Coyote fórum hozzászólásai

Coyote Elküldve: 2012-05-14 09:07 gyári cd-és rádió

w-strom írta: Sziasztok,e-60 szedánom van szerettem volna minőségi jó zenét belerakni de itt Kecskeméten beszereléssel foglalkozók mind azt mondták,hogy csak faragással lehetne megoldani.De én ezt nem szeretném furkálni ha tudnátok segíteni jó lenne vagy ki miként oldotta meg.Várom válaszotokat .


Ha fejegységet cserélsz, akkor már fél siker, illetve szoktak emlegetni a gyári helyre passzoló hangszórókat...
A fejegység-csere szerintem alapból menjen - bár az E60 belsejét is csúfítaná egy off készülék...

Coyote Elküldve: 2012-05-13 14:02 Olajcsere

dakocoupe írta:
Hali!

Közelít az olajcserém,és érdeklődésképpen kérdezném hogy milyen olajat ajánlatok nekem hozzá? Eddig castrol magnatec 10w 40-et gondoltam hogy rakok bele,csak hallottam hogy sok a kamu....És még egy kérdés hogy az olajcserét hogy tudom nullázni a bc-n ?


Olajat ajánljanak a benzines szakik (márka alapján a castrol teljesen jó, hiszen a gyári bmw is castrol)

Nullázás (pont tegnap csináltam az enyémen):
1. kulcsot ne dugd be
2. a km óránál van két pöcök (nullázós pöcök), ezek közül a bal oldalit nyomd meg és TARTSD NYOMVA a 4. lépésig. Figyeld a km kijelzőt.
3. mikor világítani kezd a kijelző, dugd be a kulcsot, és add rá a gyújtást (II. állás, de a motort ne indítsd be)
4. kiírja a bal felső sarokban, hogy TEST, utána azt, hogy RESET. Amikor a RESET felirat villogni kezd, engedd el a bal oldali pöcköt, és nyomd meg röviden mégegyszer.
5. a számláló nullázódik (azaz a teljes km periódusra ugrik, ami nálad gondolom 22000 lehet). Gyújtás le, kulcs kivesz. Amikor legközelebb ráadod, már a kezdőszámot írja ki.

Coyote Elküldve: 2012-05-13 13:56 Mi lehet a baj?

dakocoupe írta:
Coyote írta:
dakocoupe írta:
Hali!

Kivillant a piros légzsák jelem....nem tudja valaki az okát ?


üdv


hali!

1. legvalószínűbb: az ülésfoglaltság-érzékelőd elázott vagy valaki beletérdelt (nem takarítottál autót esetleg?)
2. kevésbé valószínű: tényleg beszart a légzsákod (biztosítékok rendben, stb?)


De hetente takarítom belül,hol találom ezt az érzékelőt ? Ha meg a lágzsák fosott be az akkor meg nem hat már meg mert jövőhéten megy bele a multis körlégzsákos....


A beletérdelsz az ülésbe, 99% hogy kinyírod. Az ülőlap alatt van.

Coyote Elküldve: 2012-05-13 13:44 Mi lehet a baj?

dakocoupe írta:
Hali!

Kivillant a piros légzsák jelem....nem tudja valaki az okát ?


üdv


hali!

1. legvalószínűbb: az ülésfoglaltság-érzékelőd elázott vagy valaki beletérdelt (nem takarítottál autót esetleg?)
2. kevésbé valószínű: tényleg beszart a légzsákod (biztosítékok rendben, stb?)

Coyote Elküldve: 2012-05-12 16:16 Autóvásárlás

BarG írta:

10 éves autót keresünk. Ne komolytalankodjunk már a szervízkönyvvel!!! Ki az a kevés tudású, aki 10 évesen dupla árat hajlandó fizetni a gyári szervízért?! Itt a fórumon is vannak jópáran, akiktől a gyári alkatrészeket kb 2/3-os áron adják, meg vannak jó szerelők a márkaszervízeken kívül - sőt inkább kívül vannak csak. kb egy félórás netes kereséssel lehet jó szervízt, jó alkatrészeket találni.


A vezetett szervízkönyvnek mi köze van a márkaszervízhez? Az alkatrészek és folyadékok cseréje legyen naplózva, ennyi. Én speciel pecsétet is szoktam kérni, de ugye mindenért nem megyek szervízbe, ilyenkor a naplózás is megteszi. Ha legalább az első 100-150000 naplóz a van, az is sokat elárul.
Ha egyáltalán NINCS szervízkönyv, akkor GARANTÁLT a pörgetett óra, és valószínűsíthető egyéb "okosság" is. (a km állás úgyis irreleváns)

Persze lehet jönni a szöveggel, hogy könyvet bárki szerezhet, én pl. végighívogattam a német szervízeket is, akik VIN alapján igazolták, hogy az autót tényleg ők szervízelték.

Coyote Elküldve: 2012-05-12 12:53 angel eye

jokerface írta: Tegnap kicsit utána érdeklődtem a nappali világítás követelményeinek Szlovákiában. Tudom,ez titeket nem nagyon érint,de azért hátha valakit mégis érdekel.
Szóval tegnap belefutottam egy közlekedési igazoltatásba (inkább oda hívtak,de a részletek lényegtelenek) és akkor rákérdeztünk,hogy használhatom e magában az AE-ket magában,mint nappali világítás.
A válasz "nem" volt,mivel nem felel meg a törvényileg megkövetelt dolgoknak stb. De,nemrég változtattak kicsit a rendeleten a xenon lámpával rendelkező gépjárművek végett. Lényege az lenne,mint tudjuk a xenon nem nagyon szereti a sok on-off kapcsolgatást,gyorsan taccsra tudja vágni a rendszert. (persze nem napok,hetek)
Ezért megengedett lett a parkoló és a ködfényszóró használata egyszerre. De csak parkolóval,ezt külön kihangsúlyozta többször is,mert ha bekapcsolom mellé a tompitott fényszórót is akkor a helyszíni birság 60€ is lehet.


Nálunk: (van hova fejlődni)

44§(4) bekezdése szerint „Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.“

Ha a látási viszonyok nem indokolják, nem helyettesíthető a tompított a ködlámpával és helyzetjelzővel..

Coyote Elküldve: 2012-05-12 11:52 Autóvásárlás

melina írta:
Helioport írta:
melina írta: Sziasztok!

Szeretnék vásárolni E46 320D 2002-2003 évjáratu BMW-t . Megmondanátok hogy vásárláskor mire figyeljünk a legjobban? Az is érdekelne hogy ezeknek a diesel motoroknak a vezérlése tényleg láncos??. Minden tanács jol jön, köszi fiuk elöre is a választ


Állapotot vegyél, ne kilométert... tényleg láncos. A felszereltség a parasztvakító opció. inkább legyen rendbe motorikusan, mint hogy legyen benne ilyenolyan kütyü. A pillangószelepek ha heréltek, az jó, mert akkor neked az már nem kerül pénzbe, de ha első tulaj és még sosem volt vele probléma (ilyet nem fogsz találni) akkor neked KELL heréltetni, mielőtt bajt okoz...


Köszi a választ a pillango szelepekröl , azt hogy lehet le ellenörizni, meg kell nézetni?? vagy a motor hangjábol kiderül ?? lehet látni valamit ??? és szerinted mennyi az a kilométer ami még belefér? tehát hogy nem kell egyböl cserélgetni mindent rajta. pl akkor itt nem kell cserélni vezérmüszij szettet, gondolom. de a vizpumpát , ékszijakat gondolom igen. és mennyire megbizhato ez a szépség ??köszi elöre is a válszt. neharagudj hogy ennyit kérdezek


Teljesen egyetértek Helioporttal.

A pillangószelepek miatt ne aggódj: amikor megveszed, úgyis el kell vinned egy olajcserére, akkor megnézeted, hogy megvannak-e a szelepek, ha igen, akkor le kell vágni és kész. Ha nagyon alapos vagy akkor ledugóztatod, de, az már majdhogynem túlzott intézkedés... Simán benne kell hagyni a tengelyeket, csak a lapátokat kell lecsípni "oszt jóvan".
A kilométerben nincs határ, ÁLLAPOTOT vegyél! Ne higyj a 80 meg 150ezres km-nek! Ragaszkodj a szervízkönyvhöz! Ezt a cikket ajánlom figyelmedbe: te ne tartozz a hülyék közé
Egyáltalán nem kell ékszíjakat meg vízpumpát cseréltetned. A termosztátok halálát úgyis észreveszed (miért ne várnád meg), az ékszíjak állapota ránézésre ellenőrizhető.

Ami necces, és nem láthatod előre:
- turbo állapota (ha szakit viszel magaddal (ajánlott) akkor ne általános autószerelőt keress, hanem a BMW-ket jól ismerő szakit: mások a turbo természetes fütyülését is hibának hoznák fel, holott baromság az egész. A turbo fütyül és kész. Sokkal inkább az olajfolyásokra kell odafigyelni, alulról átnézni. A turbo drága dolog, javítása 100 körül van, újonnan 200 körül.)
- kettős tömegű lendkerék: hallható, ha már kezdi megadni magát. Az enyémben épp tegnap diagnosztizáltuk a hibát, jellegzetes surrogó hangot ad, és enyhe holtjátéka van. Még elmegy a következő olajcseréig (remélem), de ott már beszámítom, hogy cserés lesz. Elsődleges infóim szerint 50-100 között van ez az alkatrész, attól függően hogy utángyártott, vagy gyári.

Mindkét fenti hibaforrás jó alkualap. Attól, hogy ezek hibásak, még nem kell otthagyni az autót.

A futóművét nézesd át jól mindenképp, egy állapotfelmérésre vidd el mielőtt megveszed. Annyit megér.

A felszerelést tekintve, én személy szerint javaslom a tempomatot (ha neked fontos), a xenon lámpát, a hátsó elektromos ablakokat illetve a sportüléseket. Minden más (multikormány, M packett cuccok, felni, hifi) könnyedén cserélhető, hozzáadható lesz később. Nehogy egy felni vagy kormány állapot alapján dönts

A kilométereket felejtsd el, de a vezetett szervízkönyv vagy a szervízelési számlák megléte gondos tulajdonosra utal. A kereskedéseket nagy ívben kerüld, ha teheted, mindig jobb megismerni az igazi tulajdonost. De ez már nem 320D specifikus dolog, hanem minden esetre igaz.

Coyote Elküldve: 2012-05-11 19:26 Vicces :)

vivaladiesel írta: Bodzát szedek bmw-t veszek !




Az ilyenek ellen imádkozom egy magyar Breivikért... Bumm a fejbe, ez meghajt haver!

Coyote Elküldve: 2012-05-10 20:43 Társalgó

BarG írta:
Coyote írta: Milyen gagyi már, hogy rendelek egy 8000 Ft-os alkatrészt a fehérvári Rack Autótól, és be kell mennem hozzájuk befizetni 5000 Ft előleget???

Nem az ötezrest sajnálom (hiszen úgyis kifizettem volna a teljes összeget), hanem az ügymeneten vagyok elképedve. Mert ha egy Szutyuki vagy valamelyik alja márka csinál ilyet, azt mondom megértem, de ez egy BMW szalon és márkaszervíz!!!

Sőt, még azt is megértem, ha rendelek tőlük 200.000 Ft értékében, és arra kérnek be 100.000 Ft előleget. Ilyen volt a Toyotánál is, anno, de mondom, ezt teljesen meg tudom érteni.

De egy 8000 Ft-os alkatrésznél mekkora a kockázat? Legrosszabb esetben egy alja genya vagyok és nem veszem át, sőt, soha többé senki másnak nem is kell majd ilyen alkatrész a raktárukból - akkor mi van, buktak 8000 Ft-ot? Ettől ők csődbe mennek, lehúzhatják a rolót?

Az agyam elszáll ettől az alja filléreskedéstől! Nem ezt várnám a BMW-től. Szégyelljék magukat.


Hali,
Ne menj, ne rendelj ilyen helyről. Én egyszer összeírtam egy alkatrész forgalmazói listát, amikor kell valami, akkor végighívom őket és ahol a legjobb alkatrészt kapom a legjobb áron, onnan rendelem. SOSE fizettem - sose kértek előleget, pedig pl legutóbb is 85e-es cuccot rendeltem. Aki 8000-es valamiért előleget kér, ott pszihésen sérült valami. Olyan nincs, hogy ne lehetne eladni, csak nem kell mindenáron ragaszkodni a 300%-os haszonkulcshoz, beszerzési áron tuti elmegy minden - azonnal.


Köszi a véleményt, és egyet is értek. Ez volt az én rövid életű sztorim a Rack Autóval.
A mai napon még finoman le is basztak, amiért 16:15-kor értem oda, mondván, hogy ők 16:30-kor (!!!) zárnak, és a pénztáros már majdnem elkezdett összepakolni.

Lenyeltem a dühömet, és mosolyogva annyit mondtam, hogy a 60%-os előleg mellett egy perccel zárás előtt is jöhetnék.

Többet ezek tőlem pénzt nem látnak.


Coyote Elküldve: 2012-05-10 18:35 BMW embléma

Coyote írta: Valamelyik 320D tulajdonos lenne olyan kedves, hogy leméri nekem a lámpa sarokpontjaihoz képest hol helyezkedik el a matrica D betűje? Jó más támpont is, csak tudjam pontosan meghatározni vízszintesen és függőlegesen a helyét, mert van benne egy sunyi kis ív, ami a csomitartót követi, és úgy látom hogy ezt érdemes milliméter pontosan odabiggyeszteni.

Várom a segítséget - ha nem 320D hanem más lefelirat van, az is jó, abból már kiderül a magasság, a vízszintet meg esztétikusan belövöm.

előre is köszi!


Jó, ne segítsetek, mert megtaláltam
Hasznos lehet másnak is:

Coyote Elküldve: 2012-05-10 17:52 BMW embléma

Valamelyik 320D tulajdonos lenne olyan kedves, hogy leméri nekem a lámpa sarokpontjaihoz képest hol helyezkedik el a matrica D betűje? Jó más támpont is, csak tudjam pontosan meghatározni vízszintesen és függőlegesen a helyét, mert van benne egy sunyi kis ív, ami a csomitartót követi, és úgy látom hogy ezt érdemes milliméter pontosan odabiggyeszteni.

Várom a segítséget - ha nem 320D hanem más lefelirat van, az is jó, abból már kiderül a magasság, a vízszintet meg esztétikusan belövöm.

előre is köszi!

Coyote Elküldve: 2012-05-10 13:38 Társalgó

csavitouring írta:
Coyote írta: Milyen gagyi már, hogy rendelek egy 8000 Ft-os alkatrészt a fehérvári Rack Autótól, és be kell mennem hozzájuk befizetni 5000 Ft előleget???

Nem az ötezrest sajnálom (hiszen úgyis kifizettem volna a teljes összeget), hanem az ügymeneten vagyok elképedve. Mert ha egy Szutyuki vagy valamelyik alja márka csinál ilyet, azt mondom megértem, de ez egy BMW szalon és márkaszervíz!!!

Sőt, még azt is megértem, ha rendelek tőlük 200.000 Ft értékében, és arra kérnek be 100.000 Ft előleget. Ilyen volt a Toyotánál is, anno, de mondom, ezt teljesen meg tudom érteni.

De egy 8000 Ft-os alkatrésznél mekkora a kockázat? Legrosszabb esetben egy alja genya vagyok és nem veszem át, sőt, soha többé senki másnak nem is kell majd ilyen alkatrész a raktárukból - akkor mi van, buktak 8000 Ft-ot? Ettől ők csődbe mennek, lehúzhatják a rolót?

Az agyam elszáll ettől az alja filléreskedéstől! Nem ezt várnám a BMW-től. Szégyelljék magukat.



Szia,

Jómagam is márkaszervizben dolgozom és a Te oldaladról megértem, hogy fel vagy háborodva, de értsd meg a másik oldalt is. Nálunk 5 év alatt kisebb és nagyobb rendelésekből össze jött 33 millió forint. Nagyon sok alkatrészt nem is tudunk eladni, mert már van helyette módosított, így mehet a méhbe, mert már azt ügyfél nem kaphatja meg. Azt gondolom, hogy ez elég sok pénz, ha Te lenné akinek finanszírozna kellene, nem örülnél neki. Természetesen, aki régóta vissza térő ügyfél annak pár ezer forintig megrendelem az alkatrészt. Kellemtelen dolog

Szép napot



Szia!
Köszi a reakciót, igazából pontosan ezt azt okot sejtettem mögötte. Ahogy írtam, egy gagyibb márkánál teljesen érthető is lenne - viszont a BMW-nél legyen már egy értékhatár, mondjuk 50 000 Ft, amiért már kérnek előleget.

8000 Ft-ért nem kellemetlen, hanem szánalmas és gyalázatos dolog. A BMW akár INGYEN is adhatná az emblémát - hiszen gyárilag ingyenes az opció.

Tudom nagyon jól, hogy a márkaképviseletek nem milliós profitokkal dolgoznak, és eléggé nehéz helyzetben vannak, ha el akarnak adni egy autót (hiszen ha nagy a diffi, akkor egy 10 millás autóért a vásárló inkább elmegy az ország másik végére is).

Súlyosbítja a helyzetet az ellenpélda: bejelentkeztem olajcserére Siófokra. Olaj-, üzemanyag-, pollen- és levegőszűrő csere is lesz. Mondanom se kell, ez jóval több, mint 8000 Ft. Megrendelték az alkatrészeket - és EGYETLEN fillér előleget sem kértek! Pedig ők jóval kisebb háttérrel rendelkeznek, nem hivatalos márkaszervíz...

Coyote Elküldve: 2012-05-10 10:09 Társalgó

Milyen gagyi már, hogy rendelek egy 8000 Ft-os alkatrészt a fehérvári Rack Autótól, és be kell mennem hozzájuk befizetni 5000 Ft előleget???

Nem az ötezrest sajnálom (hiszen úgyis kifizettem volna a teljes összeget), hanem az ügymeneten vagyok elképedve. Mert ha egy Szutyuki vagy valamelyik alja márka csinál ilyet, azt mondom megértem, de ez egy BMW szalon és márkaszervíz!!!

Sőt, még azt is megértem, ha rendelek tőlük 200.000 Ft értékében, és arra kérnek be 100.000 Ft előleget. Ilyen volt a Toyotánál is, anno, de mondom, ezt teljesen meg tudom érteni.

De egy 8000 Ft-os alkatrésznél mekkora a kockázat? Legrosszabb esetben egy alja genya vagyok és nem veszem át, sőt, soha többé senki másnak nem is kell majd ilyen alkatrész a raktárukból - akkor mi van, buktak 8000 Ft-ot? Ettől ők csődbe mennek, lehúzhatják a rolót?

Az agyam elszáll ettől az alja filléreskedéstől! Nem ezt várnám a BMW-től. Szégyelljék magukat.

Coyote Elküldve: 2012-05-08 13:17 Motorolaj

YELLOW írta:
SirToma írta: Sziasztok.

Ismeri valaki ezt a motorolaj adalékot?
Érhet valamit? Nem fiatal a kocsi,km is van benne bőven,gondoltam ha tényle óvja a motort, megpróbálom.
Vélemények?

Nano energizer

Üdv:Toma


nem nagyon hiszek én ebbe... eccer olvastam valahol, hogyolyan ez mint a drog, vagy a cigi. hazsnálod, jó, mert jónak tűnik, de ha kimarad, akkor meg hiányzik neki. mármint ritka xar lesz ha nem hazsnálod majd tovább.
én anno a metabond-nak láttam ilyen termékét, hoztam is haza belőle. 1 liter 25ezer Ft volt belőle. céges gépekbe hazsnálták őket. furgon, targonca... egy igen szakértő ember, aki szerelte őket, mondta, hogy ez tényleg jó. egy átlagos motorhoz 50ml kellett. egy biztos a régi off autónk csendesebb lett. amíg benne volt.


Igen, a metabond nagyon jó cucc volt, pl. a 120-as Skodánk nagyon szerette a 90-es évek elején. Abban nem hiszek, hogy "függőséget" okozna, nem hiszem, hogy tartósan koptatná vagy átalakítaná a felületeket - de az lehet, hogy jól kipucolja a rendszert (ami veszélyes is lehet) illetve az is lehet, hogy amíg jelen van az olajban, növeli a hatékonyságot, csökkenti a kopást.
De hogy ezek a cuccok sohasem gazdaságosak, az tuti. Vagy mocskos drágák, és azért nem hozzák vissza az árukat, vagy olcsók és szart sem érnek.
Azt el kell ismerni, hogy a versenysportban ezek kötelező kellékek...

Coyote Elküldve: 2012-05-08 09:17 Társalgó

Ugye tudjátok, hogy mire kellene itt szavazni?

Szar ez mind, bezzeg egy használt M-Packettes 320D!