Coyote fórum hozzászólásai

Coyote Elküldve: 2012-05-28 12:53 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
nekem is Power van. viszont nekem az Unix-tól lett rendelve, és ráz. mondjuk most már nem annyira. hallottam, hogy sok gagyi van belőle. fogni fog, azzal nincs baj. szerintem M.Attilától rendelj.


Köszi a szavazatokat.

A legfontosabb kritériumok:

1. A gyárival egyenlő mértékben, vagy annál jobban fogjon (érezhetően, nem "elméletileg")
2. NE RÁZZON
3. NE NYIKOROGJON
4. ne kopjon jelentősen jobban a gyárinál (azaz ne feleannyit bírjanak a betétek)

Értelemszerűen a tárcsához passzoló betéteket vásárolnám hozzá. A durvább kopást még feláldozom a hatékonyság oltárán, de a rázást vagy nyikorgást nem tolerálnám...

Coyote Elküldve: 2012-05-28 11:45 Féktárcsa és fékbetét

jons írta:
Coyote írta:
Ment a köszönet! Mondjuk ha márkákat soroltál volna, még jobb lett volna, persze tudom, kussoljak, ingyen volt, jons-féle shareware verzió


Most nézd meg! Köszi a köszit!
Coyote és a fék


Ez igen!

TÖBBIEK: SZAVAZZATOK A FENTI LINKEN!

Coyote Elküldve: 2012-05-28 11:23 Féktárcsa és fékbetét

jons írta:
Coyote írta:
Ez drágább vagy olcsóbb a gyárinál? Honnan szerezhető be?
Köszi a tippet, és várom mások véleményét is! Nyitnék egy szavazást, de nem tudok itt


Parancsolj:
Coyote szavazása


Ment a köszönet! Mondjuk ha márkákat soroltál volna, még jobb lett volna, persze tudom, kussoljak, ingyen volt, jons-féle shareware verzió

Coyote Elküldve: 2012-05-28 10:29 Autóvásárlás

YELLOW írta:
amperallat írta: Sziasztok!

Erről mi a véleményetek:http://www.hasznaltauto.hu/aut...o_-5611997

Megéri az árát?


én érdeklődtem az autó után, vagy 2 hónapja. poweren van a tag, aki árulja. bontós!
újra van fényezve. nem részletezte miért. így eleve gyanús. én mondtam túl drága, már lentebb adta az árát.
de számomra kérdéses, hogy mivel bontós, így több darabból összerakott lego autó. tetszeni tetszik azért érdeklődtem felőle.


Akkor Yellow már válaszolt is a lenti kérdésemre: hogy miért is van M-es rendszám rajta. LEGO autó ez, nem kérdés.

Yellow, egyébként azért érdekelt, mert sárga?

Coyote Elküldve: 2012-05-28 10:19 Autóvásárlás

amperallat írta: Sziasztok!

Erről mi a véleményetek:http://www.hasznaltauto.hu/aut...o_-5611997

Megéri az árát?


Attól eltekintve, hogy citromsárga compactot soha nem vennék, ez igen korrekt kis gép. Jól felszerelt, a fotók alapján szépen karbantartott. A kiegészítők (felni, ülések, lökösök) sokat dobnak rajta, és külön-külön is százezres értékük van!

Viszont nekem az is fontos, hogy milyen tulajdonostól veszem (sokat elárul az autóról, többek között az is sejthető, hogy gondját viselték-e vagy csak ki lett cicomázva eladásra)

"Az autó BMW-kel foglalkozó szakitól eladó( tehát tőllem ), aki igazán szereti ezt a kis méregzsákot de sajna kihasználatlanság miatt adnám el"
A hirdető a helyesírása és stílusa alapján nem épp egy értelmiségi tag, és erősen feltételezem, hogy nem kihasználatlanság miatt adja el, hanem ebből él: BMW-kkel foglalkozó "szaki", illetve M-es rendszám van az autón. Miért is? Mert ő hozta be, vagy ő hozta rendbe és műszakiztatta. Most az óratekergetésbe és egyéb okosságokba nem mennék bele, mert a km nem számít, az egyéb okosságokat meg nem lehet kideríteni próba nélkül.

Sztem ha komolyan érdekel, menj és nézd meg, beszélgess a tulajdonossal az autó vásárlásának/eladásának okáról és körülményeiről, és arról, hogy ő miért is BMW szaki. Döntsd el te, hogy egy aljadék nepper, VAGY egy normális autószerelő tag-e, akit esetlegesen pl. pont otthagyott a csaja, vagy nem megy jól a biznisz, vagy egyéb hasonló okból kell-e eladnia az autót.

Mert ha normális a tag, rá lehet repülni a gépre, legalábbis nekem bejön. Szakit te is vigyél magaddal, mert a Remus dobot általában nem a nyugdíjas orvos házaspár rakatja fel, ezért elhasználódott, leamortizált alkatrészek lehetnek rajta, amik jelentősen megdobhatják ezt az amúgy igen korrekt eladási árat.

Coyote Elküldve: 2012-05-28 09:46 Féktárcsa és fékbetét

ZoliE36Compact írta:
Coyote írta:
ZoliE36Compact írta:
ha elfogadsz ajánlatot.
én már több autómba (még anyukám opeljébe is!!! ) ATE power disc-et raktam a hozzá való ate betéttel együtt. magasabb széntartalom-jobb hűtés-és nagyon fog! (nem összekeverendő a sima ate tárcsával!)
plusz még metszett is ,és nagyon jól is néz ki. de a fő h eddig mindig rövidebb fékutat produkáltam vele mint a GYÁRI szettekkel.



Ez drágább vagy olcsóbb a gyárinál? Honnan szerezhető be?
Köszi a tippet, és várom mások véleményét is! Nyitnék egy szavazást, de nem tudok itt




természetesen drágább, de nem vészes! számomra a biztonság nem lehet pénz kérdés!
20-30%al biztos többet pengetsz ki de ha egyetlenegyszer is számít majd hogy 5méterrel előbb állsz meg(modjuk egy zebra tele gyerekkel...) már megérte.
bárhol beszerezhető, mindennapos dolog. akár még készleten is lehet unix-bárdi-láng-start-stb. alkatrészforgalmazónál. csak nem szokták ajánlani mert általában a MAGYAR mindig a lehető legolcsóbbat akarja megvenni.
szóval ha van kedvenc autósboltod, bátran mennj oda, biztos be tudják szerezni, nem különleges dolog.
sztem nagyon fontos és lényeges h a betét is hozzávaló legyen!!!
most belemehetnék az anyagsűrűségekbe és egyebek, de jobb ha elhiszed hogy a gyár a saját
tárcsájához fejleszti a saját betéteit, és ez így együtt a leghatékonyabb.

üdw
z


Köszi! És a betétek mennyire gyorsan kopnak, kellett már cserélned? Mert a hatékonyság ára általában a nagyon kopás... És persze nem szeretnék 30ezrenként betétet cserélni.

Coyote Elküldve: 2012-05-28 09:14 Féktárcsa és fékbetét

ZoliE36Compact írta:
ha elfogadsz ajánlatot.
én már több autómba (még anyukám opeljébe is!!! ) ATE power disc-et raktam a hozzá való ate betéttel együtt. magasabb széntartalom-jobb hűtés-és nagyon fog! (nem összekeverendő a sima ate tárcsával!)
plusz még metszett is ,és nagyon jól is néz ki. de a fő h eddig mindig rövidebb fékutat produkáltam vele mint a GYÁRI szettekkel.



Ez drágább vagy olcsóbb a gyárinál? Honnan szerezhető be?
Köszi a tippet, és várom mások véleményét is! Nyitnék egy szavazást, de nem tudok itt

Coyote Elküldve: 2012-05-27 16:09 Féktárcsa és fékbetét

jons írta:
Coyote írta:
No para, csak kényelmi (időbeosztás) okokból vártam volna. De lementem megnézni a tárcsákat, és úgy döntöttem, hogy nem várogatok vele. Más mondjuk még simán szabályoztatná...


Akkor szabályoztasd fel, ha méreten lesz... -0.5 oldalanként még belefér. Nincs akkora terhelés, mint elöl. Ne költs ha nem muszáj... mondjuk ezt csak én mondom.
A hátsó tárcsák cseréjekor viszont szerintem már érdemes a kézifék dolgait is kicserélni.


az első fékekről beszélünk - a hátsók teljesen jók, még a betéteket sem kell cserélnem.

Coyote Elküldve: 2012-05-27 13:28 Féktárcsa és fékbetét

csbalu írta:
Coyote írta:
YELLOW írta:
Coyote írta:
YELLOW írta:
Coyote írta:

Tessék, addig ráztam a pofonfát, hogy kaptam is a fejemre...

Tegnap egy balfasz mondeós megállt az M7 Siófok-Sóstói lejáratán, aki ismeri, tudja, hogy a hangtompító falak miatt mennyire beláthatatlan.

Még időben reagáltam, de komolyabban a fékre kellett taposnom (nem satu azért), hogy ütközés nélkül, de kellemes dudaszó kíséretében követhessem a balfaszt, amíg el nem indult (középen állt, GPS-t nyomkodott!!!!)

No mindegy, a sztori lényege az, hogy elkezdett a fékvisszajelzőm világítani. Mivel láttam, hogy amúgy sincs szép állapotban, a következő olajcserére időzítettem a cserét, tárcsával együtt. Ez még kb. 10-12.000 km.

Kérdésem: ennyit el tudok még autózni vele? Ahogy írtam, ha beleér a tárcsába és tönkrevágja lexarom, mert úgyis menne a kukába. A kérdés inkább a biztonságra és az esetleges komolyabb károkozásra (szét tud esni valami?) vonatkozik. HELP


ha a féktárcsának nincs akkora pereme, amin felülne a betét külső része (amire a betét anyag van ragazstva), akkor szerintem csak kiveszed a visszajelzőt és kész. szerintem egy darabig még tudsz vele járni, de lehet 10ezret csak úgy, ha nem kell sokat fékezned.


Hogyan veszem ki a visszajelzőt?
Mivel 90%-ban autópályázok, elkerülhetetlenek a hosszas fékezések, amik koptatják a betéteket. Ránézek, mennyire vállas a tárcsa, de utolsó emlékeim szerint az állapota valahol a siralmas és kurvagáz között volt. Csak azért nem cseréltettem, mert nem volt megrendelve olajcserére, és nem akartam visszavinni ezért külön. A szerelő is úgy saccolta, hogy 10ezer még oké, de ő is hozzátette, hogy ha durvábbat fékezek akkor előbb kifekszik. Mintha meg tudnám választani a majmokat, akik előttem állnak meg


a lényeg, ha mondjuk a tárcsának van 1mm-es válla, akkro a betét vastagsága legyen legalább 2mm, akkor nem fog felfeküdni. de ugye a betét jobban kopik, mint a tárcsa, így sűrűbben kell figyelgetni ezeket a méreteket. mert véletlen felfekszik a vállra, oszt nem elsz fékerő. persze függ a hátsó traktus állapotától is.


Köszi a tippeket. A hátsó fék meglepően jó állapotban van, még betétcserére sem szorul.


Egy dologgal ne baszakodjatok a fékkel!! Komolyan mondom, azzal NE! Mennyiért cseréli ki most a szerelő Neked a betéte meg a tárcsákat? 5000ért? Ezért ne kockáztass még 12.000km-t. Csináltasd meg légy szíves!


No para, csak kényelmi (időbeosztás) okokból vártam volna. De lementem megnézni a tárcsákat, és úgy döntöttem, hogy nem várogatok vele. Más mondjuk még simán szabályoztatná...

Coyote Elküldve: 2012-05-27 13:09 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
jrtom írta: Hülyeség kivenni a jelzőt, attól még szar a betét. Nem értettem én se Yellownak ezt az ötletét.



hát nem tudom BMW-nél, hogy van, de off autónál ritka hülye hangja lesz fékezésnél... csupán ezért mondtam.


hangja még nincs, a LED meg nem zavar. Mondjuk annak utánanézek, hogy hogyan lehet resetelni, ha lehet egyáltalán.

Szerk: meg is néztem. Nyitva hagyom a sofőr felőli ajtót, gyújtást ráad, 25 mp múlva eltűnik, majd nem jön elő többé (amíg durvát nem fékezek). LOL, ki is próbálom

Coyote Elküldve: 2012-05-27 13:08 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
Coyote írta:
YELLOW írta:
Coyote írta:

Tessék, addig ráztam a pofonfát, hogy kaptam is a fejemre...

Tegnap egy balfasz mondeós megállt az M7 Siófok-Sóstói lejáratán, aki ismeri, tudja, hogy a hangtompító falak miatt mennyire beláthatatlan.

Még időben reagáltam, de komolyabban a fékre kellett taposnom (nem satu azért), hogy ütközés nélkül, de kellemes dudaszó kíséretében követhessem a balfaszt, amíg el nem indult (középen állt, GPS-t nyomkodott!!!!)

No mindegy, a sztori lényege az, hogy elkezdett a fékvisszajelzőm világítani. Mivel láttam, hogy amúgy sincs szép állapotban, a következő olajcserére időzítettem a cserét, tárcsával együtt. Ez még kb. 10-12.000 km.

Kérdésem: ennyit el tudok még autózni vele? Ahogy írtam, ha beleér a tárcsába és tönkrevágja lexarom, mert úgyis menne a kukába. A kérdés inkább a biztonságra és az esetleges komolyabb károkozásra (szét tud esni valami?) vonatkozik. HELP


ha a féktárcsának nincs akkora pereme, amin felülne a betét külső része (amire a betét anyag van ragazstva), akkor szerintem csak kiveszed a visszajelzőt és kész. szerintem egy darabig még tudsz vele járni, de lehet 10ezret csak úgy, ha nem kell sokat fékezned.


Hogyan veszem ki a visszajelzőt?
Mivel 90%-ban autópályázok, elkerülhetetlenek a hosszas fékezések, amik koptatják a betéteket. Ránézek, mennyire vállas a tárcsa, de utolsó emlékeim szerint az állapota valahol a siralmas és kurvagáz között volt. Csak azért nem cseréltettem, mert nem volt megrendelve olajcserére, és nem akartam visszavinni ezért külön. A szerelő is úgy saccolta, hogy 10ezer még oké, de ő is hozzátette, hogy ha durvábbat fékezek akkor előbb kifekszik. Mintha meg tudnám választani a majmokat, akik előttem állnak meg


a lényeg, ha mondjuk a tárcsának van 1mm-es válla, akkro a betét vastagsága legyen legalább 2mm, akkor nem fog felfeküdni. de ugye a betét jobban kopik, mint a tárcsa, így sűrűbben kell figyelgetni ezeket a méreteket. mert véletlen felfekszik a vállra, oszt nem elsz fékerő. persze függ a hátsó traktus állapotától is.


Köszi a tippeket. A hátsó fék meglepően jó állapotban van, még betétcserére sem szorul.

Coyote Elküldve: 2012-05-27 12:55 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
Coyote írta:

Tessék, addig ráztam a pofonfát, hogy kaptam is a fejemre...

Tegnap egy balfasz mondeós megállt az M7 Siófok-Sóstói lejáratán, aki ismeri, tudja, hogy a hangtompító falak miatt mennyire beláthatatlan.

Még időben reagáltam, de komolyabban a fékre kellett taposnom (nem satu azért), hogy ütközés nélkül, de kellemes dudaszó kíséretében követhessem a balfaszt, amíg el nem indult (középen állt, GPS-t nyomkodott!!!!)

No mindegy, a sztori lényege az, hogy elkezdett a fékvisszajelzőm világítani. Mivel láttam, hogy amúgy sincs szép állapotban, a következő olajcserére időzítettem a cserét, tárcsával együtt. Ez még kb. 10-12.000 km.

Kérdésem: ennyit el tudok még autózni vele? Ahogy írtam, ha beleér a tárcsába és tönkrevágja lexarom, mert úgyis menne a kukába. A kérdés inkább a biztonságra és az esetleges komolyabb károkozásra (szét tud esni valami?) vonatkozik. HELP


ha a féktárcsának nincs akkora pereme, amin felülne a betét külső része (amire a betét anyag van ragazstva), akkor szerintem csak kiveszed a visszajelzőt és kész. szerintem egy darabig még tudsz vele járni, de lehet 10ezret csak úgy, ha nem kell sokat fékezned.


Hogyan veszem ki a visszajelzőt?
Mivel 90%-ban autópályázok, elkerülhetetlenek a hosszas fékezések, amik koptatják a betéteket. Ránézek, mennyire vállas a tárcsa, de utolsó emlékeim szerint az állapota valahol a siralmas és kurvagáz között volt. Csak azért nem cseréltettem, mert nem volt megrendelve olajcserére, és nem akartam visszavinni ezért külön. A szerelő is úgy saccolta, hogy 10ezer még oké, de ő is hozzátette, hogy ha durvábbat fékezek akkor előbb kifekszik. Mintha meg tudnám választani a majmokat, akik előttem állnak meg

Coyote Elküldve: 2012-05-27 12:49 Társalgó

csbalu írta:
jokerface írta: Nagyon melegben meg tud izzadni a tenyerem,de csak átlagosan.
Nincs semmi ilyen betegségem. De azért lehet majd egyszer kipróbálom.


Egy a kormány varrásához színben passzoló gyári bmw kesztyűnél nem a praktikusság számít, hanem az életérzés. Odasétálsz a kocsihoz, előveszed a gyönyörű BMW kulcsot, kinyitod a csomagtartót. Leveszed a gyári BMW dzsekidet, alatta hófehér Motorsportos ing. Kiveszed a csomiból a gyári kesztyűket. Beülsz, beindítod a gépet, finoman melegíted aztán elérsz az autópálya felhajtóig ahol 40es tábla van de te 100al veszed már a kanyart. Érzed, hogy az M-es futómű milyen gyönyörűen teszi a dolgát, markolod a kormányt és tudod hogy nem fog kicsúszni a kezedből mert kibaszott pöpec kesztyűben nyomod. Aztán felérsz a pályára még a záróvonalon bevágódsz a belső sávba és 240ig meg sem állsz.
Ezért kell a kesztyű!

Én csak driftelésnél használtam kesztyűt, nem gyűri meg a kezeden a bőrt ha elkapod a pörgő kormányt és biztosabban tudod fogni.



Az autóskesztyű nekem is izgatta a fantáziámat, utána is olvastam még régebben.

Eredetileg a kesztyűt azért találták ki, mert az autók nyitottak voltak (járt hozzá bőrsapka és szemüveg is), aztán a zárt kocsiszekrény megjelenésétől egészen addig fontos kellék maradt, amíg fémből vagy fából készültek a kormányok.
Aztán rájöttek, hogy bőrrel kellene behúzni a kormányt, és akkor nem kell kesztyű, kellőképpen tapad, és kényelmes.

Azóta már csak versenyzéshez használnak kesztyűt (pl. a drift vagy rali erre jó példa), amikor mocskosul markolni kell a kormányt.

Csbalu szösszenetéért külön köszönet Bár én annyival toldanám meg, hogy a kesztyű nem a csomitartóban, hanem a műszerfalon pihen alapból, illetve a zalai dombságot jelölném meg tökéletes autózós környéknek. Az ottani sűrű, lankás dombok és hajtűkanyarok nagyon nagy élvezetet nyújtanak.
Ha egyszer arra lesz dolgotok, vagy kirándulnátok egyet, javaslom, hogy Balatonszentgyörgynél menjetek le az M7-ről, és vegyétek az irány Zalaegerszeg felé, és autózzatok egyet Lenti felé (kaptok az arcotokba olyan göcseji dombságot és élményt, hogy sírva fakadtok), majd esetleg vegyétek az irányt Körmend felé, majd onnan Szentgotthárd és Heiligenkreuz felé távozhattok Ausztriába, ahol (szigorúan autópálya helyett) igen jó minőségű kanyargós utak várnak. Nem akkora kihívás az autónak, 100-as tempóval nagyon lehet kanyarodni.
Ha elfáradtok, akkor ízlés szerint M7-en vagy M1-en haza lehet gurulni.

Élmény, párszor már megcsináltam (Zalából származom), és a BMW eddig az összes élményt magasan verte, csöppet bele is szerelmesedtem az autóba

Na, oda mondjuk jó lehet a kesztyű, bár az újrabőrözött kormánynak is megvan a feelingje.

Coyote Elküldve: 2012-05-27 12:35 Társalgó

jons írta: Nem gondoltam, hogy menni fog, de itt az eredmény. Egyelőre csak 1 db próbából. Mivel bejött megcsinálom az egészet. Még a váltógomb is karbonos lesz

Jól áll neki a lemenő nap fénye...


mocskos jól néz ki, fotózd körbe ha kész!!! Remélem nem néz ki jobban, mint az alubetéteim, mert ha igen akkor ideges leszek!

Coyote Elküldve: 2012-05-27 12:31 Féktárcsa és fékbetét

ute107 írta:
Coyote írta: Amúgy mikor jelez be a kopásjelző? A tárcsám már elég vékony, a betétek is fogytán vannak, de a következő olajcseréig talán kibírja. Nyugodtan belekarcolhat a tárcsába is, úgyis kuka lesz.


Kopásjelző bejelzése után én még bőven mentem 1000-1200 km-t... semmi gond nem volt.
Én Zimmermann tárcsákat vettem és hozzá EBC BlackStuff betéteket. Sokkal jobb lett a fékhatás mint a Tetart betéttel. De megkockáztatom, hogy legközelebb a GreenStuff betéttel szerelem be, igaz az már egy másik árkategória!



Tessék, addig ráztam a pofonfát, hogy kaptam is a fejemre...

Tegnap egy balfasz mondeós megállt az M7 Siófok-Sóstói lejáratán, aki ismeri, tudja, hogy a hangtompító falak miatt mennyire beláthatatlan.

Még időben reagáltam, de komolyabban a fékre kellett taposnom (nem satu azért), hogy ütközés nélkül, de kellemes dudaszó kíséretében követhessem a balfaszt, amíg el nem indult (középen állt, GPS-t nyomkodott!!!!)

No mindegy, a sztori lényege az, hogy elkezdett a fékvisszajelzőm világítani. Mivel láttam, hogy amúgy sincs szép állapotban, a következő olajcserére időzítettem a cserét, tárcsával együtt. Ez még kb. 10-12.000 km.

Kérdésem: ennyit el tudok még autózni vele? Ahogy írtam, ha beleér a tárcsába és tönkrevágja lexarom, mert úgyis menne a kukába. A kérdés inkább a biztonságra és az esetleges komolyabb károkozásra (szét tud esni valami?) vonatkozik. HELP