Coyote fórum hozzászólásai

Coyote Elküldve: 2012-07-30 13:27 Társalgó

Látom már megy a háború, pedig csak az általános iskolai fizika anyagon vitáztok - a tehetetlenség törvényén.

A hátsókerekes autó (lóerőtől függetlenül) mindenképp jobban kell, hogy rajtoljon, mint az azonos felépítésű elsőkerekes társa, mivel a súly a hátsó tengelyre bukik. Ez az előny állórajtnál jelentős, későbbi gyorsulásnál már kevésbé érezhető, illetve súlyelosztástól és aerodinamikától függ..

Az elsőkerekesek egyenes úton soha nem lehetnek előnyben, kivéve két esetet:
1. ha az autó aerodinamikája el van baltázva, és az első spoiler lenyomja az elejét, de a szárny nem teszi a dolgát - nagyobb sebességnél a leszorítás így előre kerül.
2. ha kanyarból kifelé jövet kell a helyes irányba "rántani" az autót - míg a hátsókerekeseket jobban be lehet fordítani a kanyarba, az elsőkerekesek gyorsabban hagyják el azt (lásd WTCC, Cruze vs 320TC), és az autók hátulja is kisebb eséllyel fog kisodródni...

A hátsókerekes autók igazi előnye farmotorral, vagy középmotorral érvényesül a legjobban, de a BMW-k 50-50-es súlyelosztása is szép törekvés már

Szóval sokminden befolyásolhatja a dolgot, de az állórajt mindig, mindenhol a hátsókerekeseknek kedvez.

Coyote Elküldve: 2012-07-27 13:51 Társalgó

vivaladiesel írta: http://www.hasznaltauto.hu/aut...io-5979549

Mi a véleményetek róla... 1,2-ért?


A km-t felejtős, nem BMW-rajongó (hozzáértő) a tulajdonos (sport edition? LOL) amúgy korának megfelelő állapotúnak tűnik, meg kell nézni élőben

1.2 millió nem pénz egy 5-ös BMW-ért, de jó ha van pénz a zsebben, esetleges váltóhibára, stb.

Coyote Elküldve: 2012-07-27 11:28 Az E46 Üzembentartási költsége.

Milan írta: de ezért a kellemetlenségért kárpótol a nyomaték, na és ugye télen a hátsó hajtás.


ez a kettő engem MINDENÉRT kárpótolt eddig

Coyote Elküldve: 2012-07-27 10:51 Autóvásárlás

mutyuru írta:

Kosz a valaszt Coyote!
Kivancsi lennek a velemenyedre:

http://suchen.mobile.de/auto-i...age=100000

Udv,
M


Az állapotát tekintve: én személy szerint megbízok a premium selectionben, és akármennyit néztem meg a magyar PS eseményen, egyik autón sem találtam kivetnivalót.

A felszereltsége viszont gyatra (a xenont kivéve) ennyire fapados BMW-ért én személy szerint nem adnék pénzt. Persze a jobb felszereltségű vagy drágább, vagy régebbi, vagy használtabb... De a fapad BMW helyett inkább fullos más márkát vennék ennyi pénzért.

Coyote Elküldve: 2012-07-27 09:00 Az E46 Üzembentartási költsége.

Milan írta: Hát akkor én is leírnám a költségeket amik eddig felmerültek.
E46 320D 2003-as évj. 150 lovas. (2,4 M-ra alkudva)
Másfél év alatt 20 000 km-t tettem bele.
Elvileg most valós 190 000 km van benne, amit a szervizkönyv
(3 német pecsét, 5 magyar) és a szerelőm is alátámaszt.
Kezdésnek megvételkor olaj és minden szűrő csere, ate első féktárcsák
első-hátsó fékbetétek= 133 000 Ft.
Ja, pillangószelepek "reptetése"... ha jól emlékszem 15 ezer.
5 ezer km elteltével kormányösszekötő, axiálcsukló, jobb első lengőkar
(komplett, egy 5 ezer ft-os darab talpas gömbfej miatt!) első 2 kerékagy,
volt egy pici lógása, nem vészes, de nem szeretem ha valami nem 100-as.
(csapágyastól mert miért is ne...) 155 000 Ft
Újabb 5 ezer km elteltével olaj és olajszűrő csere, (igen 10 000km volt
benne, nálam ez már megszokás, közeledve a 200 000 km-hez 10 ezrenként
cserélem az olajat, és amúgy sem hiszek a longlife olajnak)
és eljött a zsebbenyúlós tétel, a kuplungszett+lendkerék.
Mellé Főtengely ékszíjjtárcsa, egy klíma csapágy, hosszbordásszíjj: cirka 280 ezer.
Most 10 ezer km megint eltelt, már megvan az olaj+szűrő, levegőszűrő
gázolajszűrő, elvileg más nem jön mellé, már csak időpont kell. ez kb 35 ezer.
Röviden ennyi.
Ilyen "kozmetikázásokat" nem számolok, se a felniket, mert van hozzá már
3 garnitúra, csak a kötelezőket amik a megbízhatósághoz kellenek.

Így 618 000 Ft eddig, ilyet hogy tankolás szintén nem számolok mert...
egyrészt 5,5-6 liter/100 km...(nevetséges) másrészt tudjuk, hogy a gázolaj az gázolaj


Ez korrekt - azt azért hozzátenném helyetted is, hogy olyan cuccokat cseréltél, amik a magyar utakon 200.000 körül normális, hogy kifekszenek, most viszont további 100-200 ezer km-en át nem kell hozzányúlni majd...
Magyarán hosszútávú restaurálást végeztél, ami - bár a 20.000 km-re vetítve horror költség - hosszabb távon kifizetődik.

Coyote Elküldve: 2012-07-26 12:57 Autóvásárlás

mutyuru írta: Hello Forumozok!

Ujonc vagyok a BMW-t nezelodok taboraba, bar regota tetszik. Epp kocsi csere elott allok es a kisautot szeretnem cserelni egy szep 3ra. Sajna nem sokat ertek hozza es az elkepzeleseim a kovetkezok lennenek:
- vasarlas Nemetorszagban, mivel itt elek
- tipus 318 v. 320 dizel (sokat hasznaljuk a mostanit is)
- km max. 100e-ig
- eletkor: 2007-tol
- limuzin kiszereles elonyt jelent

Igazabol abban kernem a segitseget, hogy mit nezzek meg rajtuk alaposan, technikai oldalrol es milyen tipus hibak johetnek elo. A kinalatot megvizslattam es kb. 2007-2009 kozottiek fenrnek bele a raszant osszegbe, ahol a km 70 000+.

Elore is kosz!

Udv,
M



Ha ebben a kategóriában gondolkozol, akkor már a 2008-asokból válogass (facelift utáni) és nézz körül a premium selectionben a BMW kereskedőknél. Ennyi idős és ilyen futású BMW-ket ne vegyél használtautó-kereskedőtől, ha nem is premium selection, akkor minimum első tulajtól... ebben a kategóriában még számít a szervízkönyv, stb.

Coyote Elküldve: 2012-07-26 10:37 Társalgó

lalada írta: egyetértek. példámból: 3 hónap hirdetés után szintén 2 alatt adtam el. 2,3m-ra volt írva majd 2,1m ,majd végül 1,94m-ért ment el..



Gratula! és mikor lesz meg a kombi?

Coyote Elküldve: 2012-07-25 19:17 Társalgó

BarG írta:
InsectKiller írta:
BarG írta: Szerintem némiképp aránytévesztettek vagytok!
Emelje már fel a kezét az, akinek 2M-nél többet adnának az autójáért ma a piacon. Ez a gép újkorában MIN 13M volt, most a kezdeti értékének a 7-ed részéért van hirdetve, abba bizony belefér némi minőségi probléma, akár nagyobb is. Egy tisztességes szerelővel ezeket a hibákat orvosolni lehet - márha nincs a kaszni megcsavarodva - vagy egyéb végzetes gond nincs. Még egy motorcserét is le lehet tudni 0,5M-ből, de itt jajjgatás megy egy lógó lengőkartól is.
Szóval nem hiába tartják a magyar használtautó vásárlókat annak-aminek. Új autó minőséget új autó áron lehet venni Urak.


Hát én besírnék, ha nem adnának többet 2M-nál...De lehet, h te is!


Hát a sírás nem igazán segít!
Az enyém eurotax-os értéke 2,4M Ft, a Tiéd hány évvel öregebb? Márpedig az eutotax a vezérfonal mindenkinél, tetszik-nem-tetszik. Plusz még az enyémre került némi plusz festék is az évek során, azt meg nem díjazza a piac. Addig azonban illúzió minden, amíg a piacora ki nincs téve és nincs megméretve.

Kedvencem a debreceni bmw-sek 20M fölött árult 330d kabriója, ami néhány éve eladó, de ilyen áron?! Hiába szalon az autó, 20M-ért ki az az elmebeteg, aki 3d kabriót vesz? Azért már sokkal előkelőbb autók vehetők, nem 3-as sorozatú bmw-k.


Akkor én vagyok az ellenpélda. Szerintem az enyémért 2 millánál többet is kérhetnék, és én vagyok az a kakukktojás magyar autóvásárló, aki a jó állapot miatt 2.9-et pengettem tavaly májusban az autóért. Nincs mit titkolnom, és nem bántam meg egy forintját sem.

Coyote Elküldve: 2012-07-16 16:29 Mi lehet a baj?_

Marvin írta:
hancurozo írta:
Marvin írta: Sziasztok!

Először is Üdv mindenkinek, "nagelneu" vagyok az oldalon.
Ezután a lényeg: 4 napja vettem egy 2001/6 320d touring kombit, auto váltóval. A kocsiban már van 290e KM, de mondták h új adagoló, akksi, szervizkonyves.... állapota tényleg jónak mondható.
De.
Valamiért a kocsi nagyon lassúnak érződik, 100%-ra nem adja le a 136 LE-t, még nagyobb fordulatszámon sem, a lassú gyorsulásról nem is beszélve. A turboja alapból is kicsit hangosabb szerintem, mint lennie kelleneg, de ezt hétvégén megnéztük és valószínűleg csak a levegőcső tömítőgyűrűje szorul cserére.
Mit gondoltok, mi okozhatja a teljesítmény-vesztést:::

Segítségeteket előre is Köszönöm!

Marvin

P.S: Megvárnám mit 5leteltek és csak utána fognék bele egy szervízelésbe/szakvéleményeztetésbe valamelyik szerelőnél.

Gondolom a pillanatnyi fogyasztásmérőd sem megy ki 5.-ben 20L-re. Szerintem légtömegmérő lesz a ludas, de biztosat akkor fogsz tudni, ha menet közben nézitek az érzékelők adatait.
szerk.: Ha kitöltenéd az adatlapod rendesen, lehet lenne egy forumozó a közeledben aki tud segíteni.


A pill. fogy.mérő kimegy 20l-re ha tövig nyomom, sőt, most hétvégén teletankoltam, mentem 550km-t de már csak 1/4-éig van a tartály, ami sokkal nagyobb fogyasztást jelent, mint amivel számoltam. Xintem kb úgy ~100 LE lehet max amit lead a kocsi.
Mivel nem vagyok szaki, sajna nem tudom hogy kéne néznem menet közben az érzékelőket. Mi kell hozzá, menjek el egy állapotfelmérésre leginkább? Azért lenne S.O.S, mert megpróbálnám a kereskedővel megosztani a javítási ktsg.-eket és ugye azt nem húzhatja az ember a vásárlástól sokáig.
Pótlom a hiányosságokat, Köszi!


Ezelőtt is ilyen autód volt?
Ha nem, akkor légyszi magyarázd el, hogy mi alapján érzed, hogy kb. 36 ló hiányzik? A 320D egész dinamikus gép a 150 LE, manuál váltós, sedan változatban.
A tiéd csak 136 lovas, AUTOMATA, ráadásul Touring - természetes, ha lomhábbnak tűnik.

De biztos az, hogy ez hiba? A 290e km nem mond semmit, ha szépen karban volt tartva. A turbo az enyémen is sípol (nekem mondjuk tetszik a hangja), de nem hiszem, hogy gond lenne vele. 290e km-nél meg a 125-130 lóerő természetes dolog, szerintem.

Coyote Elküldve: 2012-07-16 07:27 Polír

kempelen írta:
jons írta:
Coyote írta:
Csakis ajánlani tudom Jonsot mindenkinek, aki szépíteni óhajtja megkopott, mosó által rommá gyalázott fényezését.

Az én autóm most letagadhat 100.000 km-t és 6 évet


Igyekeztünk kifogástalan munkát végezni! Örülök neki, hogy neked is tetszett a végeredmény!
Használd egészséggel és semmi gépi mosó


Sziasztok!

Coyote!
Tegnap este 9 után, amikor a gépi mosónál összefutottunk és éppen büszke voltál hogy a kerékmosó fej nem húzza vissza magát rendesen, de legalább lemossa rendesen az autód oldalát mondhattad volna, hogy jons-nál jártál....

Jons!
Azért megcsinálhattad volna neki az első ajtót is. Láttam már tegnap is és úgy néz ki mintha sérülés miatt festett lenne a hátulja.

Metált könnyű polírozni ( ), próbáld meg a sima fekete fényezéssel. Mindjárt kezdhetnéd az enyémmel, mert a kutya a lábait feltette a motorháztetőre.


Komolyra fordítva tényleg szép munka Egyebet nem tudok mondani, látszik a képen a különbség



Ó barátom, este kilenc? Akkor én már 3 órája aludtam

Egyébként az előzetes aggodalmakkal ellentétben a gépi mosó és a nyest által okozott karcokat teljesen eltünteti, szóval a kutyakaparásra is jó lehet, ha nem alapozóig kaparta

Coyote Elküldve: 2012-07-15 22:59 Polír

Ma ismét meglátogattam Jons kollégát, és ezúttal a diag helyett igénybe vettem a polírozós programot

Másnaposságomon csakis (redbullon és cukros szarokon kívül) az autó polírozás utáni látványa segíthetett. Bár először kétségeim voltak, hogy kell-e nekem egyáltalán a polírozás, de az ajtókkal csodát művelt, sőt, egy teszkós ajtónekicsapós elhajtós kurvaanyázós eset eredményét is sikeresen "kifotosoppolta" a polírgép.

Csakis ajánlani tudom Jonsot mindenkinek, aki szépíteni óhajtja megkopott, mosó által rommá gyalázott fényezését.

Az én autóm most letagadhat 100.000 km-t és 6 évet

További képek a galériámban, illetve egy referencia-fotó ami a tudományos jellegű megállapításom ("nemisgondoltamvolnabazdmeg") után készült.

Köszi Jons!
fotó itt, illetve továbbiak a galériámban



Coyote Elküldve: 2012-07-14 09:21 DSC

kisg325 írta: Sziasztok!

Ma hazafelé kigyulladt a két sárga lámpa. /DSC és a kézifék/ Leállítás után eltűnt,de újra vissza jött és azóta folyamatosan világítanak. Azt vágom,hogy most nem működik a rendszer,de van valami típus hiba,ami előszökött fordulni gyakrabban? Természetesen jövőhéten kiolvastatom csak,hogy addig is mire számíthatok?

Előre is köszi a választ!

Üdv.



Pl. igazi élményautózásra számíthatsz

Egyébként a driftelgetés mit nyír szét a gumin kívül? Kerékcsapágyakat? Mit még?

Coyote Elküldve: 2012-07-13 12:48 Mi lehet a baj?_

morrisday írta: Nah beindult a kis drágaság, az aksi volt durván lemerülve....

morrisday írta: Esetleg tudsz valami megoldást az indításgátló problémára?

csavargo írta:
morrisday írta: Sziasztok!

Van egy 96-ös évjáratú E38-asom.A nagy melegben vater nyitva hagyta mind a 4 ajtót, és az akkumlátor teljesen lemerült. Az aksit feltöltöttem, de nem tudom beindítani az autót. Mikor visszateszem a sarukat valami elkezd kattogni majd 4-5 kattogás után abbahagyja, aztán próbálom indítani, ráadom a gyújtást úgy nézz ki minden tökéletes, de csak egyet villan a műszerfal megint kattog egy kicsit, aztán a műszerfal úgy világít mintha a gyújtás lenne ráadva. Semmi hibajelzés vagy akármi. Az aksi 100 Ah, próbáltam egy 85 Ah-sal bebikázni, de ott is ugyananezt csinálja. Én az aksira vagy az indításgátlóra gyanakszom.
Kérlek segítsetek! Jah, és az autó eladó!

Balázs


Csá valószínűleg az indításgátló... mennyit kérsz a kocsiért???






Akartam mondani, hogy a régi akkuval én is jártam úgy, hogy feltöltöttem, de mégsem bírta leadni a töltést, csak épp addig, amíg mértem... Ez az, amikor fullra elhalálozik.

Coyote Elküldve: 2012-07-13 09:59 Társalgó

YELLOW írta: tyűű gecc! ma aszongya két tizenéves:

"milyen szexis audi"

oszt ne sértődjek meg?
aztán leálltak szabadkozni, hogy audi a fenét, meg minek nézi meg mittudom én de a BMW szót nem mondta ki


szerintem a csajodra mondták, hogy "milyen szexis anyuci", és amikor rájuk néztél büntető arccal, akkor javítottak Audira. Köztudott, hogy egyik Audi sem szexi. De naív vagy.

Coyote Elküldve: 2012-07-11 21:38 Társalgó

jön valaki Balatonsoundra?