csbalu írta:
jokerface írta:
Nagyon melegben meg tud izzadni a tenyerem,de csak átlagosan.
Nincs semmi ilyen betegségem. De azért lehet majd egyszer kipróbálom.
Egy a kormány varrásához színben passzoló gyári bmw kesztyűnél nem a praktikusság számít, hanem az életérzés. Odasétálsz a kocsihoz, előveszed a gyönyörű BMW kulcsot, kinyitod a csomagtartót. Leveszed a gyári BMW dzsekidet, alatta hófehér Motorsportos ing. Kiveszed a csomiból a gyári kesztyűket. Beülsz, beindítod a gépet, finoman melegíted aztán elérsz az autópálya felhajtóig ahol 40es tábla van de te 100al veszed már a kanyart. Érzed, hogy az M-es futómű milyen gyönyörűen teszi a dolgát, markolod a kormányt és tudod hogy nem fog kicsúszni a kezedből mert kibaszott pöpec kesztyűben nyomod. Aztán felérsz a pályára még a záróvonalon bevágódsz a belső sávba és 240ig meg sem állsz.
Ezért kell a kesztyű!
Én csak driftelésnél használtam kesztyűt, nem gyűri meg a kezeden a bőrt ha elkapod a pörgő kormányt és biztosabban tudod fogni.
Az autóskesztyű nekem is izgatta a fantáziámat, utána is olvastam még régebben.
Eredetileg a kesztyűt azért találták ki, mert az autók nyitottak voltak (járt hozzá bőrsapka és szemüveg is), aztán a zárt kocsiszekrény megjelenésétől egészen addig fontos kellék maradt, amíg fémből vagy fából készültek a kormányok.
Aztán rájöttek, hogy bőrrel kellene behúzni a kormányt, és akkor nem kell kesztyű, kellőképpen tapad, és kényelmes.
Azóta már csak versenyzéshez használnak kesztyűt (pl. a drift vagy rali erre jó példa), amikor mocskosul markolni kell a kormányt.
Csbalu szösszenetéért külön köszönet
Bár én annyival toldanám meg, hogy a kesztyű nem a csomitartóban, hanem a műszerfalon pihen alapból, illetve a zalai dombságot jelölném meg tökéletes autózós környéknek. Az ottani sűrű, lankás dombok és hajtűkanyarok nagyon nagy élvezetet nyújtanak.
Ha egyszer arra lesz dolgotok, vagy kirándulnátok egyet, javaslom, hogy Balatonszentgyörgynél menjetek le az M7-ről, és vegyétek az irány Zalaegerszeg felé, és autózzatok egyet Lenti felé (kaptok az arcotokba olyan göcseji dombságot és élményt, hogy sírva fakadtok), majd esetleg vegyétek az irányt Körmend felé, majd onnan Szentgotthárd és Heiligenkreuz felé távozhattok Ausztriába, ahol (szigorúan autópálya helyett) igen jó minőségű kanyargós utak várnak. Nem akkora kihívás az autónak, 100-as tempóval nagyon lehet kanyarodni.
Ha elfáradtok, akkor ízlés szerint M7-en vagy M1-en haza lehet gurulni.
Élmény, párszor már megcsináltam (Zalából származom), és a BMW eddig az összes élményt magasan verte, csöppet bele is szerelmesedtem az autóba
Na, oda mondjuk jó lehet a kesztyű, bár az újrabőrözött kormánynak is megvan a feelingje.