DzsanniE Elküldve: 2011-04-27 15:33 Gumi
YELLOW írta:davech írta: hali!
205/55/16"-ról váltanék 225/45/17"-ra. Az lenne a kérdésem hogy komfortban mennyire számít, érezhetően sok a különbség, keményebb, jobban ráz a nagyobb 17"?
Fogyasztásban is meglátszik, kb mennyire számoljak? köszi
üdv!
leginkább amit észre fogsz venni az a nyomvájú. húzni fogja az autót, illetve nagyobb út oldaldőlésnél is ellen kell tartani neki. én anno mikor megvettem az autót télivel vettem 195/65 R15 és amikor a nyáriját raktam fel 225/45 R17 visszamentem a gumishoz, hogy elbaxták az autót, mert húzza a kormányt, meg rángatja a kezem. és hát emiatt. miután megszokod már nem para, csak korábban nem tapasztaltam. 205-ös gumiszélesség az ami a határ kb. e felett már viszi a nyomvájú. mivel a BMW kerekeket amúgy is keményebbre kell fújni komfortba nem veszel észre sok különbséget. defekttűrőset ne vegyél, mert az halál lesz. fogyasztás meg nem számottevő, nekem télivel is ugyanúgy fogyaszt.
Bizonyos dolgokban nem osztom a véleményed ez ügyben.
A fent említett 17" méretet használom télen-nyáron. A nyomvályú csak akkor zavaró, ha a gyári értékektől nagyobb nyomás van a gumikban. Azt tapasztaltam, hogy előre a 2,2 bar, hátra terhelés függvényében 2,4-2,5 bar a leginkább megfelelő. Ezeknél az értékeknél nem zavaró a nyomvályú és nem pattog, de a gumi felülete is egyenletesen kopik.
Azt még hozzá kell tenni, hogy a kényelmetlenebb vagyis a gyári sport futómű van az autó alatt.
Egy barátom normál futóműves, 205/55 16" kerekeken guruló autójához képest valóban észre vehető a keresztbordákon a peremmagasság különbség, de nem zavaróan keményebb.
Ami dominálhat a választásban az a legtöbbet használt útvonal burkolat-minősége valamint az optikai igények.
Nekem érzésre jobb a nagyobbat használni, de vigyázni kell rá!!!