Coyote fórum hozzászólásai

Coyote Elküldve: 2011-06-14 12:48 A BMW vezetése - hasznos tanácsok

Robinson írta:
Coyote írta:
Robinson írta:
Jólvan, szépek vagytok, csak nehogy engem kapjatok el szemből mikor kiugrik akzeketekből a kormány mert olyan csecse a gumi

Nekem gyári felni, gyári méretű gumi, és semmi húzása nincsen, és még szép is. Ennyi.
Gagyixenont raktatok már be?


Nekem is gyáriak a méretek tudtommal... és a felni és a gumitípus is. A tiéden mekkorák a papucsok?

Gagyixenonon gondolkoztam, de inkább meghagyom a gyári xenont


8x18 ET 47: 225/40/18
8,5x18 ET 50: 255/35/18


Az enyém itt van, ez is ET47. Most akkor mi van? A BMW gyárilag elmérte Elvileg a 225/45 R17 a jóváhagyott méret rá.

Coyote Elküldve: 2011-06-14 11:39 A BMW vezetése - hasznos tanácsok

Robinson írta:
Coyote írta:
YELLOW írta:
már többször leírtam máshol, hogy gumi szélességét optikailag nagyban befolyásolja a mintázat kinézete. pl nekem a V minták miatt keskenyebbnek tűnik, mint fater 205-ös gumijai. nekem is számít a kinézet, ezért van 225/245 fent, max 215/235 esetleg 215/245 variációra váltanék, de csak a nyomvájúk miatt. mivel túl sokat azért nem közlekedek főleg nem nyomvájús utakon, így aztán kibírom. az út lejtések meg tudják vinni oldalra az autót ez tény. de megszokás kérdése. én amikor megvettem, akkor 195-ös téli volt rajta. tavasszal mikor rakattam fel a nyárit, úgy mexartam, hogy mentem is vissza, hogy hé valamit elbaxtak, mert húz az autó mint állat. első kérdése rögtön az út lejtése volt. a gumistók kijövet pont lejtős tehát 100m után fordultam is vissza. ez velejár. akinek nem húz a 225, akkor annak vagy gyári ET-jű a felnije, vagy sokkal szélesebb.
a nyomvájú is akkor vissza az autót, amikor a két oldal pont a nyomvájú peremén megy, és hol egyikbe, hol másikba menne bele.
én már megszoktam. ha nem számítana a kinézet és családi pl kombiné BMW-m lenne, akkor előlre hátra 205-öst tennék 1.6-tól 20d-ig. de mivel számít a kinézet így együttélek vele.


Tetszik a hozzáállásod
Én se fogok 205-öst felfingani rá előre, igen is basszon oda, amikor kitekert kormánnyal parkolok
Inkább majd okosan megyek nyomvájúban, télen meg nem lesz ilyen gondom, mert ott 205-ösök vannak, R16-on. Megnyugtató körülmény továbbá, hogy a kollégám szuperbiztonságos, agyonajnárolt Volvo S60-asa ugyanígy viselkedik a 225-ös gumikkal, csakhogy ő is leszarja, cserébe a szép látványért.

No meg az az érzés is kárpótol, amikor belefekszik a gép a 60-as táblás kanyarba 110-120 környékén, és a gumik meg se nyikkannak.



Jólvan, szépek vagytok, csak nehogy engem kapjatok el szemből mikor kiugrik akzeketekből a kormány mert olyan csecse a gumi

Nekem gyári felni, gyári méretű gumi, és semmi húzása nincsen, és még szép is. Ennyi.
Gagyixenont raktatok már be?


Nekem is gyáriak a méretek tudtommal... és a felni és a gumitípus is. A tiéden mekkorák a papucsok?

Gagyixenonon gondolkoztam, de inkább meghagyom a gyári xenont

Coyote Elküldve: 2011-06-14 10:52 A BMW vezetése - hasznos tanácsok

YELLOW írta:
már többször leírtam máshol, hogy gumi szélességét optikailag nagyban befolyásolja a mintázat kinézete. pl nekem a V minták miatt keskenyebbnek tűnik, mint fater 205-ös gumijai. nekem is számít a kinézet, ezért van 225/245 fent, max 215/235 esetleg 215/245 variációra váltanék, de csak a nyomvájúk miatt. mivel túl sokat azért nem közlekedek főleg nem nyomvájús utakon, így aztán kibírom. az út lejtések meg tudják vinni oldalra az autót ez tény. de megszokás kérdése. én amikor megvettem, akkor 195-ös téli volt rajta. tavasszal mikor rakattam fel a nyárit, úgy mexartam, hogy mentem is vissza, hogy hé valamit elbaxtak, mert húz az autó mint állat. első kérdése rögtön az út lejtése volt. a gumistók kijövet pont lejtős tehát 100m után fordultam is vissza. ez velejár. akinek nem húz a 225, akkor annak vagy gyári ET-jű a felnije, vagy sokkal szélesebb.
a nyomvájú is akkor vissza az autót, amikor a két oldal pont a nyomvájú peremén megy, és hol egyikbe, hol másikba menne bele.
én már megszoktam. ha nem számítana a kinézet és családi pl kombiné BMW-m lenne, akkor előlre hátra 205-öst tennék 1.6-tól 20d-ig. de mivel számít a kinézet így együttélek vele.


Tetszik a hozzáállásod
Én se fogok 205-öst felfingani rá előre, igen is basszon oda, amikor kitekert kormánnyal parkolok
Inkább majd okosan megyek nyomvájúban, télen meg nem lesz ilyen gondom, mert ott 205-ösök vannak, R16-on. Megnyugtató körülmény továbbá, hogy a kollégám szuperbiztonságos, agyonajnárolt Volvo S60-asa ugyanígy viselkedik a 225-ös gumikkal, csakhogy ő is leszarja, cserébe a szép látványért.

No meg az az érzés is kárpótol, amikor belefekszik a gép a 60-as táblás kanyarba 110-120 környékén, és a gumik meg se nyikkannak.

Coyote Elküldve: 2011-06-14 10:22 A BMW vezetése - hasznos tanácsok

YELLOW írta:
K_Gergo írta:
Coyote írta: Köszi! A nyomásra ránézek (sztem több, mint 2,2 az elsőkben). Ahogy látom, előre a 205 teljesen jó, csak efelett kezdhet húzni a gumi...

az előző garnitúra 225-245-ös volt, az tényleg szivatás ezekre az utakra, még 17-es felnikkel is.


nekem ez a szett van. futómű jó, mert egyik sem kopik félre. a 205-ös gumi a határ, persze csak E46-nál. ugyanis a nyomtáv nagyban befolyásoló tényező. ha a gyári ET-jű felnire raknék (ET47) 225-ös gumit az enyém se húzna, vagy ha mondjuk ET35-re akkor sem. Pont a kettő között vagyok. sok mindentől függ, nem kell feltétlen futóműre fogni. ha a futómű a ludas az úgyis kiderül.



Van valamilyen lehetőségem megtartani a széles gumikat, és megúszni ezt a veszélyes húzást? Gyári felnim van, Styling 44-es... feltételeztem, hogy a felni ET-je nem lehet probléma.
Márpedig 205-ös gumikat nem szeretnék feltenni, mégiscsak BMW Esetleg az segíthet, ha elöl elviselem a 205-öseket, de hátul marad a 225/45? Úgy érzem mintha az elejét vinné, nem a hátulját.

Mondjuk az nem néz ki szarul, hogy 205/50 R17 elöl, és 225/45 R17 hátul? Így hátul meglenne a szélesség, de nagyjából egyforma magasak lennének a gumik.

Coyote Elküldve: 2011-06-13 21:08 A BMW vezetése - hasznos tanácsok

K_Gergo írta:
Coyote írta: A hétvégén picit rámhozta a szívbajt a gép (vagy inkább én saját magamra).


itt már taglalták a dolgot, első körben ellenőrizd a gumik nyomását!
nekem is 17-es kerekek vannak (elöl 205, hátul 225), egyáltalán nem olyan durva, mint leírtad.


Köszi! A nyomásra ránézek (sztem több, mint 2,2 az elsőkben). Ahogy látom, előre a 205 teljesen jó, csak efelett kezdhet húzni a gumi...

Coyote Elküldve: 2011-06-13 20:52 A BMW vezetése - hasznos tanácsok

YELLOW írta:
Coyote írta: A hétvégén picit rámhozta a szívbajt a gép (vagy inkább én saját magamra).

225/45 R17 gumikkal eddig is taszigálták a kerekeket a nyomvájúk, és ha kicsit dőlt az út, rögtön ellen kellett tartani - de a hétvégén mindennél durvább volt: a 75-ös úton, kamion előzése közben kaptam egy durva nyomvájút, ami első rántásra majdnem levitt az útról (kb. 120-nál), ellenkormányzásra meg majdnem lecsókoltam a kamiont.... Persze rendbeszedtem, és szépen befejeztem az előzést, de picit ledobott a víz

Keskenyebb gumival jelentősen javul a dolog? Ez csak a gumi miatt van, vagy a hátsókerék-hajtás miatt is? Nem igazán szeretném feláldozni a szép széles terpeszt és a nagy kanyarsebességet, de ha a keskeny gumi sokkal biztonságosabb, akkor meg kellene fontolnom...

Addig mindenesetre ív helyett "négyszögben" előzök, biztos ami biztos



megértelek... hasonló velem is... de én imádom, amikor ellen kell tartani pl döntött kanyarban


Tudtam én, hogy a hozzáállásommal van a baj

Coyote Elküldve: 2011-06-13 20:27 A BMW vezetése - hasznos tanácsok

A hétvégén picit rámhozta a szívbajt a gép (vagy inkább én saját magamra).

225/45 R17 gumikkal eddig is taszigálták a kerekeket a nyomvájúk, és ha kicsit dőlt az út, rögtön ellen kellett tartani - de a hétvégén mindennél durvább volt: a 75-ös úton, kamion előzése közben kaptam egy durva nyomvájút, ami első rántásra majdnem levitt az útról (kb. 120-nál), ellenkormányzásra meg majdnem lecsókoltam a kamiont.... Persze rendbeszedtem, és szépen befejeztem az előzést, de picit ledobott a víz

Keskenyebb gumival jelentősen javul a dolog? Ez csak a gumi miatt van, vagy a hátsókerék-hajtás miatt is? Nem igazán szeretném feláldozni a szép széles terpeszt és a nagy kanyarsebességet, de ha a keskeny gumi sokkal biztonságosabb, akkor meg kellene fontolnom...

Addig mindenesetre ív helyett "négyszögben" előzök, biztos ami biztos

Coyote Elküldve: 2011-06-10 13:35 Autóvásárlás

SP_323i írta:
Coyote írta:
SP_323i írta:
anubisz írta:
SP_323i írta: Urak!

Jobb helyet nem találtam, úgyhogy itt teszem fel a kérdésem hátha valaki tud rá jó választ

Jobb kormányos autót jogilag mennyire bonyesz forgalomba helyezni, műszakiztatni stb idehaza, miután átalakítottam balosra? Nem szopatják be az embert az átépítés miatt?
A kókányolást kerülném az átépítésnél, úgyhogy errefelé ne kalandozzunk


Jó kocsi lehet,ha megéri átalakítani. Szerintem, itt még ilyet nem sokan csináltak.


Még csak elmélet, mert addig, amíg nem ismerem a jogi buktatókat nem élem magam bele. A szerelés nem lehet gond, mert E46-ról lenne szó viszont attól tartok, hogy megveszem, megépítem és utána elhasal a dolog egy íróasztalkukacon.



Ebben van némi tapasztalatom, közeli ismerősöm végigjárta az utat. Subaruról van szó, amit tudni kell: jobbkormányosból csakis angol piacos autót tudsz átalakítani, mert a japán, ausztrál, stb. autók esetén nincs meg az E jelzés, és az alvázszám is rövidebb, így biztosan elhasalsz a bürokráciával.
Az angol autó esetén nem olyan "bonyesz" a dolog mint ahogy látszik: behozod, átalakítod, regadó, szimpla MŰSZAKI VIZSGA -> és már jó is vagy. Az egész kulcsa a műszaki vizsga, ha azon átmegy, nem lehet baj. Nem kell speciális vizsga, elvileg mindegyik vizsgának ugyanolyan alaposnak kell lennie.
VISZONT az ismerősöm ott torpant meg, hogy mennyibe is kerülne az átalakítás. A kormánymű csak a jéghegy csúcsa: a teljes műszerfal, kardánbox, ülések, ajtók, elektromos berendezések, ablaktörlők, tükrök stb. cserére szorul, és sokkal több lehet a bosszúság mint ahogy ránézésre tűnik. Persz az autó csak alkatrészekből van, ezeket mind be lehet szerezni: az igazán kritikus pont a kaszni szokott lenni (ahol a kormánymű kilép), ugyanis itt az üregeket el kell tünteni, a másik oldalon meg precízen reprodukálni. Hozzáteszem, E46 esetén fingom sincs hogy néz ez ki, de Subarunál ez volt a szűk keresztmetszet.
Egy 2001-es Impreza átalakítási költsége baráti munkadíjjal 2 millió forint lett volna, így regadóval és vizsgákkal rögtön kiderült, hogy nem éri meg.
Számolj utána alaposan, szerintem nem éri meg BMW-nél sem. Inkább vegyél egy olcsó, szar állapotú bal kormányost, és költs arra 1 milliót, hogy pöpec gép legyen.


Köszi a választ!
Szóval angol esetén a vizsgával nem lehet gond. Most már tényleg csak az a kérdés, hogy mennyi lenne az anyagára az átszerelésnek, mert a melót úgy is én végezném így legalább a munkadíjat megspórolhatom, meg ügye 2. kocsinak kéne úgyhogy az idő se sürgetne
Még egyszer köszönöm!!!


Amúgy a regadóval alapból jár a forgalombahelyezés, azzal meg alapból jár a műszaki vizsga, tehát ha jól számolom, nincs is extra költsége. Persze a guglin keress azért rá, hátha találsz jótanácsokat - vagy hívj fel egy okmányirodát, ennyit megér.
De továbbra is állítom, hogy nem az adminisztráció, hanem maga az átépítés a bukó benne.

Coyote Elküldve: 2011-06-10 13:02 Autóvásárlás

SP_323i írta:
anubisz írta:
SP_323i írta: Urak!

Jobb helyet nem találtam, úgyhogy itt teszem fel a kérdésem hátha valaki tud rá jó választ

Jobb kormányos autót jogilag mennyire bonyesz forgalomba helyezni, műszakiztatni stb idehaza, miután átalakítottam balosra? Nem szopatják be az embert az átépítés miatt?
A kókányolást kerülném az átépítésnél, úgyhogy errefelé ne kalandozzunk


Jó kocsi lehet,ha megéri átalakítani. Szerintem, itt még ilyet nem sokan csináltak.


Még csak elmélet, mert addig, amíg nem ismerem a jogi buktatókat nem élem magam bele. A szerelés nem lehet gond, mert E46-ról lenne szó viszont attól tartok, hogy megveszem, megépítem és utána elhasal a dolog egy íróasztalkukacon.



Ebben van némi tapasztalatom, közeli ismerősöm végigjárta az utat. Subaruról van szó, amit tudni kell: jobbkormányosból csakis angol piacos autót tudsz átalakítani, mert a japán, ausztrál, stb. autók esetén nincs meg az E jelzés, és az alvázszám is rövidebb, így biztosan elhasalsz a bürokráciával.
Az angol autó esetén nem olyan "bonyesz" a dolog mint ahogy látszik: behozod, átalakítod, regadó, szimpla MŰSZAKI VIZSGA -> és már jó is vagy. Az egész kulcsa a műszaki vizsga, ha azon átmegy, nem lehet baj. Nem kell speciális vizsga, elvileg mindegyik vizsgának ugyanolyan alaposnak kell lennie.
VISZONT az ismerősöm ott torpant meg, hogy mennyibe is kerülne az átalakítás. A kormánymű csak a jéghegy csúcsa: a teljes műszerfal, kardánbox, ülések, ajtók, elektromos berendezések, ablaktörlők, tükrök stb. cserére szorul, és sokkal több lehet a bosszúság mint ahogy ránézésre tűnik. Persz az autó csak alkatrészekből van, ezeket mind be lehet szerezni: az igazán kritikus pont a kaszni szokott lenni (ahol a kormánymű kilép), ugyanis itt az üregeket el kell tünteni, a másik oldalon meg precízen reprodukálni. Hozzáteszem, E46 esetén fingom sincs hogy néz ez ki, de Subarunál ez volt a szűk keresztmetszet.
Egy 2001-es Impreza átalakítási költsége baráti munkadíjjal 2 millió forint lett volna, így regadóval és vizsgákkal rögtön kiderült, hogy nem éri meg.
Számolj utána alaposan, szerintem nem éri meg BMW-nél sem. Inkább vegyél egy olcsó, szar állapotú bal kormányost, és költs arra 1 milliót, hogy pöpec gép legyen.

Coyote Elküldve: 2011-06-09 22:57 Autóvásárlás

anubisz írta:
hil írta:
Imi írta: Sziasztok!

Mit szóltok ehhez a gépeshez? Esetleg valaki nézte már a kereskedésbe?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...gi-4817065

Elmentem, megnéztem ezt az autót. Eldöntöttem, soha többé nepperhez nem fogok menni. Előtte telefonon hívtam, vázoltam milyen autóm van cserére, mondjon valamit, hogy ne raboljuk egymás idejét feleslegesen. Azt mondta, látnia kell az enyémet, még irányárat sem volt hajlandó mondani. Aztán megnézte, lefikázta úgy, hogy szerinte csak vasárban lehet eladni, ő ugyan nem számítaná be, stb. Addig nem mondtam semmit az ő portékájáról, de erre már kijött belőlem: mind a 4 féktárcsa helyből kuka, gumik szintén, ülések kiülve, a garázsban tartott autó fényszóró búrái jobban el vannak öregedve mint az én 99-es autómon, a motorolaj fekete, világít a fékolaj csere figyelmeztetés, mindez a nagyszerviz után. A szerviz intervallum kijelző 22000Km-t mutat. Én nem mértem körbe az autóját, mert annyira azért nem érdekelt, meg nem is tetszett.


Pedig a képeken milyen szép kis kocsi,mi? és lehet, még egy 50 ezret húztak a KM órán is.


Ja, a fotók alapján rendben lenne... De a fehérvári kék 318D is csodaszép volt, csak élőben volt egy hányadék. De eltűnt az a hirdetés is, talán találtak rá valami bolondot.

Coyote Elküldve: 2011-06-08 10:36 Veterán

YELLOW írta: azta.... ezt lessétek

http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=75563


Ez gondolom nem a gyári színe... a helyszínen lelőném azt aki lekente ilyen hülyegyerek-zöldre.

Coyote Elküldve: 2011-06-07 12:07 Autóvásárlás

Imi írta: Sziasztok!

Mit szóltok ehhez a gépeshez? Esetleg valaki nézte már a kereskedésbe?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...gi-4817065


A képek alapján nagyon ki van nyalva - érdemes lenne lekérdezni a háttérinfókat, ha komolyan érdekel. Mivel magyarországi, nem lesz nehéz begyűjteni a múltjáról a részleteket.

Feltételezem, ezzel a motorral nem vállalsz túl nagy kockázatot - amúgy nagyon szép gép, szép belsővel, amit a privát véleményemet illeti.

Coyote Elküldve: 2011-06-06 18:13 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

Real írta: Sziasztok!

Tud valaki segíteni azoknak, akiknek CD-s a navijuk (mk3)? Iszonyat nehéz rendes (friss) térképet találni rá (vagy csak én vagyok béna). Itt a fórumban írt valaki korábban linkeket, de azok már halottak... Frissíti egyáltalán a BMW évente a CD-ket, vagy már csak a DVD a nyerő? Hogy lehet megállapítani egy CD-ről, hogy milyen verziójú? Előre is kösz!


Én ezt a linket ajánlom torrent letöltéshez. Valamelyik fórumtárs biztosan meg tudja osztani veled, hogy melyik ISO-t kell leszedni MK3-hoz.
Én MK4-hez (2004-es kisnavi kazettával és CD tárral) a Road Map HIGH 2011-et szedtem le, DVD-re kiírtam és tökéletesen megy...

danielsz90: neked szerintem annyi a dolgod, hogy kiírod DVD-re és benyomod a meghajtóba. Nem telepíteni kell, on-the-fly olvassa az adatokat róla.

Coyote Elküldve: 2011-06-05 20:50 Heeelp...!

laci318d írta: Hali! Segítségre lenne szükségem!EU4-es 318d.ről lenne szó.Nem húz,4.-ben nagyon nehezen éri el a 90km/h-t,és a fogyasztásmérő nem megy 12 l fölé.Kicseréltem az üzemanyagszűrőt,de semmi.Tegnap kezdte minden előjel nélkül, és nem mindig.Az egyik pillanatban minden ok,a következőben meg mintha egy mozdony lenne utánnakötve.füst nem jön belőle.Álló helyzetben nem pörög 4000 fölé,2500 körül ugrálni kezd,ha lassan nyomom.néha gázt ad alapjáraton.Éget olaj szag van a motortérben.EGR nemrég lett takarítva.Mi lehet a baj???? S.O.S.


Majd a nagyok megmondják, de mikor a céges Mondeóval hasonlóan jártam, a turbó halt meg. Nem ajánlott így járatni, ha lehet ne a saját lábán vidd szerelőhöz (vagy legalább vontasd).

Coyote Elküldve: 2011-06-05 19:47 BMW a motorsportban

Majti írta:
Maseratiknak pedig a hangjuk ááááááá



Tudom, Siófokon is van egy Granturismo, mindig lehalkítom a tévét, ha az utcánkban pörgeti a tulaj Nincs az az autóbuzi, akinek egy Granturismo hangjától ne lenne spontán merevedése