csbalu írta:
BarG írta:
gampetibor írta:
BarG írta:
csbalu írta:
Lézerblokkoló?
Kinek van? (és persze nem használja)
Tapasztalatok esetleg?
Gyakorlatilag 8 éve használok blokkolót. Eleinte gagyit, mert nem volt infó arról, hogy mi a jó, majd amikor bejött az scs102 (nehezen blokkolható volt akkoriban), azóta jó minőségű lézerest. Ilyen ma kétféle van - Antilaser G9 és Laser Interceptor. A Blinder is kihozott valami lézerest, de arról még nincs infó, hogy miképp teljesít, a többi felejtős. Nekem elől 2 db G9 fej van, hátul 2 db LI, az bemondja, hogy mivel mérnek. Csekket utoljára akkor kaptam, amikor egyszer elfelejtettem bekapcsolni .....
Van társulat, akik rendszeresen összejönnek méregetni, mert van nekik többfféle lézeres sebességmérő és szeretik tudni, hogy mit produkálnak a különféle installációk a különféle gépeken. Jártam én is ilyenen, tudom, hogy engem nehéz elcsípni. Nem lehetetlen, de olyanfokú figyelem-rákészülés-tudás és a legjobb fajta mérőke kell, amire az egyenruhások nem szánják rá magukat. Inkább automata módban megy a masina, ők meg pihengetnek - Isten tartsa meg jó szokásukat.
Na ez kemény! Biztos fasza! De ezek a cuccok nem bagóba kerülnek a g9 majdnem 300 az li meg majdnem 200 mindegyikből kettő az majdnem 1 milla nagy jóindulattal 2 millát ér az autónk... Inkább betartom a sebességkorlátokat asszem. Arról nem is beszélve hogy "normál" gyorshajtásból értsd 30.000-es bünti mindjárt 34 et kell blokkoljon h visszajöjjön az ára. Nekem nincs blokkolóm de még csak érzékelőm se de az elmúlt 8 év alatt én is csak egy büntit kaptam. De hát nem vagyunk egyformák, sok sikert a blokkoláshoz ha meg tudod fizetni! Betartani olcsóbb!!!
Hát a legolcsóbb beköltözni egy nagy fa odvába és ott rászokni a bogyók/magvak/rovarok fogyasztására. De civilizációs létünk nem ezt az utat mutatja nekünk, ha a mindenáron olcsóság lenne a cél, akkor valami suzukis topikban örömködnénk, hogy mennyire igénytelen autónk semmiféle alkatrészt sem igényelt az utóbbi tíz évben.
Egyébként rosszul számoltál. Egy kétfejes G9 180 000, a kétfejes LI szintén olyan 170 000 volt, plusz a beépítés, készletenként 15e környékén. Volt olyan, hogy egy nap 3* is meglőttek - persze sikertelenül - de olyan is, hogy hónapokig nem találkoztam méréssel. Valójában az a NYUGALOM a megfizethetetlen, hogy nem kell állandóan aggódnom hogy ki áll az út szélén. Nagyon sokan olyan mentalitással közlekednek ma, mint Kipling novellájában a patkány/földimalac/hörcsög? ami reszket a félelemtől és nem mer kimenni a szoba közepére. Ettől véd a blokkoló, még akkor is, ha nem vagy notorikus száguldozó.
Én a nyugalom miatt akarom megvenni és azért mert tudom 5-6 évig nem kell erre költenem mert vihetem a másik kocsimba.
Nem vagyok notorikus gyorshajtó, de a hétvégén is nagyon ráparáztam a felüljárón álldogáló emberekre amikor 180-al elcsavartam alattuk. Nem lenne nagy bünti de az állandó para ha kicsit odalépek Nekem megér ennyit. Inkább ez mint M3-as felni a 320d-re, kinek mi...
A jogsimat '99-ben kaptam, az első csekket 10.000-ről 2009-ben, azaz 10 évvel később! Aztán így nőttek a bírságok:
2010: 85000 Ft
2011: 329000 ft
2012: eddig csak 40000, pedig már július van.
A tendencia miatt mondhatnánk, hogy kell az a blokkoló, de közben kicsit a fejem lágya is benőtt, és rájöttem, hogy sok üzemanyagot és alkatrészt is megtakarítok, ha lassabban hajtok, illetve általában pár percet lehet nyerni a gyorshajtással, ha Siófoktól Nyíregyházáig megyek, akkor persze 40-50 percet is: na de életbevágóan szükséges az a 40-50 perc? Utána meg 15 úgyis hozzájön, amíg piros lámpáknál toszorgok....
Szóval inkább visszavettem a gázból, és hirtelen jobb lett a fogyasztás, és nem jönnek a csekkek sem.
Hozzáteszem, ez pályán 130, városban 50 (tempomattal), de lakott területen kívül a 90-et nem tudom és nem is akarom tartani, ott simán 120-130-cal közlekedek. És ott lehet élvezkedni, becsűrni a kanyarba, stb... Szóval az élvezet rovására nem megy.