melina írta:
Helioport írta:
melina írta:
Sziasztok!
Szeretnék vásárolni E46 320D 2002-2003 évjáratu BMW-t . Megmondanátok hogy vásárláskor mire figyeljünk a legjobban? Az is érdekelne hogy ezeknek a diesel motoroknak a vezérlése tényleg láncos??. Minden tanács jol jön, köszi fiuk elöre is a választ
Állapotot vegyél, ne kilométert... tényleg láncos. A felszereltség a parasztvakító opció. inkább legyen rendbe motorikusan, mint hogy legyen benne ilyenolyan kütyü. A pillangószelepek ha heréltek, az jó, mert akkor neked az már nem kerül pénzbe, de ha első tulaj és még sosem volt vele probléma (ilyet nem fogsz találni) akkor neked KELL heréltetni, mielőtt bajt okoz...
Köszi a választ a pillango szelepekröl , azt hogy lehet le ellenörizni, meg kell nézetni?? vagy a motor hangjábol kiderül ?? lehet látni valamit ??? és szerinted mennyi az a kilométer ami még belefér? tehát hogy nem kell egyböl cserélgetni mindent rajta. pl akkor itt nem kell cserélni vezérmüszij szettet, gondolom. de a vizpumpát , ékszijakat gondolom igen. és mennyire megbizhato ez a szépség ??köszi elöre is a válszt. neharagudj hogy ennyit kérdezek
Teljesen egyetértek Helioporttal.
A pillangószelepek miatt ne aggódj: amikor megveszed, úgyis el kell vinned egy olajcserére, akkor megnézeted, hogy megvannak-e a szelepek, ha igen, akkor le kell vágni és kész. Ha nagyon alapos vagy akkor ledugóztatod, de, az már majdhogynem túlzott intézkedés... Simán benne kell hagyni a tengelyeket, csak a lapátokat kell lecsípni "oszt jóvan".
A kilométerben nincs határ, ÁLLAPOTOT vegyél! Ne higyj a 80 meg 150ezres km-nek! Ragaszkodj a szervízkönyvhöz! Ezt a cikket ajánlom figyelmedbe:
te ne tartozz a hülyék közéEgyáltalán nem kell ékszíjakat meg vízpumpát cseréltetned. A termosztátok halálát úgyis észreveszed (miért ne várnád meg), az ékszíjak állapota ránézésre ellenőrizhető.
Ami necces, és nem láthatod előre:
- turbo állapota (ha szakit viszel magaddal (ajánlott) akkor ne általános autószerelőt keress, hanem a BMW-ket jól ismerő szakit: mások a turbo természetes fütyülését is hibának hoznák fel, holott baromság az egész. A turbo fütyül és kész. Sokkal inkább az olajfolyásokra kell odafigyelni, alulról átnézni. A turbo drága dolog, javítása 100 körül van, újonnan 200 körül.)
- kettős tömegű lendkerék: hallható, ha már kezdi megadni magát. Az enyémben épp tegnap diagnosztizáltuk a hibát, jellegzetes surrogó hangot ad, és enyhe holtjátéka van. Még elmegy a következő olajcseréig (remélem), de ott már beszámítom, hogy cserés lesz. Elsődleges infóim szerint 50-100 között van ez az alkatrész, attól függően hogy utángyártott, vagy gyári.
Mindkét fenti hibaforrás jó alkualap. Attól, hogy ezek hibásak, még nem kell otthagyni az autót.
A futóművét nézesd át jól mindenképp, egy állapotfelmérésre vidd el mielőtt megveszed. Annyit megér.
A felszerelést tekintve, én személy szerint javaslom a tempomatot (ha neked fontos), a xenon lámpát, a hátsó elektromos ablakokat illetve a sportüléseket. Minden más (multikormány, M packett cuccok, felni, hifi) könnyedén cserélhető, hozzáadható lesz később. Nehogy egy felni vagy kormány állapot alapján dönts
A kilométereket felejtsd el, de a vezetett szervízkönyv vagy a szervízelési számlák megléte gondos tulajdonosra utal. A kereskedéseket nagy ívben kerüld, ha teheted, mindig jobb megismerni az igazi tulajdonost. De ez már nem 320D specifikus dolog, hanem minden esetre igaz.