BrianHUN Elküldve: 2018-03-09 17:04 Motor hibajel(sarga)
YELLOW írta:adams22 írta:BrianHUN írta:BrianHUN írta:BrianHUN írta:YELLOW írta:BrianHUN írta:YELLOW írta:BrianHUN írta:hil írta:BrianHUN írta:YELLOW írta:BrianHUN írta:YELLOW írta:BrianHUN írta:
Ugyanez a hibajelenségem van N43-as motornál de nekem más hibakódot dob be. 2-3 -as henger gyújtás kimaradás. 5-6 szor újraindítom és jó. Sikerült azóta valamit vele csinálni ?
N43-ban nincs Valvetronic. neked valószínű trafó probléma lesz. a másik tipikus hiba az injektorok. + gyertyákat is érdemes cserélni.
nem ehhez a hibához tartozik, de a NOx szenzorra is készülhetsz.
és mivel ez egy direkt befecskendezéses motor, lehet a szelepeknél van koxszolódás, és nem zárnak jól. attól lehet alapjárat és rángatásos probléma.
Pár indítást követően teljesen megjavul. Illetve meleg motornál is tökéletes. Ez szűkíti valamennyiben a dolgokat szerinted?
Amúgy köszönöm a gyors és segítőkész választ.
persze szűkíti. a gyújtótrafó ilyen. vagy hidegen rossz, vagy melegen. nekem más a motor, de ez volt nekem is hidegen. fél évkülönbséggel hidegen nem indult az egyik henger. majd 3 eset után, gyertyacsere után 150km-rel indulás után 500 m múlva kifingott végleg az egyik trafó. én cseréltem mind a négyet, mert sorra tönkre ment volna. voltak szériahibás trafók.
havernak N43 van, azért írtam amit, mert már végigment ezeken.
Huh elég konkrétnak hangzik a dolog. Nagyon szépen köszönöm a segítséged, a napokba kipróbálom aztán majd visszaírok, hogy mi volt.
Köszönöm még egyszer.
Sziasztok,
bocs, hogy belevaú, de nem lehet, hogy az M43-as (és nem N43) motorról szól az értekezés???
Szia. N43B16 a motor amiről én kérdeztem.
Amúgy a 2-3 -as henger trafóját felcserélhetem az 1-4-essel ? Igazából azok egyformák és így tutira kijönne a hibakóddal nem ?
jaja, cseréld meg őket. átviszi-e a hibákat az 1-4-be.
én tudtam, hogy N43 a téma biztosan.
Szép jó reggelt!
Megtörtént a művelet. A szerelés közben kiderült a gyári gyertyákkal futott az autó. Természetesen iszonyatos állapotban voltak, ezért cserélve lettek. A hiba eltűnt, így már nem volt hibakód amit be kellett volna dobnia. Szóval jó helyen volt keresve a hiba és ezért nagyon szépen köszönöm a segítségedet. Mindenesetre a trafós cserét sem feledem el, és mivel a 4 trafó drága, ennek árát biztosan félrerakom most, ha később bekövetkezne.
Még egyszer nagyon szépen köszönöm, hamar meg lett a hiba forrása.
a haver akit említettem, az is megvette a gyertyákat. majd cserélte a trafót, injektort. csak nem az igazi. oszt kiderült a gyertyák még a csomagtartóban vannak, mert nincs kulcs hozzá. LOL
az új gyertya lehet ad majd a trafóknak, ha azok már el vannak gyengülve. szóval ha megint hasonló gond lesz, akkor valószínűleg trafó hiba lesz.
Mindenképpen számítani fogok rá a jövőben és tuti sok időt spórol ez így meg, hogy keressük a gond okát Köszönöm a gyors válaszokat, rendes Tőled.
Sziasztok! Csak, ha bárkinek hasonló problémája lesz a jövőben, up to date legyen a történet: eddig tartott a szép story. Visszatért a hiba, sárga jelzés nélkül ugyan, de alacsony fordulaton megint dadog. Kevésbé érezni, de határozottan erőtlen és dadog. Semmi hibakód. Annyi változott még, ha menet közben üresbe rakom a kocsit, akkor a fordulatszám leesik 500 alá, beremeg, elveszi klímát és hirtelen felrántja 800-ra. Majd mintha semmi nem történt volna megy tovább.
Lehet bejön amit mondasz és mind a 4-et cserélnem kell mégis csak fájó az a 100 000
Majd megírom mi történt. Sziasztok
Sziasztok. A jó időre való tekintettel kicseréltem mind a 4-et trafóból. Ugyanúgy rángatózik és kihagy mikor gázt adok.
Pár alkatrészt még cserélgetek aztán eladom az egészet. Majd írom ami változik a cserékkel.
Szia!
Én a helyedben vennék egy pillantást a légtömegmérőre is, mert nekem is kb ezek a hibák vannak..gyújtáskimaradás CSAK a 2-es hengerben, menet közben rángatás, alapjáraton három hengerezés stb.. Tegnap lehúztam a tömegmérő csatiját és nem háromhengerezett, nagyon szép volt az alapjárat, egyenletes és ami a legjobb, hogy nem rángatott semmilyen fokozatban és semmilyen fordulatszámon. Aztán visszadugtam rá a csatit és megint csinálta a rángatást. Tehát mindenképpen megér egy próbát! Lehet hogy csak takarítás kell neki és egy újra kalibrálás mint nekem is mondta YELLOW. Az én motorom N42, de a légtömegmérő mindegyik motorban fontos szerepet játszik. Nekem pl. falls értékeket mutat a beszívott levegő hőmérsékletre.
Ja és persze, ezt a műveletet nekem is megelőzte egy gyertya csere és trafó csere (x4), de nem változott semmi. Aztán jött a légtömegmérő.
viszont hibás légtömegmérő miatt nem fog beírni gyújtáskimaradást hengerbe. ugyanis a 4 hengerre 1db légtömegmérő van. olyat kiírhat, hogy elégtelen égés és akkor mondjuk szelepek nem jól nyitnak/zárnak az adott hengerben.
a dadogás, meg rángatás lehet légtömegmérő miatt. de ha mechanikai hiba lenen, mint szelep, az lehúzott légtömegmérő mellett is lenne.
hogy mitől javult meg, nem tudom, lehet csak kontakt hiba volt, de akkor sem értem miért 3 hengerezett.
Uuu ne értsd úgy beszólásból írtam, isten ments. Sőt én nagyon örülök ha segít valaki. Csak nem akarom, h olyan legyek aki félbehagy egy témát. Tök jó szerintem, ha az ember ilyen dolgaira reflektálnak, főleg ha autószerelők csak hümmögnek. Most töröltem hibakódokat, a trafócsere óta dobja be őket de röfög aranyom továbbra is. Légtömegmérőt lehúztam, 2-3 másodperc kellett h reagáljon valamit. Picit esett a fordulat aztán újrabeállt rendesen. Az a szép belsőégésű motornál, hogy hasonló tünetek egész más problémára is visszavezethetőek. Annyit vettem még észre ha benyomom klímát akkor a rezinacia ami átjárja a kocsit sokszorosára nő.