Cikka2 fórum hozzászólásai

Cikka2 Elküldve: 2024-02-20 10:49 Töltés gondok

YELLOW írta:
Cikka2 írta: Sziasztok!
BMW E46 318i 105kw
Olyan kérdésem lenne hogy elment a töltés viszont a műszerfalon nem jelezte, rá mértem műszerrel tényleg nincs! Generátor ki felújítás aztán vissza,most van töltés viszont jelzi a műszerfalon hogy nincs! Ötlet valakinek előre is köszönöm!


valami fordítva lett bekötve. vagy a kontrol vezeték testel, ezért azt jelzi nincs töltés, hiszen a rendszer nem mér vissza semmit. diag rögtön mutatná.


Köszönöm rá nézek a kabel korbácsra ott a generátor körul most bandázsoltam ujra mert a régi müanyag hullott róla lefelé!

Cikka2 Elküldve: 2024-02-15 18:52 Töltés gondok

Sziasztok!
BMW E46 318i 105kw
Olyan kérdésem lenne hogy elment a töltés viszont a műszerfalon nem jelezte, rá mértem műszerrel tényleg nincs! Generátor ki felújítás aztán vissza,most van töltés viszont jelzi a műszerfalon hogy nincs! Ötlet valakinek előre is köszönöm!

Cikka2 Elküldve: 2018-12-04 22:18 Motorgenerál!

joyt3ch írta: Sziasztok!
Mi (mik) lehet(nek) szerintetek a fent leírt hiba okai?

Jelenség: hidegen indítva kopogó (mintha szelep/hidrotőke) hang hallatszik, de nem előről vagy felülről inkább a kerékjárat felől hallatszik leginkább, ahogy melegszik, egyre inkább halkul, üzemmelegen teljesen normális hangja lesz.
Azzal riogatnak, hogy lötyög a dugattyú, de nincs jelentős olajfogyásom illetve nincs füstje a kipufogónak.


Szia így elég nehéz találgatni mert nincs konkrét dolog a tulajdonunkban nem tudnál esetleg hangfelvételt csinálni vagy valami ilyesmit!
Viszont első tippem mivel alulról jön a hang ha kinyomod a kuplungot akkor is csinálja?

Cikka2 Elküldve: 2018-12-04 10:40 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
Cikka2 írta:
YELLOW írta:
gabesz97 írta:
YELLOW írta:
gabesz97 írta: Sziasztok!Fékcsere előtt állok,és egy olyan kérdésem lenne hogy ezeknek a lyugatott meg mart tárcsáknak van-e valami élettani hatása?(rövidebb fékút,hosszabb élettartam)Vagy ugyanaz kb mint a sima Brembo?
E36 318is.


a lyuggatott tárcsának a hűtése is jobb. a másik szerepe, mint a mart tárcsáknak, hogy jobban fékezze a betét. a kuplung tárcsa is pont ezért olyan amilyen.
viszont ez azzal jár, hogy jobban kopik a betét. ha keményebb betétet választasz, akkor a tárcsa fog jobban kopni, és csökken a fékhatás, nem harap úgy a fék. a puhább betét kíméli a tárcsát, viszont jobban fog, de gyorsabban kopik, több fékpor keletkezik.
egyébként a vágott tárcsa másik feladata, hogy ezeket a porokat jobban elvezeti. harmadsorban pedig a tárcsa kopása is jobban figyelhető rajta.
egy sima tárcsához, ha puhább betétet választasz az is lehet jó.
én nem vagyok Brembo párti. nem rossz, csak a jó termékük nem olyan árkategóriában érkezik, amit meg tudnánk fizetni.
szerintem célszerű azonos tárcsa és betét márkát választani. ferrodo és textar márkákat szokták vegyíteni.
nekem ATE PowerDisc van elől, hátul sima ATE, közepes betétekkel. mondjuk én inkább motorféket használok. igazából mikor megvettem a féket direkt cseréltem le, pedig még mindig futhatna a gyárival. persze elraktam a gyárit is. de tetszett a kinézete. az már csak mellékes, hogy műszakin 50ezer km után is nagyon jó fékhatást tud, és a két oldal közt elől hátul 1-2% eltérés van fékerőben. egyenes úton autópályán is le merem taposni a féket és nem húz el sehova.

Akkor igazából jobb a sima tárcsa átlagfelhasználásra? Viszont a betétet honnan lehet tudni hogy puhább vagy keményebb?


persze simán jó. én is csak a kinézet miatt vettem mart tárcsát, meg akkoriban még mozogtam a tuning területen, aztán... a gyárival sem volt semmi bajom. de úgy voltam, ha megvettem az autót, akkor cserélek rajta féket.
hát hogy melyik betét milyen keménységű azt számából lehet tudni, vagy néhány márkánál (EBC) a színből. de némely alkatrész webáruháznál oda is van írva.


Estét!
Ha nem szeretnél versenyezgetni meg nem pályázol szerintem elég az alap féktárcsa betéttel!
Viszont egy tanács ne feledkezz meg a féknyergekről sem én egy rossz féknyereg miatt cseréltem kétszer tárcsát!


ő nem azért akar tárcsát cserélni, mert gond van, hanem mert esedékes. a féknyereg meg csak egy tömb. ott inkább a dugattyúnak, karmantyúnak szokott baja lenni, ha berohad.


Én is azért cseréltem mert esedékes volt csak be volt ragadva az egyik dugattyú a féknyeregben és sajnos hosszabb távot kellet megtennem és nem tudtam vissza fordulni viszont 1000km alatt legatyásodott a féktárcsa ezért megint cserélnem kellett!

Cikka2 Elküldve: 2018-12-03 22:35 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
gabesz97 írta:
YELLOW írta:
gabesz97 írta: Sziasztok!Fékcsere előtt állok,és egy olyan kérdésem lenne hogy ezeknek a lyugatott meg mart tárcsáknak van-e valami élettani hatása?(rövidebb fékút,hosszabb élettartam)Vagy ugyanaz kb mint a sima Brembo?
E36 318is.


a lyuggatott tárcsának a hűtése is jobb. a másik szerepe, mint a mart tárcsáknak, hogy jobban fékezze a betét. a kuplung tárcsa is pont ezért olyan amilyen.
viszont ez azzal jár, hogy jobban kopik a betét. ha keményebb betétet választasz, akkor a tárcsa fog jobban kopni, és csökken a fékhatás, nem harap úgy a fék. a puhább betét kíméli a tárcsát, viszont jobban fog, de gyorsabban kopik, több fékpor keletkezik.
egyébként a vágott tárcsa másik feladata, hogy ezeket a porokat jobban elvezeti. harmadsorban pedig a tárcsa kopása is jobban figyelhető rajta.
egy sima tárcsához, ha puhább betétet választasz az is lehet jó.
én nem vagyok Brembo párti. nem rossz, csak a jó termékük nem olyan árkategóriában érkezik, amit meg tudnánk fizetni.
szerintem célszerű azonos tárcsa és betét márkát választani. ferrodo és textar márkákat szokták vegyíteni.
nekem ATE PowerDisc van elől, hátul sima ATE, közepes betétekkel. mondjuk én inkább motorféket használok. igazából mikor megvettem a féket direkt cseréltem le, pedig még mindig futhatna a gyárival. persze elraktam a gyárit is. de tetszett a kinézete. az már csak mellékes, hogy műszakin 50ezer km után is nagyon jó fékhatást tud, és a két oldal közt elől hátul 1-2% eltérés van fékerőben. egyenes úton autópályán is le merem taposni a féket és nem húz el sehova.

Akkor igazából jobb a sima tárcsa átlagfelhasználásra? Viszont a betétet honnan lehet tudni hogy puhább vagy keményebb?


persze simán jó. én is csak a kinézet miatt vettem mart tárcsát, meg akkoriban még mozogtam a tuning területen, aztán... a gyárival sem volt semmi bajom. de úgy voltam, ha megvettem az autót, akkor cserélek rajta féket.
hát hogy melyik betét milyen keménységű azt számából lehet tudni, vagy néhány márkánál (EBC) a színből. de némely alkatrész webáruháznál oda is van írva.


Estét!
Ha nem szeretnél versenyezgetni meg nem pályázol szerintem elég az alap féktárcsa betéttel!
Viszont egy tanács ne feledkezz meg a féknyergekről sem én egy rossz féknyereg miatt cseréltem kétszer tárcsát!

Cikka2 Elküldve: 2018-12-03 09:46 Motor-váltó

YELLOW írta:
Cikka2 írta:
YELLOW írta:
Cikka2 írta:
YELLOW írta:
Cikka2 írta: Sziasztok

Segítséget szeretnék kérni hogy mi lehet a problémám a kocsival!
A kocsim: Évjárat:2005
seria:3
modell:E90
Motor:N52B30
Km:185000

Probléma:Az alapjárat nem egyenletes és 2 ezres fordulat alatt néha bedadog a motor!
Pl: 4 ik fokozatban nem tudok haladni 50km\h hogyha rájön csak szaggat a motor és vissza kell váltanom hogy a fordulat 3 ezer fölé menjen!

Világít a motorkód kiolvastattam vezérlést ír viszont néha eltűnik magától és,
és újra visszajön!
Már cseréltem gyertyákat és gyújtótrafókat is!
Vezérlést le cseréltetem ha az a gondja viszont sehol nem olvastam hogy ennek a motorkódnak vezérlés gondjai lennének!
Németországban lakom itt is vásároltam a kilométer elvileg valós,
viszont itt nem úgy szerelnek mint a rendes szakik hanem amit ír a hibakódot az cserélik és ennyi!

Ha valakinek van tapasztalata vagy tanácsa azt szívesen fogadom itt vagy
e-mailben: cikka2@freemail.hu
Előre is köszönöm!


hát lehet vezérműtengely jeladó, vagy főtengely jeladó lesz. mert azok a jelzések is eltűnnek, ha nem áll fenn a hiba.
INPA-val kellene kiolvasni, vagy ISTA-val, mert azok pontosabban meg tudják mondani. ha a BMW-nél olvasták ki, akkor.... jó lenne tudni konkrétan mit olvastak ki.


Konkrétan nem tudom mit írt ki mert a szerelőnél van a nyomtatvány de ő azt mondja hogy vezérműlánc probléma van!
De elmegyek hozzá kiolvastatom és lefordítom pontosra de ez legközelebb csak hétfőn lehetséges!
Köszönöm válaszod!


valószínű ő valami általános eszközzel olvas. lánc probléma nem csinál ilyet. mert az vagy megugrik vagy nem. ha megugrik, akkor folyamatosan hiba lenne, vagy beáll a motor. szerintem vidd el olyanhoz, aki ért hozzá. mert ez inkább lehúzás gyanús.


Én nem félek attól hogy itt le akarnak húzni mert nem érdekük ahogy írtam itt németben azt cserélik amit ír a gép nekik nem gondolkodnak sajnos de hétfőn viszem hibakód olvasásra és lefordítom mit ír!


nem kell lefordítani, azt írd le, amit kiír. vagy fotózd le.


Hali voltam a szerelőnél!
mire odaértem eltűnt a hibakód kicsit vicces de azért rá olvasott ezt kaptam!


Valakinek tipp hogy cseréljek vezérműtengely jeladót vagy nem?

Na újra itt!
Kicseréltettem a vezérműtengely jeladót, és rosszabb lett mint volt jött helyette 2 hibakód az egyik a lamdaszonda a másik pedig a folytószelep viszont most használhatatlan a kocsi mert időnkén teljesen letilt és nem lehet gázt adni csak jár a motor és ugrál a fordulat ilyen 600 és 1500 as tartomány között!
valakinek tipp???




Cikka2 Elküldve: 2018-11-30 22:22 Motor-váltó

YELLOW írta:
Cikka2 írta:
YELLOW írta:
Cikka2 írta: Sziasztok

Segítséget szeretnék kérni hogy mi lehet a problémám a kocsival!
A kocsim: Évjárat:2005
seria:3
modell:E90
Motor:N52B30
Km:185000

Probléma:Az alapjárat nem egyenletes és 2 ezres fordulat alatt néha bedadog a motor!
Pl: 4 ik fokozatban nem tudok haladni 50km\h hogyha rájön csak szaggat a motor és vissza kell váltanom hogy a fordulat 3 ezer fölé menjen!

Világít a motorkód kiolvastattam vezérlést ír viszont néha eltűnik magától és,
és újra visszajön!
Már cseréltem gyertyákat és gyújtótrafókat is!
Vezérlést le cseréltetem ha az a gondja viszont sehol nem olvastam hogy ennek a motorkódnak vezérlés gondjai lennének!
Németországban lakom itt is vásároltam a kilométer elvileg valós,
viszont itt nem úgy szerelnek mint a rendes szakik hanem amit ír a hibakódot az cserélik és ennyi!

Ha valakinek van tapasztalata vagy tanácsa azt szívesen fogadom itt vagy
e-mailben: cikka2@freemail.hu
Előre is köszönöm!


hát lehet vezérműtengely jeladó, vagy főtengely jeladó lesz. mert azok a jelzések is eltűnnek, ha nem áll fenn a hiba.
INPA-val kellene kiolvasni, vagy ISTA-val, mert azok pontosabban meg tudják mondani. ha a BMW-nél olvasták ki, akkor.... jó lenne tudni konkrétan mit olvastak ki.


Konkrétan nem tudom mit írt ki mert a szerelőnél van a nyomtatvány de ő azt mondja hogy vezérműlánc probléma van!
De elmegyek hozzá kiolvastatom és lefordítom pontosra de ez legközelebb csak hétfőn lehetséges!
Köszönöm válaszod!


valószínű ő valami általános eszközzel olvas. lánc probléma nem csinál ilyet. mert az vagy megugrik vagy nem. ha megugrik, akkor folyamatosan hiba lenne, vagy beáll a motor. szerintem vidd el olyanhoz, aki ért hozzá. mert ez inkább lehúzás gyanús.


Én nem félek attól hogy itt le akarnak húzni mert nem érdekük ahogy írtam itt németben azt cserélik amit ír a gép nekik nem gondolkodnak sajnos de hétfőn viszem hibakód olvasásra és lefordítom mit ír!

Cikka2 Elküldve: 2018-11-30 18:12 Motor-váltó

YELLOW írta:
Cikka2 írta: Sziasztok

Segítséget szeretnék kérni hogy mi lehet a problémám a kocsival!
A kocsim: Évjárat:2005
seria:3
modell:E90
Motor:N52B30
Km:185000

Probléma:Az alapjárat nem egyenletes és 2 ezres fordulat alatt néha bedadog a motor!
Pl: 4 ik fokozatban nem tudok haladni 50km\h hogyha rájön csak szaggat a motor és vissza kell váltanom hogy a fordulat 3 ezer fölé menjen!

Világít a motorkód kiolvastattam vezérlést ír viszont néha eltűnik magától és,
és újra visszajön!
Már cseréltem gyertyákat és gyújtótrafókat is!
Vezérlést le cseréltetem ha az a gondja viszont sehol nem olvastam hogy ennek a motorkódnak vezérlés gondjai lennének!
Németországban lakom itt is vásároltam a kilométer elvileg valós,
viszont itt nem úgy szerelnek mint a rendes szakik hanem amit ír a hibakódot az cserélik és ennyi!

Ha valakinek van tapasztalata vagy tanácsa azt szívesen fogadom itt vagy
e-mailben: cikka2@freemail.hu
Előre is köszönöm!


hát lehet vezérműtengely jeladó, vagy főtengely jeladó lesz. mert azok a jelzések is eltűnnek, ha nem áll fenn a hiba.
INPA-val kellene kiolvasni, vagy ISTA-val, mert azok pontosabban meg tudják mondani. ha a BMW-nél olvasták ki, akkor.... jó lenne tudni konkrétan mit olvastak ki.


Konkrétan nem tudom mit írt ki mert a szerelőnél van a nyomtatvány de ő azt mondja hogy vezérműlánc probléma van!
De elmegyek hozzá kiolvastatom és lefordítom pontosra de ez legközelebb csak hétfőn lehetséges!
Köszönöm válaszod!

Cikka2 Elküldve: 2018-11-30 13:31 Motor-váltó

Sziasztok

Segítséget szeretnék kérni hogy mi lehet a problémám a kocsival!
A kocsim: Évjárat:2005
seria:3
modell:E90
Motor:N52B30
Km:185000

Probléma:Az alapjárat nem egyenletes és 2 ezres fordulat alatt néha bedadog a motor!
Pl: 4 ik fokozatban nem tudok haladni 50km\h hogyha rájön csak szaggat a motor és vissza kell váltanom hogy a fordulat 3 ezer fölé menjen!

Világít a motorkód kiolvastattam vezérlést ír viszont néha eltűnik magától és,
és újra visszajön!
Már cseréltem gyertyákat és gyújtótrafókat is!
Vezérlést le cseréltetem ha az a gondja viszont sehol nem olvastam hogy ennek a motorkódnak vezérlés gondjai lennének!
Németországban lakom itt is vásároltam a kilométer elvileg valós,
viszont itt nem úgy szerelnek mint a rendes szakik hanem amit ír a hibakódot az cserélik és ennyi!

Ha valakinek van tapasztalata vagy tanácsa azt szívesen fogadom itt vagy
e-mailben: cikka2@freemail.hu
Előre is köszönöm!