SP_323i írta:
anubisz írta:
SP_323i írta:
Urak!
Jobb helyet nem találtam, úgyhogy itt teszem fel a kérdésem hátha valaki tud rá jó választ
Jobb kormányos autót jogilag mennyire bonyesz forgalomba helyezni, műszakiztatni stb idehaza, miután átalakítottam balosra? Nem szopatják be az embert az átépítés miatt?
A kókányolást kerülném az átépítésnél, úgyhogy errefelé ne kalandozzunk
Jó kocsi lehet,ha megéri átalakítani. Szerintem, itt még ilyet nem sokan csináltak.
Még csak elmélet, mert addig, amíg nem ismerem a jogi buktatókat nem élem magam bele. A szerelés nem lehet gond, mert E46-ról lenne szó viszont attól tartok, hogy megveszem, megépítem és utána elhasal a dolog egy íróasztalkukacon.
Ebben van némi tapasztalatom, közeli ismerősöm végigjárta az utat. Subaruról van szó, amit tudni kell: jobbkormányosból csakis angol piacos autót tudsz átalakítani, mert a japán, ausztrál, stb. autók esetén nincs meg az E jelzés, és az alvázszám is rövidebb, így biztosan elhasalsz a bürokráciával.
Az angol autó esetén nem olyan "bonyesz" a dolog mint ahogy látszik: behozod, átalakítod, regadó, szimpla MŰSZAKI VIZSGA -> és már jó is vagy. Az egész kulcsa a műszaki vizsga, ha azon átmegy, nem lehet baj. Nem kell speciális vizsga, elvileg mindegyik vizsgának ugyanolyan alaposnak kell lennie.
VISZONT az ismerősöm ott torpant meg, hogy mennyibe is kerülne az átalakítás. A kormánymű csak a jéghegy csúcsa: a teljes műszerfal, kardánbox, ülések, ajtók, elektromos berendezések, ablaktörlők, tükrök stb. cserére szorul, és sokkal több lehet a bosszúság mint ahogy ránézésre tűnik. Persz az autó csak alkatrészekből van, ezeket mind be lehet szerezni: az igazán kritikus pont a kaszni szokott lenni (ahol a kormánymű kilép), ugyanis itt az üregeket el kell tünteni, a másik oldalon meg precízen reprodukálni. Hozzáteszem, E46 esetén fingom sincs hogy néz ez ki, de Subarunál ez volt a szűk keresztmetszet.
Egy 2001-es Impreza átalakítási költsége baráti munkadíjjal 2 millió forint lett volna, így regadóval és vizsgákkal rögtön kiderült, hogy nem éri meg.
Számolj utána alaposan, szerintem nem éri meg BMW-nél sem. Inkább vegyél egy olcsó, szar állapotú bal kormányost, és költs arra 1 milliót, hogy pöpec gép legyen.