Eapa fórum hozzászólásai

Eapa Elküldve: 2010-05-05 15:35 manuális váltó

Chipcad777 írta: Csáo!

210.000 km van benne. Olaj 1 éve lett cserélve. Hidegen - melegen is csinálja...nem veszek észre különbséget.


Olajszintet ellenőrizd. Az alacsony (kevés) olaj is tud ilyen tüneteket produkálni.
Vagy esetleg a kuplung munkahengert légtelenítsd ki. Több ötletem nincs.

Eapa Elküldve: 2010-05-04 13:51 koppanás hátulról váltásnál

ihorvath írta: Sziasztok!

2004-es BMW e46, 320D, 6 sebességes: Olyan problémára lettem figyelmes, hogy váltáskor, ha üresből egyesbe, vagy egyesből kettesbe válktom az autót, akkor koppan valami hátulról. Mély, halk koppanás, mintha egy gumikalapáccsal ütnék valamit. Mi lehet a baj? kardán? A többi sebességnél nem vettem észre.

Köszi, Isti


A differenciálmű hátsó nagy szilentjét kell kicserélni. Vidd el szerelőhöz, megaszopás kicserélni difi kiszerelés nélkül. A szilent pár ezer forint.

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=30


9-es tétel

Eapa Elküldve: 2010-04-28 14:50 E46 karosszéria, lámpák, indexek

jabo írta: Sziasztok!

Vasárnap hajnalban előzés közben sikerült elütnöm egy őzikét (a k*rva anyját). A szerelőm még nem látta az autót, de előzetesen szükségem lenne az alábbi cumókra:
- műanyag első lökhárító, ha lehet fekete (Yellow megvan még neked?);
- jobb első kerékjárati ív + sárvédő;
- fekete motorháztető (a használtautó.hu-n találtam, csak érdeklődés szintjén kérdezem);
- jobb első lámpa kompletten, xenon-os
Képeket a galériámba találtok.

Üdv:
Tamás


Szerintem ezt a lökös héjat egy műanyagos meg tudja csinálni. Persze ha van feketében akkor azt nem kell festeni.

Eapa Elküldve: 2010-04-22 15:34 E46 futómű állítás

http://auto.indavideo.hu/video/Extrem_kerekek

Hori, Robinson!

Lehet fel kellene vennetek vele a kontaktot

Eapa Elküldve: 2010-04-16 15:27 E46 futómű állítás

Robinson írta: Hali,

Beszéltem a futóműhellyel, ahol ismét azt mondták, hogy biza az első kerekeken nem lehet állítani, hiába mondtam, hogy utána érdeklődtem, és a toronyban kell valamit mókolni. Viszont jövőhéten megyek hozzájuk, hogy ránézzenek, ezért aztán a jelenlegi állapotok szerint jó lenne, ha felkészülten tudnék menni. Szóval valaki tudna leírást adni írni csinálni mutatni, hogy ez a toronyban való matatás hogy is néz ki pontosan?

Köszi!


Az első keréken a gyári toronycsapággyal nem lehet állítani. Lehet kapni olyan toronycsapágyat ami tartalmaz egy állítható lemezt, de ilyeneket csak versenykocsikba raknak mivel gumi az nincs benne, fém a fémen kicsit kemény lenne neked.
Az meg nem BMW-shez való módszer, hogy a tornyon lévő furatokat oválosítod ki és csúsztatod arréb a gyári toronycsapágyat. Annyit még tudok, hogy az M3-asnak jelentősen eltolt toronycsapágya van.

Eapa Elküldve: 2010-04-02 19:18 Furcsa hangok a kerekek felõl.


- nem gyári - csavarok puhább anyagból vannak. Már sikerült ilyen alufelni csavarnak elkenni a fejét, lejött róla a króm réteg, alatta pedig vlmi bronz színû puhább anyag volt.[/quote]


Az acélt krómozás előtt bevonják rézzel, azt láttad a levált réteg alatt.

Eapa Elküldve: 2010-04-01 13:10 Eladó cuccok

Woockie írta:
Eapa írta: A km valós lehet ilyen korú autóhoz megfelelő tudván azt, hogy ki lehetett az első tulaj (Pannon GSM az élvonal!)

Afaik nincs koze a pannonnak a gsm rendszamhoz. Nekem is olyan van, masodik tulaj vagyok, az elso pedig maganszemely volt.



Kuzsu Pannon, nem foglalta le a rendszámokat?

Eapa Elküldve: 2010-04-01 13:05 M-es felnik e46-on

Tiba írta: Mindenesetre nézd meg, de az utólag fényezett felni, sosem lesz olyan, mint a gyári fényezett. Akár replika, akár gyári.
A másik kérdés, hogy miért kellett fényezni...
Mennyiért akarják adni?


BMW felnit fényezőknek ajánlom a márkakerekeskedésben kapható gyári spray felni festéket.
Én a peremeket újítottam fel, gletteltem a padkázások nyomait, nem az egész felnit fújtam le és nem lehet színeltérést tapasztalni. A festés után sima színtelen lakkspray-t használtam, 2 éve volt ez és nem sárgult be.

Eapa Elküldve: 2010-04-01 09:39 Eladó cuccok

YELLOW írta: itt az eladó 320d

érdemes megnézni... mivel megígértem neki, hogy berakom a hírdetést ezért teszem, én nem adnám el a helyébe, sőt ő sem szívesen teszi...

A link neve


OK, OK, a barátod biztos oda van a kocsijáért, de ez egy kicsit erős volt leírni:Mo-on ezzel a felszereltséggel nincs még egy ilyen e46-os eladó bmw.

Van még ezer extra ami nincs benne (PDC, lámpamosó, hátsó roló, kszenon stb).
A szerszámosból meg hiányzik a csavarhúzó!
A km valós lehet ilyen korú autóhoz megfelelő tudván azt, hogy ki lehetett az első tulaj (Pannon GSM az élvonal!)
Mindezt nem fikázásként írtam, de autót nem érzelmi alapon kell eladni.

Eapa Elküldve: 2010-03-31 15:35 Belsõ

gampetibor írta:
vk92 írta: Sziasztok!

Problémám a következő lenne.Gázadáskor,fékezéskor,gyorsabb kormány mozdulatnál a vezetö ülésem reccsen.Nem a támlából jön a pimasz hang,hanem alulról.Tud-e valaki rá megoldást,ill.ha szét akarom kapni az ülést ,akkor azt hogy tudom kivitelezni.

Köszönöm:Attila


Ez a dolog engem is érdewkelne mert én is tapasztalom ezt de csak álló helyzetből való elinduláskor.



Kérdésem az, hogy bőrös ülésetek van vagy nem. Nekem bőrös és nekem is csinálja de csak hideg időben. Én az oldalsó műanyag panel és bőr találkozást szoktam bőrápolóval megitatni. Az még idáig segített nekem. Ja meg fogyókúra

Eapa Elküldve: 2010-03-19 13:29 Segítsetek!

YELLOW írta: közben találtam egy videót, megyek kipróbálom aszerint

YELLOW írta: BMW VESE kiszerelés

kellene egy kis help. egyszerűen nem tudom kivenni a veséket. azt láttam, hogy magába le kellene jönni a króm keretnek is a rácstól, de az sem megy. próbáltam úgy is, hogy az egészet kifelé nyomni, de egyszerűen nem jön, hiába nyomom a füleket. erről valakinek van valami infója?





Kinyitott motorháztetőnél belülről a krómkereten vanna fülek, azokat pattintsd ki és kifelé kijön a króm a többi befelé megy.
Én múltkor egy galambot ütöttem el, az kivette szépen

Eapa Elküldve: 2010-03-18 20:19 Ajtóbelsõ...

fanta2 írta: Abban tud valaki segíteni hogy a bal elsõ ajtó belsõ kárpitját hogy lehet sérülésmentesen leszerelni (E91). Valami robbantott ábra vagy valami hasonló. Köszi elõre is mindenkinek


pl.

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=50

Eapa Elküldve: 2010-03-18 16:08 Féktárcsa és fékbetét

anubisz írta: Sziasztok. Nekem is ez volt a gond, bár most is néha elõfordul. Bár én hajtom is, 160 alatt elvétve megyek pályán, de inkább 200 alulról, felûrõl. 200 nál 4000 ret pörög. Én agresszívan szoktam fékezni,. Utána a hõ terheléstõl szokott kicsit rázni, aztán kicsit lesimul, néha megint rákezd. Én is szenvedtem vele. 80 Eurós féktárcsától ne várj többet. Most le gyilkolom és perforáltat fogok feltenni, ami az M3 -on van. persze annak 200 Euró darabja. Nem véletlen. Könnyebb jobban hûl. Biztos vagyok benne hogy 4,6 dugattyús féknyereggel ilyen gond nem lenne, mert nagyobb felületen fejti ki a nyomást ,ebbe meg szar 1,1 dugattyú,persze hogy deformálódik a féktárcsa a forróság miatt. Hiába minden gyári. Én is csak BMW be szereltetek, és ott rendelek mindent. Na ezek a fékezési tanácsok,aki így fékez járjon Suzukival Szép lenne ha egy M3 asal így lehetne csak fékezni. Ugyan ez a fékrendszere csak nagyobbak a dugattyúk, és Perforált a tárcsa. Múltkor egy 635 -el versenyeztem,( próbálkozni azért lehet )230 nál úgy 2 méter volt köztünk õ befékezett nekem hogy paráztasson,na ott kellett volna az itt leírt fékezési technikát alkalmazni. Valakinek biztos lenne már ingyen veséje,vagy új szíve Én is be állíttattam mindent,kerék összetartás, futómû geometria, újj lengés csillapíttok elõl új tárcsa, új fékpofa, Zsír új kormánymû, torony merevítõ, stabilizátor rúd,százszor, kimérve,megmérve . Mondjam még? pedig nekem 4 kerekes, és elõl is van hajtás . Szerintem ez E46 betegség, alul méretezték a fékrendszert,az alap típusoknál Persze ha kifogsz egy jó tárcsát lehet el múlik,de hiába a gyári tárcsa, úgy is fogja csinálni. Ugyanabból a szar anyagból csinálják. Vetemedik a melegtõl. Gondoltam már veszek rá valami 6 dugattyús rendszert elõre. Bizony minõséget meg kell fizetni sajnos. Le szabályozod, azt újra meg vetemedik és kezdi elõröl. itt a link: http://de.bmwfans.info/parts/c...erforated/ Bocs 150 Euró. Itt meg az M3 fékrendszere : http://de.bmwfans.info/parts/c...ad_sensor/ szar 1 dugattyú ez is. Most ezt persze hogy deformálja a féktárcsát. Inkább lenne 4 vagy 6 kisebb dugattyú, de nagyobb felületen. Sokat nem segíthettem, csak elmondtam az én tapasztalatomat. Hidd el nem vagy egyedül. Ne félj egy Smart -nak nem melegszik a féke,csak fel kel venni reggel a kocsit magadra mint egy Kabátot múltkor láttam egy 130 kilós manust benne, azt hittem a kabátja


Szerintem a BMW fék nincs alulméretezve. E46-nál csak egyszer fordult elõ velem, hogy rázta, amikor az egyik munkahenger megszorult.
Fel kell emelni az elejét és szépen rángatva megnézni hol moccan. Azt, hogy a dugattyú megszorult a kerék pörgetéssel lehet a legegyszerûbben leellenõrizni. Ha nem forog el súrlódó hang nélkül akkor szorul.

Eapa Elküldve: 2010-03-18 08:51 Féktárcsa és fékbetét

icee írta: Sziasztok,


Teljesen tanacstalan vagyok, kerlek segitsetek ki valamilyen otlettel fekrendszert illetoen.

3 honapon belul ketszer csereltettem elso fektarcsat es egyszer hatsokat. Minden alkalommal a fekbetetek is cserere kerultek.

Elso alkalommal utangyartott fektarcsak kerultek elore es hatra.

A jelenseg a csere elott a "kormanyrazas / utes" volt fekezes kozben (akar kis akar nagyobb sebessegrol fekezve inteziven/lagyan).

A csere utan par napra megszunt de ismet jelentkezett pedig tenyleg ovatosan vezetek, nem emlekszem semmi jelentos veszfekezesre es hidegen is mindig figyelek hogy ne satuzzak).

Miutan ismet jelentkezett a hiba, mostmar gyari elso fektarcsakat es beteteket szereztem be majd autoszerelo tette fel. Gyonyoruen letakaritott mindent mielott feltette meg valami barna szinu sprayvel is befujta amit be kell. A hatsokat ekkor nem csereltettem.

A hiba ismet megszunt, de 1 het utan ujrajelentkezik es tart a mai napig.

1 napja voltam centriroztatni, a kormanyrazas 80-120 kozott megszunt viszont fekezesnel tovabbra is ut.

Valamint ami nagyon erdekesnek talalok, hogy lagyabb fekezesnel -mikor csak eppen rarakod a labad a fekre, pl latod a piros lampat es 200-300meteren akarsz megallni 50-rol), na szoval ekkor mintha "ki-kihagyna" a fek. Tudom bolondsagnak hangzik, de erzesre ilyen. Meg-meg-megugrik a kocsi mintha hol fogna hol nem fogna a fek. Intenzivebb fekezeskor nincs ilyen akkor csak "szimplan" ut....


Tehat ami cserelve, javitva volt:

1x elso fektarcsak + betetek - utangyartott
1x hatso fektarcsak - utangyarott

1x elso fektarcsak + betetek - gyari

1x centrirozas

Palyan es Pesten hasznalom foleg, palyan max 140-150 utazot tempomattal es jocskan eloregondolva fekezes ugyileg.


Nagyon kerlek segitsetek Aki esetleg tudna egy jo, megbizhato es hozzaerto szerelot aki megnezne mi lehet a baj elsokorben azt nagyon megkoszonnem!!


Udv es jo kocsikazast,
icee

szerk: Elfelejtettem, de a 3 honap alatt a ket szett fektarcsakkal ha egyutt utaztam 3000km-t akkor sokat mondok...


1. elsõ lengõkar hátsó szilent
2. kormányösszekötö külsö talpas
3. kormányösszekötõ axiális csukló
4. kerékösszetartás

Eapa Elküldve: 2010-03-11 14:17 Chip tuning

Eapa írta:
Hori írta:
MenyusBMW írta:
Eapa írta:
MenyusBMW írta:
vsop14 írta:
MenyusBMW írta:
Ez mekkora egy lehúzás már. Gondolom mélg belekerül egy fél millába, mire beszerelik.

+1,5 óra munkadíj a beszerelés..
ha ilyen kemenyen adod elo magad, legalabb olvasd mar el, amirol beszelsz


Az igaz, hogy a fél millán van elég haszna a BMW-nek, de megnézném, hogy 1,5 óra alatt, hogy szedik le a lökõst, építik ki a coolert, teszik vissza a másikat, teszik vissza a lökõst meg építik be az új vezérlõt és programozzák fel. Ha jártál már BMW márkaszervizben és kaptál ott számlát, akkor megnézheted, hogy mire hány óra munkadíjat számláznak ki. De ettõl függetlenül ezek a mûveletek tuti nem férnek bele 1,5 órába. De mindegy is.


Szedjük össze a 1,5 órát. Szerintem 2 ember a lököst 6 perc alatt le és felteszi.


Felhívtam a Wallis BMW Márkaszervízt, amit bárki megtehet.
Kértem tõlük szóban árajánlatot intercooler cserére. A munkafelvevõ 2,5-3 órára taksálta a mûveletet és 30e & Áfa munkadíjra, amihez még elmondása szerint segédanyagok jöhetnek hozzá. Nem értek hozzá de patenteket és csuszkákat említett, hogy lehet azokat cserélni kell pluszban egy lökhárító csere alkalmával, tehtá az még dob akkor az összegen.
Most fogok kérni írásban is egy javítási ajánlatot és akkor kibiggyesztem ide, ha ez kell. És mivel ez HIVATALOS BMW ajánlat lesz, nyilván ez lesz akkor a tutifrankó szentírás.
Biztos amúgy nincs benne gyakorlatuk azért nem 6 perc csak.




Az a baj hogy a coller levételéhez nem kell leszedni a lökháritót
/én a cooleremet minden tavasszal kiszedem megtisztitani és a lököst még 1x sem vettem le hozzá/


Ráadásul még ez is!
Tessék a know-how-t eladni nekik!


Most jut eszembe, a ventilátorhoz le kell szedni.