Diabolica fórum hozzászólásai

Diabolica Elküldve: 2008-04-25 21:50 Elsõ lengõkar hátsó szilent

Tiba írta: poliurhetán, és így néz ki:

Azt mondja a csávó, hogy sokkal jobb a cucc, de kicsit veszít a konforból a kocsi.


ez is egy lehetsõség, de azt hiszem õ nem erre gondolt (az persze nem kizárt, hogy kvázi ugyanilyen...)

Diabolica Elküldve: 2008-04-25 20:14 Elsõ lengõkar hátsó szilent

alfatone írta: Sziasztok!
Szerintem aki 17" vagy nagyobb kerékkel jár, már tapasztalta hogy az elsõ lengõkar hátsó bekötõszilentje 1-1,5 évenként cserére szorul.

A kérdésem az, hogy az E46 M3 szilentje beépíthetõ-e ennek a helyére, csinált-e már valaki ilyet? E36-nál ez egy általános gyakorlat volt, de E46-nál még nincs tapasztalat.

Köszi, elõre is.


Nekem 18-as kerékkel 2 éven felül teljesít. Szerintem az M3asé akkor megy rá, ha lengõkart is cserélsz. nekem nagyobbnak tûnik a furat a közepén.

Kérdés azért, hogy megéri-e. Lehet már kapni csak gumiszilentet, amit csak bele kell préselni régi helyére, egy párnak 5ezer forint az ára, nem annyira vészes.

A legutóbbi cserém után tudtam meg egyébként, hogy Rhantos is tud egy speckót, azt érdemesebb lenne kipróbálni, nem gumiból van, hanem egy fokkal merevebb mûanyagos valamibõl (kék) de ha ütnek sem jut eszembe mi a neve.

Diabolica Elküldve: 2008-04-25 14:22 Visszapillantó tükrök

320DE46 írta: Üdv mindenkinek!
Kérdés:
Faceliftes Coupe tükrei felmennek faceliftes Limo-ra?


nem

Diabolica Elküldve: 2008-04-23 19:20 Váltó_

Ez egy nagyon jó hozzászólás volt! Azt még tegyük hozzá, hogy kizárólag errefelé divat szivatni az embereket a lifetime váltó olajjal, az usában szerintem kiröhögnének ezzel.

sosem értettem miért nincs nívó a bmw váltókon amúgy, ezerszer nyugodtabb lennék, ha hetente rá lehetne pillantani a szintre és az olaj színére....


Szemy írta:
Mathias írta: Én úgy tudom, hogy elvileg soha nem kell cserélni az automata válto olajat!!
Legalább is a BMW szerint!!


Sziasztok!

Ezt az olajcsere témát szeretném egy kicsit rendbe tenni, mert igen kesze-kusza információk röpködnek itt. Kölnben dolgozom mint autótervezõ mérnök, a Deutz diesel motorokhoz tervezek fogaskerekeket.

1. Az alapvetõ szabály, hogy a váltóban és a diffiben lévõ olajat hasonló jelleggel csak nagyobb intervallumban illik cserélni, mint a motorolajat. Ez alatt azt kell érteni, hogy az új autó elsõ szervizekor (20-30 ezer km) célszerû itt is lecseréltetni az olajat (a kezdeti összekopások és túlterhelések miatt), majd ezután olyan 80-100 ezer km-ként cserélni. Örök életû olaj csak a marketingesek szótárában szerepel, mûszaki szótárban nem.

2. Mi miatt nem írja elõ egyik autógyár sem? Ez megint a marketingesek ügyeskedése miatt van. Ha a BMW elõírná az idõszakos cserét, akkor már másnap a Merci vagy az Audi rögtön kezdené a reklámot: bezzeg a mi autóinkban nem kell cserélni. Ilyen biztos támadási alapot pedig egyik autógyár sem engedhet meg magának a mai világban!

Végül egy idézet az egyik német szakértõ kollégámtól: nem cserélni az olajat a fogaskerekeknél olyan, mint ha a férfiak nem cserélnének alsógatyát. Lehet nem lesz semmi probléma, de akkor sem egészséges.

Szemy

Diabolica Elküldve: 2008-04-23 18:33 ELLOPTÁK!!!

[quote="csu2"]idéznék egy beírást az e39.hu-ról (valószínûleg, ott is idézetként szerepel)
No comment....

-----------------



Remélem azért Te se gondolod úgy, hogy ezt valóban "a másik oldal" írta. Megkockáztatom, hogy még csak érteni sem értett hozzá nagyon. Nehogy kiderüljön, hogy 16 éves volt.......
Írni mondjuk tud és nem is lusta ilyen téren.

Diabolica Elküldve: 2008-04-10 19:37 Váltó_

Szia, nekem pusztult meg, de nem 30d, hanem 30i, manuál 6-os váltó. Nem volt rajta szégyelni való, szétszedés után sem tudtak megállapítani rajta semmit, gyakorlatilag minden megégett benne, arra jutottunk, hogy az olajjal lehetett gond - ennyi, de mondom, nem tudtunk biztosat megállapítani.

Mára újra jó, mûködik.


BarG írta: A kuplungot elég finoman kezelem, meg hallottam, hogy lehet venni hozzá 600Nm-t bíró tárcsát, szerkezetet......

Volt itt valaki, akinek a 3d manuál váltójában megpusztult valamelyik tengely, de nem osztotta meg a tapasztalatait velünk, (hogy mi történt és miért) lehet szégyellte a dolgot?!

Sajnos úgy tûnik, a tuningból nem lesz semmi, mert computer átírásba nem megyek bele, dobozka meg nem tud végsebességet emelni.
üdv

Diabolica Elküldve: 2008-04-01 19:49 Kippuffógó rezgéscsillapító?

Szia,

a felxi részt szokás fent hegeszteni, nem olyan vészes dolog, de tény, hogy én is levenném. Az a probléma, hogy meg lehet csinálni rosszul úgy is, hogy leszerelik és összekökányolják béna hegesztéssel, és lehet, hogy olyan emberbe akadsz, aki meg leszerelés nélkül is sebészként varrja neked össze. Erre a kérdésre nehezen fogsz emiatt biztos választ kapni.

Nézz a mestertõl referenciát.
Pl. nagyon szép dolgok vannak itt, van képtár is:
www.dinamit-kipufogo.hu

Az ár egyébként annyi szokott lenni amit írtál.


Sky írta: Üdv márkatársak!
Úgy tûnik a kipufogón van egy kis lyuk a flexi csõnél (320d, 2002), a szerelõ szerint kicsit kormos is a környéke. Az utastérben van is egy kis „szag” néha. Voltam kipufogó szervizbe, ahol mondták, semmi gond ki kell cserélni a „flexi” csõ darabot. Meg is mutatta: kb 15 cm-es darab, amit be kell hegeszteni a régi helyére és kész (20 eFt-ba jön az egész). Eddig oké is volt a beszélgetés, mikor mondta, hogy nem kell leszerelni a csõszakaszt, a helyén történik a ki és beépítés (behegesztés). (??)
Hát ez amit én nem értek.
Azt még elképzelem valahogy, hogy a régit kivágja flex-szel, de hogy hegeszti be az újat a helyén úgy, hogy nem szereli ki a csõszakaszt?? Ha azon a szûk helyen hegeszt, nem éget szét valamit? Kérdezem Tõletek, aki már cseréltetett ilyent ez-e a szokásos eljárás? Nem kellene kiszerelni a csõszakaszt, mûhely, munkapad, flex, csõszakasz behegeszt, vissza autó alá, csõszakasz vissza a helyére.
Kinek mi a tapasztalata? Mire kell még vigyázni?
És egyébként a 20 e ár reális?
Kicsit hosszú lett, BOCS.
Kösz a válaszokat.
Üdv.: Sky

Diabolica Elküldve: 2008-04-01 16:38 Rugócsere

Nemrég vettem egy garnitúra rugót Zotyától, ma beszereltem, gondoltam leírom a csere menetét, hátha érdekel valakit.

Nem a 46-osba rendeltem tõle, mert az nagyon rendben van, az 540-es viszont iszonyat rondán állt, az elõdõm, valamit hekkelt a gyári rugón, túl magas volt az autó orra. A szerelés szempontjából nincs jelentõsége.

A csere a telók kivételével kezdõdik, azaz, kerék le, féknyereg le, stabilizátor pálcá felsõ csatlakozásnál szintén le. Ennyi bontás után a futómûvet ki lehet fordítani annyira, hogy a telók doblemezen lévõ felsõ három csavarjának levétele után azt ki lehet húzni a helyérõl, persze a leszorító csavart meg kell lazítani.


Utána célszerû satuba fogni a telót, és mehet rá fel a rugóösszehúzó. Ezzel csak óvatosan, van úgy, hogy eltörik, ha nem precízen van felhelyezve. Ha sikerült összehúzni a rugókat, a teleszkóp tetején le kell venni az ott lévõ tányérrögzítõcsavart (22-es kulcs). Az ellenanyáját egy tizes kulcsal kell megtartani, sarkalatos pont ez, könnyen le lehet nyalni az anyát, célszerû állítható csavarkulcsot rátenni inkább. Ha a tányér lejött , le lehet emelni a régi rugót.

Utána összehúzni az újat, és minden megy visszafelé. A képen jól látszik, hogy mennyivel rövidebb az új piros rugó. A szine mondjuk elég gáz, szívesebben vettem volna ha fekete, de szerencsére semmi sem látszik ki belõle. Ettõl függetlenül át lesz fújva mert ez nem tetszik benne.

A teló tetjén az önzárós anyát célszerû újra cserélni. Összeszerelésnél figyelni kell, hogy a telón lévõ oldal-jelzések szerint forgassuk be az alkatrészt a futómûbe.

Na aztán jöhet a másik három felfüggesztés.....nem nagy úgy az egész, de nekem azért volt vagy 45 perc egy rugó kicserélése.

Az eredmény viszont meglepõen jó, olyan finom lett a kocsi orra mint a vajaskalács, nem üt, nem ráz, mégis kemény, stabil,jól kanyarodik.

Az alsó képen látszik, hogy nem lett volna célszerû ennél jobban ültetni az orrát.



a végeredmény pedig:

Diabolica Elküldve: 2008-03-29 20:56 nyomtávszélesítõ, avagy "pogácsa"

Tiba írta: Kell, de még nem kaptam fizetést


Remélem nem ott dolgozol ahol legutóbbi találkozásunk alkalmával - mert akkor várhatok

(várok egyébként, nem gond tényleg, csak viccelek)

Diabolica Elküldve: 2008-03-29 14:50 nyomtávszélesítõ, avagy "pogácsa"

Tiba írta: Oksi asszem megveszem. A csavarok milyen színûek?


Végül hogy döntöttél kell - nem kell??

Diabolica Elküldve: 2008-03-21 18:22 nyomtávszélesítõ, avagy "pogácsa"

Tiba írta: Oksi asszem megveszem. A csavarok milyen színûek?


asszem ezüst, amúgy meg olyan amilyenre lefújod 10 perc alatt.

Diabolica Elküldve: 2008-03-20 21:32 nyomtávszélesítõ, avagy "pogácsa"

Tiba írta: Nem találtam ilyen topicot bocsi.
Na szóval szeretném ha a kerekek kicsit jobban kitöltsék a sárvédõ íveket, hamár leültettem Nem nagy pogácsákra gondoltam, hanem csak annyira kellene széles hogy kicsit jobban nézzen ki optikailag. Van valakinek esetleg tapasztalata, vagy tudtok e valami szakit, aki tudna esztergálni, gondolom aluminiumból. Olyan 1-2 centi lenne maximum.


nekem van és szívesen odaadom

Az elsõk 1.5 centit tudnak a hátsók 2.25 cm asszem.
Az a gondom velük, hogy elég szélesek a felnijeim és nagyobb tempónál kicsit hozzáérek a kerékjárati burkolathoz. Nagyon kicsit, de az is elég ahhoz, hogy zavarjon.
Szóval annyira nem jött be.

Optikailag meg érzésre amúgy király, tetszene.

Csavarokkal együt 15e-ért vettem, ennyiért is adom tovább - már ha kell esetleg.

A csináltatást felejtsd el, állati pontos kell, hogy legyen, megcsinálják úgy is de csilliókért.

Diabolica Elküldve: 2008-03-14 18:31 18" - 19" -es gumik eladók!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

még azt hittem, hogy lekések róla....

Diabolica írta:
schwarz-1 írta: 225/40/18 Bridgestone Potenza RE 050A defekttûrõ 6.5-7mm 2db
255/35/18 Bridgestone Potenza RE 050A defekttûrõ 5.5 -6mm 2db
A 4db : 100.000-


255/35/18 Yokohama A-008MP 99.9% 500km-t futott 2db 80.000-

A gumik 2006-os gyártásúak, hibátlanok minden tekintetben !!!


engem érdekel, írj egy telszámot! (privben)

Diabolica Elküldve: 2008-03-13 15:50 18" - 19" -es gumik eladók!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

schwarz-1 írta: 225/40/18 Bridgestone Potenza RE 050A defekttûrõ 6.5-7mm 2db
255/35/18 Bridgestone Potenza RE 050A defekttûrõ 5.5 -6mm 2db
A 4db : 100.000-


255/35/18 Yokohama A-008MP 99.9% 500km-t futott 2db 80.000-

A gumik 2006-os gyártásúak, hibátlanok minden tekintetben !!!


engem érdekel, írj egy telszámot! (privben)

Diabolica Elküldve: 2008-02-29 18:32 Kézifék kar

Igen, nem akartam nagyon beleszólni, de én is így emlékszem, hogy a gyárin nincs csavar, nekem korábban talán vol tis olyan gondom, hogy lejárt egy ideig, aztán egyszer csak megszorult újra.

Tano írta: Anno amikor kicseréltem, akkor levágtam a bilincset, és a másikra egy sima kábelkötegelõvel raktam vissza a takarót. De várjunk csak Talán a gyári eredetit nem is fogja csavar, csak simán le kell húzni? Már nem emléxem pontosan, mert az új az csavaros, de ha a gyárin nincs csavar, akkor csak le kell húzni.