Mostanában kicsit kezd tele lenni a tököm a helytelen ködlámpahasználattal. Nem tudom, hogy lehetne minden autós tudtára adni, hogy hogyan kellene ezt csinálni...
amire gondolok:
ELSŐ KÖDLÁMPA:
- nappal semmi értelme, akkor sem, ha köd van, vagy eső! (mondjuk engem nem zavar, ha valaki nappal is használja, mert nem vakít)
- éjszaka csak ködben, havazásban vagy korlátozott látási viszonyok között szabad használni, ha lassan lehet csak haladni, mert az út szélét látod vele. Nagy sebességnél semmit sem ér, hogy látod az út szélét (megállni úgysem tudsz), és ha tudsz gyorsan haladni, akkor nem is kell ködlámpa!
HÁTSÓ KÖDZÁRÓFÉNY:
- ennek igazából NAPPAL van értelme, ködben, havazásban vagy sűrű esőben! Nem kell le-fel kapcsolgatni.
- ÉJSZAKA viszont nem ajánlott használni, mert a hátsó fényszórók is látszanak! Ha durva a köd (max 50 méteres látótávolság), akkor be kell kapcsolni, DE HA UTOLÉRNEK, KAPCSOLD KI! Ez olyan, mint mikor a szembejövőnél lekapcsolod a távolságit - figyelni kell rá.
Aki ezt nem tudja, azt nevelési célzattal el fogom vakítani hátulról, egészen addig, amíg meg nem találja a kurva hátsó ködlámpa kapcsolóját. Ne gondolja hogy megelőzöm, ha olyan köd van, mint a tej!
Na.