Csum fórum hozzászólásai

Csum Elküldve: 2009-12-17 21:03 Bemelegedés

ute107 írta: Olvasd végig ezt illetve a Termosztátos topicot.
De elméletileg ha jobban nem hûl vissza akkor nincs gond.

Vagy max egy kicsit dögledezik az egyik termosztátod....


tavaly télen cseréltettem ki mind kettõt!!!

Csum Elküldve: 2009-12-17 21:03 320d Motor

lacaca írta: gondolom az izzítás az meg úgy mûködik,hogy ha rá adoma gyújtást akkor izzít max 10mp ig aztán utánna hiába veszem le és rakom vissza a gyújtást mert már nem fog izzítani hisz a gyertyák már melegek vagy tévedek?


Igen tévedsz ,ha az izzítás visszajelzõ elalszik,leveszed a gyújtást majd 2-3 mp múlva újra rákapcsolod a gyújtást, akkor újra izzítani fog és a motor könnyebben indul! [/quote]

holnap reggel ki probálom!! hátha ez segíteni fog

Csum Elküldve: 2009-12-17 19:14 Bemelegedés

kérdésem a következõ lenne:
auto hõmérséklete eléri a 85fokot majd lejtõsebb helyeken lápáknál, olyan helyeken ahol, nem kell aniyra a gázt használni vissza hûl egészen77-78fokra is majd gázhasználásnál vissza ál84-85fokra ez normális???

Csum Elküldve: 2009-12-17 19:08 Mi lehet a baj?_

bmw320d4 írta:
Csum írta:
YELLOW írta: ez lehet car memory beállítás, nekem nem csinálja, viszont ha kézzel kapcsolom a hátsó szélvédõ fûtést, akkor egy idõ után magátol lekapcsol

Csum írta: sziasztok következõ lenne a kérdésem..
minden egyes 3C-fok alatti indításnál be kapcsol a hátsó szélvédõ fûtésem
miért van ez? mindig ki kell kapcsolnom és olyankor meg ráadásul egy kattanást hallok az anyos oldali hátsó ülésnél ennek így kell lennie???


hát nem tom ,hogy mi lehet de marha idegesitõ, hogy 3fok alatt minden egyes indításnál be kapcsol és kapcsolhatom ki!!!!


Ez egy opciós dolog, hidegebb országokban viszont szériafunkció.
Honnan származik az autód?
A kattanás normális, ott van az ablakfûtés reléje.


belgiumból hoztam be!

Csum Elküldve: 2009-12-17 16:32 320d Motor

ember84 írta: Csumnak írnám,hogy sztem lehet még porlasztó gond is,az enyémbe az 1-es hengeré szarakodik,és egyre rosszam,több a rendszertelen járás,ki-ki hagy az egyik henger,leginkább hidegen.


porlasztó csúcsok 50ezer km el ezelött lettek cserélve!! és mondom ma reggel csinálta ezt -9foknál és csak 1-2mp-ig

Csum Elküldve: 2009-12-17 14:48 320d Motor

Hori írta:
Csum írta:
Hori írta:
Csum írta:
Hori írta:
Csum írta: ma reggel ismét nehezen indult az autó -9fok volt kint !
kimentem be indítani izzítottam 5-10mp majd indítok erre úgy indúl mintha egyik henger nem mûködne( nagyon egyenletlen járás,mintha dadogott volna vagy nem tudom mihez hasonlítani)) mind ez 2-3mp ig aztán szépen jár!!! mi okozhatja ezt? jahm pluszban utána meg vagy 5 percig nyöszörgött valami a ahol a levegõ áramlik be ha a ventilátort kikapcsoltam akkor meg szûnt ahogy vissza és keringette a levegõt ismét nyöszörgött aztán kb 5perc elteltével abba hagyta erre is várom a megoldást,hogy miért csinálta ezt????



Valoszinüleg az izzitógyertyáid gyengélkednek vagy 1 teljesen kuka ezért ugrálhat az elsõ pár fordulatnál össze vissza.
a nyöszörgés az valamelyik terelöd lesz szerintem


kb 2hete szedtük ki mind a 4 izzitógyertyát és néztük meg öket mindegyik jó!!!
terelõ alatt mit értesz?



nekm is ezt csinálta szezon eljén hogy hidegben ugrált a motor beraktuk a 4új gyertyát és azóta semmi ilyen gondom nincs /még az izzitásvezérlõd is lehet kuka/
Terelõ alatt azokat az elktromos motorok álltal mozgatott müanyag lapokat amikkel azt állitja hogy frisslevegõ jöjjön vagy belsõ keringetésen legyen, vagy merre fujja a levegõt a motor


izzítás vezérlõt meg egy hónapja cseréltettem ki!!!
nem lehet,hogy hidegben valamelyik henger le ragad?? ez nem lehetséges?



Akkor sajna passz!
azt nem hinném hogy a dugo leragadna a hengerbe mert akkor már kuka lenne a motor


gondolom az izzítás az meg úgy mûködik,hogy ha rá adoma gyújtást akkor izzít max 10mp ig aztán utánna hiába veszem le és rakom vissza a gyújtást mert már nem fog izzítani hisz a gyertyák már melegek vagy tévedek?

Csum Elküldve: 2009-12-17 14:34 320d Motor

Hori írta:
Csum írta:
Hori írta:
Csum írta: ma reggel ismét nehezen indult az autó -9fok volt kint !
kimentem be indítani izzítottam 5-10mp majd indítok erre úgy indúl mintha egyik henger nem mûködne( nagyon egyenletlen járás,mintha dadogott volna vagy nem tudom mihez hasonlítani)) mind ez 2-3mp ig aztán szépen jár!!! mi okozhatja ezt? jahm pluszban utána meg vagy 5 percig nyöszörgött valami a ahol a levegõ áramlik be ha a ventilátort kikapcsoltam akkor meg szûnt ahogy vissza és keringette a levegõt ismét nyöszörgött aztán kb 5perc elteltével abba hagyta erre is várom a megoldást,hogy miért csinálta ezt????



Valoszinüleg az izzitógyertyáid gyengélkednek vagy 1 teljesen kuka ezért ugrálhat az elsõ pár fordulatnál össze vissza.
a nyöszörgés az valamelyik terelöd lesz szerintem


kb 2hete szedtük ki mind a 4 izzitógyertyát és néztük meg öket mindegyik jó!!!
terelõ alatt mit értesz?



nekm is ezt csinálta szezon eljén hogy hidegben ugrált a motor beraktuk a 4új gyertyát és azóta semmi ilyen gondom nincs /még az izzitásvezérlõd is lehet kuka/
Terelõ alatt azokat az elktromos motorok álltal mozgatott müanyag lapokat amikkel azt állitja hogy frisslevegõ jöjjön vagy belsõ keringetésen legyen, vagy merre fujja a levegõt a motor


izzítás vezérlõt meg egy hónapja cseréltettem ki!!!
nem lehet,hogy hidegben valamelyik henger le ragad?? ez nem lehetséges?

Csum Elküldve: 2009-12-17 14:20 320d Motor

Hori írta:
Csum írta: ma reggel ismét nehezen indult az autó -9fok volt kint !
kimentem be indítani izzítottam 5-10mp majd indítok erre úgy indúl mintha egyik henger nem mûködne( nagyon egyenletlen járás,mintha dadogott volna vagy nem tudom mihez hasonlítani)) mind ez 2-3mp ig aztán szépen jár!!! mi okozhatja ezt? jahm pluszban utána meg vagy 5 percig nyöszörgött valami a ahol a levegõ áramlik be ha a ventilátort kikapcsoltam akkor meg szûnt ahogy vissza és keringette a levegõt ismét nyöszörgött aztán kb 5perc elteltével abba hagyta erre is várom a megoldást,hogy miért csinálta ezt????



Valoszinüleg az izzitógyertyáid gyengélkednek vagy 1 teljesen kuka ezért ugrálhat az elsõ pár fordulatnál össze vissza.
a nyöszörgés az valamelyik terelöd lesz szerintem


kb 2hete szedtük ki mind a 4 izzitógyertyát és néztük meg öket mindegyik jó!!!
terelõ alatt mit értesz?

Csum Elküldve: 2009-12-17 12:55 320d Motor

ma reggel ismét nehezen indult az autó -9fok volt kint !
kimentem be indítani izzítottam 5-10mp majd indítok erre úgy indúl mintha egyik henger nem mûködne( nagyon egyenletlen járás,mintha dadogott volna vagy nem tudom mihez hasonlítani)) mind ez 2-3mp ig aztán szépen jár!!! mi okozhatja ezt? jahm pluszban utána meg vagy 5 percig nyöszörgött valami a ahol a levegõ áramlik be ha a ventilátort kikapcsoltam akkor meg szûnt ahogy vissza és keringette a levegõt ismét nyöszörgött aztán kb 5perc elteltével abba hagyta erre is várom a megoldást,hogy miért csinálta ezt????

Csum Elküldve: 2009-12-16 20:40 320d Motor

bmw320d4 írta:
Csum írta:
bmw320d4 írta:
kempelen írta:
bmw320d4 írta: A kezelési kézikönyv egyértelmûen azt írja, hogy nem kell melegíteni 1mp-ig se, azonnal el kell indulni bármilyen hideg van....


Igen, ez igaz. A könyv ezt írja és ezt írta 25 évvel ezelött is. De ennek csak és kizárólag a környezetvédelmi terhelés vagyis a környezetkímélés az oka. (csak akkor még odaírták)

Tehát ha greenpeace aktivista vagy kötelezõ betartanod. Ha szeretnéd a motort kímélni akkor meg szívod reggelente egy kicsit a büdöset álló helyzetben.


120 k km-el vettem az autóm, most 430 van benne. Soha nem melegítettem reggelente, mégse hullott még szét, még mindig jó a fogyasztása, és az olajat se eszi. Nem vagyok zöld, de én így csinálom.


de gondolom azért ilyen idõben mint ami most van elindítás elõtt azért pár percig járatod az autot.... vagy fûtöt garázsban álsz?


Ha nincs lefagyva a szélvédõ, azonnal indulok. -15-ben is elindultam, de az elsõ km-en nem forgattam 1500 felé.



hmm ezek után akkor elgondolkozom azon hogy be fektessek-e elõmelegitõre vagy sem... mert a te leírtad alapján nem sok értelmét látom....

Csum Elküldve: 2009-12-16 20:31 320d Motor

bmw320d4 írta:
kempelen írta:
bmw320d4 írta: A kezelési kézikönyv egyértelmûen azt írja, hogy nem kell melegíteni 1mp-ig se, azonnal el kell indulni bármilyen hideg van....


Igen, ez igaz. A könyv ezt írja és ezt írta 25 évvel ezelött is. De ennek csak és kizárólag a környezetvédelmi terhelés vagyis a környezetkímélés az oka. (csak akkor még odaírták)

Tehát ha greenpeace aktivista vagy kötelezõ betartanod. Ha szeretnéd a motort kímélni akkor meg szívod reggelente egy kicsit a büdöset álló helyzetben.


120 k km-el vettem az autóm, most 430 van benne. Soha nem melegítettem reggelente, mégse hullott még szét, még mindig jó a fogyasztása, és az olajat se eszi. Nem vagyok zöld, de én így csinálom.


de gondolom azért ilyen idõben mint ami most van elindítás elõtt azért pár percig járatod az autot.... vagy fûtöt garázsban álsz?

Csum Elküldve: 2009-12-16 20:04 320d Motor

bmw320d4 írta: A kezelési kézikönyv egyértelmûen azt írja, hogy nem kell melegíteni 1mp-ig se, azonnal el kell indulni bármilyen hideg van, viszont kerülni kell a nagy terhelést és magas fordulatszámot.
Az olaj és hûtõfolyadék hõmérséklet különbsége között azért nincsenek akkora eltérések mint írjátok, mivel a két közeg egy hõcserélõben találkozik, ergo a kettõ hõmérséklete közel azonos.


ezek szerint akkor a kézikönyv illetve a gyártó szerint nem kell semmi féle elõmelegitõ,állófûtés illetve fûtött garázs!!! csak kerülni kell a magas fordulatszámot!

Csum Elküldve: 2009-12-16 20:02 Elsõ lábtérháló (Front floor parcel net)

kempelen írta:
Csum írta:
kempelen írta: Helló,

Ma sikerült nekem is beinstallálnom a hálót. Igaz én másik patentet használtam (7db kell belõle). Kicsit oda kellett figyelni a pontos illesztéssel, de olyan mintha oda öntötték volna...



szia te honnan rendelted meg?


Bmw márkaképviselet Székesfehérvár.

Másnéven Rack Autó.


kösz az infot!!

Csum Elküldve: 2009-12-16 19:22 Elsõ lábtérháló (Front floor parcel net)

kempelen írta: Helló,

Ma sikerült nekem is beinstallálnom a hálót. Igaz én másik patentet használtam (7db kell belõle). Kicsit oda kellett figyelni a pontos illesztéssel, de olyan mintha oda öntötték volna...



szia te honnan rendelted meg?

Csum Elküldve: 2009-12-16 17:55 320d Motor

hancurozo írta:
Csum írta: értem de ahogy végig olvastam azta fûtés rá segitést nekem az jõtt le hogy magát a hûtõ vizet melegiti fel,de akkor maga a motor olaj ugyan olyan hideg marad nem? így a dugatyúk is vagy tévedek?

az olaj hideg marad ez igaz, de a dugó az nem mert a henger fala /amit körbevesz a hûtõvíz/ átmelegíti.


így már is jobban hangzik
már csak találnom kéne valakit itt a közelben aki ért hozzá!!!