BobaFett Elküldve: 2022-01-06 15:47 OBD2 kérdések + hibakód olvasó
Sziasztok!
Egy 2009-es 116i 2.0-hoz milyen hibakód kiolvasót, illetve diagnosztizálót tudnátok ajánlani? Olyan kellene, ami az alap dolgokon felül kicsit mélyebben is tud diagnosztizálni, hibakódot törölni, pl a hpfp nyomásértékeit is ki tudja olvasni, szenzor állapotot nézni, stb. De nem kell tudni semmit se programozni, csak diagnosztizálni, és otthonra kellene.
Jó, ha a programjában van adatbázis arról, hogy mik a szabványértékek, milyen határértékek között kell lennie pl. a nyomásértékeknek, és mondjuk egy egyszerű grafikont is tud rajzolni az időbeli változásáról. Ilyet mintha láttam volna az ISTA-D-nél.
Azért kellene ilyen funkció, mert van egy furcsa hiba, ami nem mindig jön elő. Hidegindításkor néha nagyon elkezd rázni, ami pár perc járatás után elmúlik, melegen nem csinálja. Először felvezérli az alapjáratot 1000 fölé, ez ugye ok, majd elkezd leesni 600-ig, ekkora kezd el rázni, ha a gázra lépek, és tartom 1000 körül, akkor alig ráz, és kell neki pár perc járatás, utána már mintha semmi baja nem lett volna előtte, beáll az alapjáratra.
Volt, hogy kicsit más jellegű rángatása volt, a gyújtótekercs okozta, ekkor a műszerfalon a motorkontroll visszajelző lámpa kigyulladt, szerelő Delphivel kiolvasta, és ki is írta, hogy egyik gyújtótekercs hibás (Bosch), amit kevesebb mint 1 éve már cseréltünk, akkor is hibás volt (ez még a gyári BMW-s volt), és alig 5 ezer km-t mentünk azóta, más hiba nem volt. De azóta is néha csinálja ezt a rángatást, egyszer kigyulladt nemrég a motorkontroll is.
Külföldi fórumon írták (https://www.e90post.com/forums...amp;page=2), hogy a hpfp-nek a nyomásváltozása lehet talán az oka a rángatásnak, beesik az alsó határ alá, illetve okozhatja a szenzor hibája is. Ebben a posztban a végére kiderült, hogy a hpfp-ből volt letörve egy darab, de előtte injektort is cserélt, ami nem oldotta meg, viszont ennek több hibakódja is volt. Az enyémnél a Delphi meg nem dobott ki más hibakódot amikor nézte a szerelő. Szóval ezt kellene kideríteni, hogy mi okozza.
Az ISTA-D-n kívül olvastam még a Delphit, amit a szerelő is használt. Nem tudom, hogy az utóbbi is tud ilyet BMW-re specifikáltan kiolvasni, vagy inkább ISTA-D lenne a jobb?
Ha ISTA, akkor abból melyik változat, ISTA-D? Milyen kábel kell hozzá, honnan lehet beszerezni gyorsan és persze olcsón, illetve magát a szoftvert honnan lehet megszerezni?
Köszönöm
Egy 2009-es 116i 2.0-hoz milyen hibakód kiolvasót, illetve diagnosztizálót tudnátok ajánlani? Olyan kellene, ami az alap dolgokon felül kicsit mélyebben is tud diagnosztizálni, hibakódot törölni, pl a hpfp nyomásértékeit is ki tudja olvasni, szenzor állapotot nézni, stb. De nem kell tudni semmit se programozni, csak diagnosztizálni, és otthonra kellene.
Jó, ha a programjában van adatbázis arról, hogy mik a szabványértékek, milyen határértékek között kell lennie pl. a nyomásértékeknek, és mondjuk egy egyszerű grafikont is tud rajzolni az időbeli változásáról. Ilyet mintha láttam volna az ISTA-D-nél.
Azért kellene ilyen funkció, mert van egy furcsa hiba, ami nem mindig jön elő. Hidegindításkor néha nagyon elkezd rázni, ami pár perc járatás után elmúlik, melegen nem csinálja. Először felvezérli az alapjáratot 1000 fölé, ez ugye ok, majd elkezd leesni 600-ig, ekkora kezd el rázni, ha a gázra lépek, és tartom 1000 körül, akkor alig ráz, és kell neki pár perc járatás, utána már mintha semmi baja nem lett volna előtte, beáll az alapjáratra.
Volt, hogy kicsit más jellegű rángatása volt, a gyújtótekercs okozta, ekkor a műszerfalon a motorkontroll visszajelző lámpa kigyulladt, szerelő Delphivel kiolvasta, és ki is írta, hogy egyik gyújtótekercs hibás (Bosch), amit kevesebb mint 1 éve már cseréltünk, akkor is hibás volt (ez még a gyári BMW-s volt), és alig 5 ezer km-t mentünk azóta, más hiba nem volt. De azóta is néha csinálja ezt a rángatást, egyszer kigyulladt nemrég a motorkontroll is.
Külföldi fórumon írták (https://www.e90post.com/forums...amp;page=2), hogy a hpfp-nek a nyomásváltozása lehet talán az oka a rángatásnak, beesik az alsó határ alá, illetve okozhatja a szenzor hibája is. Ebben a posztban a végére kiderült, hogy a hpfp-ből volt letörve egy darab, de előtte injektort is cserélt, ami nem oldotta meg, viszont ennek több hibakódja is volt. Az enyémnél a Delphi meg nem dobott ki más hibakódot amikor nézte a szerelő. Szóval ezt kellene kideríteni, hogy mi okozza.
Az ISTA-D-n kívül olvastam még a Delphit, amit a szerelő is használt. Nem tudom, hogy az utóbbi is tud ilyet BMW-re specifikáltan kiolvasni, vagy inkább ISTA-D lenne a jobb?
Ha ISTA, akkor abból melyik változat, ISTA-D? Milyen kábel kell hozzá, honnan lehet beszerezni gyorsan és persze olcsón, illetve magát a szoftvert honnan lehet megszerezni?
Köszönöm