Eapa fórum hozzászólásai

Eapa Elküldve: 2010-11-04 21:19 Hátsó lámpa hiba - visszajelző

Ezt a hibát is kilőttem.
Nagyon egyszerű a megoldás, a hátsó lámpa csatlakozóját kell kihúzni. A vastag barna csatlakozója a hibás (ez a test). A csatlakozón van egy fehér műanyag borítás, két kis füllel. Az le kell venni és egy műszerész csavarhúzóval a fém hüvely közepén lévő, kiálló fülét be kell nyomni és a vezetékkel kihúzni a csatlakozót. Ez egy dupla falú, téglalap alakú fém csati ami azért nem testel rendesen mert kitágult, elmelegedett.
A kis csavarhúzóval a belsejét összébb kell nyomni, és visszacsúsztatni a műanyag házba.
A műanyag takarót vissza kell tenni és csatlakoztatható a lámpatest. Azóta az index nem indexel gyorsabban és a hibajelzés is eltűnt.

Eapa Elküldve: 2010-11-04 11:39 Üzemanyag fogyasztás

Sokáig nem akartam kifejteni a véleményem a "mennyit fogyaszt az autóm" témához, de most röviden leírom a véleményem az eddig megjelent fogyasztási adatokról.

Azért tartom nem helyesnek a megtévesztő adatok közlését a fogyasztással kapcsolatban, mert mi van akkor, ha valaki éppen emiatt vesz 20d-t pl. Persze az első tankolás után fejbe lőné magát, hogy lehettem ilyen hiszékeny.
Külön kellene számon tartani a változatokat, miszerint:
- csak város
- csak városon kívül, de nem autópálya
- csak autópálya
- a fentiek kombinációja
- extra méretű kerék (+1-2 lityi)

Nem tartom jó dolognak az életemben elért legkisebb fogyasztási adatok megadását sem, mert én is kipróbáltam milyen az, de soha többé nem kívántam szopatni magam.
A lepke által leírt 7 literes fogyasztás nagyon szép egy 3 literes motortól, de ott van az árulkodó 72,9 km/h-ás átlagsebesség is, ami megmagyarázza a dolgokat. Igaz nem is kérkedett vele, hogy városban érte le a fogyasztást.
Szóval csak reálisan a számokkal, mert félre vezethetjük a gyanútlan vásárlókat

Eapa Elküldve: 2010-11-04 08:37 Önindító

czeruza írta: Sziasztok!Önindító problémám lenne.Amikor hideg a motor,pöcre indul az autó,viszont mikor már bemelegedett akkor csak 4-5-re indul el,addig csak szalaszt.Találkozott már valaki ilyen problémával?Érdemes e felújítani vagy újat venni?A kocsi E46 328.Köszi


Szia!

Nekem ugyanez volt 3 évvel ezelőtt. Menj el egy önindítóshoz, megnézi milyen kell bele, megrendeli, kicseréli.
Anno 40 ezer volt. A kiszerelés elég szopós munka, mert az illesztőfelület összerohad.
Előtte érdemes csavarlazítóval belocsolni.

Eapa Elküldve: 2010-10-28 14:54 (Segítsetek Légyszi!) Nem megy sokat fogyaszt!!!

kchris írta: nekem most lett pár hete egy 316i-m. a gyengébbik verzió, elkezdtem vele Bp utcáit róni (2.ker, zugló, szóval dugó is akad meg hegyek is). Valaki van aki hasonló környezetben vezet? Mennyi az átlagfogyasztás? Nekem 9-11-re jön ki amit én kicsit sokallok, bár képtelenség egyenes vonalú egyenletes mozgást végezni az autóval vagy gáz vagy fék... vagy én vezetek szarul (eddig csak apám ultraalacsonyfogyasztású dízeljeit vezettem amit már 1500nál feljebb lehet tenni).

másik kérdés: hogy jár jobban az ember fogyasztással: ha lomhábban hamar felváltok (mint egy dízelnél), vagy kihúzatom bő 3500-ig kb? (jobban nics szivem pörgetni), és folyamatos haladásnál is csak akkor váltok feljebb ha 2500at eléri a fordulat?


Szerintem teljesen rendben van a fogyasztásod.

Eapa Elküldve: 2010-10-18 11:29 Fûtõventillátor


    Egy kis segítség a nyikorgós ventilátorosoknak.
    Hétvégén nekiálltam, 1 óra kb. az időigény.
    Torx kulcsok kellenek hozzá.
    1. pollenszűrő ki
    2. pollenszűrő ház kicsavarozás 4 db torx csavar
    3. tűzfalon lévő takaró lemez kivétel 2 db torx csavar, 1 db műanyag patent
    4. ventilátor ház (csiga) kivétel 2 db lemez clips alul, 1 db torx csavar fent középen
    5. a ventilátor motort egy lemez tartja a helyén, alul van egy lyuk ahová ha egy csavarhúzót betesz az ember és lefelé húzza kipattan

    A motort a ventilátorlapátokkal én nem tudtam kivenni, mert a 6 hengeres motornál nincs elég hely (lehet, hogy a 4 hengereseknél kijön)
    Amennyire lehetett kihúztam a helyéről a motort és WD 40-es spray-vel belocsoltam ott ahol a motor csapágynak lennie kell (elemlámpa és a vakoknak szemüveg ajánlott)
    Visszaszerelés fordított sorrendben, kipróbál és örül, mert azóta csend van!

Eapa Elküldve: 2010-10-11 18:00 Hátsó lámpa hiba - visszajelző

Woockie írta:
Eapa írta: Légyszi mondd meg, hogy melyik színű kanóc a test

barna


köszi

Eapa Elküldve: 2010-10-11 13:50 Hátsó lámpa hiba - visszajelző

bmw320d4 írta:
singletrack írta:
bmw320d4 írta:

Szét van égve a lámpacsatlakozóban a test.



Az melyik? a kis dugasz amit rádugok a lámpára, vagy maga a foglalat amiben az izzók vannak?


Mindkettő meg szokott égni. Kerüld ki a csatit egy darab vezetékkel, és jó lesz.


bmw320d4

Légyszi mondd meg, hogy melyik színű kanóc a test, mert szétvet az ideg, hogy állandóan bejelez (ekkor a hátsó indexem nem ég, de ha bekapcsolom a lámpát akkor egyből megjavul).
Már nagyon zavar, hogy "bunkó" BMW-s vagyok, aki nem indexel

Eapa Elküldve: 2010-10-01 12:39 Valaki segítsen

bencus3 írta:
InsectKiller írta:
bencus3 írta:
bmw320d4 írta:
bencus3 írta: Sziasztok
Lenne egy olyan kérdésem hogy valakinek fordult már elő olyan hogy a gyári kazettás navis fejegység 10- 20 perc múlva kapcsol be magától miután elindultam?
Mi lehet a baj?
Köszi


- 16:9-es kijelző?
- Hang van?
- A hangerőgomb mellet világít a piros led?



Szia
Nincs hang sem, semmi, csak a piros háttér világitás van de az sem azzal az intenzitással mintha menne a rádio hanem csak valami általános fény...
nem 16:9-es csak a pici 1 dines.

ilyen:


Szia! Az én ilyenemmel az a baj, hogy egyszer fogta magát és nem akart megszólalni.
De ha kicsit visszaolvasol megtalálod... Most elvileg javítás alatt van aztán ha lesz vele valami, akkor közzé teszem!

Üdv





Szia kiderült már mi a gond a rádióval?


Amikor megvettem nekem is ilyen bajom volt.
Én hátul szétbombáztam az egész rendszert, akkor vettem észre, hogy nincs összedugva hátul semmi és a párától zöld volt majd minden csatlakozó.
Adtam neki kontaktspray-t, azóta jó. Vedd le a bal oldali csomagtér takarót (szürke), néhány patent tartja és nézz körül a csatlakozók között. Az egységeket úgy lehet kivenni, hogy az előlapon lévő 2-2 lyukba egy kb. 3 mm átmérőjű drótot bedugsz, akkor old fel a rögzítőfül.


Eapa Elküldve: 2010-09-01 15:18 Fûtõszál

troooger írta:
kempelen írta:
Csum írta: Sziasztok.

Én új tuladonosa vagyok egy 320d touringnak és most hogy jött a hideg
észre vettem hogy nem fût a hátsó ablak fûtés.
Ha megnyomom a gombot akkor hallok halk kattanást, valszínûleg a relé akkor kapcsol ?
A biztosítékot megnéztem, jó (a 68-as az?)
Mi lehet a hiba?

Elõlre is köszönöm a segítséget.


Hajtsd fel a hátsó ajtó üveg részét. Csak az üveget. Ha teljesen felhajtottad nézd végig a fûtõszálakat ott ahogy az tömítõ kédergumi hozzáér az üveghez. Eredetileg feketére van festve de a rázkódástól a gumi kidörzsölheti a fûtõszálat. Nézd végig figyelmesen.

Ha az rendben, akkor utána kell járni, azaz ellenõrizni, hogy nem volt e leszedve a hátsó ajtó és kifûzve esetleg a kábelköteg, ami az ajtóba megy.

Megnézni hogy a kasztni és az ajtó között átvezetõ kábelgumi alatt nem szakadt e a vezeték.

Hirtelen ennyi jut eszembe.


Sziasztok,
Valaki meg tudná mondani, hogy sedan-nál hol keressem ezt a kádergumis dolgot? MErt lehet hogy nekem is ezért nincs hátsó ablak füttésem,mert le rázkódott. Biztosíték jó azt megnéztem.


A sedannál nem az átvezetésnél megy a vezeték, az csak a kombinál van.
Neked az ablakfűtés csatlakozóit kell megnézned meg a relét.
A csatlakozók a C-oszlop takarói alatt vannak (világítást vedd ki, emlékeim szerint ott van csavar), a relé meg a jobb oldali szürke kárpit alatt van a csomagtartóban (ami a kerékjáratot takarja).

Eapa Elküldve: 2010-08-22 23:37 Egyenetlen alapjárat

fazi79 írta: Sziasztok.
Nekem is ingadozik az alapjárat,2002 316i de csak hideg motornál. Viszont az még idegesítőbb, hogy néha füst van a motortérben,olyan mintha égne az olaj vagy kipufogó gáz szivárogna. Menet közben a ventilátor benyomja az utastérbe a kellemetlen füst szagot de érdekes módon nem mindig. Valakinek valami ötlete,hogy mitől van füst a motortérben? Előre is köszi várom az ötleteket.



Szerintem a szelepfedél tömítésed adta meg magát, az alól folyhat ki az olaj a kipufogó csonkodra. Rendeld meg a tömítést, szelepfedelet le, tömítéscsere, csavarok vissza, de óvatosan meghúzni, mert az áláminuimból könnyen kijön a menet

Eapa Elküldve: 2010-08-19 14:29 e36

laleeboy írta: Üdv mindenkinek!
Az lenne a kérdésem hogy hozhat e valamit ha az M52B20 ra rátenném az M50B25 szívócsonkot (gondolok itt a szívási veszteség csökkenésre a nagyobb keresztmetszet miatt) esetleg a kipuff rendszert is vagy nem .
Lehet e valami hatása ha a légszűrőház és betét egyforma szinte az összes M5XB2X motoron (320tól az M3ig)
Egyáltalán fel lehet e tenni?


Üdv
laleeboy


Internet a barátod!


Google-be írd be, hogy : m52b25 intake system swap

Sok-sok találatot fogsz kapni!

http://www.koperformance.com/B...e36_m3.htm

http://tedserbinski.com/2007/0...sion-day-1

http://www.e36manifoldconversi...tails.html

http://www.turnermotorsport.co...T_ID=MAN-1



Eapa Elküldve: 2010-07-09 14:39 alufelni

bmw320 írta: Az a gondom hogy kb 1 bar-t 1 nap alatt elenged! Gumit levettük belül tényleg egyben van a felni viszont felgumizva ha befújja a gumis a polírperemnél buborékozik de hogy kerül oda a levegő?? Olyan mintha a belső részt lehetne cserélni a felniben!


Szerintem ez csak 2 részes felni. Ha a csavarokat kiveszed akkor lesz egy perem, amihez a középső rész csatlakozik.
Két dolog lehet szerintem: vagy a szeleped enged és valahohy a perem alól is jön a levegő, vagy a peremed lehet elrepedve (vagy zárványos, de ezt nem hinném a minőségbiztosítás miatt)

Eapa Elküldve: 2010-07-08 23:05 Lengéscsillapitó

YELLOW írta: mostanában sokat agyalok pár dolgon. mindezt azért, mert jövőre műszakim lesz és tavaly az egyik lengéscsillapító nem a legjobb volt, sőt a másik is közel volt a határhoz.

szeretném ha kijavítanátok ha rosszul gondolok valamit!


ugye amikor műszakira viszem az autót, akkor motorszám, alvászszám alapján a gép megadja a gyári adatokat, és a hozzá tartozó megengedett eltéréseket.

ugye ha mondjuk ültetőrugót teszek be alá, ami rövidebb, és keményebb, akkor módosul a rugózási/csillapítási érték. ha a csillapító is más, mondjuk keményített, akkor pláne.
nah most ha meg se nézik, hogy hoppá ez nem gyári, akkor nagy valószínűséggel a gyári értékek mellett az autóra az jön ki, hogy futómű kuka, vagy rossz állapot. pedig zsír új szett van alatta.
gondolom a hivatalos forma az, hogy beszerelik, lemérik és az új értékekkel bekerül a rendszerbe, és a forgalmiba +++lóvéért.
nah most én ezt a +++ lové dolgot el akarom felejteni, de mi van ha nem gyárit rakok bele? mondjuk valószínű M-tech gátlókat veszek majd, de mi van ha annak is eltér az értéke, márpedig valószínű valamennyire el fog.

lehet hülyeség ez az okfejtés, de bizonytalan vagyok.


Teljesen rosszul gondolod. Egy 2002-es kocsinak, 100ekm-rel nem lesz rossz a lengéscsillapítója, még ha rugót cserélsz akkor sem. Inkább azt a pénzt költsd benzinre, vagy gyere talikra ahol ingyen megmérik a lengéscsillapítódat és azt mondják, hogy jó ez még.
Egyébként ha mész műszakira engedd le a kerekeidet egy kicsit, az segít. Ez régi trükk

Eapa Elküldve: 2010-07-06 13:57 Ajtónyítási Gondok!

calibra írta:
hil írta:
martin írta:

ha a biztosítékot jó akkor nézesd meg az ajtó nyitó motorokat vagy az összes nem nyílik mert nekem volt egy hasonló gondom cska nekem akkor 1 ajtóm nem nyitott a központi de mint végül kiderül az ajtóban az elektronika adta megmagát azóta teljesen jól működik minden rendben van vele. Szerintem először elenőrizd a biztiket aztán ha az nem használt akkor meg irány a szervíz. Szerintem nem érdemes házilag nekiállni barkácsolni.




Mééééééér? Nekem sikerült és olcsóbb volt mint ha szervízben csináltattam volna, bár nem vagyok fillérb.....szó


Tuti h a relé lesz a ludas(biztit már megnéztem), mert az összes ajtó egyszerre nyílik vagy nem.És kiszállni is csak úgy tudok belőle(ha már bezártam),hogy lehúzom az ablakot és bedugom az ajtóba a kulcsot, de csak azt tudom így vele kinyitni...szóval nem zárprobléma.Szakszervízbe meg nem viszem, ott csak lehúzzák az embert, csak legvégső esetben...hát igen addig is árnyékos helyen kell parkolni
Valaki nem tudja hol lehet bmw-hez speciális kulcsokat venni.Az első féktárcsát/fékbetétet simán kicseréltem, de a hátsóval lesz majd gond.

Ja másik gond amit el is felejtettem: a riasztót nem tudom életre kelteni, itt is mind a 2 biztit megnéztem.Ha megbillegtetem a kocsit annak már működnie kéne...elvileg


Amennyiben nincs kikapcsolva a riasztó akkor lezárás előtt nyisd ki a jobb oldali ajtót.
Szereld ki a ground modult, fújd be kontakt spray-el és még az ajtó csatlakozóit is húzd szét és spay. Nekem 98-as az autóm, ugyanezt eljátszotta, a leírtakat megcsináltam és azóta nincs vele gond.

Eapa Elküldve: 2010-07-01 13:12 Valaki segítsen

bmw320d4 írta:
Eapa írta: A ventilátorom minden fordulatot vesz, ennek ellenére lehet rossz a süni?
Van annak diagnosztizálásra valami módszer, vagy csak mérjem meg lezárás után az amper felvétel?


Hiába nézed az áramot, a süni 3-4 órával a leállítás után kezdi a el szivatni a BMW tulajdonosokat. Egy módja van a "diagosztikának" : Le kell húzni a csatlakozóját estére.



Köszi, kipróbálom