Fort fórum hozzászólásai

Fort Elküldve: 2014-11-28 06:02 Motorolaj

anubisz írta:
Fort írta:
elgeri írta:
Fort írta:
elgeri írta:
csbalu írta:
mihalycoko89 írta: Sziasztok!

Én is olajcsere előtt állok. (jelenlegi km állás : 227e)

Lenne egy pár kérdésem, remélem ti tudtok segíteni!
Milyen olajat és szűrőket érdemes vennem, illetve hány litert? Mekkora lehet az olaj tartálya?

Egyébként ezt néztem ki "Castrol 5W-40 Magnatec (4 L)-kb 7-8e ft lenne".

Üdv,
mihalycoko89


gyári BMW-t tegyél bele Nem tudom miért gondolkozik mindig mindenki másban, amikor a gyári ára sem horror! Mi értelme próbálkozni?



Ezt most olajszűrőre íród?

Mert a gyári olaj nem is egyértelműen beazonosítható NEKEM, plusz ha ezen tudás hiányába márkaszervizbe vitetem, akkor pedig igenis horror. Nekem a 4L BMW szervizes olajár kb. 30-40e Ft volt + a szerelés, kiegészítők.
Tapasztalat! Mondjuk legalább nyugodt vagyok, mert a magán szerelők meg ha kérem se akarnak gyárit beleönteni


Gyári olajra,azaz BMW olajra gondolt szerintem.Nem sokkal drágább mint a Castrol.
ITT van például egy 5W-s olaj belőle.



Hm, ha ez eredeti, akkor miért kerül 3-4x ennyibe az ANYAGKÖLTSÉG a márkaszervizben?
Meg az a poén, hogy ott sem BMW olajként adták el, hanem Castrol x-y, még Castrol matricát is nyomtak a motortérbe.


A márkaszerviz ha jól tudom csak az általa forgalmazott termékekre vállal garanciát,így ha olajat akarsz cseréltetni,"ott veszed meg" azon az áron.Meg van 8000-9000 Ft-os órabér.Így hamar összejön a 30-40ezer.A tapasztalatom szerint a nagy olajcsere akciónál nem nézik a minősítést,a legolcsóbb gyári olajat (10W-40) rakják bele ha tetszik,ha nem. A BMW olaj pedig nem Castrol,a kettő nem ugyanaz.Van BMW olaj és BMW-be való olaj,ami a Castrol.Azt meg hogy miért Castrol olajat kaptál, ide kattintva elolvashatod.



Ajjaj. Sok Márkaszervizt járhattál te meg......hagyjuk inkább a legendákat,rémhíreket, kitalációkat. mikor előttem töltik bele a flakonos 5-30 as BMW olajat. Miről beszélsz. És nem 30 40 ezer jön össze, hanem 70,90. Lehet számolni: olajszűrő, pollenszűrő, levegő szűrő, 6,8 liter olaj literje 6,8 ezer a márkaszervizbe,munkadíj, apróanyak költség,legyen az alátét,vagy 3 fújat valamilyen spray, + áfa meg az apró.... ahova te jársz ott biztos van olajos hordó, ahova én jártam ott papír kartonból kiszedet olajos flakonokból töltenek olajat.


Ha ezt a hozzászólásodat nekem írtad,akkor hozzátenném hogy Off autónkkal sajnos sok márkaszervízt jártam meg a garancia leteltéig.Mint írtam,gyári olajat adnak és kaptam,de nem az előírt 0W-30,5W-30-at,hanem az olcsóbb 10W-40-et mindenhol.Ez egy márkafüggetlen szervízben derült ki,amikor rákérdeztem hogy most miért 5W-30-as olajat raktak bele.Biztos hogy nem minden helyen csinálják így,de én sajnos ezt tapasztaltam több helyen is.A lényeg hogy ha van időd rá és magadnak veszed meg az olajat és szűrőket,akkor biztos az is fog belekerülni.

Fort Elküldve: 2014-11-26 23:24 Motorolaj

elgeri írta:
Fort írta:
elgeri írta:
csbalu írta:
mihalycoko89 írta: Sziasztok!

Én is olajcsere előtt állok. (jelenlegi km állás : 227e)

Lenne egy pár kérdésem, remélem ti tudtok segíteni!
Milyen olajat és szűrőket érdemes vennem, illetve hány litert? Mekkora lehet az olaj tartálya?

Egyébként ezt néztem ki "Castrol 5W-40 Magnatec (4 L)-kb 7-8e ft lenne".

Üdv,
mihalycoko89


gyári BMW-t tegyél bele Nem tudom miért gondolkozik mindig mindenki másban, amikor a gyári ára sem horror! Mi értelme próbálkozni?



Ezt most olajszűrőre íród?

Mert a gyári olaj nem is egyértelműen beazonosítható NEKEM, plusz ha ezen tudás hiányába márkaszervizbe vitetem, akkor pedig igenis horror. Nekem a 4L BMW szervizes olajár kb. 30-40e Ft volt + a szerelés, kiegészítők.
Tapasztalat! Mondjuk legalább nyugodt vagyok, mert a magán szerelők meg ha kérem se akarnak gyárit beleönteni


Gyári olajra,azaz BMW olajra gondolt szerintem.Nem sokkal drágább mint a Castrol.
ITT van például egy 5W-s olaj belőle.



Hm, ha ez eredeti, akkor miért kerül 3-4x ennyibe az ANYAGKÖLTSÉG a márkaszervizben?
Meg az a poén, hogy ott sem BMW olajként adták el, hanem Castrol x-y, még Castrol matricát is nyomtak a motortérbe.


A márkaszerviz ha jól tudom csak az általa forgalmazott termékekre vállal garanciát,így ha olajat akarsz cseréltetni,"ott veszed meg" azon az áron.Meg van 8000-9000 Ft-os órabér.Így hamar összejön a 30-40ezer.A tapasztalatom szerint a nagy olajcsere akciónál nem nézik a minősítést,a legolcsóbb gyári olajat (10W-40) rakják bele ha tetszik,ha nem. A BMW olaj pedig nem Castrol,a kettő nem ugyanaz.Van BMW olaj és BMW-be való olaj,ami a Castrol.Azt meg hogy miért Castrol olajat kaptál, ide kattintva elolvashatod.

Fort Elküldve: 2014-11-26 16:35 Motorolaj

elgeri írta:
csbalu írta:
mihalycoko89 írta: Sziasztok!

Én is olajcsere előtt állok. (jelenlegi km állás : 227e)

Lenne egy pár kérdésem, remélem ti tudtok segíteni!
Milyen olajat és szűrőket érdemes vennem, illetve hány litert? Mekkora lehet az olaj tartálya?

Egyébként ezt néztem ki "Castrol 5W-40 Magnatec (4 L)-kb 7-8e ft lenne".

Üdv,
mihalycoko89


gyári BMW-t tegyél bele Nem tudom miért gondolkozik mindig mindenki másban, amikor a gyári ára sem horror! Mi értelme próbálkozni?



Ezt most olajszűrőre íród?

Mert a gyári olaj nem is egyértelműen beazonosítható NEKEM, plusz ha ezen tudás hiányába márkaszervizbe vitetem, akkor pedig igenis horror. Nekem a 4L BMW szervizes olajár kb. 30-40e Ft volt + a szerelés, kiegészítők.
Tapasztalat! Mondjuk legalább nyugodt vagyok, mert a magán szerelők meg ha kérem se akarnak gyárit beleönteni


Gyári olajra,azaz BMW olajra gondolt szerintem.Nem sokkal drágább mint a Castrol.
ITT van például egy 5W-s olaj belőle.

Fort Elküldve: 2014-11-25 16:17 320d Motor

toki24 írta: Hali!

Mi a gyári előírás a kartergázszűrő cserére a kis 20d-be?! eddig 2 olaj cserét mentem az ujjal. érdemes a 3.nál cserélni?!


Többen minden második olajcserénél lecserélik azt is.

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...136le.html

Fort Elküldve: 2014-11-24 10:36 320d Motor

Tano írta:
Fort írta: Hogyan és hol tudom a hosszbordás szíj feszítőt úgy visszatolni hogy le tudjam cserélni a szíjat és ne sérüljön meg?Levételnél a vezetőgörgőnél támasztottam meg,de az új szíjat nem akarom összenyomkodni.


A feszítőt el tudod forgatni megfelelően hosszú eszközzel, és be tudod akasztani egy stifttel. Így feszegetés nélkül le tudod cserélni a szíjat.


Köszönöm,egy stifttel sikerült megoldani a szíj és a görgő cseréket is.
Kerestem 26-os crowa fejnek helyet,de nem igazán láttam hogy azt mire tudnám rátenni.

Fort Elküldve: 2014-11-21 22:42 320d Motor

Hogyan és hol tudom a hosszbordás szíj feszítőt úgy visszatolni hogy le tudjam cserélni a szíjat és ne sérüljön meg?Levételnél a vezetőgörgőnél támasztottam meg,de az új szíjat nem akarom összenyomkodni.

Fort Elküldve: 2014-11-21 22:35 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Puli írta:
Fort írta:
Puli írta:
Fort írta:
leroyclub írta:
Fort írta:
Bontottat azért olcsóbban kapsz!Nekem 10-ért ajánlottak az autómhoz valót!



Ez pont egy olyan alkatrész aminél elég rizikós a bontott. Az enyém is jelenleg hibamentes, de néha meg teljesen hülye.


Igazad van,de ha teljesen meghal és nincs hirtelen 100 ezred egy újra akkor több mint a semmi. Főleg ha a zárszerkezet is megadja magát....



Nekem tegnap csinálták meg a kocsit (Szfváron), tökéletesen nyit-zár. Azt ,hogy mi volt a baja szakmai titokként kezelik. Azt mondták a következő javításnál elárulják. De gratisba megcsinálták a hátsó ablaktörlőmet is! (+ kaptam Hepamotors rendszámtábla kereteket, ha akarom felrakom,ha nem,nem...) A lényeg,hogy jó a kulcs, nyit -zár...

Ja és van egy felesleges grundmodulom.



A lényeg hogy működik...de ha ajándékba megcsinálták az ablaktörlőt,nem lehetett nagy hiba! Ha sikerül megnézetnem és GM hibája lesz,engem érdekelne ártól függően a modul.Gondolom az autódhoz való,azaz touring legalább 2 elektromos ablakkal.



annyit mondtak,hogy sz.ptak vele rendesen.. de megoldva, az a lényeg...
igen, touringhoz való és 4 elektromos ablak+napfénytető...


Igen,néztem a képeden hogy neked is napfénytetős és pont jó lenne így nekem!Ráadásul csak 2 elektromos ablakom van,így meg főleg!

Fort Elküldve: 2014-11-21 11:39 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Puli írta:
Fort írta:
leroyclub írta:
Fort írta:
Bontottat azért olcsóbban kapsz!Nekem 10-ért ajánlottak az autómhoz valót!



Ez pont egy olyan alkatrész aminél elég rizikós a bontott. Az enyém is jelenleg hibamentes, de néha meg teljesen hülye.


Igazad van,de ha teljesen meghal és nincs hirtelen 100 ezred egy újra akkor több mint a semmi. Főleg ha a zárszerkezet is megadja magát....



Nekem tegnap csinálták meg a kocsit (Szfváron), tökéletesen nyit-zár. Azt ,hogy mi volt a baja szakmai titokként kezelik. Azt mondták a következő javításnál elárulják. De gratisba megcsinálták a hátsó ablaktörlőmet is! (+ kaptam Hepamotors rendszámtábla kereteket, ha akarom felrakom,ha nem,nem...) A lényeg,hogy jó a kulcs, nyit -zár...

Ja és van egy felesleges grundmodulom.



A lényeg hogy működik...de ha ajándékba megcsinálták az ablaktörlőt,nem lehetett nagy hiba! Ha sikerül megnézetnem és GM hibája lesz,engem érdekelne ártól függően a modul.Gondolom az autódhoz való,azaz touring legalább 2 elektromos ablakkal.

Fort Elküldve: 2014-11-19 11:37 Centrálzár vezérlő, grundmodul

leroyclub írta:
Fort írta:
Bontottat azért olcsóbban kapsz!Nekem 10-ért ajánlottak az autómhoz valót!



Ez pont egy olyan alkatrész aminél elég rizikós a bontott. Az enyém is jelenleg hibamentes, de néha meg teljesen hülye.


Igazad van,de ha teljesen meghal és nincs hirtelen 100 ezred egy újra akkor több mint a semmi. Főleg ha a zárszerkezet is megadja magát....

Fort Elküldve: 2014-11-17 20:32 Centrálzár vezérlő, grundmodul

leroyclub írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta:
laszlo0918 írta:
YELLOW írta:
laszlo0918 írta:
YELLOW írta:
laszlo0918 írta:
YELLOW írta:
laszlo0918 írta: Sziasztok kollégák.Lenne itt egy kérdés nekem olyat produkál néha a centrál zár hogy nyitni akarom az ajtót távirányítóval de semmi utána megnyomom a zárást - kattanás utána újra a nyitást és már ki is nyílik legtöbbször így megoldódik de pár napja nem ment így se próbáltam kulcsal ki be zárni először csak vezető oldalit nyitotta egyszer csak mindet utána megint ment rendesen mi lehet ez?


a grundmodul-on kell reléket cserélni.

Ez tuti nem a zár a ludas?



azért merem mondani, hogy nem, mert nálam ugyanígy kezdte. ls a kegtöbb FL-nél a GM relék a rosszak. a zárszerkezet hiba FL előttieknél valószínűbb.


ok köszönöm. És mi a jele annak hogy már itt az idő relét cserélni?


amikor meg fogsz őrülni, hogy a teszkó parkolóban, vagy akárhol az istenért nem akar majd kinyitni, és full égő lesz nyáron még rosszabb lesz. szóval még most elhúzhatod.


na jól van majd ha oda jutok hogy sehogy nem tudok bejutni az autóba akkor majd megkereslek még hogy mit hogy csináljak ha nem gond


Nekem is szarakodott régebben, de már egy ideje nem csinálja. Viszont jobb lenne megelőzni a bajt, főleg hogy le vannak dugózva a zárak... Pontosan mit kell cserélni és hol? Otthon megoldható?


lécci olvassatok vissza, minden le van írva. melyik relét kell, hogyan. én azt mondom, akinek nincs forrasztási gyakorlata, az ne kezdjen neki, mert tényleg vehet új GM-et. ne adj isten a kiszakadt forszemet át lehet épp vezetékelni, ha valakinek van egy kapcsolási rajza róla, ami marhára nem valószínű.


jaa. én forrasztgatni nem szeretnék semmiképpen. Akkor marad az új, de ahogy látom 100ezer körül van, úgyhogy kell találni egy szakit



Bontottat azért olcsóbban kapsz!Nekem 10-ért ajánlottak az autómhoz valót!

Fort Elküldve: 2014-11-14 23:58 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Puli írta:
Fort írta:
Puli írta:
bmw320d4 írta:
Puli írta: Urak!
:
Nem ismertek valakit, aki megbízható szaki és Székesfehérváron vagy a közelben grundmodult cserél és felprogramoz??? Nagyon kéne!


Én őt ajánlom:

http://www.bmwfanatics.hu/tagok/jrtom.html



Köszi!
Telefonszámod nincs? Itt csak email cím van, de írok Nekik.


Ha sikerült a javítás megírhatnád,mert én is felkeresném hogy nézze meg a GM-t.



Jövő hétre sikerült a Hepamotorshoz időpontot szereznem.... Igaz folyamatosan halogatják már 2 hónapja... Remélem sikerül bejutni és megoldani a problémát...Ha igen,akkor lefogom írni.


Ők csinálták ez előtt is,ugye?!Én is próbálkoztam időpontot kérni a Hepánál,de csak tolták el a napokat.Meguntam és elvittem máshová.Sajnos ott nem volt hozzáértő autóvillamossági szerelő,így a GM problémám még nem oldódott meg nekem sem.

Fort Elküldve: 2014-11-13 22:21 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Puli írta:
bmw320d4 írta:
Puli írta: Urak!
:
Nem ismertek valakit, aki megbízható szaki és Székesfehérváron vagy a közelben grundmodult cserél és felprogramoz??? Nagyon kéne!


Én őt ajánlom:

http://www.bmwfanatics.hu/tagok/jrtom.html



Köszi!
Telefonszámod nincs? Itt csak email cím van, de írok Nekik.


Ha sikerült a javítás megírhatnád,mert én is felkeresném hogy nézze meg a GM-t.

Fort Elküldve: 2014-11-08 20:00 320d Motor

valter320d írta:
solyom76 írta:
Splr01 írta:
Tano írta:
toki24 írta: helyén van és beis zár ha kell.

Elfogadható de miért?! nem 90 fok körül kéne lenni-e?!


A termosztát 84-85 fokon tartja legalább változattól függően. Ha ennél lejjebb megy, főleg hogy most ilyen enyhe az idő, akkor rossz a termosztátod. Hamarosan itt lesznek a hidegebb idők, és még a mutató szerinti üzemit (75 fok) sem fogja elérni a vízhőfokod, ami természetesen nem tesz jót a motornak, illetve a fogyasztásodnak sem.
De úgy látom itt vannak akik szerint ez így normális, hát lelkük rajta, én mindenesetre nem hagynám annyiban.


én a 83 fokra írtam hogy elfogadható, a 75 természetesen nem az.

Természetesen mindenki a 83 fokra gondolt... nem is irt 75 fokot..





A 83 se igazán jó ilyen időben,nekem 85 és 96 között szokott ingázni.Az onnan neki csak visszafelé fog hűlni.Sőt az sem kizárt,hogy minél jobban nyomja neki ,max 1 fokot fog emelkedni de 85 fölé nem megy,a nagy termo nyitási értéke 85c az agr é 96. Lehet spekulálni Béke



1 hónapja cseréltem mind a két termosztátot és ma reggel néztem meg az értékeket 8 fokban.Főúton 90-100km/h-nál nekem is 87 - 95 között mozgott,mint itt előttem írták,de átlagban 90 fokon állt.(A mutató nincs pontosan középen,kicsit a kék felé áll de 87-95 ingadozásnál meg sem mozdult) Amikor elsőnek rátekertem a fűtést hűlt vissza 80 fokra,de 2 percen belül megint 90 fokon volt.
Nem tudom hogy ez típushiba lehet e,de az alsó termosztáton a termosztátot tartó műanyag fülek voltak letörve.

Fort Elküldve: 2014-11-07 22:31 Business rádió kérdés

YELLOW írta:
Fort írta: Igaz nem Business,hanem sima kisnavis kazettás rádióm van az autóban,de lehet hogy valaki már tapasztalt hasonlót a sajátján.
Változó időközönként,1 hét,1 hónap elfelejti a beállításokat.A rádió adók maradnak,csak a hangszínek vagy minek nevezik őket állnak vissza alapbeállításra.
1 perc visszaállítgatni,de lehet hogy valaki tudja a megoldást és kiderül hogy én nyomok néha olyan gombot ami ezt csinálja vagy akksi probléma stb...


amikor elfelejti, ugyanazt a távos kulcsot használod mint előtte vagy a másikat?


Ugyan azt a kulcsot használom.

Fort Elküldve: 2014-11-07 20:44 Business rádió kérdés

Igaz nem Business,hanem sima kisnavis kazettás rádióm van az autóban,de lehet hogy valaki már tapasztalt hasonlót a sajátján.
Változó időközönként,1 hét,1 hónap elfelejti a beállításokat.A rádió adók maradnak,csak a hangszínek vagy minek nevezik őket állnak vissza alapbeállításra.
1 perc visszaállítgatni,de lehet hogy valaki tudja a megoldást és kiderül hogy én nyomok néha olyan gombot ami ezt csinálja vagy akksi probléma stb...