Dutch írta:
Sziasztok!
Először is szeretnék elnézést kérni ha vmit rosszul csináltam, csinálok , nem vagyok nagy fórumozó.
BMW-t szeretnék venni de jó pár kérdés előtt tanácstalanul állok, mint Ádám anyák napján, ezért kérném a segítségeteket.
Évi 15.000 km-t megyek max 18-at. Dízeltől eltanácsoltak mivel az én pénztárcámhoz (max 2,2-2,5 millio) csak sokat futott lenne, illetve nem gazdaságos ennyi km mellé, mivel sok a hibalehetőség, drága a szervizelés. Szerintetek is igy van?
Így a sok ellenérv miatt döntöttem a benzines mellett, e46 vagy e39 2.2 vagy 2.5-ös motorral. Mondjuk egy E46 320-ast vezettem az nem volt rossz.
Melyik motor a jobb konstrukció, strapabíróbb?
Melyik szériának "jobb" a futóműve, fékrendszere, erőátvitele, anyagfelhasználása megbízhatósága?
Tudom, hogy nem nagyon szabad foglalkozni a fogyasztással mert ha majmot veszel legyen pénzed banánra is, de városban vagy országúton mennyivel lehet számolni?
Melyiknek olcsóbb az alkatrészárai, szervizelése?
Illetve van még egy kérdés ami nagyon érdekelne de kielégítő választ nem kaptam eddig, olvastam a gázüzemről, és mivel 5-6 évig tutira megtartanám a kocsit így a lehet megéri, mi a véleményetek róla? árt a motornak vagy az alkatrészeknek?
Mire kell figyelnem a vásárlásnál?
Egyáltalán Ti melyik modellt javasoljátok nem javasoljátok?
Előre is köszönöm a segítségetek!
Szia! Az én - részben szubjektív - véleményem:
Dízel vagy benyás: évi 20.000 km alatt nem javaslom a használt dízelt, mivel a benyás közel "meggyilkolhatatlan", és az esetleges szervízköltségek ilyen alacsony futás mellett nem térülnek meg a fogyasztásban. Ugyanakkor megjegyzem, ha pont dízelből találsz szépet és jót, ne mondj rá nemet: kevesebb használat kevesebb szervízköltséggel és meghibásodással is jár!!! Ráadásul baromi jól mennek. A helyedben mindenesetre benyások között nézegetnék elsősorban. A gázüzemet nem javaslom, szerintem csóringer megoldás, büdös, és veszélyes is egyben - persze a személyes utálat lehet, hogy nem túl erős érv, de én semmiképp sem spórolnék ezen, főleg nem egy szép E46 vagy E39 esetében.
E46 vagy E39: felszereltségben és minőségben közel azonosak, de inkább az 5-ös felé billenik a mérleg: ami az E46-ban extra, az az 5-ösben alap legtöbb esetben. Az E39 kényelmesebb, nagyobb - kell-e más indok?
Én is sokáig gondolkoztam rajtuk, de mégis az E46 mellett döntöttem: mivel használt autóról beszélünk, E39-ből csak régebbieket és elgyötörtebbeket tudsz venni ugyanannyi pénzért, és feltételezem, hogy az alkatrészek is drágábbak. Ráadásul a bontott-alkatrész ellátottsága sem olyan jó, hiszen E46-ból sokkal több futkos az utakon. 5-ös BMW-t azért vesznek az emberek, mert sokat utaznak - simán 4-500.000 km a reális futásteljesítménnye egy E39-nek ma (mondjuk ez nem baj, ha szépen karban volt tartva). Persze a hasznaltauto.hu-n 150-200e km van mindegyikben
2.2 vagy 2.5: ha a fogyasztás számít, akkor 2.2 vagy az alatti motorokat javaslok. Ha annyira számít, hogy még gázon is elgondolkoztál, akkor nem lenne jobb ötlet egy 1.8 vagy 2.0 motor?
Szerintem amit te keresel, az egy E46 320i vagy 325i
De majd a benyás kollégák megmondják...