Forray fórum hozzászólásai

Forray Elküldve: 2014-10-19 21:29 Egyenetlen alapjárat

Sziasztok!
Közel két hetet foglalkoztam az egyenetlen alapjárat témával mivel nálam is egyre gyakrabban fordult elő. Ami a legfontosabb, próbáltam arra törekedni, hogy ne cserélgessek mindenféle alkatrészt mivel elég drága. Szóval kipucoltam az alapjárati motort és kidobáltam a vékony vákumcsöveket. A vákumcsövekhez tartozó összes szelepet kipucoltam. Az új vákumcsövek beszerelése után (500Ft) a csöveket rögzítettem is kábelkötegelővel, hogy biztosan ne szívjon fals levegőt. DIAG programot figyelve pedig egy kicsit állítani kellett a gázbowden feszességén (azt a holtpontot kellett megtalálni, hogy még éppen zárjon a pillangószelep). A végeredmény tökéletesen stabil alapjárat. Nem fuldoklik, nem áll meg üzemmeleg motor esetén sem. (Az alapjárati motort ellenőrizni kell működés szempontjából. Középső láb +12V, attól egyszer balra a negatív és egyszer jobbra. Ekkor a motor a két szélső végállásra tér ki. Az egész munka kb.: 4 órát vett igénybe. Sok sikert mindenkinek, akinél tényleg csak ennyi a probléma és nem komolyabb.

Forray Elküldve: 2014-10-19 21:12 légzsak_

szicsu írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
Forray írta: Köszöntök mindenkit. Nekem is előjött a légzsák lámpám és gondoltam leírom a tapasztalataimat a javítás során. Szóval lehúztam az ülés alatt a szenzort és megmértem műszerrel milyen értéket is ad az ülésbe épített szenzor. Körülbelül 60Kohm volt az ellenállás, mikor ráültem lement 20Kohm-ra. Mivel tanultam elektronikát megállapítottam, hogy ennek így kell működnie. Aztán megmértem dióda állásban is és ott volt a probléma. Majdnem rövidzár volt. Így egy diódát kellett kötnöm a kék-fehér vezetékre, a csíkos lábával a kék oldal felé. Aztán hiba törlés ellenőrzés és működik ahogy gyárilag megtervezték, csak a dióda "fáradt" el egy kicsit. Szóval nem kell rögtön kidobni ha nem megy. Megnéztem ezeket a rögtönzött kapcsolásokat is és ki is próbáltam. Mindegyik működik de:
A két ellenállás egy dióda esetén mindig free volt a diagnosztika szerint az ülés állapota, így ha nem is világít a visszajelző lámpa nem fog nyílni a légzsák mert nem ül ott senki.
https://www.google.hu/search?q...B386%3B233
A másik verziónál az egy ellenállás párhuzamosan diódával már foglalt jelzést mutat így mindig nyílni fog.
https://www.google.hu/search?q...B213%3B105
Szerintem a kettőt kell összekötni és akinek nincs olyan szerencséje mint nekem volt és teljesen elszakadt a fóliája egy kapcsolóval ki tudja választani manuálisan, hogy éppen ülnek-e ott vagy nem.

Persze ez csak egy olcsó megoldás mindazoknak akik nem szeretnének egy új érzékelőt venni az ülésbe. Köszönöm a figyelmet, remélem tudtam segíteni.



köszi!
de hol nézted a gyári összeszerelésben a diódát? én sem a csatit, semmit nem szedtem még, mert diaggal kikapcsoltam a figyelést. de ha nálam is csak dióda a baj (bár nem hiszem, mert nekem nem folyamatosan világított, csak ha fészkelődtek benne), akkor megér egy ránézést.



Már írtam vagy 6 éve, hogy nem a foglaltságérzékelő rossz, hanem az ellenőrzőág szakadt.

Ez a fajta diódás megoldás sem teljesen jó, mert ha tényleg elszakad a fólia, nem fogja jelezni. De legalább addig rendeltetésszerűen működik.

Nekem csak néha jelez,ha mocorognak benne.Akkor mi lenne számomra a megoldás?Mert egy kicsit már megkavarodtam...


Bocsi, hogy csak most írok de nem tudtam előbb feljönni az oldalra. Nekem is pontosan úgy kezdődött, hogy ha mocorogtak benne akkor néha felvillant a lámpa. Ezért mértem meg az ülésből kijövő két szál vezeték ellenállását. Fixen a fentebb leírt két érték között változott. Ha nem változott volna akkor tuti elszakadt a fólia. Nekem szerencsém volt így csak egy dióda kellett. Remélem tudtam segíteni

Forray Elküldve: 2014-06-29 16:29 légzsak_

Köszöntök mindenkit. Nekem is előjött a légzsák lámpám és gondoltam leírom a tapasztalataimat a javítás során. Szóval lehúztam az ülés alatt a szenzort és megmértem műszerrel milyen értéket is ad az ülésbe épített szenzor. Körülbelül 60Kohm volt az ellenállás, mikor ráültem lement 20Kohm-ra. Mivel tanultam elektronikát megállapítottam, hogy ennek így kell működnie. Aztán megmértem dióda állásban is és ott volt a probléma. Majdnem rövidzár volt. Így egy diódát kellett kötnöm a kék-fehér vezetékre, a csíkos lábával a kék oldal felé. Aztán hiba törlés ellenőrzés és működik ahogy gyárilag megtervezték, csak a dióda "fáradt" el egy kicsit. Szóval nem kell rögtön kidobni ha nem megy. Megnéztem ezeket a rögtönzött kapcsolásokat is és ki is próbáltam. Mindegyik működik de:
A két ellenállás egy dióda esetén mindig free volt a diagnosztika szerint az ülés állapota, így ha nem is világít a visszajelző lámpa nem fog nyílni a légzsák mert nem ül ott senki.
https://www.google.hu/search?q...B386%3B233
A másik verziónál az egy ellenállás párhuzamosan diódával már foglalt jelzést mutat így mindig nyílni fog.
https://www.google.hu/search?q...B213%3B105
Szerintem a kettőt kell összekötni és akinek nincs olyan szerencséje mint nekem volt és teljesen elszakadt a fóliája egy kapcsolóval ki tudja választani manuálisan, hogy éppen ülnek-e ott vagy nem.

Persze ez csak egy olcsó megoldás mindazoknak akik nem szeretnének egy új érzékelőt venni az ülésbe. Köszönöm a figyelmet, remélem tudtam segíteni.