Dropi fórum hozzászólásai

Dropi Elküldve: 2017-02-06 10:17 Mi lehet a baj?

Sziasztok.
Az autóm másfél hónap alatt két generátort evettt meg, mert valahonnan folyt bele valami. Az a tippunk, hogy gázolaj. De hogy lehetne ezt megszüntetni? Vagy esetleg mi folyhat meg ott bele?
E46/320d/2000

Dropi Elküldve: 2016-12-23 09:02 Töltés hiány

Sziasztok.
Ma reggelre kigyulladt a toltesjelzo lampa. Nem tudtam mar mit csinalni, bejottem vele a meloba (10 km, negyed óra). Latszolag semmi valtozas nem tortent. Sztetek hol erdemes kezdeni a kutakodast? (E46, 320d)
A szervizmenuben 121 122 ugral oda vissza. Fogalmam sincs, hogy ez mit jelent

Dropi Elküldve: 2016-12-05 21:31 Porlasztó

Haho, Na az van, hogy a 320d a porlaszto mellett az elso ketto korul kicsap valamennyi gazolajat. Legalabbis ott all a talcan. Egy szaki olajcserenel azt mondta, hogy szerinte ott a tomites mehetett el. Van esetleg egyeb javaslat?

Dropi Elküldve: 2016-11-30 12:55 Autómata váltó hibakód

Dropi írta:
YELLOW írta:
Dropi írta:
YELLOW írta:
Dropi írta: Sziasztok, elég összetett kérdésem lenne. Az autom 320d, E46, 2000.
Gyanúsan lassan indult, de nem foglalkoztam vele, mikor megvettem áprilisban, elfogadtam, hogy ilyen, lassan csúsztat biztos. Majd nyáron a nagy melegben legkondival 2-3-szor indulas után bevágta magát vészüzemmódba városban. Csak indulás után közvetlenül mindig.Leállítottam, újra indítottam, minden oké.
Csakhogy...
Eljött a tél, egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy egy emelkedőn beszaggatott. Majd ezt még 2-3x eljátszotta azon a rövid 10 km-es úton. Leálltam vele a melóban a garázsba, majd mikor elindultam vele, láss csodát úgy indult, mint még soha. Mint egy autó! Összehasonlíthatatlan volt az eddigi lassúsággal. Viszont ahogy jobban odaléptem neki, megint beszaggatott.
Azóta ezt játszogatjuk. Ha lassan indul csak, akor nem szaggat, ha rendesen, normalisan gyorsan, akkor viszont szaggat. Persze uresben is adtam neki gazfroccsoket, akkor semmi szaggatas.
Meg korabban osszel kiolvastattam a hibakodokat, ott kettot jelzett:
5 fok. aut. sebváltó GS 20
32 Fokozat-ellenőrzés 1-es fokozat - HIBÁS
50 Vezérlő egység - HIBÁS

Valakinek van tippje, mi lehet vele?
Én olajat nem cseréltem áprilistól, de olvastam több helyen, hogy a BMW nem is ajánlja, hogy bármikor is cseréljünk benne.


pedig célszerű olajat cserélni.
alap esetben egy SW frissítés kellene a váltónak. ha nem változik, akkor váltóolaj és szűrő csere.
ez után érdemes tovább menni.
persze "örökélet" olaj van benne, amíg tönkre nem megy a váltó. csak nem mindegy mennyi km-nél következik be. csere nélkül 300-nál, vagy cserével 700-nál. de ugye már előtte is rosszalkodhat. most nyilván van olyan, akinek 400 van benne eredeti olajjal, de kitudja meddig megy el. ez ilyen dolog.


Köszi, megpróbálom akkor ezt. Hol érdemes körülnéznem ezzela frissítéssel kapcsolatban? Mennyi egy ilyen kb? Mire számítsak?



szerintem 5-10ezer körül meg van a frissítés. hát nem adtad meg tartózkodási helyed, így mondhatnék jó sokat.
az a baj, ha hivatalos helyre viszed, úgysem ezt csinálják, hanem eléd baxnak egy listát, hogy ezeket kell javítani, aztán lehet csak SW lesz valóságban, papírom meg több 10ezres tétel.
SW-t frissíteni, vagy újra tölteni nem tud akárki, speciális interface, program kell hozzá.


Koszi, Budapest.
Tudsz akkor esetleg mondani helyeket?


Dropi Elküldve: 2016-11-29 21:44 Autómata váltó hibakód

YELLOW írta:
Dropi írta:
YELLOW írta:
Dropi írta: Sziasztok, elég összetett kérdésem lenne. Az autom 320d, E46, 2000.
Gyanúsan lassan indult, de nem foglalkoztam vele, mikor megvettem áprilisban, elfogadtam, hogy ilyen, lassan csúsztat biztos. Majd nyáron a nagy melegben legkondival 2-3-szor indulas után bevágta magát vészüzemmódba városban. Csak indulás után közvetlenül mindig.Leállítottam, újra indítottam, minden oké.
Csakhogy...
Eljött a tél, egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy egy emelkedőn beszaggatott. Majd ezt még 2-3x eljátszotta azon a rövid 10 km-es úton. Leálltam vele a melóban a garázsba, majd mikor elindultam vele, láss csodát úgy indult, mint még soha. Mint egy autó! Összehasonlíthatatlan volt az eddigi lassúsággal. Viszont ahogy jobban odaléptem neki, megint beszaggatott.
Azóta ezt játszogatjuk. Ha lassan indul csak, akor nem szaggat, ha rendesen, normalisan gyorsan, akkor viszont szaggat. Persze uresben is adtam neki gazfroccsoket, akkor semmi szaggatas.
Meg korabban osszel kiolvastattam a hibakodokat, ott kettot jelzett:
5 fok. aut. sebváltó GS 20
32 Fokozat-ellenőrzés 1-es fokozat - HIBÁS
50 Vezérlő egység - HIBÁS

Valakinek van tippje, mi lehet vele?
Én olajat nem cseréltem áprilistól, de olvastam több helyen, hogy a BMW nem is ajánlja, hogy bármikor is cseréljünk benne.


pedig célszerű olajat cserélni.
alap esetben egy SW frissítés kellene a váltónak. ha nem változik, akkor váltóolaj és szűrő csere.
ez után érdemes tovább menni.
persze "örökélet" olaj van benne, amíg tönkre nem megy a váltó. csak nem mindegy mennyi km-nél következik be. csere nélkül 300-nál, vagy cserével 700-nál. de ugye már előtte is rosszalkodhat. most nyilván van olyan, akinek 400 van benne eredeti olajjal, de kitudja meddig megy el. ez ilyen dolog.


Köszi, megpróbálom akkor ezt. Hol érdemes körülnéznem ezzela frissítéssel kapcsolatban? Mennyi egy ilyen kb? Mire számítsak?



szerintem 5-10ezer körül meg van a frissítés. hát nem adtad meg tartózkodási helyed, így mondhatnék jó sokat.
az a baj, ha hivatalos helyre viszed, úgysem ezt csinálják, hanem eléd baxnak egy listát, hogy ezeket kell javítani, aztán lehet csak SW lesz valóságban, papírom meg több 10ezres tétel.
SW-t frissíteni, vagy újra tölteni nem tud akárki, speciális interface, program kell hozzá.


Koszi, Budapest.

Dropi Elküldve: 2016-11-29 20:56 Autómata váltó hibakód

YELLOW írta:
Dropi írta: Sziasztok, elég összetett kérdésem lenne. Az autom 320d, E46, 2000.
Gyanúsan lassan indult, de nem foglalkoztam vele, mikor megvettem áprilisban, elfogadtam, hogy ilyen, lassan csúsztat biztos. Majd nyáron a nagy melegben legkondival 2-3-szor indulas után bevágta magát vészüzemmódba városban. Csak indulás után közvetlenül mindig.Leállítottam, újra indítottam, minden oké.
Csakhogy...
Eljött a tél, egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy egy emelkedőn beszaggatott. Majd ezt még 2-3x eljátszotta azon a rövid 10 km-es úton. Leálltam vele a melóban a garázsba, majd mikor elindultam vele, láss csodát úgy indult, mint még soha. Mint egy autó! Összehasonlíthatatlan volt az eddigi lassúsággal. Viszont ahogy jobban odaléptem neki, megint beszaggatott.
Azóta ezt játszogatjuk. Ha lassan indul csak, akor nem szaggat, ha rendesen, normalisan gyorsan, akkor viszont szaggat. Persze uresben is adtam neki gazfroccsoket, akkor semmi szaggatas.
Meg korabban osszel kiolvastattam a hibakodokat, ott kettot jelzett:
5 fok. aut. sebváltó GS 20
32 Fokozat-ellenőrzés 1-es fokozat - HIBÁS
50 Vezérlő egység - HIBÁS

Valakinek van tippje, mi lehet vele?
Én olajat nem cseréltem áprilistól, de olvastam több helyen, hogy a BMW nem is ajánlja, hogy bármikor is cseréljünk benne.


pedig célszerű olajat cserélni.
alap esetben egy SW frissítés kellene a váltónak. ha nem változik, akkor váltóolaj és szűrő csere.
ez után érdemes tovább menni.
persze "örökélet" olaj van benne, amíg tönkre nem megy a váltó. csak nem mindegy mennyi km-nél következik be. csere nélkül 300-nál, vagy cserével 700-nál. de ugye már előtte is rosszalkodhat. most nyilván van olyan, akinek 400 van benne eredeti olajjal, de kitudja meddig megy el. ez ilyen dolog.


Köszi, megpróbálom akkor ezt. Hol érdemes körülnéznem ezzela frissítéssel kapcsolatban? Mennyi egy ilyen kb? Mire számítsak?

Dropi Elküldve: 2016-11-29 18:40 Autómata váltó hibakód

Sziasztok, elég összetett kérdésem lenne. Az autom 320d, E46, 2000.
Gyanúsan lassan indult, de nem foglalkoztam vele, mikor megvettem áprilisban, elfogadtam, hogy ilyen, lassan csúsztat biztos. Majd nyáron a nagy melegben legkondival 2-3-szor indulas után bevágta magát vészüzemmódba városban. Csak indulás után közvetlenül mindig.Leállítottam, újra indítottam, minden oké.
Csakhogy...
Eljött a tél, egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy egy emelkedőn beszaggatott. Majd ezt még 2-3x eljátszotta azon a rövid 10 km-es úton. Leálltam vele a melóban a garázsba, majd mikor elindultam vele, láss csodát úgy indult, mint még soha. Mint egy autó! Összehasonlíthatatlan volt az eddigi lassúsággal. Viszont ahogy jobban odaléptem neki, megint beszaggatott.
Azóta ezt játszogatjuk. Ha lassan indul csak, akor nem szaggat, ha rendesen, normalisan gyorsan, akkor viszont szaggat. Persze uresben is adtam neki gazfroccsoket, akkor semmi szaggatas.
Meg korabban osszel kiolvastattam a hibakodokat, ott kettot jelzett:
5 fok. aut. sebváltó GS 20
32 Fokozat-ellenőrzés 1-es fokozat - HIBÁS
50 Vezérlő egység - HIBÁS

Valakinek van tippje, mi lehet vele?
Én olajat nem cseréltem áprilistól, de olvastam több helyen, hogy a BMW nem is ajánlja, hogy bármikor is cseréljünk benne.

Dropi Elküldve: 2016-11-15 13:32 Fûtõventillátor

YELLOW írta:
Dropi írta: Sziasztok. a Következő a problémám: Van egy E46-os 320d-m, ami a klímánál is eljátszotta, hogy egy idő után (főleg nagyobb sebességnél autópályán) egyszerűen nem fújt be lényegében semmi levegőt. Most a fűtésnél csinálja. Ha úgy akarja fúj, ha nem, nem Nem tudom, hogy mennyi a közös elem a két résznél, de ugyanaz a hibajelenség. De közben meg van, amikor jól működik. Digitklíma van, ha ez érdekes.
Köszi a segítséget előre is.
Gergő


sünit kell cserélni. ha rákeresel a google-ban, hogy BMW E46 süni, vagy előtét ellenállás, akkor kapsz képet is.


Köszi szépen!!! Megpróbálom.

Dropi Elküldve: 2016-11-15 10:10 Fûtõventillátor

Sziasztok. a Következő a problémám: Van egy E46-os 320d-m, ami a klímánál is eljátszotta, hogy egy idő után (főleg nagyobb sebességnél autópályán) egyszerűen nem fújt be lényegében semmi levegőt. Most a fűtésnél csinálja. Ha úgy akarja fúj, ha nem, nem Nem tudom, hogy mennyi a közös elem a két résznél, de ugyanaz a hibajelenség. De közben meg van, amikor jól működik. Digitklíma van, ha ez érdekes.
Köszi a segítséget előre is.
Gergő