Thony írta:
Köszönöm! Mennyit pörög 130-nál egy ilyen 6-os váltó? Meg vagy elégedve a kiskocsiddal? Milyen hibák jöttek elő, mire figyeljek egy hasonlónál? Neked M-es a futóműd? Bár nem tudom, mi is az de amikor mondták úgy éreztem azt várják hogy elismerően örvendezzek Gondolom, valami sport dolog lesz ...
Futómű: az enyém nem M-es S338A, de sportfutómű, S226A. Ez keményebb, mint a normál, és ültetve is van (látszik talán a képeken), de nem számottevően. Nekem pont így jó, ha normál lett volna, akkor én ültettem volna, ha M-es lett volna azt szeretném, de az tuti jobban rázna. Talán valamelyik fórumtárs el tudja neked mondani, hogy mi a különbség érzésre. Én M-est és normál felfüggesztéses E46-tal nem jártam, a próbakör meg ugye nem reprezentatív minta
Nagyon meg vagyok elégedve az autóval, de ahogy már meséltem korábban, el is kérték az árát rendesen. E90-et akartam venni, de korábbi keserű tapasztalatok miatt úgy döntöttem, hogy inkább egy szép állapotú E46 legyen, mint egy legalja E90. Jó döntésnek bizonyult.
Az autó 2 évig szinte állt, összesen 15000 km-t mentek vele Magyarországon. Az első lengyelországi 3000 km-es túra után cserések lettek az első lengéscsillapítók, illetve novemberben megadta magát az egyik termosztát is. A szerelő szerint 2004 óta nem voltak még cserélve ezek, 160000 km-nél épp ideje volt már a cserének. Amikor vettem, néha világított a hátsó lámpa hibajelzője, ami vaklárma volt, a lámpa csatlakozója volt csak retkes. A xenon foncsorokat meg újra kellett foncsoroztatnom, mert gyári hiba, hogy az AL (vagy a másik?) típusú xenonban szétég a foncsor.
Ennyi hiba jött ki rajta 30000 km alatt, szerintem ez nem rossz. A lengéscsillapító és a termosztát pár tízezres tételek, a többi filléres probléma. 200.000-nél számítok egy első fék (tárcsa+betét) cserére, illetve az (ugyancsak gyári) ékszíjtárcsám kezdi elszarni magát, ez szíjastúl, görgőstől, vízpumpástól cserélve lesz majd.
Ezek mind a normál elhasználódás kategóriájába tartoznak szerintem. Részben a gondos korábbi tulajdonosoknak, részben pedig a kiforrottságnak (2004-es autó) köszönhetem szerintem, hogy ennyire problémamentes.
Javaslom, hogy te is a sorozat végéről válassz, amennyire lehetséges, megbízható múltú autót. Ha nem ezt vettem volna, akkor egy 2002-es M packettes ezüst színűt valamivel olcsóbban, de 240.000 km-rel, pontosan dokumentált szervíztörténettel, vagy egy 2004-es bordót, ami majdnem full fapad (kivéve bőr), de az egyetlen magyar tulajdonosát ismertem, és pontosan tudtam a múltját.
Sok szerencsét hozzá!
ja, és emlékeim szerint kb. 2100-at pörög 6.-ban 130-nál, és 2400-at 140-nél. Autópályán kívül az 5. is elég lenne neki, a 6. már nem elég előzéshez, viszont takarékos üzemeltetéshez kiváló.