Diabolica Elküldve: 2008-04-25 21:50 Elsõ lengõkar hátsó szilent
Diabolica Elküldve: 2008-04-25 21:50 Elsõ lengõkar hátsó szilent
Diabolica Elküldve: 2008-04-25 20:14 Elsõ lengõkar hátsó szilent
alfatone írta: Sziasztok!
Szerintem aki 17" vagy nagyobb kerékkel jár, már tapasztalta hogy az elsõ lengõkar hátsó bekötõszilentje 1-1,5 évenként cserére szorul.
A kérdésem az, hogy az E46 M3 szilentje beépíthetõ-e ennek a helyére, csinált-e már valaki ilyet? E36-nál ez egy általános gyakorlat volt, de E46-nál még nincs tapasztalat.
Köszi, elõre is.
Diabolica Elküldve: 2008-04-25 14:22 Visszapillantó tükrök
320DE46 írta: Üdv mindenkinek!
Kérdés:
Faceliftes Coupe tükrei felmennek faceliftes Limo-ra?
Diabolica Elküldve: 2008-04-23 19:20 Váltó_
Szemy írta:Mathias írta: Én úgy tudom, hogy elvileg soha nem kell cserélni az automata válto olajat!!
Legalább is a BMW szerint!!
Sziasztok!
Ezt az olajcsere témát szeretném egy kicsit rendbe tenni, mert igen kesze-kusza információk röpködnek itt. Kölnben dolgozom mint autótervezõ mérnök, a Deutz diesel motorokhoz tervezek fogaskerekeket.
1. Az alapvetõ szabály, hogy a váltóban és a diffiben lévõ olajat hasonló jelleggel csak nagyobb intervallumban illik cserélni, mint a motorolajat. Ez alatt azt kell érteni, hogy az új autó elsõ szervizekor (20-30 ezer km) célszerû itt is lecseréltetni az olajat (a kezdeti összekopások és túlterhelések miatt), majd ezután olyan 80-100 ezer km-ként cserélni. Örök életû olaj csak a marketingesek szótárában szerepel, mûszaki szótárban nem.
2. Mi miatt nem írja elõ egyik autógyár sem? Ez megint a marketingesek ügyeskedése miatt van. Ha a BMW elõírná az idõszakos cserét, akkor már másnap a Merci vagy az Audi rögtön kezdené a reklámot: bezzeg a mi autóinkban nem kell cserélni. Ilyen biztos támadási alapot pedig egyik autógyár sem engedhet meg magának a mai világban!
Végül egy idézet az egyik német szakértõ kollégámtól: nem cserélni az olajat a fogaskerekeknél olyan, mint ha a férfiak nem cserélnének alsógatyát. Lehet nem lesz semmi probléma, de akkor sem egészséges.
Szemy
Diabolica Elküldve: 2008-04-23 18:33 ELLOPTÁK!!!
Diabolica Elküldve: 2008-04-10 19:37 Váltó_
BarG írta: A kuplungot elég finoman kezelem, meg hallottam, hogy lehet venni hozzá 600Nm-t bíró tárcsát, szerkezetet......
Volt itt valaki, akinek a 3d manuál váltójában megpusztult valamelyik tengely, de nem osztotta meg a tapasztalatait velünk, (hogy mi történt és miért) lehet szégyellte a dolgot?!
Sajnos úgy tûnik, a tuningból nem lesz semmi, mert computer átírásba nem megyek bele, dobozka meg nem tud végsebességet emelni.
üdv
Diabolica Elküldve: 2008-04-01 19:49 Kippuffógó rezgéscsillapító?
Sky írta: Üdv márkatársak!
Úgy tûnik a kipufogón van egy kis lyuk a flexi csõnél (320d, 2002), a szerelõ szerint kicsit kormos is a környéke. Az utastérben van is egy kis „szag” néha. Voltam kipufogó szervizbe, ahol mondták, semmi gond ki kell cserélni a „flexi” csõ darabot. Meg is mutatta: kb 15 cm-es darab, amit be kell hegeszteni a régi helyére és kész (20 eFt-ba jön az egész). Eddig oké is volt a beszélgetés, mikor mondta, hogy nem kell leszerelni a csõszakaszt, a helyén történik a ki és beépítés (behegesztés). (??)
Hát ez amit én nem értek.
Azt még elképzelem valahogy, hogy a régit kivágja flex-szel, de hogy hegeszti be az újat a helyén úgy, hogy nem szereli ki a csõszakaszt?? Ha azon a szûk helyen hegeszt, nem éget szét valamit? Kérdezem Tõletek, aki már cseréltetett ilyent ez-e a szokásos eljárás? Nem kellene kiszerelni a csõszakaszt, mûhely, munkapad, flex, csõszakasz behegeszt, vissza autó alá, csõszakasz vissza a helyére.
Kinek mi a tapasztalata? Mire kell még vigyázni?
És egyébként a 20 e ár reális?
Kicsit hosszú lett, BOCS.
Kösz a válaszokat.
Üdv.: Sky
Diabolica Elküldve: 2008-04-01 16:38 Rugócsere
Diabolica Elküldve: 2008-03-29 20:56 nyomtávszélesítõ, avagy "pogácsa"
Tiba írta: Kell, de még nem kaptam fizetést
Diabolica Elküldve: 2008-03-29 14:50 nyomtávszélesítõ, avagy "pogácsa"
Tiba írta: Oksi asszem megveszem. A csavarok milyen színûek?
Diabolica Elküldve: 2008-03-21 18:22 nyomtávszélesítõ, avagy "pogácsa"
Tiba írta: Oksi asszem megveszem. A csavarok milyen színûek?
Diabolica Elküldve: 2008-03-20 21:32 nyomtávszélesítõ, avagy "pogácsa"
Tiba írta: Nem találtam ilyen topicot bocsi.
Na szóval szeretném ha a kerekek kicsit jobban kitöltsék a sárvédõ íveket, hamár leültettem Nem nagy pogácsákra gondoltam, hanem csak annyira kellene széles hogy kicsit jobban nézzen ki optikailag. Van valakinek esetleg tapasztalata, vagy tudtok e valami szakit, aki tudna esztergálni, gondolom aluminiumból. Olyan 1-2 centi lenne maximum.
Diabolica Elküldve: 2008-03-14 18:31 18" - 19" -es gumik eladók!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Diabolica írta:schwarz-1 írta: 225/40/18 Bridgestone Potenza RE 050A defekttûrõ 6.5-7mm 2db
255/35/18 Bridgestone Potenza RE 050A defekttûrõ 5.5 -6mm 2db
A 4db : 100.000-
255/35/18 Yokohama A-008MP 99.9% 500km-t futott 2db 80.000-
A gumik 2006-os gyártásúak, hibátlanok minden tekintetben !!!
engem érdekel, írj egy telszámot! (privben)
Diabolica Elküldve: 2008-03-13 15:50 18" - 19" -es gumik eladók!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
schwarz-1 írta: 225/40/18 Bridgestone Potenza RE 050A defekttûrõ 6.5-7mm 2db
255/35/18 Bridgestone Potenza RE 050A defekttûrõ 5.5 -6mm 2db
A 4db : 100.000-
255/35/18 Yokohama A-008MP 99.9% 500km-t futott 2db 80.000-
A gumik 2006-os gyártásúak, hibátlanok minden tekintetben !!!
Diabolica Elküldve: 2008-02-29 18:32 Kézifék kar
Tano írta: Anno amikor kicseréltem, akkor levágtam a bilincset, és a másikra egy sima kábelkötegelõvel raktam vissza a takarót. De várjunk csak Talán a gyári eredetit nem is fogja csavar, csak simán le kell húzni? Már nem emléxem pontosan, mert az új az csavaros, de ha a gyárin nincs csavar, akkor csak le kell húzni.