kempelen írta:
Normális dolog ha kicsit csipegeti és szerintem 12 ezer km után ha csak ennyit eszik az elfogadható eredmény.
Persze mindig lesznek olyanok, akiknek nem fogy az olaj. Az még jobb eredmény, de a tiéd is elfogadható, elvégre te használod is az autót.
Aki tudja, hogyan működik a motor, az nem írogat őszintén olyan baromságokat, hogy "az enyém nem eszi az olajat"
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_biggrin.gif)
Én teljesen ki vagyok békülve ezzel az olajfogyasztással, főleg annak fényében, hogy még "szokjuk egymást" az autóval.
kempelen írta:
Ha tudod milyen olaj volt utoljára beletöltve és otthon van még egy fél flakonnal, akkor én utánatöltenék és legkésőbb 3 ezer kilométer múlva (amikor 15 ezernél jársz) kicserélném az olajat.
A minimum szint felett 2-3 mm-el még biztonságos persze csak addig míg alá nem mész. De elméletben ekkor felgyullad a sárga figyelmeztető lámpa.
Jómagam mindig 15 ezrenként (vagy évente) cserélem. Pont a fele idő, mint amit hivatalosan előír.
Elvileg valami rohadt drága (5.5k HUF/liter), fémdobozos BMW long life olajat raktak bele, amiről persze tudom, hogy csak egy speckó Castrol, szépen csomagolva. Vajon milyen Castrol lehet? Milyet ajánlanál utántöltésre? Jön a tél, jönnek a reggeli mínuszok és a hidegindítások, valami ehhez passzoló olajjal kellene utántölteni gondolom.
Még egyszer nem szeretném "átbaszatni" magam a drága "BMW" olajjal, így várom a javaslatokat, hogy mire cseréltessem. Maradnék a Castrolnál, mert az van a betöltőnyíláson, és én még hiszek abban, hogy a BMW tudja mit csinál
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/36_1_11.gif)
Az utóbbi HIBÁTLAN 120000 km mindenképp ezt támasztja alá, pedig 167000 km-nél járok.