Coyote fórum hozzászólásai

Coyote Elküldve: 2011-11-06 08:30 XENON utólag

YELLOW írta:
1. szerintem a celicában sem ülsz alacsonyabban, mint a Bömiben, ha ültetve van és le van engedve az ülés.

De bizony, hidd el ennyi év után tudom. Mivel ott nem csak az autó alacsonyabb, hanem a kagylóülés is - szinte nyújtott lábbal kell taposni a függőleges pedálokat. Minden az arcomba világított, de félrenéztem, megszoktam. Mert megszokni meg lehet, de attól még nem biztonságos... A BMW-ben a legalacsonyabbra van állítva az ülés, és még így sem zavarnak a fények.

YELLOW írta:
3. az a baj a szervizes sem tudja beállítani rendesen a fényszórót, mert a nagyrésze nem érti az egészet. én akárhányszor vezetek sötétben (városon kívül utálok), mert 5 sec-ig totál nem látok semmit, annyira vakít, mikor ott a közelemben a szemben lévő. kb olyan mintha refivel közlekednének.
Nem nagy művészet pedig, én a saját garázsomban tudom, hogy kb. hova kell belőni. Normális szervízekben a falra szoktak sávokat húzni, ami a fényszóróbeállításban segít. Azért kell a segédvonal, mert nem azt kell mérni, hogy előtted 3 méterre felvilágít-e a szembejövő szélvédőjéig, mert attól még 50 méterre simán felverhet odáig.

YELLOW írta:
4. Osram Night Breaker, amire gondol valaki
Igen, ez az köszi! Kurvajó izzó, ajánlom minden halogénesnek.

Bero, szerintem próbáld ki ezt, tisztítsd meg a búrát belülről, és nézd meg, hogy épek-e a foncsorok. Ha minden rendben van, biztos, hogy jól kell világítania.

Coyote Elküldve: 2011-11-05 23:11 XENON utólag

hil írta:
Bero írta:

Tudom,jó Magyar mentalitás ez,de ha nekem kivakítja a sok állat a f.s suzukijával a szemem akkor én miért ne lássak jól? Én egyszerűen a mostanival alig látok.Kipróbáltam xenon-ost hát ég és föld a különbség! Én legalább gyárit rakok majd bele,jól beállítva. Főleg,ha lehet akkor miért ne? De az eredeti kérdésemre nem kaptam még választ


Kérdésedre a választ nem tudom, de megnyugtatlak, nem a Suzuki szokott elvakítani, hanem Audi, Merci, BMW, Népautó, stb. Gondolom, azokban gyári van és mégis! Ebből a mérhetetlen gyűlöletem a Xenonos autók iránt és itt most nem írnám le, mit kívánok nekik. Attól, hogy a másik hülye, meg bunkó........ nem folytatom. Arra nem gondoltál, hogy esetleg be kéne állítatnod a fényszórót, esetleg a búrát kicserélni? Azt a pénzt, amit ebbe a szarba beleölsz, inkább másra használnád fel, de valóban, semmi közöm hozzá, Te mindig az észérvek ellen mész. Minden mást el tudok nézni csak a Xenont nem, bocsáss meg ezért, és legyen béke!



Hil,

arra esetleg gondoltál, hogy a te készülékedben van a hiba? Mert pl. amíg a Celicám volt, én is utáltam a xenont, folyamatosan vakított - persze alacsonyan is ültem, igazából a halogének is bántották a szemem. Most nem vakít a xenon, kivéve ha utólagos (halogén izzó helyére bekúrja a sok hülye a xenon izzót, és hadd szóljon!)
Sosem vágytam xenonra, de most ez van, és megmondom őszintén tetszik - és korrekt beállítás esetén tudtommal nem vakít senkit. Néha talán engem, mikor az autópályán túl erősen verődik vissza a fény a kék táblákról...

Amúgy a foncsorjavítás idejére kaptam halogén szettet (komplett lámpákat), és azért az előttem szólókat annyiban cáfolnám, hogy a xenon ugyan élesebben világít, de azért nem ég és föld a halogénhez képest. Nekem nagyon tetszett a halogén is, főleg, ha az Osram izmos izzói vannak benne. A nevük most nem jut eszembe, de majdnem fehér a fényük - filléres vacak izzó, de nagyon jók. Átlátszó műanyag dobozban árulják, erre emlékszem... A halogéneseknek javaslom, hogy előbb próbálják ki ezt, mielőtt xenonba ruháznak tök feleslegesen.

A xenonosoknak meg azt javaslom, hogy állíttassák be a lámpákat, mert ha felfelé ver, még a végén hülye sufni-xenonosnak néznek A sufni-xenonosok számára csak annyi a javaslatom, hogy szarjanak sünt.

Coyote Elküldve: 2011-11-05 22:58 A BMW vezetése - hasznos tanácsok

A galériámba is feltöltöttem ezt a kis szösszenetet:

valamiért a videós topikokba nem tudok kommentezni

Ma készült, valahol Szlovákiában, a Krakkó-Komárom utam közepén. Nem túl jó minőség de nézhető, a tartóban álló ájfónnal készült. Nyolc percnyi vezetési élmény, többnyire jó minőségű aszfalton és élvezetes, kanyargós útszakaszon. Van napsütéses is (a hegyekben nehéz kifogni), de tökmindegy, mivel a telefon korlátozott kamerája miatt a háttérben a hegyek amúgy sem (vagy alig) láthatóak.

Ajánlom mindenkinek ezt az útszakaszt, ha szeretne élvezkedni, és tele van felesleges gázolajjal/benzinnel

100 alatt csak faluban mentem, vagy ha előttem szüttyögtek







Coyote Elküldve: 2011-11-05 20:55 Olajcsere_

lalada írta: hali. én ,mielőtt a turbó cserés lett, 15e-ként szoktam, azóta 10e-ként.
meghálálja olcsóbb pár plusz olajcsere mint egy motorfelújítás később..azt is hozzátenném, hogy én városban (pesti dugó) használom a legtöbbet. a rengeteg apró leváló mikrorészecske koptat, minél öregebb az olaj, annál rosszabb.. de gondolom, ezzel tisztában vagy. lehet a sok olajcsere miatt is kisebb az átlagfogyim? viszont vélelmezem, hogy a mesterségesen kitolt olajcsere periódusok nyírják ki a motorokat leginkább.

Coyote írta: Jövő kedden cserélek olajat, előtte még haza kell érnem Lengyelországból. Merészen 15000-re terveztem az olajcserét, kb. 17500-nál jutok el odáig.
A BC szerint nem gond (ugye 30000-et javasol), és 5w30 long life olaj van benne, de én mégsem merem tovább húzni a cserét.

Hülye vagyok és mehetne 20-25-ig, vagy javasolt 15ezernél (vagy korábban?) cserélnem? 171000 km-nél járok, olajfogyasztás normális (4 deci/15000 km). Volt már valakinek baja 320D-vel a túl ritkán cserélt olaj miatt, vagy csak elhisszük a városi legendákat?





Persze, olcsóbb az extra olajcsere mint a motorfelújítás - elgondolkodom rajta. Az én esetemben (35-40ezer km évente) ez kb. 2 plusz olajcserét jelent, ami ugyancsak nem piskóta.
A turbóm amúgy fütyülget, a fórumon azt olvastam, hogy ez azért lehet, mert már fel volt újítva. Eléggé meg volt hajtva ezen a 4000 km-en, és a "fáradtabb" olajjal ez így utólag kicsit azért aggaszt. De nem volt mit tenni, menni kell, olajcserére meg nem volt időm előtte.

Coyote Elküldve: 2011-11-05 16:42 Olajcsere_

ute107 írta:
Coyote írta: Jövő kedden cserélek olajat, előtte még haza kell érnem Lengyelországból. Merészen 15000-re terveztem az olajcserét, kb. 17500-nál jutok el odáig.
A BC szerint nem gond (ugye 30000-et javasol), és 5w30 long life olaj van benne, de én mégsem merem tovább húzni a cserét.

Hülye vagyok és mehetne 20-25-ig, vagy javasolt 15ezernél (vagy korábban?) cserélnem? 171000 km-nél járok, olajfogyasztás normális (4 deci/15000 km). Volt már valakinek baja 320D-vel a túl ritkán cserélt olaj miatt, vagy csak elhisszük a városi legendákat?


Én 15-nél kapok észbe, hogy cserélni kell. 18-ig is volt, hogy elmentem. Sokat már nem változtat rajt. Sok autóval 20-25 ezreket elmennek..és azokban lehet nem is longlife olaj van. Ha nem forgattad agyon a 15ezer alatt és nem is fogod a hazaúton sem, akkor "TALÁN" kibírja...
Szerintem no para...


Köszi a megnyugtató választ én is pont így jártam, 15-nél kaptam észbe, de 18 fölé ment.
4000 km mérlege: hibátlan minden, 6,4-es fogyasztással. A lengyeleknél 388 a gázolaj, tótoknál 425 HUF.
Egy durrdefektem volt 140-nél, vettem rá zsírúj Michelin Alpine A4-eseket. Eddig tetszettek, csak kurva hangosak a V minta miatt.

Csináltam videót, ha valaki élményvezetésre vágyik, ajánlom a Komárom-Krakkó szakaszt (ne menj autópályára, a gyorsforgalmi szenzációs)

Coyote Elküldve: 2011-11-04 23:06 Olajcsere_

Jövő kedden cserélek olajat, előtte még haza kell érnem Lengyelországból. Merészen 15000-re terveztem az olajcserét, kb. 17500-nál jutok el odáig.
A BC szerint nem gond (ugye 30000-et javasol), és 5w30 long life olaj van benne, de én mégsem merem tovább húzni a cserét.

Hülye vagyok és mehetne 20-25-ig, vagy javasolt 15ezernél (vagy korábban?) cserélnem? 171000 km-nél járok, olajfogyasztás normális (4 deci/15000 km). Volt már valakinek baja 320D-vel a túl ritkán cserélt olaj miatt, vagy csak elhisszük a városi legendákat?

Coyote Elküldve: 2011-11-03 17:45 Társalgó

jons írta:
Bero írta: .... Most csak a toyota priussal kapcsolatban nem vagyok kibékülve.


Én meg biztos hülye vagyok, de a start-stop rendszerrel nem vagyok kibékülve. Én még az e34-es időből jöttem, ahol ha valami leállt üzemi körülmények között, akkor az elromlott. A frász törne ki amikor leáll a motor. Azonkívül jó az ha ennyiszer leáll elindul valami? De ismétlem lehet én állok rosszul hozzá a dologhoz.



Par eve Becsben 2 napon at vezettem egy start/stopos Toyota Yarist. Nagyon durvan tele volt vele a tokom, inkabb a kuplunggal es a gazzal jatszottam, mert felbaszott ha leallt. Mondjuk az teny, hogy az indulas 1 masodperc alatt megvolt.

Engem inkabb az erdekelne, hogy mi tortenik, ha forro turboval lehajtasz az autopalyarol, es leallitja a motort hutes nelkul... Persze lehet, hogy:
1. erre figyeltek, es bizonyos homerseklet felett nem allitja le.
2. ugy gondoltak, hogy max 130-cal kuldi neki a paraszt, es 3000es fordulatszam alatt meg nem hevul annyira a turbo, hogy ez gondot okozzon
3. leszartak nagy ivben, mert a garanciaidot vagy futasteljesitmenyt meg kibirja igy is a turbo, utana meg viheti a paraszt szervizbe turbot cserelni...

Coyote Elküldve: 2011-11-03 17:35 Turbo

PG_Junior írta: Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy az autóm néha húz, néha nem. Múltkor észrevettem, hogy az egyik vákuumcsövem el volt repedve. Összedugtam újra, és húzott az autó rendesen. Egy darabig jó is volt, de aztán megint elkezdte. Ha sebességet váltok, egy darabig nem nagyon akar menni. Ha pár másodpercig maradok ugyan abban a sebességfokozatban, akkor utána el kezd húzni, de amint egy kicsit odalépek, elfogy az erő. Olyan, mintha valahol kiszökne a "paci"...
Azóta már kicseréltem az összes vákuumcsövet újra, de nem javult a helyzet. Mai használata során másodikban olyan 2000-2.200 fordulaton ment az autó. Kapcsoltam harmadikba, és visszaugrott 1.000-re, majd hiába nyomtam neki, úgy is maradt. 2-3x kapcsolgattam a 2-3 fokozat között, mire jó lett. EGR szelepet is tisztítottam múltkor, így a légtömegmérőre tippelek, vagy esetleg még valami vákuum problémára. Valakinek van valami ötlete, hogy mi lehet a baj? Valaki esetleg tudna segíteni a turbó nyomást megmérni, vagy esetleg csekély áron megnézné az autót, hogy mi lehet vele a probléma? Siófokon vagy a környékén.
Igazából idén júliusban vettem az autót (320D), előtte sosem vezettem BMW-t, ezért nem tudom pontosan mennyire kell húznia, de abban biztos vagyok, hogy egy közel 140 pacis autónak ennél azért sokkal jobban.
Ha esetleg valaki környékbeli, és akár egy teszt erejéig is össze tudunk futni, annak is nagyon hálás lennék, hogy legalább tudjam, milyen elvárásaim lehetnek.

Azt megtudja mondani nekem valaki, hogy a képen látható kis "labdának" pontosan mi a neve, milyen befolyással bír, és egyáltalán el tud-e romlani.
Nekem ezt már ahogy nézem letörték, és nem a helyén van, mert gyors kötözővel van felfogatva. Esetleg vennék bele újat is, de fogalmam sincs mi a neve. Angolul vacuum pump-nak írják, de persze tudom, hogy ez nem az!!!

Ez lenne az:

http://kepfeltoltes.hu/111103/...es.hu_.png

Előre is nagyon köszönöm a segítséget. Privátban is lehet írni nyugodtan, minden javaslatot, véleményt, tanácsot szívesen fogadok.

Üdv:

PGábor


Siofoki vagyok, ha gondolod vasarnap osszefuthatunk, kiprobalhatod az enyemet (320D ez is) Vasarnapig kulfoldon vagyok. Ha erdekel, irj privit.

Coyote Elküldve: 2011-11-03 17:31 Társalgó

hil írta:
Bero írta:

Érdekes amit írtál és jól hangzik. Most csak a toyota priussal kapcsolatban nem vagyok kibékülve. Az f.staliga annyit eszik kb mint az én gépem,hibridnek állítják,közbe az előállítása 3x annyi pénzbe van mint pl BMW-nek. Speckó aksija van sok különleges anyagból áll a prius,ennek kitermelése,szállítása a világon többet árt a környezetnek mint egy átlag autónál. Top Gear-be Jeremy ki is fejtette a véleményét a priusról és teljesen egyet értek vele. A legújabb M3 BMW és Priussal mentek azt hoszem 50 liter tankal a pályán körbe körbe ,és láss csodát a priusból fogyott ki hamarabb a brenya. Ez elég hihetetlenül hangzik,de a többi dologban egyetértek.


Szerintem ez a hibrides dolog vagy népvakítás, vagy valaki(k) rohadtul le vannak fizetve, mivelhogy az előállítási költségekről, a használt akkumulátorok környezetbarát elhelyezéséről és a belsőégésű motor indítgatásakor fellépő környezet szennyezésről nem hallani semmit sem.



Egyertelmuen nepnevelesi celzattal vezettek be, az amerikaiakat muszaj ravenni valahogy a takarekoskodasra. Nem Europanak szantak a modellt. Minden relativ, a Prius igenis takarekos: csak ne egy 2000 kobcentis BMW motorhoz hasonlitsatok hanem egy V8 HEMI-hez peldaul.

Bocs az ekezetekert, lengyel laptoprol irok.

Coyote Elküldve: 2011-11-03 17:28 Ablaktörlõ víztartály

PG_Junior írta: Sziasztok!

Nekem ablakmosó szelepre lenne szükségem, ami a motorháztetőn van. Sajna eltörtem, és sehol nem találok másikat. Valaki esetleg?

Köszönöm!

Üdv,
PGábor


Sztem bontobol filleres osszegert megkapod.

Coyote Elküldve: 2011-11-03 09:54 Társalgó

Felesleges dolog emiatt irigykedni, és elvárni, hogy ez pikkpakk nálunk is így lesz. Persze majd így lesz - kb 30 év múlva.

Nem szabad elfelejteni, hogy 40 éven át korlátozva volt a fejlődésünk, és a most hatalmon levő generáció ebben a 40 évben élt. Az elsődleges szempont a túlélés, és a privát profit. Majd ha a magyarok többsége fejben eljut oda, hogy mennyire olcsón és egyszerűen meg lehet teremteni egy jóléti társadalmat tiszta és nyugodt környezettel, akkor mi leszünk Kanada

Azért azt hozzátenném, hogy közép-kelet Európában mi nyomjuk a legjobban a csehek és szlovénok után. Rengeteg autópálya, jó minőségű utak, kiváló infrastruktúra. Igen, azt írtam, hogy jó minőségű utak. Bejártam a Balkánt, évente többször vagyok Szlovákiában és Lengyelországban, megfordulok a románoknál és ukránoknál is. A magyar utakat csak irigyelhetik a szomszédaink...

Az eszetlen közlekedési megoldásokról nem is beszélve...

Coyote Elküldve: 2011-11-02 21:44 Társalgó

hil írta:
jons írta: Elméleti a kérdés, mert nyilván egy 318i-be nem kell, de ér valamit a toronymerevítő?


Arra minden képpen jó, hogyha az egyik oldalát eltalálják az autónak, akkor a másik is javítós lesz. A többi úgy, ahogyan azt Yellow leírta, nem motor függő, inkább az számít, hogy mire használod az autót





Annyival egészíteném ki Yellow és Hil kommentjét:
- az igazi merevítés alul egy keresztmerevítőből, felül pedig a keresztrúdon kívül egy hárompontos merevítőből is áll. Ez biztosítja, hogy a kasztni ne tudjon deformálódni. Sedan esetében hátul semmit értelme, viszont egy japán coupé esetében (vagy kombinál) van mit merevíteni.
Ennél eggyel fosabb (de Civicen gyakran látott megoldás) hogy csak fenn és lenn van merevítő, hárompontos nincs. Ez sem annyira tragédia, de mindkét megoldás a futóműre hárítja a kasztni deformálódásának hiányát: gumiradírozás, gömbcsuklók és féltengelyek pá...

Aztán van a legparasztabb megoldás, mikor csak a motortérben van egy toronymerevítő, ami pikkpakk eltorzítja a futómű-beállítást. Ez utolsót sok éve kipróbáltam a mazdámon, nem kellett volna. Amúgy érezhetően stabilabb lett a kasztni, de az E46-nál gyári tulajdonság a stabil kasztni. Főleg a kupénál, gondolom.

Coyote Elküldve: 2011-10-30 21:29 Társalgó

Kijöttünk az asszony családjához Gdyniába (Lengyelország). Kemény, de élvezetes 1100 km volt 2 nap alatt, Krakkón át.
Az autóval meg vagyok elégedve, 6,1 literes fogyasztást produkál. Ami kicsit zavar: a hőfokmérő akár 30 perc után is kb. 11 órán áll, csak későn kerül függőlegesbe. Fűtés rendben, 8-10 fok volt reggel kinn - ez normális a dízeleknél?

Eddig egész jól megúsztuk, 1100-ból 950km problémamentes volt. 950 körül durrdefektet kaptam 140-nél (itt 140 a határ 130 helyett). Gumi rommá ment mire megàlltam, így holnap megyek gumit venni valahova. Ha valakit érdekel a párja (80%os Dunlop Wintersport 205/55 R16) az szóljon.
Szerencsére a BMW szerszámokkal problémamentesen kb 15 perc alatt megoldottam a kerékcserét, és a mankókerékkel folytathattuk az utat.

Tanulságos eset:
Előtte belefutottam egy traffipaxba, 50 helyett 95-tel. Azt tudtam, hogy lefotózhatnak, gond nem lesz, mert nem foglalkoznak az adataim beszerzésével (de már készül az uniós adatbázis). Pont beszoptam, mert ezúttal viszont meg is állítottak. Mondták hogy mi van, és hogy 400 zloty lesz. Mondom akkor bankkártya, vagy csekk? Mert kápé nem volt nálunk, épp csak apró az autópályára. Azt mondják olyan nincs, törvény alapján kell nálunk lennie készpénznek. Mondom ilyesmit nem hallottam, de tökmindegy, mert akkor sincs nálam kápé. 15 perc baszogatás után (pedig kérdeztem is, hogy hol van bankomat) lezárták annyival, hogy "na húzzanak el innen, de lassabban"

Coyote Elküldve: 2011-10-30 21:07 Váltózár?!

nickname írta: Egy normális rejtett kapcsoló és kész. ezek a váltózáras hokusz pokuszok nem sokat érnek.


Rejtett gyújtáskapcsoló is van, villogó LEDdel. A váltózárat inkább passzív védelemnek vettem, "madárijesztőnek". Nem feltörhetetlen, de idő és tapasztalat kell hozzá, az hülyeség, hogy netről letöltesz egy útmutatót Ha csak egyszer dönt egy tolvaj emiatt egy másik E46 mellett, már megérte hifiért meg nem törik fel, hiszen látszólag csak egy kazettás magnó van benne.

Coyote Elküldve: 2011-10-28 22:00 Váltózár?!

Bár válasz nem érkezett, jelezném, hogy ezt építettem be: Diamond Lock

Szerintem a legjobb védelmet az ablakokra ragasztott matricák biztosítják. Lusta, lassú, kevésbé elszánt vagy amatőr tolvajok esetén működhet.