YELLOW írta:
Prof írta:
YELLOW írta:
Prof írta:
Az lenne a kérdésem hogy vettem egy 17" os alufelnit
ehez a gyári gumi méret az 225/45 r17 de mivel igy elég nagynak tünik a gumi falvastagsága ,igy az optika látvány javitása érdekében 215/40 r17 es gumikat raknék fel rá
kérdés az hogy ez a gyáritol eltérö gumi méret menyire befolyásolja az auto ment tulajdonságát "azon tul hogy 2-3 km/h csalni fog az óra"
ha nincs megültetve az autó, akkor elég kicsinek fog hatni a kerék, a teljes átmérő jóval kisebb. én nem raknám fel.
Jo de 225/45 falvastagságnál meg megint bután néz ki az össz kép 18" as kereket meg nem akarok rá tenni mert csak indokolatlanul kinozza a futomüvet
kiszámoltam neked, ha 215/40-et raksz fel, akkor 30mm-rel kisebb lesz a teljes átmérő, mint 225/45-nél, ami azt jelenti, hogy amikor a mutatód 15-öt mutat, akkor valójában 100-al mész, ez jó gyorshajtás elkerülése ellen
225/40 méretnél 22mm lesz a különbség és 100-nál 104-et fog mutatni, ez még talán jobb választás.
igazából a problémát az okozná, ha az első és hátsó tengely teljes átmérője nagyban eltér egymástól, ugyanis az ABS és egyéb segédcuccok nem müködnének rendesen. azt hiszem 8% lehet a különbség, anynit még tud korrigálni a rendszer.
nekem is 225/45 van, de egyáltalán nem tűnik úgy, hogy bután nézne ki.
Amennyiben az optikán kívül az olcsóbb ár miatt választanád a méretet, kérlek ne tedd.
Én két kocsinál is eljátszottam a kisebb átmérőjű gumit és hosszú távon, ilyen benzinárak mellett nem éri meg.
Pörögni fog a motor feleslegesen, ugyanazon távra több főtengely fordulat jut, többletfogyasztás. Alul jobban fogod szeretni, mert jobban gyorsul a verda, de autópályán, hosszabb távon szenvedni fogsz. Mindig a gyári váltóméretnek megfelelő gumit válaszd, a többi a Carstylingosoknak való.