Darius fórum hozzászólásai

Darius Elküldve: 2014-06-13 10:54 Mi lehet a baj?

Hi!E39 525tds-nél DDE lámpa menetközben kivillan erőtlen lesz a kocsi majd elalszik a lampa minden oke.Mitől csinálhatja?

Darius Elküldve: 2014-06-10 21:43 Mi lehet a baj?


Szevasztok!Előjött az első probléma az en kis 525tds emmel.A jelenseg olaszorszagba tartva 150km utan egyszer csak elkezdett vissza visszaremegni a gazpedal az auto pedig elkezdett rangatni 120 nal a palyan,visszatettem 4.-be hogy elinduljon jobban erre kivillant a DDE sarga lampa hosszan majd elaludt.Ezt kovetoen kiallatam a benzinkutra hagytam ketyegni majd problema mentesen megerkeztem 120 nal nem tobbel haladva jesoloba.A kerdesem a kovetkezo mi a franc lehetett ez?Az ember felve indul majd haza jovo heten.Soha nem csinalt ilyet egy tds em se.Premium gazolaj van benne.ötlet?Hazaerek diag lesz csak addig azerintetek?

Darius Elküldve: 2014-06-10 19:03 Motor-váltó

Szevasztok!Előjött az első probléma az en kis 525tds emmel.A jelenseg olaszorszagba tartva 150km utan egyszer csak elkezdett vissza visszaremegni a gazpedal az auto pedig elkezdett rangatni 120 nal a palyan,visszatettem 4.-be hogy elinduljon jobban erre kivillant a DDE sarga lampa hosszan majd elaludt.Ezt kovetoen kiallatam a benzinkutra hagytam ketyegni majd problema mentesen megerkeztem 120 nal nem tobbel haladva jesoloba.A kerdesem a kovetkezo mi a franc lehetett ez?Az ember felve indul majd haza jovo heten.Soha nem csinalt ilyet egy tds em se.Premium gazolaj van benne.ötlet?Hazaerek diag lesz csak addig azerintetek?

Darius Elküldve: 2014-05-13 07:22 manuális váltó

Üdv!Érdeklődnék hogy manuális váltónál a váltóolajat hány ezrenként erdemes lecserelni?Illetve érdemes-e?

Darius Elküldve: 2014-05-04 10:18 Autóvásárlás

YELLOW írta:
Pocses írta:
Sebastian08 írta: Helló
Üdv mindenkinek
Lenne egy kérdésem,remélem tudtok segíteni a választásban
97 es bmw318tds compactom van és benzineset szeretnék helyette(csakis compactot)
az 1.6 os jó választás lehet vagy inkább az 1.6-osnak mondott 1-9 es 105Le Motorral nézegessem vagy az1.8ti-t?
Az enyém Városban kb6 liter körül eszik
Legtöbbet városban használom
A benzinesek azt hiszem hogy többet kalyáljak,de nem tudom bisztosra
kb 550 ezer ft áll rendelkezésemra autóvásárlásra
Válaszotokat,tapasztalatotokat elöre is köszönöm
További szép napot!


Szia!

Nekem igaz e46 van az 1.9-es 105 LE motorral, benyásban inkább ezt ajánlom a nyomaték miatt persze városi fogyasztásban számolj 8.5 literrel, országúton 6.5 be megáll. Nem ismerem az 1.6 motort, csak az itt olvasottak alapján, eszerint azt nem ajánlanám...
1.8ti-ben sem tudok nyilatkozni, de jön majd biztos akitől kapsz infót arról is.

Üdv.: Pocses



E36-ban az 1.6 nem olyan vészes, kb ugyanaz mint az 1.9-es. amúgy az 1.8tds, egy elég jó dízel motor, én max ilyet vennék, igaz városban nem a legjobb, ha nem tud felmelegedni, meg ilyenek.



Szia!Az 1.9 105 lovas az egyik legjobb választás a sima 1.6 102 lóhoz kepest sokkal naggyobb élmény.Az másik is jó vétel lehet a 140 lovas TI de nagyon ritka a jó állapotú.Fenntarthatóságban mindegyik jobb mint a 1.8tds.Amivel ha még nem volt baj akkor sajnos majd lesz.Nem vmi jó konstrukció.Sok barátomnak volt vele gondja.A benzinesben nem ér csalódás!

Darius Elküldve: 2014-05-04 10:11 Autóvásárlás

krissz írta: Hali!
Érdemes M-Packet-es E46-ot venni? Megéri azt a plusz pénzt, amit egy alap autón felül ráköltenék? M-es futómű nagyon kényes? Illetve egy esetleges későbbi eladást hogyan befolyásol?



Szia!Nekem volt 2004-es sedan 320d Mpack II.Németből érdemes venni ott még nagyon szépek vannak,es tartjak is az arukat.Sajnos itthon nagyon leesett az áruk egy év alatt 1 millió-t esett az ára a sok behozott bontószökevénynek hála.Akkor vegyél ilyet ha sokáig megtartod.Futómű parádés.Es maga a kínézet is a gyári M jelekkel .

Darius Elküldve: 2014-04-29 08:18 Társalgó

Dredd írta:
Darius írta:
Nagyon jol ment de dizel leven hianyzott a hang elmeny illetve ebbol kifolyolag feltettem is h meghajtva nem esik jol neki.A benzines jobban birja a strapat nem kell annyira vigyazni ra.Fogyasztasban se varj csodat egy 20dis hajtva sokat eszik es varos uzemben sem megy 8 ala sehogysem.Aki mast allit hazudik.A dizelre jobban kell vigyazni mint a benzinesre es ezert adtam el en is mert az en vezetesi szokasaimhoz a benzines jobban illett vna.Hozzateszem semmi bajom a dizellel( most is az van csak 6henger)de arra eleg volt h 4 hengeres dizelt sportos tulajdonsaggal felruhazni hulyeseg.Egy 30d az mondjuk mas ott a hang elmeny is megvan es a teljesitmeny is 204!(le).Persze arra is vigyazni kell ha hajtani akarod,de az chippelve mar eleg komoly menetteljesitmeny. Én azt javaslom dizelbe inkabb 30d...benzinesben 20i-25i-30i.A 30d nem tobb fenntartani mint a 20d-t es ugyan azok a hiva lehetosegek,viszont elmenyben tobbet ad sokkal.a benzinessel olcsobban jossz ki,megha tobbet is eszik vmivel.

Értem, akkor valószínű nem is igazán esik jól neki..leglaábbis, amiket látok neten dízel tapasztalatokat a későbbi használat során.
Mennyire igazak vajon azok a fogyi adatok, amik a spritmonitoron vannak, 25i-re nem egyet láttam, ami 7 liter körül fogyaszt?Ezekbe nincs turbó ugye?Mármint e90 25i..mert, elég jó meg lehet hajtva, ha 220 lovat kihoztak belőle



A 7 liter kinnt biztos h valós,de ha csak városozol akkor 10-13 literrel kell szamolni.Ezekben 25i-ben nincs turbo,így a meghibásodási lehetőség kicsi.A 30i-t is azért szerintem nézz meg mert sokkal többet nyújt,és nem eszik sokkal többet.Majd a konkrét tipusokat azért linkeld be.

Darius Elküldve: 2014-04-24 21:46 Társalgó

Dredd írta:
Darius írta:
Dredd írta: Sziasztok,

Remélem jó helyre írom be a nyűgöm Konkrétan, rögtön topikot ezért nem szeretnék nyitni, ha itt minden van ömlesztve, akkor talán megállja a helyét az érdeklődésem...ha lehet, kicsit kihasználnám az itteniek tapasztalatait, persze csak..ha lehet
Szóval, lassan gondolkozok autócserén és 2 autó jönne számításba...golf mk5 2.0 tfsi vagy e90 20d...Külsőre, nekem a bmw-ben több fantázia van, krakteresebb, komolyabb..viszont csábító a golf 7 sec körüli gyorsulása és az, hogy 2 mázsával könnyebb :/ Gondolom, itt egyértelmű ki-mit választana.Viszont érdekelne a 20d motorok megbízhatósága és tuning potenciálja (ATC,Kollár?).200lóval már érdekelne..de nem tudom, hogy mennyire lenne tartós?(ha 200k km-el venném az autót majd) Nem hullana szét rögtön és generáloznom kellene 1 milláért azonnal? A gyári "kopó" alkatrészek mennyit bírhatnak?Mire lehet számítani egy 200-250k-t futottnál?(ha van erre tapasztlat?)
Szívem szerint egy 25i-t vennék...ha már bmw..de egy csomó motorcserés e90 25i-t láttam, ami nem túl bíztató és ha a 20d-t is biztonsággal lehetne üzemeltetni 200 lóval, akkor fölöslegesnek tartanám a 25i-t.Szerintetek?




Szia!Én is voltam hasonló cípőben nemrégen,ezért tudom miről irsz.Én akkor 320d-t vettem full m csomaggal.(2004,e46 mpack).Gondoltam nagy nyomaték sport futómű mi kell még.Nagyon szerettem azt az autót,de rákellet jönnöm hogy azért egy jó 6 hengeres szivobenzinessel jobb lett vna ezerszer.Később vezettem Golfom is (5 Gti),ami elkepesztő jó főleg DSG vel de nagyon tud hianyozni a hatsokerekhajtas,de nagyon.Én azt javaslom mivel nem nagy a kulonbseg gondolkodj el egy E90 330i-n ha megengedhetedd magadnak mert annal elmeny gazdagabbat nem igen talalsz.Ha az tul draga lenne akkor is inkabb vennek egy 320i e90-et mint egy 320d-t.Fenntartasban es vezethetosegben is benzinest valasztanek.Azt azert tudnod kell hogy az E90 320d-nel joval tobb a hibalehetoseg foleg ha chippeltetned es nyomnad neki mint ha egy szivo benzinest veszel.A Golfnal a 2.0tfsi is hajlamos a kokszosodasra,illetve ha jol tudom az meg szijas is nem lancos.A felhasznalas jelleget kell eldontened,mert mindenhova mas a tokeletes.Sport,Varos,hosszutav stb.üdvarius


Na, köszi a tanácsot Azt megkérdezhetem, hogy miért érezted úgy, hogy szívóbenzin ezerszer jobb lett volna?Mik voltak a saját szubjektív elvárásaid, aminek nem felelt meg?Nem lehetett úgy pörgetni?Bár ha valakinek az jobb, hogy nem vált vissza 2-3-at, mint benzinnél?Vagy anyagilag voltak rossz tapasztalataid dízellel?Max 325i - lenne szerintem a felső határ Bár, nem gondonám, h rossz lenne...csak kecsegtető ez a 320d-s móka, hogy ott a turbó..amivel lehet variálni, esetleg picit többet kihozni belőle..kevesebb fogyasztás mellett.De sajna nincs ilyen dízeles 3as ismerősöm, aki ellátna infóval egy vectra cdti volt a legközelebbi dízel, amibe locsolta rokonom a pénzt..persze csippelve volt, de jól ment.Itt nincs az, hogy veszel megerősített/kovácsolt cuccokat, aztán kész, bírja a többlet teljesítményt?



Nagyon jol ment de dizel leven hianyzott a hang elmeny illetve ebbol kifolyolag feltettem is h meghajtva nem esik jol neki.A benzines jobban birja a strapat nem kell annyira vigyazni ra.Fogyasztasban se varj csodat egy 20dis hajtva sokat eszik es varos uzemben sem megy 8 ala sehogysem.Aki mast allit hazudik.A dizelre jobban kell vigyazni mint a benzinesre es ezert adtam el en is mert az en vezetesi szokasaimhoz a benzines jobban illett vna.Hozzateszem semmi bajom a dizellel( most is az van csak 6henger)de arra eleg volt h 4 hengeres dizelt sportos tulajdonsaggal felruhazni hulyeseg.Egy 30d az mondjuk mas ott a hang elmeny is megvan es a teljesitmeny is 204!(le).Persze arra is vigyazni kell ha hajtani akarod,de az chippelve mar eleg komoly menetteljesitmeny. Én azt javaslom dizelbe inkabb 30d...benzinesben 20i-25i-30i.A 30d nem tobb fenntartani mint a 20d-t es ugyan azok a hiva lehetosegek,viszont elmenyben tobbet ad sokkal.a benzinessel olcsobban jossz ki,megha tobbet is eszik vmivel.

Darius Elküldve: 2014-04-24 17:38 Társalgó

Dredd írta: Sziasztok,

Remélem jó helyre írom be a nyűgöm Konkrétan, rögtön topikot ezért nem szeretnék nyitni, ha itt minden van ömlesztve, akkor talán megállja a helyét az érdeklődésem...ha lehet, kicsit kihasználnám az itteniek tapasztalatait, persze csak..ha lehet
Szóval, lassan gondolkozok autócserén és 2 autó jönne számításba...golf mk5 2.0 tfsi vagy e90 20d...Külsőre, nekem a bmw-ben több fantázia van, krakteresebb, komolyabb..viszont csábító a golf 7 sec körüli gyorsulása és az, hogy 2 mázsával könnyebb :/ Gondolom, itt egyértelmű ki-mit választana.Viszont érdekelne a 20d motorok megbízhatósága és tuning potenciálja (ATC,Kollár?).200lóval már érdekelne..de nem tudom, hogy mennyire lenne tartós?(ha 200k km-el venném az autót majd) Nem hullana szét rögtön és generáloznom kellene 1 milláért azonnal? A gyári "kopó" alkatrészek mennyit bírhatnak?Mire lehet számítani egy 200-250k-t futottnál?(ha van erre tapasztlat?)
Szívem szerint egy 25i-t vennék...ha már bmw..de egy csomó motorcserés e90 25i-t láttam, ami nem túl bíztató és ha a 20d-t is biztonsággal lehetne üzemeltetni 200 lóval, akkor fölöslegesnek tartanám a 25i-t.Szerintetek?



Szia!Én is voltam hasonló cípőben nemrégen,ezért tudom miről irsz.Én akkor 320d-t vettem full m csomaggal.(2004,e46 mpack).Gondoltam nagy nyomaték sport futómű mi kell még.Nagyon szerettem azt az autót,de rákellet jönnöm hogy azért egy jó 6 hengeres szivobenzinessel jobb lett vna ezerszer.Később vezettem Golfom is (5 Gti),ami elkepesztő jó főleg DSG vel de nagyon tud hianyozni a hatsokerekhajtas,de nagyon.Én azt javaslom mivel nem nagy a kulonbseg gondolkodj el egy E90 330i-n ha megengedhetedd magadnak mert annal elmeny gazdagabbat nem igen talalsz.Ha az tul draga lenne akkor is inkabb vennek egy 320i e90-et mint egy 320d-t.Fenntartasban es vezethetosegben is benzinest valasztanek.Azt azert tudnod kell hogy az E90 320d-nel joval tobb a hibalehetoseg foleg ha chippeltetned es nyomnad neki mint ha egy szivo benzinest veszel.A Golfnal a 2.0tfsi is hajlamos a kokszosodasra,illetve ha jol tudom az meg szijas is nem lancos.A felhasznalas jelleget kell eldontened,mert mindenhova mas a tokeletes.Sport,Varos,hosszutav stb.üdvarius

Darius Elküldve: 2014-04-20 19:20 Autóvásárlás

YELLOW írta:
milu1976 írta:
YELLOW írta:
Darius írta:
milu1976 írta: Sziasztok. Segitséget szeretnék kérni,autó vásárlás elött állok és szeretnék venni egy e46 1.6 benzint 2004évj 160000km szervizkönyv.A kérdésem a következö lenne, vásárláskor mirekell odafigyelni és ha az autónak vannak tipushibái akkor azok mik. lehet hogy a kérdéseim gyerekesnek tünnek de sajnos ezt a tipust+motort nem ismerem és ugygondolom ez a legjobb hely ahol a kérdéseimre választ kaphatok. A válaszaitokat elöre is köszönöm


Szia!A vezérműlánccal szokott probléma lenni+az elektromos jeladokkal.Nem a legjobban sikerult motorja ez a BMW-nek.6 hengeresek jóval megbízhatóbbak.Nézesd át a tipust rendesen mielött megveszed.


valóban nem jól sikerült motor, azért alapja az új motoroknak, meg azért lett az év motorja...

szerk.: mondjuk ha 1.6 és az tutti 1600cm3 és 2004-es akkor az már nem valvetronic-os motor, csak vanos-os.

Bocsánat hogyha butaságot kérdezek de nemértek hottá mi a külömbség Valvetronik-vanos motor között?


a köbcenti sokat elárul. de úgy van, hogy N42 majd N46 motorkód ebből volt 1.8 és 2.0 (316i és 318i jelzéssel) 2003 második felétől N46 a jelölés, ezek valvetronic és Vanos együttesen van. Vanos az ugynaaz mint minden BMW motornál (majdnem), a valvetronic, pedig szelep nyitási mélységet állít. tulajdonképpen normál üzemben a fojtószelep folyamatosan nyitva van 100%-ban és a szívószelep nyitási mélységével szabályozza úgymond a gázt. ha a valvetronic bexarna, akkor a hagyomásnyos fojtószelep veszi át a működést.
régebbi 1.6-osok (de már FL-esek), amik szintén 316i jelöléssel voltak, azokban N40-es motor van, ami simán Vanos-os. na ezekkel sokkal több baj van.
viszont 2004-től van az N45 motorkód, ami az N40 továbbfejlesztett dupla Vanos-os motorja, nincs Valvetronic. ez már jobb, de valóban 1.6-os ez is. nincs annyira nyomaték.
egyébként az N42 volt az év motorja bevezetésénél. hivatalos BMW közleményben volt, ha nem így van, akkor ők hazudtak.
a Vanos amúgy tulajdonképpen a vez.mű tengely fokolását állítja, tulajdonképpen ha úgy van, akkor a nyitás és zárást szívó, vagy ugye az új motoroknál szívó és kipuff oldalon is tudja változtatni nagyobb fordulaton. ergó olyna ez, mint a hondánál a VTEC rendszer, amire olyna büszkék, közben a BMW-nél hamarabb volt
no kb ennyi.



Én N42re céloztam főképp mivel abból volt saját,és alaposan körbejártam anno a témát.Az hogy ezekből fejlesztettek az csak az euro besorolás miatt van legfőképp.A megbízhatóságukrol sajnos több a negatívum,mint a pozitívum(hiv bmw szerviz velemeny alapjan).Ettől függetlenül vkinek tökéletes,vkinek pedig láncszakad,láncugrik....Én ezért javaslom inkább a 6 hengeres benzinest mert azok sokkal megbizhatobbak.

Darius Elküldve: 2014-04-20 09:09 Autóvásárlás

milu1976 írta: Sziasztok. Segitséget szeretnék kérni,autó vásárlás elött állok és szeretnék venni egy e46 1.6 benzint 2004évj 160000km szervizkönyv.A kérdésem a következö lenne, vásárláskor mirekell odafigyelni és ha az autónak vannak tipushibái akkor azok mik. lehet hogy a kérdéseim gyerekesnek tünnek de sajnos ezt a tipust+motort nem ismerem és ugygondolom ez a legjobb hely ahol a kérdéseimre választ kaphatok. A válaszaitokat elöre is köszönöm




Szia!A vezérműlánccal szokott probléma lenni+az elektromos jeladokkal.Nem a legjobban sikerult motorja ez a BMW-nek.6 hengeresek jóval megbízhatóbbak.Nézesd át a tipust rendesen mielött megveszed.

Darius Elküldve: 2014-03-28 09:28 Autóvásárlás

vargadre írta: Üdvözlök mindenkit! Első sorban azt szeretném kérdezni tőletek, hogy az n46b20a-as motor ( Benzin, 110 kw, 200 Nm )kapcsán mi a tapasztalatok, legfőképpen milyen hiba jelenségek fordulnak elő. Egyébként nagyon gondolkodok, hogy a 320i E90-est ezzel a motorral vásárolnám, igaz idáig az E46 volt tervben a 143 Le motorral. Aki esetleg az E90-ről tud valami infót nyugodtan írjon.

Válaszotokat előre is köszönöm, ne sajnáljatok minden infó jól jön




Szia!Nekem volt e46-ba ez az ujabb fajta motorosom.Nem voltam vele joba,sok problemam volt vele lancugras,lanc nyulas kulonbozo motor jelado es elektronikai problemak... holott 90 ezer kmert futott...én a helyedben 6 hengeresben gondolkodnek mind e46 mind e90 eseteben.Persze biztos van olyan akinek tokeletes ezzel a motorral szerelt Bmwje.

Darius Elküldve: 2014-03-25 18:41 Autóvásárlás

leroyclub írta: Üdv!

Na lassan ugy néz ki meg lesz az autó. Gépjárművédelemre mit ajánlotok. Azért itt pesten félek hogy valakinek megtetszik ezért mindenképp rakatnék bele valamit amint megvettem. Eddig a pajzsot és a Cerberost nézegettem.



Hi!Pajzs nagyon jó,több Bmw-s ismerősőmnek van és nagyon megvannak vele elégedve

Darius Elküldve: 2014-02-04 17:59 Porlasztó

laszlo0918 írta: Heló mindenki.Tudtok Győr Komárom környékén porlasztó javító műhelyt akik megbízhatóan jól dolgoznak a porlasztók nem bmw-be valók de ez szerintem mindegy.



Hello!Dubnicz dízel műhely Mosonmagyaróváron,Nyugat-Dunántúl legjobb dízel műhelye.Most ráadásul felújításra adnak elég nagy kedvezményt is. http://www.dubnicz.hu/

Darius Elküldve: 2014-02-04 17:58 Porlasztó