is meg tudtad volna csinálni, mondjuk ilyen hidegbe ki akar pacsálni.
Régi téma,de írok rá én is valamit.Én motorteret csak áttörölni szoktam,de múltkor lemostam a fékolaj miatt.Nem tudtam,hogy kifolyt e ugye...Semmi baja nem lesz a kocsinak,ha valaki lemossa a motorteret,csak nem szabad nagyon erős nyomással,és közelről csinálni,illetve nyáron jó melegben ajánlott megcsinálni ezt.Esetleg még arra kell figyelni,hogy ne a forró motort öntse nyakon az ember.Mosás előtt legalább 1 órát hagyni kell hűlni a motort nyitott géptetővel.A görgőket és a szíjakat meg tényleg nem érdemes közvetlenül mosni közelről.Kis víz rájuk megy az semmi,de a generátornak sem árt ha kevés víz ráfolyik.A lényeg h. melegben érdemes ezt megcsinálni,hogy hamar kiszáradjon a motortér a mosás után.Én ugye a fékolaj miatt mostam le csak,mert nekem a túltöltött féktartályból kifolyt a cucc erős fékezésnél,aztán paráztam,hogy pár csepp lecsöpögött...Én csak sima samponos mosást csináltam,és egy ozmózisos öblítést.Nem olajos sehol a motortér a kocsimon.A fényezést ugye megeszi a fékfolyadék.Semmi baja nem lett a kocsimnak a motormosástól.

Bitu79 Elküldve: 2021-07-22 09:03 full takaritas

Felvittem a sampont és a sprayt.A felület most olyan tapintásra mint a baba popsija.Ha ráteszek egy ruhát,vagy akármit a motorháztetőre,lecsúszik róla A víz olyan szinten szalad le róla,hogy kb egy törlés a szárazolása a kocsinak.Menetszél is hamar megszárítja így,mert legurul róla a víz Egész jó cucc ez a Lotus kerámia szett.A fényezéshez is ad egy extra csillogást amúgy.A sampont úgy használtam,hogy kb. a felét elmostam.Szerintem egy kis kupaknyi kellett volna csak a vödör vízhez...A sprayt sem kíméltem,annak is a fele ment el...Jó vastagon kapta az anyagot Remélhetőleg egy pár hónapot védeni fogja a felületet.

Bitu79 Elküldve: 2021-07-22 09:00 Futómû és hibái

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: https://www.schmiedmann.hu/hu/...51095271TR
https://www.schmiedmann.hu/hu/...52241254JP
Srácok ezek jók lesznek a kocsimhoz?
n40-es a motorkódja ugye.Ezek cseréje kijön egy 20-asból.Két szilent a stabrudhoz,és 2 darab kutyacsont ugye.Ezekhez nem találtam szilentet külön.
valószínű jó lesz. a kutyacsonthoz nincs külön szilent. mármint nem cserélhető. persze van, aki megoldja.
Köszi.Holnap elviszem és megnézzük melyik zöröghet ezek közül.
Megnézettem alul a gépet és sehol nem találtak hibát...Azt mondták h. használjam mert ez egy jó gép.BMW márkaszervízben voltam vele amúgy,ott nézték át.(Schneider Pécs)Esetleg a lengéscsillapítókra gondolok még,hogy valamelyik csinálja a 4 közül...De ha rossz lenne gondolom valamelyik,akkor állandóan zörögne rossz úton.A nyiszorgó hang csak bizonyos úthibákon jön elő.Rázópadra felraknák nekem 7 000-ért máshol.Márkaszervízbwen meg sem kérdeztem inkább De tavaly voltam műszakin ugye,és ott sem hallottam semmit kívülről amikor rázópadon volt,mert már tavaly is megvolt ez a fura néha nyöszörgő hang.Zavar,hogy nem tudom mi csinálja...Márkaszervízben a srácok megrángatták a lengőkarokat,és szemrevételezték a szilenteket,meg a kerekeket is megvizsgálták.Semmi sem lötyögött,vagy lógott...Meg is dícsérték a kocsim a srácok.

jah csak súly alatt más. meg kellett volna emelni és úgy is megnézni.
Meg volt emelve,úgy nézték meg az alját,lógtak a kerekei szegénynek
Csáposra tették úgy értem.

Bitu79 Elküldve: 2021-07-21 23:30 Futómû és hibái

YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: https://www.schmiedmann.hu/hu/...51095271TR
https://www.schmiedmann.hu/hu/...52241254JP
Srácok ezek jók lesznek a kocsimhoz?
n40-es a motorkódja ugye.Ezek cseréje kijön egy 20-asból.Két szilent a stabrudhoz,és 2 darab kutyacsont ugye.Ezekhez nem találtam szilentet külön.
valószínű jó lesz. a kutyacsonthoz nincs külön szilent. mármint nem cserélhető. persze van, aki megoldja.
Köszi.Holnap elviszem és megnézzük melyik zöröghet ezek közül.
Megnézettem alul a gépet és sehol nem találtak hibát...Azt mondták h. használjam mert ez egy jó gép.BMW márkaszervízben voltam vele amúgy,ott nézték át.(Schneider Pécs)Esetleg a lengéscsillapítókra gondolok még,hogy valamelyik csinálja a 4 közül...De ha rossz lenne gondolom valamelyik,akkor állandóan zörögne rossz úton.A nyiszorgó hang csak bizonyos úthibákon jön elő.Rázópadra felraknák nekem 7 000-ért máshol.Márkaszervízbwen meg sem kérdeztem inkább De tavaly voltam műszakin ugye,és ott sem hallottam semmit kívülről amikor rázópadon volt,mert már tavaly is megvolt ez a fura néha nyöszörgő hang.Zavar,hogy nem tudom mi csinálja...Márkaszervízben a srácok megrángatták a lengőkarokat,és szemrevételezték a szilenteket,meg a kerekeket is megvizsgálták.Semmi sem lötyögött,vagy lógott...Meg is dícsérték a kocsim a srácok.

jah csak súly alatt más. meg kellett volna emelni és úgy is megnézni.
Meg volt emelve,úgy nézték meg az alját,lógtak a kerekei szegénynek

Bitu79 Elküldve: 2021-07-21 18:28 A BMW vezetése - hasznos tanácsok

YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok! Lehet, hülye a kérdésem: miért fájhat a fenekem akár 100Km levezetése után? Az ülés rossz beállítása okozhatja? Tapasztalt már valaki ilyet? Mi lehet a megoldás?
Köszi: hil
simán okozhatja. néha nekem is fáj benne. de simán lehet a rossz gerinctartás miatt és gerinc probléma miatt.
nekem az a baj, hogy a full szabályos pozíció nekem nonkomfortos. egy deréktámasz csodákra képes. a láb is nehezebben macskásodik el.
Én full szabályos poziba vezetek,nem fekszem a kocsiban és nem ülök messze sem a pedáloktól.Ha a hátamnál lenne deréktámasz az inkább zavarna.Én mostanában azon agyalok,hogy kéne szerezni jó kis sportüléseket a kocsihoz előre,mert azoknak jobb az oldaltartása.A sima üléseknél ez zavar nagyon,hogy alig van oldaltartásuk...Gyors kanyarodásnál eléggé zavaró,az ember kiesik belőle.

Bitu79 Elküldve: 2021-07-21 18:00 full takaritas

Vettem ma egy ilyen szettet.

https://www.praktiker.hu/szers...gJevPD_BwE

Lotus KERÁMIA SZETT KERÁMIA SAMPON+SPRAY,kíváncsi leszek ezzel mennyire lesz csillogós a karosszéria.
Általában este szoktam kocsit szépítgetni.Lemosom a kerámia samponnal,utána a kerámia spray-t felviszem rá.Majd rakok fel róla videót.Ezt a cuccot nem ismerem,esetleg valaki használta már?Mondjuk nemsokára meglátom mit tud Nem lesz nehéz dolgom a dologgal,mert nem koszos a kocsim,de szeretném ha jobban csillogna.Erre vettem ezt a szettet.

Bitu79 Elküldve: 2021-07-21 17:20 Futómû és hibái

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: https://www.schmiedmann.hu/hu/...51095271TR
https://www.schmiedmann.hu/hu/...52241254JP
Srácok ezek jók lesznek a kocsimhoz?
n40-es a motorkódja ugye.Ezek cseréje kijön egy 20-asból.Két szilent a stabrudhoz,és 2 darab kutyacsont ugye.Ezekhez nem találtam szilentet külön.
valószínű jó lesz. a kutyacsonthoz nincs külön szilent. mármint nem cserélhető. persze van, aki megoldja.
Köszi.Holnap elviszem és megnézzük melyik zöröghet ezek közül.
Megnézettem alul a gépet és sehol nem találtak hibát...Azt mondták h. használjam mert ez egy jó gép.BMW márkaszervízben voltam vele amúgy,ott nézték át.(Schneider Pécs)Esetleg a lengéscsillapítókra gondolok még,hogy valamelyik csinálja a 4 közül...De ha rossz lenne gondolom valamelyik,akkor állandóan zörögne rossz úton.A nyiszorgó hang csak bizonyos úthibákon jön elő.Rázópadra felraknák nekem 7 000-ért máshol.Márkaszervízbwen meg sem kérdeztem inkább De tavaly voltam műszakin ugye,és ott sem hallottam semmit kívülről amikor rázópadon volt,mert már tavaly is megvolt ez a fura néha nyöszörgő hang.Zavar,hogy nem tudom mi csinálja...Márkaszervízben a srácok megrángatták a lengőkarokat,és szemrevételezték a szilenteket,meg a kerekeket is megvizsgálták.Semmi sem lötyögött,vagy lógott...Meg is dícsérték a kocsim a srácok.

Bitu79 Elküldve: 2021-07-20 15:55 help dsc & kézifék visszajelzõ magátol elkezdett világít

3 napot is mentem a kocsival és nem jött vissza a dsc hiba lámpa.Tehát a túl sok fékfolyadék volt tényleg a gond.Azért örülök,mert 130 000 ft a zsebemben maradt.

Szerk:Közben már eltelt még egy nap és egy negyed tankot kiautóztam.Sokszor leállítottam a kocsit,és újraindítottam.A dsc hiba azóta sem jött vissza.Kopp-kopp

Bitu79 Elküldve: 2021-07-20 15:51 Futómû és hibái

YELLOW írta:
Bitu79 írta: https://www.schmiedmann.hu/hu/...51095271TR
https://www.schmiedmann.hu/hu/...52241254JP
Srácok ezek jók lesznek a kocsimhoz?
n40-es a motorkódja ugye.
Ezek cseréje kijön egy 20-asból.Két szilent a stabrudhoz,és 2 darab kutyacsont ugye.
Ezekhez nem találtam szilentet külön.
valószínű jó lesz. a kutyacsonthoz nincs külön szilent. mármint nem cserélhető. persze van, aki megoldja.
Köszi.Holnap elviszem és megnézzük melyik zöröghet ezek közül.

Bitu79 Elküldve: 2021-07-19 16:18 Futómû és hibái

https://www.schmiedmann.hu/hu/...51095271TR

https://www.schmiedmann.hu/hu/...52241254JP

Srácok ezek jók lesznek a kocsimhoz?
n40-es a motorkódja ugye.
Ezek cseréje kijön egy 20-asból.Két szilent a stabrudhoz,és 2 darab kutyacsont ugye.
Ezekhez nem találtam szilentet külön.

Bitu79 Elküldve: 2021-07-19 14:40 Futómû és hibái

Köszi mindkettőtöknek a válaszokat.Akkor legközelebb megpróbálkozom ezek cseréjével.





Bitu79 Elküldve: 2021-07-19 14:20 Motorolaj

YELLOW írta:
Bitu79 írta: Most van a kocsimban 121 000 km.

lassan utolérsz.... 129ezer km. ez is csak azért ennyi, mert egy másik munka miatt hirtelen beleszaladt 3-4ezer km. de vettem egy mekafullfapad rém egyszerű kisautót. amit bevallok megszerettem. eddig 4,91L/100km a legjobb fogyasztásom, de a nagy hidegben is 6,5 volt a legtöbb. de a BMW-vel így legalább hoztam a 2 év/~10.000 km-es szintet.
A Bömöst nem is érdemes melóba járósnak használni.Ezek a kocsik többet érdemelnek.

Bitu79 Elküldve: 2021-07-19 14:14 Futómû és hibái

YELLOW írta:
Bitu79 írta: Nekem is nyekken néha valami elöl.A lengőkar nagy szilenteket cseréltettem pár éve,de szerintem azok csinálják.Pedig nincsenek kirepedve,meg semmi,mert ugye alig mentem azóta a kocsival.Egyszerűen ilyen s*ar anyaga lehet nekik,hogy nyikkannak néha bizonyos úthibákon...A kocsit átnézettem és nem találtak sehol hibát rajta...Autómosás után egy ideig csendben szokott maradni amúgy...Lehet befujom zsírsprayel a végén azt a 2 szilentet,vagy veszek én is bele poliuretánt.Esetleg gondolok még valami burkolatra,ami nyekereghet.Igazából lövésem sincs h. mi lehet,mert nem találtak rajta semmit ugye...
Csak bizonyos úthibákon átmenve adja a nyekkenő hangot valami.Ha totál jó,vagy rossz úton megyek,érdekes módon semmi ilyen hang nincs...Inkább ilyen döccenő féleségeknél nyekken egy éleset valami...
Direkt nagyot fékezve,hogy az autó hirtelen terhelésváltást kapjon sem hallani semmilyen hangot.Csak bizonyos úthibákon átmenve hallani a nyekkenő hangot.Akinek esetleg van ötlete,ne tartsa magában.


stab rúd szilenteket, és a "kutyacsontokat" cseréld szerintem.

Köszi.Yellow belinkeled nekem a realoemről a cikkszámokat?