Coyote fórum hozzászólásai

Coyote Elküldve: 2012-05-22 10:20 Segítség!!!

boateng írta: hello,
1) 2001-es BMW 520i-nek mi a környezetvédelmi besorolása, Írországból hazahoznám, azaz, reg.adó miatt
2) tud-e vki segíteni egy olyan előretekintő belsőtükröt szerezni (segít az előzésben egy jobb kormányos autónak, pl. otthoni közlekedésben, Mo-on)

köszi, boateng


1) google szerint a 2001-es E39-es 520i EURO 3-as egészen 2001.09-ig, de a 10. hótól már raktak bele részecskeszűrőt, amitől EURO 4-es.
2)

Coyote Elküldve: 2012-05-21 19:38 Hûtõvíz

BarG írta:
És a válság megtanított arra, hogy autót csak úgy fogok venni, ha a teljes ára itt lesz a zsebemben, én banktól pénzt sose fogok kérni.


Ezzel én is pontosan így voltam - ez az első autóm, amit full kápéra vettem, pedig eredetileg az volt a tervem, hogy felveszek még 1, max 2 milliót egy E90-hez. Aztán az E46 népszerűsége, alkatrészkínálata, kiforrottsága - és nem utolsósorban a tény, hogy az E90 facelift előtti eleje/hátulja nem igazán tetszik, hálistennek meghozta az eszem, és józan döntést hoztam.

Már amennyire a BMW vásárlás józan döntés ugyebár A legjózanabb döntés még mindig egy használt Swift lenne, ami szinte már fenntartja önmagát, de tény, hogy ennek még a gondolatától is ordítva hányok.

Coyote Elküldve: 2012-05-21 18:18 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Thony írta:

Köszönöm! Mennyit pörög 130-nál egy ilyen 6-os váltó? Meg vagy elégedve a kiskocsiddal? Milyen hibák jöttek elő, mire figyeljek egy hasonlónál? Neked M-es a futóműd? Bár nem tudom, mi is az de amikor mondták úgy éreztem azt várják hogy elismerően örvendezzek Gondolom, valami sport dolog lesz ...


Futómű: az enyém nem M-es S338A, de sportfutómű, S226A. Ez keményebb, mint a normál, és ültetve is van (látszik talán a képeken), de nem számottevően. Nekem pont így jó, ha normál lett volna, akkor én ültettem volna, ha M-es lett volna azt szeretném, de az tuti jobban rázna. Talán valamelyik fórumtárs el tudja neked mondani, hogy mi a különbség érzésre. Én M-est és normál felfüggesztéses E46-tal nem jártam, a próbakör meg ugye nem reprezentatív minta

Nagyon meg vagyok elégedve az autóval, de ahogy már meséltem korábban, el is kérték az árát rendesen. E90-et akartam venni, de korábbi keserű tapasztalatok miatt úgy döntöttem, hogy inkább egy szép állapotú E46 legyen, mint egy legalja E90. Jó döntésnek bizonyult.
Az autó 2 évig szinte állt, összesen 15000 km-t mentek vele Magyarországon. Az első lengyelországi 3000 km-es túra után cserések lettek az első lengéscsillapítók, illetve novemberben megadta magát az egyik termosztát is. A szerelő szerint 2004 óta nem voltak még cserélve ezek, 160000 km-nél épp ideje volt már a cserének. Amikor vettem, néha világított a hátsó lámpa hibajelzője, ami vaklárma volt, a lámpa csatlakozója volt csak retkes. A xenon foncsorokat meg újra kellett foncsoroztatnom, mert gyári hiba, hogy az AL (vagy a másik?) típusú xenonban szétég a foncsor.
Ennyi hiba jött ki rajta 30000 km alatt, szerintem ez nem rossz. A lengéscsillapító és a termosztát pár tízezres tételek, a többi filléres probléma. 200.000-nél számítok egy első fék (tárcsa+betét) cserére, illetve az (ugyancsak gyári) ékszíjtárcsám kezdi elszarni magát, ez szíjastúl, görgőstől, vízpumpástól cserélve lesz majd.

Ezek mind a normál elhasználódás kategóriájába tartoznak szerintem. Részben a gondos korábbi tulajdonosoknak, részben pedig a kiforrottságnak (2004-es autó) köszönhetem szerintem, hogy ennyire problémamentes.

Javaslom, hogy te is a sorozat végéről válassz, amennyire lehetséges, megbízható múltú autót. Ha nem ezt vettem volna, akkor egy 2002-es M packettes ezüst színűt valamivel olcsóbban, de 240.000 km-rel, pontosan dokumentált szervíztörténettel, vagy egy 2004-es bordót, ami majdnem full fapad (kivéve bőr), de az egyetlen magyar tulajdonosát ismertem, és pontosan tudtam a múltját.

Sok szerencsét hozzá!

ja, és emlékeim szerint kb. 2100-at pörög 6.-ban 130-nál, és 2400-at 140-nél. Autópályán kívül az 5. is elég lenne neki, a 6. már nem elég előzéshez, viszont takarékos üzemeltetéshez kiváló.


Coyote Elküldve: 2012-05-21 13:53 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Thony írta:
Coyote írta:
BarG írta: Láttátok már, hogy megjelent az új 125d, 2 literes 218 LE 450Nm-es dízel motorral?! Szabványkörös fogyi 5,1 liter/100km.


Elég szimpatikus... Persze a legjobb lesz majd egy 320D 184 LE-vel, olyan 2018 környékén

Simán lehet 5,1-es a fogyi. A hétvégén minden szabályt betartva (50/90), a régi hetesen, bámészkodósan, totyorgósan, de egyenletesen mentem a Siófok-Zalaegerszeg távot: átlag 4,6 liter, visszafelé többet előzgettem, és oda-oda léptem, 5,4 literre ment fel az átlag.

Dízellel lehet így bohóckodni, de azt gondolom, hogy aki így vezet, annak felesleges a 2 literes TD motor meg az erőtartalék. Ma reggeli autópálya már 5,6-ra tolta fel, mivel péntekig autópályázok, biztosan visszaugrik majd 6 liter fölé.

Persze nagyon jól nézett ki a teletanknál a RANGE: 1092 km



Mennyivel mész autópályán ami megdobja? 140? 6-os a váltód?


igen, 140 km/h-nál 6-os váltóval olyan 6.5 az átlag. Egy ideje visszafogtam magam, 120-130 körül tolom, így 6.2. Tankolással is kiszámoltam, tizedre megegyezik (sőt, 6,16), tehát pontos a fogyasztásmérő. Mivel pár hete folyamatosan megy a klíma, szerintem vissza fog ugrani 6.5-re. Mondjuk a szenzációs 4,6 litert is végig klímával nyomtam... mintha nem is számítana sokat a dízeleknél a klíma...

Coyote Elküldve: 2012-05-21 12:53 Megvegyem? Vegyek ilyet?

vivaladiesel írta:
hancurozo írta:
Coyote írta: Elég szimpatikus... Persze a legjobb lesz majd egy 320D 184 LE-vel, olyan 2018 környékén

Simán lehet 5,1-es a fogyi. A hétvégén minden szabályt betartva (50/90), a régi hetesen, bámészkodósan, totyorgósan, de egyenletesen mentem a Siófok-Zalaegerszeg távot: átlag 4,6 liter, visszafelé többet előzgettem, és oda-oda léptem, 5,4 literre ment fel az átlag.

Dízellel lehet így bohóckodni, de azt gondolom, hogy aki így vezet, annak felesleges a 2 literes TD motor meg az erőtartalék. Ma reggeli autópálya már 5,6-ra tolta fel, mivel péntekig autópályázok, biztosan visszaugrik majd 6 liter fölé.

Persze nagyon jól nézett ki a teletanknál a RANGE: 1092 km


Szerintem a szabályokat be kell tartani. (ha mindenki így tenne, nem itélnék így meg a BMW tulajokat)
Ha valaki betartja a szabályokat akkor is jó az erőtartalék. (nem azért kell , hogy rettegésben tartsuk a közlekedés többi résztvevőjét) Rengeteg hielre vett új "miautónk" tötyög 40-50-nel lakott területen kívül (mert kell az új autó, csak a benyát nem tudják már fizetni), az előzésüket pedig jobb minnél rövidebb idő alatt befejezni (olyan ritkán mennek, hogy elfelejtettek vezetni). Sok fiatal puhapöcs gizdázik a kigyúrt autójával fél méterre a kocsi mögött. Ilyenkor vagy lassítasz (megkockáztatva, hogy belédjön) vagy az előre menekülés marad, ha félted a hátul ülő gyerkőcöket.


Szerintem a 90-es és a 130-as sebesség korlátozás betarthatatlan. Vicc kategória...


Arról tudtok, hogy most dolgoznak az új KRESZ szabályzaton, és lehet beküldeni emailen javaslatokat a minisztériumba? Szerintem érdemes lenne!

Én a sebességhatárokat így változtatnám:
- lakott terület: 50 maradhat alapból, viszont felülvizsgálnék MINDEN települést, és ahol van rá lehetőség (Balcsi-part, többsávos utak) 70-es táblákat szórnék ki.
- lakott területen kívül: 110 km/h
- autópálya: 150 km/h. A sebességkorlát eltörlésére mi még sem fejben, sem műszakilag (elöregedett autópark) nem vagyunk eléggé érettek, de igazából az autópályán inkább a románoktól és ukránoktól kell félni, nem saját magunktól.

Coyote Elküldve: 2012-05-21 12:48 Hûtõvíz

Nincs ebben semmi meglepő.
5-öst (és felette) csak az vesz, akinek sok pénze van.
Akinek sok pénze, van, az 3-5 év után lecseréli.

A 3-5 éves 5-ösöket még azok veszik meg, akik sajnálnának milliókat bukni rajta, de pénzük még van rá, és fenn is tudják tartani. Aztán kb. 7-8 évesen ők is továbbadják.

Aztán jön a kispénzű polgár, akinek legfeljebb egy új Fiestára futná hitel nélkül - na ezek veszik meg a 8-10 éves felső-középkategóriás BMW-ket, amiket még mindig BMW áron lehet szervízelni, de a problémák száma már megszaporodik - azaz, itt már okoskodni kell a szervízeléssel.

Az okos, takarékos szervízkedés következő lépése a szervíz elhanyagolása --> így jutunk el a tizenéves autókhoz, amelyeknél ha nem tudod az előéletet, vagy nem vagy autószerelő, esetleg alkatrész-kereskedő, jobb, ha bele sem vágsz.

Én így látom, de szerintem a legtöbben ti is egyetértetek ezzel. Kivétel mindig lesz, de azt ki kell fogni, VAGY (hozzám hasonlóan) meg kell fizetni. Valakinek megéri, valakinek nem...

Coyote Elküldve: 2012-05-21 10:19 Megvegyem? Vegyek ilyet?

hancurozo írta:
Coyote írta: Elég szimpatikus... Persze a legjobb lesz majd egy 320D 184 LE-vel, olyan 2018 környékén

Simán lehet 5,1-es a fogyi. A hétvégén minden szabályt betartva (50/90), a régi hetesen, bámészkodósan, totyorgósan, de egyenletesen mentem a Siófok-Zalaegerszeg távot: átlag 4,6 liter, visszafelé többet előzgettem, és oda-oda léptem, 5,4 literre ment fel az átlag.

Dízellel lehet így bohóckodni, de azt gondolom, hogy aki így vezet, annak felesleges a 2 literes TD motor meg az erőtartalék. Ma reggeli autópálya már 5,6-ra tolta fel, mivel péntekig autópályázok, biztosan visszaugrik majd 6 liter fölé.

Persze nagyon jól nézett ki a teletanknál a RANGE: 1092 km


Szerintem a szabályokat be kell tartani. (ha mindenki így tenne, nem itélnék így meg a BMW tulajokat)
Ha valaki betartja a szabályokat akkor is jó az erőtartalék. (nem azért kell , hogy rettegésben tartsuk a közlekedés többi résztvevőjét) Rengeteg hielre vett új "miautónk" tötyög 40-50-nel lakott területen kívül (mert kell az új autó, csak a benyát nem tudják már fizetni), az előzésüket pedig jobb minnél rövidebb idő alatt befejezni (olyan ritkán mennek, hogy elfelejtettek vezetni). Sok fiatal puhapöcs gizdázik a kigyúrt autójával fél méterre a kocsi mögött. Ilyenkor vagy lassítasz (megkockáztatva, hogy belédjön) vagy az előre menekülés marad, ha félted a hátul ülő gyerkőcöket.


"Szerintem a szabályokat be kell tartani." meg "a rosszakat el kell ítélni"

A szabályokat egy kivétellel mindig betartom, jelen esetben a sebességhatárra gondoltam, ami az egyetlen, amit képtelenség betartani Én megpróbálok előzékenységgel (gyalogosok átengedése, másokra is tekintettel levő parkolás, stb) és a tahóság (zenebömböltetés, tailgating, dudálás, ködlámpázás)elkerülésével javítani a BMW tulajdonosok hírnevén.

A gyorshajtás gyorshajtás, legtöbb esetben nem árt a légynek sem, illetve van a társadalmunkban egyfajta gyorshajtásra ösztönzés is - ha nem lenne, akkor senkit nem érdekelne a lóerők száma, a nyomaték, a gyorsulás, a végsebesség... minden autót le lehetne szabályozni 130 km/h-ra, ehhez meg elég az 1 literes, 3 hengeres, félig elektromos motor is.
De ki akar ennyire "zöld" lenni, ha azon nőttünk fel, hogy vényóc, zsarukanyar, nájtrájder, dzsenerállí, tidzséhúker, szupercsapat, nídforszpíd, és a gyártók legerősebb reklámforrása még mindig az autóverseny?
Példának okáért, én a múltkor azon (a szégyenteljes és balga tevékenységen) kaptam magam, hogy Chevy Cruze-okat nézegetek. Persze az utcai változatok sokkal szánalmasabbak, mint a WTCC-sek

Coyote Elküldve: 2012-05-21 09:16 Megvegyem? Vegyek ilyet?

BarG írta: Láttátok már, hogy megjelent az új 125d, 2 literes 218 LE 450Nm-es dízel motorral?! Szabványkörös fogyi 5,1 liter/100km.


Elég szimpatikus... Persze a legjobb lesz majd egy 320D 184 LE-vel, olyan 2018 környékén

Simán lehet 5,1-es a fogyi. A hétvégén minden szabályt betartva (50/90), a régi hetesen, bámészkodósan, totyorgósan, de egyenletesen mentem a Siófok-Zalaegerszeg távot: átlag 4,6 liter, visszafelé többet előzgettem, és oda-oda léptem, 5,4 literre ment fel az átlag.

Dízellel lehet így bohóckodni, de azt gondolom, hogy aki így vezet, annak felesleges a 2 literes TD motor meg az erőtartalék. Ma reggeli autópálya már 5,6-ra tolta fel, mivel péntekig autópályázok, biztosan visszaugrik majd 6 liter fölé.

Persze nagyon jól nézett ki a teletanknál a RANGE: 1092 km

Coyote Elküldve: 2012-05-21 09:12 Műszerfal díszléc befogató (1279211078136)

Thony írta:
az ott gyári navi? vagy valami utólag beszerelt?
A váltó takarót lopom


Utólag behekkelt navi, méghozzá a lehető legrosszabb helyen. Ott van előtte a váltó, és teljesen elveszi a figyelmet az útról.

Ritka gusztustalan egy váltózokni

Coyote Elküldve: 2012-05-20 00:07 520i vásárlás

Jons irományához még annyit tennék hozzá, hogy én mocsok drágán vettem az E46-ot, az ára az E90 alját súrolta.
Mindezt azért tettem (szerencsére!!!) mert az ezelőtti off autómat a lista aljáról választottam, és 1 millió ráköltés után már jobb lett, de nem igazán jó, ezért 1 év alatt elmúlt a szerelem, majd 2,5 év múltán már rendesen utáltam.
Én soha többet nem csinálok ilyet - pl. ha most kellene lecserélnem az E46-ot, és 4 millából kéne válogatnom, akkor alja E60 vagy E90 helyett jól felszerelt, fiatal 120d-t vennék.

Coyote Elküldve: 2012-05-19 19:48 520i vásárlás

jons írta:
don80 írta: sziasztok!!még új vagyok itt.lenne pár kérdésem talán tudtok segiteni.jelenleg egy ford mondeo v6-om van de leakarom cserélni bmw-re.kizárolag az 528 érdekel.az ár max 1millio lenne.mit érdemes erröl a tipusrol tudnom?mire lehet számitani?azt hozzátéve hogy a mondeoval semmi bajom sincs.költenem se kellett még komoly összeget rá.és a bmw-re se szeretnék 100ezreket elszorni.lehet 96-97 évjáratbol jót kifogni?vagy tegyek le erröl a projektröl.van e tipusbetegsége vagy mit kell nagyon megnézni rajta?cseréljek vagy se?a válaszokat elöre is köszönöm.


1 millióért ne vegyél se e39-et se e46-ot. Vagy csak úgy, hogy legalább még a fele ott van zsebben.



Az 1 milliós BMW-knek az a típusbetegsége, hogy vagy végelgyengülésig használod karbantartás nélkül (mint a gennyláda cigók) vagy rátolsz még egy félmillát, mire rendbevágod.

Ez tulajdonképpen típusfüggetlen, az 1 millióért árult BMW mind megkapta már a magáét. Nem kell rögtön motorhibákra gondolni, de pl. egy teljes futómű-felújítás simán benne van a pakliban.

Coyote Elküldve: 2012-05-19 19:45 Lökhárító

wizzaerr írta: lökös is ment a "műanyagoshoz"?



Nem megúsztam egy ködlámpával, első sárvédőbetéttel, ezzel a fékhűtővel meg az egyik bajuszléccel. A lökös alján ment le picit a fényezés, illetve az ütéstől picit narancsbőrös lett, de nem vészes. Mákom volt, mondhatni.

Coyote Elküldve: 2012-05-18 14:40 Lökhárító

wizzaerr írta: Sziasztok!

Vettem egy ABS M Tech II első lökhárítót:
http://www.bimmer.hu/index.php...prodid=303

...és rendelnék hozzá fékhűtőcsöveket:

ábra:
http://bmwfans.info/parts/cata.../air_duct/

Ezeket néztem ki:

bal:
http://www.schmiedmann.hu/51%2...reses.aspx

jobb:
http://www.schmiedmann.hu/51-7...reses.aspx

Meg tudnátok erősíteni, hogy ezekre van szükségem? Nem akarok elcseszni a rendelést...
köszönöm!


A lökösöd az S716A, tehát jó alkatrészeket néztél ki, ahhoz a 699 és 700-as végű csatornák kellenek. Onnan tudom, hogy novemberben "átszűrtem" a jobb oldalin egy rókát, és nekem is ki kellett böngésznem, hogy akkor melyik is kell...

Coyote Elküldve: 2012-05-17 22:26 Hûtõvíz

m_attila írta:
jons írta:
Coyote írta: Ha valaki bekerül a 3-as sorozat beszállítói közé, garantált, hogy sok tízmilliót EURO-t fog akasztani - feltéve, hogy nem vét minőségi hibát, amire extrém érzékeny a BMW.


E34-ről letörött a csonk menet közben 6-7 liter víz oda...
E46-kiegyenlítő tartály csonk elrepedt, víz, gőz szivárgás.
A két kocsi gyártása között 10 év telt el és kb 300k km a diferencia. Mégis eltört.
Mazda 626 1986, több mint 400k km volt benne és semmi baja nem volt se a hűtőnek, se a kiegyenlítőnek. Én ezt csak úgy mondom... De biztos nem volt szerencsém a bömösökkel és a mazdával meg igen..


Mire extrémérzékeny????

Inkább a negatív kritikákra., na arra igen


A minőségre. Ami más gyártónál elmenne (egyenletes árnyalati eltérés, vagy nem látható ponton levő minimális hiba) az náluk kuka...
Ezzel szemben kaptam olyan sorjás, gusztustalan utángyártott lökhárító-betétet, hogy egy pillanatig nem hittem el, hogy ez BMW-ra való... Persze az utángyártott volt, nem BMW emblémás (és így harmadannyiba is került)

Coyote Elküldve: 2012-05-17 17:51 Társalgó

YELLOW írta:
nem érted. a probléma azzal van, hogy kb 100ezer Ft hasznot vall be, miközben pluszban 400 van rajta.


Így már értem, azt hittem a hasznával van bajod. Az adócsalás más tészta, tény, hogy a k.rva anyját mindenkinek, aki pofátlan módon elcsalja. Mert van a kevésbé pofátlan mód is, amikor ez-az csurran-cseppen, de rendszeresen ezt csinálni geciség. Autóvásárlásnál nem is mennék bele, mi van, ha vissza kell perelnem az autó árát? A szerződésen szereplő összeg lesz a mértékadó! Ha nekem azt mondja, hogy annyit akar ráírni, akkor annyit is kérjen érte.

Az egyetlen hely, ahol ezt elnézem, az a szervíz. Két okból: nekem is olcsóbb az alkatrészdíj, és oda szeretnék visszajárni, így nem szeretnék én lenni az üvegtigrisből a helyi hülye... Tételes számlát (blokkot) így is kapok, de az nem áfás számla, csak a tételeket és árakat sorolja fel. Ahogy én látom, a munkadíjat szokták elmismásolni, gondolom az adóbevallás szerint benne van az alkatrészárakban...