Coyote fórum hozzászólásai

Coyote Elküldve: 2012-07-03 10:58 Szélvédõ

wizzaerr írta:
Takiii írta: Sziasztok,

Én 1 hete cseréltettem és a lenti horror árak miatt gondoltam segítek:

Gyári beszállító a Pilikington zöldüveges + felül zöld sötétítéssel (de amit beszereltettem az BMW jelzés nélkül)

Szélvédő: 16K Huf
Müa keret: 4K Huf
berakás: 7K Huf

Total: kb.27700 volt...

http://www.pilkingtonagr.hu/in...p;Itemid=8

üdv


Én 3 hete cseréltettem ugyanitt (pilkington). Mivel casco üvegkárra rendeztem így nem került egy forintomba sem, de a számlán amit a biztosító fizet 95.000 Ft volt.


ez teljesen normális. Barátnőm Ford KA-jába beletolatott egy hölgyemény (na az megérne egy posztot), és tropára vágta a jobb ajtót. Ablakot nem lehet lehúzni (pedig kurblis), a zár szorul - sajnos megtörte a belsejét rendesen. Kérte, hogy hadd fizesse kápéra, a festő/karosszériás testvérpár ismerősöm, egy húszasért vállalják. Egyetlen forint hasznot sem tettem rá, de sokallta a 20ezret - nosza, akkor írjuk bejelentőt. A testvérpár szerint az Allianz fog annyit ajánlani, hogy megérje elfogadnom, de ha nem, akkor válasszam a számlázósdit, de akkor 60-80 alatt nem áll meg a tolljuk...

Coyote Elküldve: 2012-07-03 09:45 Füstprobléma!

YELLOW írta:

nem tudom a tiédben van-e rézecskeszűrő, de lehet az tisztult. azoknak jót tesz a hosszú táv és a terhelés. illetve szerint normális. mondjuk havernak, egy mazda5-ből kivették a DPF szűrőt, neki azután csinált így, nem észrevehető, de látni.


Igen, a "kikormolást" sokszor hallottam már, de én alapból kétnaponta 100km-t ingázok Siófok-Fehérvár között, úgyhogy a kikormolás szinte folyamatos. Persze az nem kérdéses, hogy ez a tortúra keményebb volt. Fater dízelei mindig jobban mentek egy ilyen nyaralás után.

Coyote Elküldve: 2012-07-03 09:35 Füstprobléma!

Takiii írta:
jons írta:
Coyote írta: Tegnap értem haza a horvátoktól, és a mögöttem jövő haver szólt, hogy füstöl az autó.


A horvátoknál azért előfordul, hogy 30km-et folyamatos emelkedőn mész itt nem ez volt?
A diag nem hiszem, hogy kimutatja, főleg nem a porlasztók állapotát, mármint a szórásképre gondolok. Ha tele volt a kocsi + még nyomtad is neki lehet füst. Mindegyiknél van. Esetleg a gázolaj is belejátszhat, én mindig(90%) osannál tankolok, de a benzinnel nem volt bajom eddig.

Én azt javaslom, hogy tankolj bele azt amit eddig tankoltál (omv, vagy shell premium) és tegyél egy próbát. Ha nem füstöl akkor ez volt. Ha füstöl, akkor lehet rá kellene méretned a porlasztókra szerintem.
De ha attól nyugodtabb leszel és jársz felém, akkor attól még ránézhetünk a kocsira.


Sziasztok,

Szerintem ha nem túl nagy mértékben rossz a gázolaj, akkor egy diesel nem fütsölhet(sasjnos mo.-n elég szar ált.), ha műszakilag kifogástalan az autó, de ugye jelen esetben 10 éves és bármennyin is áll a Kmóra jobbára 200-400K Km van a járművekben!(tisztelet a kivételnek) Ezek alapján a kopás már jelentős lehet és érthető a kokszolódás, füstőlés, és bármi egyéb mechanikai probléma!

Üdv,


*A 8. évét tapossa és 192 000. kilométert, tutira (nem, mintha sokat javítana a helyzeten)

Coyote Elküldve: 2012-07-03 09:08 Füstprobléma!

jons írta:
Coyote írta: Tegnap értem haza a horvátoktól, és a mögöttem jövő haver szólt, hogy füstöl az autó.


A horvátoknál azért előfordul, hogy 30km-et folyamatos emelkedőn mész itt nem ez volt?
A diag nem hiszem, hogy kimutatja, főleg nem a porlasztók állapotát, mármint a szórásképre gondolok. Ha tele volt a kocsi + még nyomtad is neki lehet füst. Mindegyiknél van. Esetleg a gázolaj is belejátszhat, én mindig(90%) osannál tankolok, de a benzinnel nem volt bajom eddig.

Én azt javaslom, hogy tankolj bele azt amit eddig tankoltál (omv, vagy shell premium) és tegyél egy próbát. Ha nem füstöl akkor ez volt. Ha füstöl, akkor lehet rá kellene méretned a porlasztókra szerintem.
De ha attól nyugodtabb leszel és jársz felém, akkor attól még ránézhetünk a kocsira.

Ok köszi!
Igazad van, előbb rámegyek az egyszerűbb tesztre, másik gázolaj (azt már tankoltam) és "terheletlen" állapot - oszt meglátjuk.

Coyote Elküldve: 2012-07-03 08:38 Füstprobléma!

Tegnap értem haza a horvátoktól, és a mögöttem jövő haver szólt, hogy füstöl az autó.
4 (ebből kettő nehéz) személlyel mentem, és koppig rakott csomagtartóval, a hátulja teljesen ült.
A füstölés nem füstfelhőt jelent, de azt mondta, hogy látta, hogy a pályán folyamatos, egyenletes gáznál is "takarított" a kipufogó. Az előzménye az volt, hogy előzéskor, visszaváltás után erőteljes gázrataposásnál megjelent a fekete füstfelhő. Na nem olyan mindent beborító méretben, de a tükörben láttam, hogy mögöttem "nem tiszta a levegő", illetve a bal tükörben láttam fodrozódni a felhőt.

A fenti tünetek szerintem a dízelautók 80%-ánál tuti jelen vannak, legalábbis ilyen durva terhelésnél - engem csak azért érdekel, mert amikor megvettem az autót (40.000 km-rel ezelőtt) akkor még nem füstölt, akkor sem, ha odarúgtam neki.

A kérdéseim:
1. Minek a fáradását jelezheti? Porlasztócsúcsok? Turbó? Esetleg valamelyik szűrőm?
2. Lehet köze ahhoz, hogy a szokásomtól eltérően Auchan kúton tankoltam tele 400 Ft-os gázolajjal? Füstölhet azért, mert esetleg gagyi a gázolaj?
3. Kell-e, érdemes-e vele foglalkozni, ha nincs más tünet?
4. egy diag segíthet kimutatni a füstölés okát?

köszi

Coyote Elküldve: 2012-07-03 08:29 Társalgó

csbalu írta:
BarG írta:
gampetibor írta:
BarG írta:
csbalu írta: Lézerblokkoló?
Kinek van? (és persze nem használja)
Tapasztalatok esetleg?


Gyakorlatilag 8 éve használok blokkolót. Eleinte gagyit, mert nem volt infó arról, hogy mi a jó, majd amikor bejött az scs102 (nehezen blokkolható volt akkoriban), azóta jó minőségű lézerest. Ilyen ma kétféle van - Antilaser G9 és Laser Interceptor. A Blinder is kihozott valami lézerest, de arról még nincs infó, hogy miképp teljesít, a többi felejtős. Nekem elől 2 db G9 fej van, hátul 2 db LI, az bemondja, hogy mivel mérnek. Csekket utoljára akkor kaptam, amikor egyszer elfelejtettem bekapcsolni .....
Van társulat, akik rendszeresen összejönnek méregetni, mert van nekik többfféle lézeres sebességmérő és szeretik tudni, hogy mit produkálnak a különféle installációk a különféle gépeken. Jártam én is ilyenen, tudom, hogy engem nehéz elcsípni. Nem lehetetlen, de olyanfokú figyelem-rákészülés-tudás és a legjobb fajta mérőke kell, amire az egyenruhások nem szánják rá magukat. Inkább automata módban megy a masina, ők meg pihengetnek - Isten tartsa meg jó szokásukat.


Na ez kemény! Biztos fasza! De ezek a cuccok nem bagóba kerülnek a g9 majdnem 300 az li meg majdnem 200 mindegyikből kettő az majdnem 1 milla nagy jóindulattal 2 millát ér az autónk... Inkább betartom a sebességkorlátokat asszem. Arról nem is beszélve hogy "normál" gyorshajtásból értsd 30.000-es bünti mindjárt 34 et kell blokkoljon h visszajöjjön az ára. Nekem nincs blokkolóm de még csak érzékelőm se de az elmúlt 8 év alatt én is csak egy büntit kaptam. De hát nem vagyunk egyformák, sok sikert a blokkoláshoz ha meg tudod fizetni! Betartani olcsóbb!!!


Hát a legolcsóbb beköltözni egy nagy fa odvába és ott rászokni a bogyók/magvak/rovarok fogyasztására. De civilizációs létünk nem ezt az utat mutatja nekünk, ha a mindenáron olcsóság lenne a cél, akkor valami suzukis topikban örömködnénk, hogy mennyire igénytelen autónk semmiféle alkatrészt sem igényelt az utóbbi tíz évben.

Egyébként rosszul számoltál. Egy kétfejes G9 180 000, a kétfejes LI szintén olyan 170 000 volt, plusz a beépítés, készletenként 15e környékén. Volt olyan, hogy egy nap 3* is meglőttek - persze sikertelenül - de olyan is, hogy hónapokig nem találkoztam méréssel. Valójában az a NYUGALOM a megfizethetetlen, hogy nem kell állandóan aggódnom hogy ki áll az út szélén. Nagyon sokan olyan mentalitással közlekednek ma, mint Kipling novellájában a patkány/földimalac/hörcsög? ami reszket a félelemtől és nem mer kimenni a szoba közepére. Ettől véd a blokkoló, még akkor is, ha nem vagy notorikus száguldozó.


Én a nyugalom miatt akarom megvenni és azért mert tudom 5-6 évig nem kell erre költenem mert vihetem a másik kocsimba.
Nem vagyok notorikus gyorshajtó, de a hétvégén is nagyon ráparáztam a felüljárón álldogáló emberekre amikor 180-al elcsavartam alattuk. Nem lenne nagy bünti de az állandó para ha kicsit odalépek Nekem megér ennyit. Inkább ez mint M3-as felni a 320d-re, kinek mi...


A jogsimat '99-ben kaptam, az első csekket 10.000-ről 2009-ben, azaz 10 évvel később! Aztán így nőttek a bírságok:
2010: 85000 Ft
2011: 329000 ft
2012: eddig csak 40000, pedig már július van.

A tendencia miatt mondhatnánk, hogy kell az a blokkoló, de közben kicsit a fejem lágya is benőtt, és rájöttem, hogy sok üzemanyagot és alkatrészt is megtakarítok, ha lassabban hajtok, illetve általában pár percet lehet nyerni a gyorshajtással, ha Siófoktól Nyíregyházáig megyek, akkor persze 40-50 percet is: na de életbevágóan szükséges az a 40-50 perc? Utána meg 15 úgyis hozzájön, amíg piros lámpáknál toszorgok....
Szóval inkább visszavettem a gázból, és hirtelen jobb lett a fogyasztás, és nem jönnek a csekkek sem.
Hozzáteszem, ez pályán 130, városban 50 (tempomattal), de lakott területen kívül a 90-et nem tudom és nem is akarom tartani, ott simán 120-130-cal közlekedek. És ott lehet élvezkedni, becsűrni a kanyarba, stb... Szóval az élvezet rovására nem megy.

Coyote Elküldve: 2012-07-02 21:13 Társalgó

BarG írta:

Hát a legolcsóbb beköltözni egy nagy fa odvába és ott rászokni a bogyók/magvak/rovarok fogyasztására. De civilizációs létünk nem ezt az utat mutatja nekünk, ha a mindenáron olcsóság lenne a cél, akkor valami suzukis topikban örömködnénk, hogy mennyire igénytelen autónk semmiféle alkatrészt sem igényelt az utóbbi tíz évben.


Most jöttem haza Isztriáról, 7 óra vezetés után, hullafáradtan, ráadásul másnaposan.

Erre benézek ide - és nem tudom eldönteni, hogy BarG fenti dumájától, vagy Jons karbonos olaj-sapkájától megyek-e teljesen tönkre


Betegek vagytok mindketten, de mindkettőtökkel egyetértek.

Jons, ha a tetőt is megcsinálod, meg a visszapillantókat, te leszel az arc! Sztem nagyon faszán nézne ki.

Coyote Elküldve: 2012-06-28 21:07 Gyújtósnak való!!!

lelkespeter írta: Üdv!Akár eladom akár nem meg kell javítani,mert így semmire nem jó!Külföldre járok és nekem nagyon fontos,hogy rendbe legyen.Ha nincs baja ez egy nagyon jó autó,mert hosszú távokra kiváló!Ezért vettem.De mikor egy héten kétszer háromszór viszem szerelőhöz,mert mindíg előjön valami,hát az bosszantó.


Azért jön elő valami, mert soha nincs igazán megcsinálva. Szerintem első körben béna a szerelőd.
Nézesd át rendesen egy normális helyen (pl Siófokon a Tóthéknál, lásd szervízértékeléseknél), és virísd a lóvét - csak így jutsz előbbre. Annak idején én is csengettem rendesen, de lett egy jó autóm végül.
Mondom, a B lehetőség, hogy eladod.

(lehet, hogy ignoránsnak tartatok, de én azt mondom, ha valaki nem bírja megfizetni a szervízelést, akkor ne vegyen BMW-t. Ahogy a másik topikban tárgyaltuk, az 1 millió körüli BMW-k már mind hozzáértőknek valók, mert ráfizetésesek.)

Kitartást, és sok szerencsét hozzá!

Coyote Elküldve: 2012-06-28 20:40 Gyújtósnak való!!!

lelkespeter írta: Nem tudtam,hogy így átlátod a helyzetet!


Péter, nem vagy túl lelkes

Nézd. Sikerült megvenned egy leharcolt, fosputtony példányt egy amúgy igen jó és megbízható szériából. Előfordul, én is jártam már így (Toyotával).
Két lehetőséged van: 1. eladod 2. megcsináltatod.

A harmadik lehetőség, hogy siránkozol és szidod, nem vezet sehova. Az autó attól nem lesz jobb, csak te hisztisebb, és kevésbé népszerű a fórumban.

Coyote Elküldve: 2012-06-28 15:11 AUX

YELLOW írta:
csbalu írta:
YELLOW írta:
csbalu írta:

Én az iparban dolgozok, elektronikai mérőeszközöket fejlesztünk, és elárulom Neked hogy nem növelé számottevően egy érintőképernyős gyári fejegység ami mindent tud a kocsi gyártási költségét max 5000Ft-al.... De akkor nem lehetne mindenért rengeteg pénzt elkérni. Én már régóta gondolkozom hogy belekezdek és csinálok ilyen cuccokat mint a Dynaviv vagy a Dension. Még a Dynaviv is le van maradva mint a borravaló az Androidos kütyüjével meg a rezisztív kijelzővel és ahhoz képest méregdrágán adja.
Durván 20.000Ft az önköltsége annak a kütyünek, de akko rmár be is van csomagolva szinesbe szagosba.



azért nem iylen egyszerű.
az oké, hogy maga a fizikai anyagok amibe kerül, az mondjuk kijön egy 30ezerből, bár ebből a legdrágább pont a kijelző.
de ott vannak a beültetőgépek, amik magukban is hatalmas összeget emésztenek fel, azok fogyasztása, a forrasztókemencéjé, az összeszerelő embereké, a támogató emberek fizetése. ezek mind kiadások a cégnek, amit az árból gazdálkodik ki. sok esetben meg bérgyártók csinálják. az árba bele kell kalkulálni, ha állás idő van valami galiba miatt, akkor ha pl bérelnek egy gépet, és nem a gép hibája miatt van állás, akkor azért a gépért ugyanúgy fizetni kell, anank elelnére, hogy egy termék sem megy át rajta.


Értem én mit mondasz. De maradjunk annyiban hogy 30.000ből ezek mint kijönnek! Sőt még az is hogy minden darabnál felhívnak Téged, hogy rendben van-e Az ÖNKÖLTSÉGBE minden gyártással kapcsolatos költség beletartozik nem csk az ANYAGKÖLTSÉG



szerintem ennek az anyagköltsége van meg 30-ból csak. valószínű nem gyártanak belőle annyit, ezért magasabb az ár. szerintem kalkulálva kb mindennel együtt azaz a gyártó önköltsége egy termékre biztos, hogy megvan legalább egy 50 ezer. erre rakja rá a hasznát. ha bér cég, akkor plusz rátesz a vevő mármint a megbízó cég, aztán a nagyker, kisker...stb.


OK, látom ti is ismeritek az EMS ipart
No de ne túlozzunk, az ilyen kisméretű kijelzőket nem feltételnül tapogatja EMS, leginkább távol-keleti ODM beszállítók gyártják, és valóban fillérekért...
Ezt meg én tudom, mert elég sok közöm van a kijelzőkhöz meg a gyár(ta)tásukhoz

Coyote Elküldve: 2012-06-28 13:35 AUX

csbalu írta:
Coyote írta:
csbalu írta:
Coyote írta:
csbalu írta: Végre egy normális leírás.

http://www.kaiser-media.de/bmw...nessCD.pdf

Ezt már korrektnek nevezem! Németek..........



Valaki magyarázza meg, hogy ha ilyen egyszerűen megoldható, akkor miért spórolta ki a BMW???


Nem spórolta ki a BMW, de nem tartotta jó üzletpolitikának hogy árulja. 2002-ben annak örültél ha nem kazettás magnó volt a kocsidban hanem CD-s. Nem volt még akkora jelentősége mint most amikor mindenki zsebében ott figyel az MP3lejtászós 3.5mm Jack-es okostelefon. Annak idején jobb esetben Walkmann-t köthettél a CD-s egységedre vagy Discman-t a kazettásra és slussz passz.


Az első iPod 2001-ben jelent meg, 2002-ben már bombasiker volt... Sztem a facelift után belerakhatták volna. Az mp3 már 1999-ben is nagy sláger volt. Erre az én 2004-es autómba egy CD-tárat meg kazettát bírtak belepakolni...


Az autóipar mindig legalább 5 évvel a technika mögött kullog. Mivel az autógyártás eléggé összetett folyamat és a gyártás előtt már 2-3 évvel összeálnak a végleges céltervek ezért nem kerülnek bele a legmodernebb kütyük a kocsikba. Esetünkben 1999-től gyártották ezt a kocsit az azt jelenti hogy azt kell végiggondolni hogy mi volt 1997-ben. A Faceliftben már egyetértek, de ott sem egyértelmű. Vegyenek inkább CD-tárat méregdrágán mint AUX-ot IPOD-al


az elmaradásban igazad van, meg lehet nézni a mai autók fos kijelzőit...nem ám LED meg HD, örülhetsz, ha színes LCD vagy TFT...

Coyote Elküldve: 2012-06-28 13:23 AUX

csbalu írta:
Coyote írta:
csbalu írta: Végre egy normális leírás.

http://www.kaiser-media.de/bmw...nessCD.pdf

Ezt már korrektnek nevezem! Németek..........



Valaki magyarázza meg, hogy ha ilyen egyszerűen megoldható, akkor miért spórolta ki a BMW???


Nem spórolta ki a BMW, de nem tartotta jó üzletpolitikának hogy árulja. 2002-ben annak örültél ha nem kazettás magnó volt a kocsidban hanem CD-s. Nem volt még akkora jelentősége mint most amikor mindenki zsebében ott figyel az MP3lejtászós 3.5mm Jack-es okostelefon. Annak idején jobb esetben Walkmann-t köthettél a CD-s egységedre vagy Discman-t a kazettásra és slussz passz.


Az első iPod 2001-ben jelent meg, 2002-ben már bombasiker volt... Sztem a facelift után belerakhatták volna. Az mp3 már 1999-ben is nagy sláger volt. Erre az én 2004-es autómba egy CD-tárat meg kazettát bírtak belepakolni...

Coyote Elküldve: 2012-06-28 12:53 AUX

csbalu írta: Végre egy normális leírás.

http://www.kaiser-media.de/bmw...nessCD.pdf

Ezt már korrektnek nevezem! Németek..........



Valaki magyarázza meg, hogy ha ilyen egyszerűen megoldható, akkor miért spórolta ki a BMW???

Coyote Elküldve: 2012-06-28 12:49 Az E46 Üzembentartási költsége.

Takiii írta:
vivaladiesel írta:
m_attila írta:
276.000- 436.000ig (2007-2012) 90.000-250.000- óra szerint
30 ezrenként olajcsere (összes szűrővel, karter, gázolaj is)
első hátsó féktárcsa és betétek
Termosztát sima + Egr
424.000km (238.000- óra szerint) kuplungszett + lendkerék

Most.. 436.000km (250.000- óra szerint)
Izzításvezérlő + 4 gyertya (de a gyertyák jók) csak ha már szétszedtük..

Hát ennyi.

Érdekesség képen , turbó, porlasztó nem volt cserélve




vazze most nézem, hogy a lengéscsillapító kivételével ugyanezek mentek szét az enyémben És egy jó 30-40k km múlva a kettőstömegű fog majd elhalni, úgy néz ki.
Ez azért korrekt dolog, következetesen múlnak ki a cuccok, nem összevissza

Na, ennyit a "pénztemető," dízelekről...

Szép teljesítmény, remélem az enyém is kibír hasonlókat, bár a 30K olajcsere intervallumot durván soknak tartom!


Korrekt, hogy nekem ugyanezek a hibák jöttek csak ki a motoron, ezek szerint következetesen hibásodnak meg, nem összevissza. A lendkerék jövőre lesz cserés kb, szóval tényleg ugyanígy megy a sor végig


Coyote Elküldve: 2012-06-27 12:05 Az E46 Üzembentartási költsége.

csbalu írta:

Ugyan azon vezetési stílus mellett nem 1 L különbség lett volna a fogyasztásban , hanem 2-3. Persze tudom ha nem érsz hozzá a pedálhoz benzinessel is el lehet járni 7L-el



A takarékosnak nevezett 1.8 VVT-i Celicám 8 liter alatt ritkán ment, mióta autópályázni kezdtem...