Csum fórum hozzászólásai

Csum Elküldve: 2009-12-16 17:48 Mi lehet a baj?_

YELLOW írta: ez lehet car memory beállítás, nekem nem csinálja, viszont ha kézzel kapcsolom a hátsó szélvédõ fûtést, akkor egy idõ után magátol lekapcsol

Csum írta: sziasztok következõ lenne a kérdésem..
minden egyes 3C-fok alatti indításnál be kapcsol a hátsó szélvédõ fûtésem
miért van ez? mindig ki kell kapcsolnom és olyankor meg ráadásul egy kattanást hallok az anyos oldali hátsó ülésnél ennek így kell lennie???


hát nem tom ,hogy mi lehet de marha idegesitõ, hogy 3fok alatt minden egyes indításnál be kapcsol és kapcsolhatom ki!!!!

Csum Elküldve: 2009-12-16 16:55 Mi lehet a baj?_

sziasztok következõ lenne a kérdésem..
minden egyes 3C-fok alatti indításnál be kapcsol a hátsó szélvédõ fûtésem
miért van ez? mindig ki kell kapcsolnom és olyankor meg ráadásul egy kattanást hallok az anyos oldali hátsó ülésnél ennek így kell lennie???

Csum Elküldve: 2009-12-16 16:53 320d Motor

értem de ahogy végig olvastam azta fûtés rá segitést nekem az jõtt le hogy magát a hûtõ vizet melegiti fel,de akkor maga a motor olaj ugyan olyan hideg marad nem? így a dugatyúk is vagy tévedek?

Csum Elküldve: 2009-12-16 11:41 320d Motor

hancurozo írta:
Csum írta:
hancurozo írta:
Petike írta:
hancurozo írta: a melegítésre szerintem mindenkinek megvan a jól bevált saját /esetleg mástól hallott/ receptje és azt használja.



...ja, úgy hívják, hogy állófûtés

petike

állófûtés, elõmelegítõ, fûtött garázs


az elõmelegitõ az mibõl áll? hogy kell értelmezni? illetve menyibe kerül?

az egy 220v-ról mûködõ fûtõszál ami a vizet felmelegíti
http://www.dieselelomelegito.hu/
http://racing-bazar.hu/egyeb/e...os_220volt



valahol közelebb pesten nem tudsz ilyet? ahol meg tudnám ezt venni és be is szerelnék nekem?

Csum Elküldve: 2009-12-15 18:14 320d Motor

hancurozo írta:
Petike írta:
hancurozo írta: a melegítésre szerintem mindenkinek megvan a jól bevált saját /esetleg mástól hallott/ receptje és azt használja.



...ja, úgy hívják, hogy állófûtés

petike

állófûtés, elõmelegítõ, fûtött garázs


az elõmelegitõ az mibõl áll? hogy kell értelmezni? illetve menyibe kerül?

Csum Elküldve: 2009-12-15 12:19 320d Motor

Hori írta:
Csum írta:
Hori írta: na ezt én még sosem néztem hogy mennyi idõ mulva fúj hüvöset ha leállitom. az e39be nem lehet hogy van esetleg kályha? a 2 torony ha búg az azt jelenti hogy a keringetõ megy. ha a dobozod is melgszik akkor jó minden


okés megnézem a dobozt!
és nem nincs kályha az e39be
sõt a másik haverom e34be sincs és az is fût még fél óra mulva is!! csak az enyém nem:




Termosztátjaid jók???


igfen jók tavaly lett mind kettõ cserélve és jól is müködnek azóta....

Csum Elküldve: 2009-12-15 12:16 320d Motor

Hori írta: na ezt én még sosem néztem hogy mennyi idõ mulva fúj hüvöset ha leállitom. az e39be nem lehet hogy van esetleg kályha? a 2 torony ha búg az azt jelenti hogy a keringetõ megy. ha a dobozod is melgszik akkor jó minden


okés megnézem a dobozt!
és nem nincs kályha az e39be
sõt a másik haverom e34be sincs és az is fût még fél óra mulva is!! csak az enyém nem:

Csum Elküldve: 2009-12-15 12:01 320d Motor

Tano írta: A kisegytõ fûtés csak addig mûködik, amíg a vízhõfok el nem éri a 40 fokot, utána kikapcsol. Szóval ne várjátok hogy teljesen be fogja melegíteni...



de ha a két fémszinû kishenger búg akkor elvileg mûködnie kell nem?

Csum Elküldve: 2009-12-15 11:54 320d Motor

Hori írta:
Csum írta:
Hori írta:
Csum írta:
Hori írta:
Alesi írta:
EstokSzabi írta:
JanoE46 írta:
bmw320d4 írta:
JanoE46 írta: Sziasztok!Nem tudja véletlenül valaki,hogy a 320d (E46 150LE) automata váltója felmegy a 318i motorhoz?


Biztos, hogy nem. Más a nyelestengely, a kihajtás, és a váltó hossza is.

Aztán ott van még az áttátel is..


Sejtettem,csak biztos akartam lenni benne.Köszi szépen!


Gondolom már ezren írtak ezzel a témával kapcsolatban, de én sajnos nem találtam meg.

A kérdésem az lenne, hogy reggel, nagy hidegben alapjáratom járassuk a motort amíg a vizhõfok mérõ el nem mozdul a helyérõl vagy csak ne nyomjuk neki amíg be nem áll közép állásba.

Az igazság az, hogy kétféle dolgot hallok. Az egyik, hogy igen járassuk, a másik pedig, hogy az kifejezetten árt a diesel autóknak. Erre azt mondtam nekik, hogy ez BMW Azért kíváncsi lennék az igazságra.

Elõre is köszi.


A totalcaron volt errol egy cikk, talan erdemes elolvasni. Annak a lenyege az volt, hogy a motornak az a legjobb, ha minel hamarabb eleri az uzemi homersekletet, de ezt lehetoleg kimeletesen kell elerni, kb 2000-es (benzinesnel 3000) fordulatig, kozepes gazzal porgetve. Az allohelyben percekig jaratast kifejezetten elleneztek, mert akkor ugye a kimeles megvan, csak epp terheles hijan alig melegszik valamit, hidegen jar.




Ezekkel csak az a baj hogy 2000nél már tol a turbó és -25fokos motornál nem igazán jó az alu hengerfejnek hogy a belseje 300fok kilseje -25 meg még nyomod 1-2 barral is. meg a 320d be van 1 elektromos kisegitõ fütés ami melengeti a vizet az meg alapjáraton is melegít rendesen



mennyire rendesen melegit ez? mert én járathatom ilyenkor 1óráig is alapjáraton akkor se megy feljebb a hõfokmutatóa kék mezõbõl sõt ha eléri a három negyedét akkor annak már nagyon tudok örülni!! szóval az az elektromos kisegitõ merre is található az autóban? mert akkor lehetséges hogy nálam az kuka





Háát az az igazság hogy a tiedbe nem igazán tudom hogy van-e de úgy emlékszem ha van akkor a motortér jobb felsõ sarkában az anyós ülés elött. Faceliftesbe a bal elsõ lámpa mögött 1kis fém boboz vastag piros kábelell és keringetövel elötte. ma reggel elinditóttam -4,5fokocska járt 10percit mire elindultam 47fokos volt a víz



ugyan aza verdám mint a tied!!úgy hogy nekem is úgyan ott kell hogy legyen!! valamivel be tudom , mérni,hogy müködik e vagy sem? vagy hogy tudom meg állapitani?



Ja bocs tényleg csak a galériádat kellet volna megnéznem
háát talán úgy hogy elinditod a kocsit és fogod a dobozt hogy melegszik-e. a keringetöt meg ki kell mérni hogy forog-e a motor, nem-e zárlatos / de ezek az én tippjeim/


ha be indítom az autot vagy gyújtásra teszem akkor vezetõ oldalnál elõl motortérben a lámpa mögött van két fém szinû henger azok bugnak lehet hallani akkr viszont jó kellene legyen nem???? viszont amióta meg vana kocsi minden télen probléma nálam az, hogy hiába melegszik be a kocsi üzemi hõfokra ha le állítom és a gyújtást rá adom kb 2percig fújja még ameleg levegõt utánna meg már hideget fúj csak így ha valahol várakznom kelll a motronak is járnia kell mindig hogy ne fagyak meg még haveromnak e39e van az fél óra múlva is gyújtáson ugyan úgy tóla a meleget!!

Csum Elküldve: 2009-12-15 11:38 320d Motor

Hori írta:
Csum írta:
Hori írta:
Alesi írta:
EstokSzabi írta:
JanoE46 írta:
bmw320d4 írta:
JanoE46 írta: Sziasztok!Nem tudja véletlenül valaki,hogy a 320d (E46 150LE) automata váltója felmegy a 318i motorhoz?


Biztos, hogy nem. Más a nyelestengely, a kihajtás, és a váltó hossza is.

Aztán ott van még az áttátel is..


Sejtettem,csak biztos akartam lenni benne.Köszi szépen!


Gondolom már ezren írtak ezzel a témával kapcsolatban, de én sajnos nem találtam meg.

A kérdésem az lenne, hogy reggel, nagy hidegben alapjáratom járassuk a motort amíg a vizhõfok mérõ el nem mozdul a helyérõl vagy csak ne nyomjuk neki amíg be nem áll közép állásba.

Az igazság az, hogy kétféle dolgot hallok. Az egyik, hogy igen járassuk, a másik pedig, hogy az kifejezetten árt a diesel autóknak. Erre azt mondtam nekik, hogy ez BMW Azért kíváncsi lennék az igazságra.

Elõre is köszi.


A totalcaron volt errol egy cikk, talan erdemes elolvasni. Annak a lenyege az volt, hogy a motornak az a legjobb, ha minel hamarabb eleri az uzemi homersekletet, de ezt lehetoleg kimeletesen kell elerni, kb 2000-es (benzinesnel 3000) fordulatig, kozepes gazzal porgetve. Az allohelyben percekig jaratast kifejezetten elleneztek, mert akkor ugye a kimeles megvan, csak epp terheles hijan alig melegszik valamit, hidegen jar.




Ezekkel csak az a baj hogy 2000nél már tol a turbó és -25fokos motornál nem igazán jó az alu hengerfejnek hogy a belseje 300fok kilseje -25 meg még nyomod 1-2 barral is. meg a 320d be van 1 elektromos kisegitõ fütés ami melengeti a vizet az meg alapjáraton is melegít rendesen



mennyire rendesen melegit ez? mert én járathatom ilyenkor 1óráig is alapjáraton akkor se megy feljebb a hõfokmutatóa kék mezõbõl sõt ha eléri a három negyedét akkor annak már nagyon tudok örülni!! szóval az az elektromos kisegitõ merre is található az autóban? mert akkor lehetséges hogy nálam az kuka





Háát az az igazság hogy a tiedbe nem igazán tudom hogy van-e de úgy emlékszem ha van akkor a motortér jobb felsõ sarkában az anyós ülés elött. Faceliftesbe a bal elsõ lámpa mögött 1kis fém boboz vastag piros kábelell és keringetövel elötte. ma reggel elinditóttam -4,5fokocska járt 10percit mire elindultam 47fokos volt a víz



ugyan aza verdám mint a tied!!úgy hogy nekem is úgyan ott kell hogy legyen!! valamivel be tudom , mérni,hogy müködik e vagy sem? vagy hogy tudom meg állapitani?

Csum Elküldve: 2009-12-15 11:30 320d Motor

Hori írta:
Alesi írta:
EstokSzabi írta:
JanoE46 írta:
bmw320d4 írta:
JanoE46 írta: Sziasztok!Nem tudja véletlenül valaki,hogy a 320d (E46 150LE) automata váltója felmegy a 318i motorhoz?


Biztos, hogy nem. Más a nyelestengely, a kihajtás, és a váltó hossza is.

Aztán ott van még az áttátel is..


Sejtettem,csak biztos akartam lenni benne.Köszi szépen!


Gondolom már ezren írtak ezzel a témával kapcsolatban, de én sajnos nem találtam meg.

A kérdésem az lenne, hogy reggel, nagy hidegben alapjáratom járassuk a motort amíg a vizhõfok mérõ el nem mozdul a helyérõl vagy csak ne nyomjuk neki amíg be nem áll közép állásba.

Az igazság az, hogy kétféle dolgot hallok. Az egyik, hogy igen járassuk, a másik pedig, hogy az kifejezetten árt a diesel autóknak. Erre azt mondtam nekik, hogy ez BMW Azért kíváncsi lennék az igazságra.

Elõre is köszi.


A totalcaron volt errol egy cikk, talan erdemes elolvasni. Annak a lenyege az volt, hogy a motornak az a legjobb, ha minel hamarabb eleri az uzemi homersekletet, de ezt lehetoleg kimeletesen kell elerni, kb 2000-es (benzinesnel 3000) fordulatig, kozepes gazzal porgetve. Az allohelyben percekig jaratast kifejezetten elleneztek, mert akkor ugye a kimeles megvan, csak epp terheles hijan alig melegszik valamit, hidegen jar.




Ezekkel csak az a baj hogy 2000nél már tol a turbó és -25fokos motornál nem igazán jó az alu hengerfejnek hogy a belseje 300fok kilseje -25 meg még nyomod 1-2 barral is. meg a 320d be van 1 elektromos kisegitõ fütés ami melengeti a vizet az meg alapjáraton is melegít rendesen



mennyire rendesen melegit ez? mert én járathatom ilyenkor 1óráig is alapjáraton akkor se megy feljebb a hõfokmutatóa kék mezõbõl sõt ha eléri a három negyedét akkor annak már nagyon tudok örülni!! szóval az az elektromos kisegitõ merre is található az autóban? mert akkor lehetséges hogy nálam az kuka

Csum Elküldve: 2009-12-14 15:20 Teligumiszett

batuska74 írta:
Csum írta:
batuska74 írta:
Csum írta: tegnap sikeresen fel rakattam a kocsira a téli gumi szettet! viszont a srácok mind a négy gumi ba 2,4 bart nyomtak méret 16/205/55 az lenne a kérdésem,hogy ez a kerék nyomás megfelelõ vagy változtatnom kell rajtuk?


A srácok nagyjából jól csinálták:
- Az én gumisom szerint 0,1 bar-ral több kell a télibe, ezek szerint 2,3 + 0,1 elõre, nekem a touringba 2,7 + 0,1 hátra.... - a gyári méret/nyomás alapján


neked mi a téli gumi méreted?
és a hátsó gumiidba hány bar van azt látom,hogy az elsõkbe 2,7


Elõl-hátul 205/55/16, a kocsiba ragasztott matrica szerint elõre 2,3 - hátúlra 2,7 -t javasol a gyár a mérethez, ezekhez képest 0,1 barral több lett fújva a téli szethez.


magyarúl akkor elõl2,4 van hátúl pedig 2,8 a tiédben

Csum Elküldve: 2009-12-14 10:19 Teligumiszett

batuska74 írta:
Csum írta: tegnap sikeresen fel rakattam a kocsira a téli gumi szettet! viszont a srácok mind a négy gumi ba 2,4 bart nyomtak méret 16/205/55 az lenne a kérdésem,hogy ez a kerék nyomás megfelelõ vagy változtatnom kell rajtuk?


A srácok nagyjából jól csinálták:
- Az én gumisom szerint 0,1 bar-ral több kell a télibe, ezek szerint 2,3 + 0,1 elõre, nekem a touringba 2,7 + 0,1 hátra.... - a gyári méret/nyomás alapján


neked mi a téli gumi méreted?
és a hátsó gumiidba hány bar van azt látom,hogy az elsõkbe 2,7

Csum Elküldve: 2009-12-12 15:41 Teligumiszett

jah én meg tudás nélkül maradtam

Csum Elküldve: 2009-12-12 08:39 Teligumiszett

tegnap sikeresen fel rakattam a kocsira a téli gumi szettet! viszont a srácok mind a négy gumi ba 2,4 bart nyomtak méret 16/205/55 az lenne a kérdésem,hogy ez a kerék nyomás megfelelõ vagy változtatnom kell rajtuk?