Fort fórum hozzászólásai

Fort Elküldve: 2014-11-07 16:05 320d Motor

Splr01 írta:
Fort írta:
Splr01 írta:
Fort írta:
Splr01 írta: Üdv,

Lenne egy problémám :/ Adott egy 20d, 136le.
Elkezdett csöpögni belőle a gázolaj, de mint tudjátok, ez kismillió helyről történhet, így írok néhány észrevételt a dologgal kapcsolatban. Remélem tud valaki segíteni az ügyben.

Viszonylag kis szivárgás, ha betonon állok meg, nem is látszik, mert egyből beszívja. A mélygarázsomba viszont műgyantás a padló, így ott nem tűnik el. :/ A gázolaj az olajteknő leeresztő csavarán csöpög le.

Az autó amúgy pöccre indul hidegen-melegen, gyorsul, és nem torpan meg, ha nem garázsba állnék, lehet észre sem venném.

Mivel nem tapasztalok adagolóra utaló problémát, megnéztem az injektoroknál a visszamenő ágat, hátha ott repedt meg egy cső, de a motor porszáraz ott.

A segítségeteket abban kérném, hogy mit tanácsolnátok, mit nézzek meg a hibadiagnózis érdekében?



Leállított motornál is csöpög?Akkor azért könnyebb lenne keresgélni,mint amikor a meleg motortérben gyorsan elpárolog.Szerintem addig próbáld megkeresni a hiba forrását,ameddig nem lesz nagyobb szivárgás vagy valami be nem gyullad.



Leállított motornál is csöpög, de csak egy ideig.



Nekem mondjuk nem csöpögött hanem ömlött a hátsó résolajcső szakadása miatt,de én ott kezdeném a keresgélést.Motortakarókat levenni és hidegen megnézni,talán látni valamit.


Ezeket is megnéztem, de a porlasztók körül porszáraz volt minden. Neked ez a cső hol szakadt ki?


Csak ilyen képet találtam.
Adagolónál nem nézted még?

Esetleg ITT vagy az Üzemanyagcsőnél



Fort Elküldve: 2014-11-07 14:59 320d Motor

Splr01 írta:
Fort írta:
Splr01 írta: Üdv,

Lenne egy problémám :/ Adott egy 20d, 136le.
Elkezdett csöpögni belőle a gázolaj, de mint tudjátok, ez kismillió helyről történhet, így írok néhány észrevételt a dologgal kapcsolatban. Remélem tud valaki segíteni az ügyben.

Viszonylag kis szivárgás, ha betonon állok meg, nem is látszik, mert egyből beszívja. A mélygarázsomba viszont műgyantás a padló, így ott nem tűnik el. :/ A gázolaj az olajteknő leeresztő csavarán csöpög le.

Az autó amúgy pöccre indul hidegen-melegen, gyorsul, és nem torpan meg, ha nem garázsba állnék, lehet észre sem venném.

Mivel nem tapasztalok adagolóra utaló problémát, megnéztem az injektoroknál a visszamenő ágat, hátha ott repedt meg egy cső, de a motor porszáraz ott.

A segítségeteket abban kérném, hogy mit tanácsolnátok, mit nézzek meg a hibadiagnózis érdekében?



Leállított motornál is csöpög?Akkor azért könnyebb lenne keresgélni,mint amikor a meleg motortérben gyorsan elpárolog.Szerintem addig próbáld megkeresni a hiba forrását,ameddig nem lesz nagyobb szivárgás vagy valami be nem gyullad.



Leállított motornál is csöpög, de csak egy ideig.



Nekem mondjuk nem csöpögött hanem ömlött a hátsó résolajcső szakadása miatt,de én ott kezdeném a keresgélést.Motortakarókat levenni és hidegen megnézni,talán látni valamit.

Fort Elküldve: 2014-11-07 12:57 320d Motor

Splr01 írta: Üdv,

Lenne egy problémám :/ Adott egy 20d, 136le.
Elkezdett csöpögni belőle a gázolaj, de mint tudjátok, ez kismillió helyről történhet, így írok néhány észrevételt a dologgal kapcsolatban. Remélem tud valaki segíteni az ügyben.

Viszonylag kis szivárgás, ha betonon állok meg, nem is látszik, mert egyből beszívja. A mélygarázsomba viszont műgyantás a padló, így ott nem tűnik el. :/ A gázolaj az olajteknő leeresztő csavarán csöpög le.

Az autó amúgy pöccre indul hidegen-melegen, gyorsul, és nem torpan meg, ha nem garázsba állnék, lehet észre sem venném.

Mivel nem tapasztalok adagolóra utaló problémát, megnéztem az injektoroknál a visszamenő ágat, hátha ott repedt meg egy cső, de a motor porszáraz ott.

A segítségeteket abban kérném, hogy mit tanácsolnátok, mit nézzek meg a hibadiagnózis érdekében?



Leállított motornál is csöpög?Akkor azért könnyebb lenne keresgélni,mint amikor a meleg motortérben gyorsan elpárolog.Szerintem addig próbáld megkeresni a hiba forrását,ameddig nem lesz nagyobb szivárgás vagy valami be nem gyullad.

Fort Elküldve: 2014-11-07 12:43 320d Motor

Splr01 írta:
leroyclub írta:
Splr01 írta: Pontosan ugyan ilyen hangja volt az előző generátoromnak. Szerintem vedd le a szíjat, és forgasd meg kézzel a generátort. Amikor én kézzel görgettem meg, nagyon halk volt, de ha forgott az autó 900-at, már ugyan ilyen hangja volt.

Fort írta: Sziasztok!

A hibajelenség a következő lenne: Hidegen pár percig nyikorgó fémes,szoruló hangok jönnek a motortérből.Ahogy melegszik a motor,egyre csendesebb és teljesen meg is szűnik meleg motornál.Továbbá indításnál és leállításnál is hallani egy nyekkenő hangot.(ez talán a rezgéscsillapító is lehet?) 2 görgő állapotát láttam használtabbnak,amin az 5PK 2030 feliratú szíj van.A szíj még jó állapotban,azt nem tervezem cserélni ha a hibajelenség megszűnik a 2 görgő cseréjével.
A videón szereplő 2 darab görgőt szeretném cserélni az autón.Látszólag ugyan úgy néznek ki,de ha jól láttam az alkatrészek leírásai között,külső méretileg egyeznek csak.
Feszítő görgő: 70 x 23 x 8
Vezető görgő : 70 x 23 x 9
Ezek hibái okozhatják a leírt hibát szerintetek?Milyen márkát ajánlanátok?Én SKF-re gondoltam.Előre is köszi a segítséget.(320d,136 LE)

ITT A VIDEÓ!





Az enyémnek mióta megvettem ilyen a hangja Akkor ez nem normális ezek szerint? Mondjuk én is traktorosnak hallom, de aki eddig meghalgatta azt mondta ez normális...


itt szerintem a "ciripelést" kell hallgatni, de kérdezzük meg a videó készítőjét


A kérdésem arra akart vonatkozni hogy a videón láthatólag már kicserélt görgők (a fényesek )cseréjével,az hogy hideg motornál nyekereg valami,meg e szűnik az autómon.A videót nem én készítettem és nem is az én autóm van rajta,csak azért linkeltem be,hogy a kérdésemre válaszolók lássák hogy melyik görgőkre gondolok mert nem voltam biztos a pontos nevükben.Már megrendeltem őket,szóval a jövő héten a csere után ki fog derülni ,hogy ezek okozták e a nyekergést.
Ilyen hangja van egyébként: Ez sem az én autóm a videón


Fort Elküldve: 2014-11-01 13:30 320d Motor

Sziasztok!

A hibajelenség a következő lenne: Hidegen pár percig nyikorgó fémes,szoruló hangok jönnek a motortérből.Ahogy melegszik a motor,egyre csendesebb és teljesen meg is szűnik meleg motornál.Továbbá indításnál és leállításnál is hallani egy nyekkenő hangot.(ez talán a rezgéscsillapító is lehet?) 2 görgő állapotát láttam használtabbnak,amin az 5PK 2030 feliratú szíj van.A szíj még jó állapotban,azt nem tervezem cserélni ha a hibajelenség megszűnik a 2 görgő cseréjével.
A videón szereplő 2 darab görgőt szeretném cserélni az autón.Látszólag ugyan úgy néznek ki,de ha jól láttam az alkatrészek leírásai között,külső méretileg egyeznek csak.
Feszítő görgő: 70 x 23 x 8
Vezető görgő : 70 x 23 x 9
Ezek hibái okozhatják a leírt hibát szerintetek?Milyen márkát ajánlanátok?Én SKF-re gondoltam.Előre is köszi a segítséget.(320d,136 LE)

ITT A VIDEÓ!

Fort Elküldve: 2014-10-15 23:25 Üzemanyag fogyasztás

toki24 írta: Sziasztok!

Csak úgy kiváncsíságból irom le.:

teli tank.: 200km kereken vegyesen. majd egy oda vissza 300-300 km egy nap és 876 nál kigyulladt a szegénység jelzőm. most van benne jelenleg 910 km.
Amugy 20 D 136 lovas. 18as felni .225ös gumi, és nyomtávokkal. SZERINTEM ez korrekt.
SZerintetek?

A pályán valós 138km alatt nem mentem és jó párszor volt benne 150-190 is meg 2x 200.



Tankolj rá és kiadja a fogyasztást,de 6 liter körül szerintem korrekt!Én 80%-ban főúton járok és így jön ki 5.5-5.9 liter/100km között 110-120-al!Most termosztát csere volt,kíváncsi vagyok csökken e valamennyit.


Fort Elküldve: 2014-09-15 22:16 Termosztát

Tano írta:
Fort írta: Megnézné nekem egy 20d tulaj,hogy amikor leállítja a motort,akkor ki nyitódik e a hűtő előtti zsalu,vagy zárva marad?Köszönöm...


Ki kell hogy nyisson, mivel megszűnik a vákum ami zárva tartja.


Köszönöm solyom76!
Ma megnéztem hogyan és milyen nehezen lehet cserélni majd a termosztátokat és akkor látom hogy a "javított" zsaluk megint nyitva vannak.(járó motornál)
Leszedtem a szelepet,az úgy működik ahogy kell,feszültség alatt vákumot képez,leállított motornál elengedi a levegőt.Vákumot képezve a vákumdoboznál szépen zárt állásban is tartja a zsalukat járó motornál,de ha leállítom és újra indítom az autót,nem húz be magától.Direktbe kötve a vákumcsövet,a szelepet kihagyva találtam még egy repedt vákumcsövet (EGR szelep felé) amit kicseréltem,így még nagyobb lett a vákum erőssége,de nem húzza be így sem a zsalukat a vákumdoboz.Nem tudom mit tudnék még csinálni vele... Vákumdobozt cseréljem ki?Vagy szét lehet szedni?

Ma leszedtem a vákumdobozt a helyéről,a tengelye volt a hibás.El volt kicsit hajlítva és abban az állásban nem csinált vákumot.
Termosztát csere után kell és ha igen hol légteleníteni?






Fort Elküldve: 2014-09-15 20:31 Termosztát

Megnézné nekem egy 20d tulaj,hogy amikor leállítja a motort,akkor ki nyitódik e a hűtő előtti zsalu,vagy zárva marad?Köszönöm...

Fort Elküldve: 2014-09-10 11:22 Turbo

Tano írta:
Fort írta: Köszönöm a gyors választ,akkor ezt sajnos meg kell nézetnem,mert nem mozdul a rudazat.
Általában ilyenkor a rudazat szorul vagy a szabályzó szelep,esetleg valamilyen vákumcső hibája okozhatja?


Akármelyik lehet, vagy még maga a geometria szorul, átszakadt a membrán stb. Meg kell nézetni.


A diagnosztika szerint "Alacsony a töltőnyomás". 1.8 helyett 1.2!(Ezt 3 óra alatt sikerült megmondani) Más hibakód nem volt az autóban.Pénteken átnézik a vákumcsöveket és a membránt.

Szerk:Ha valaki hasonlóan járna,nekem a vákumcsövek voltak rosszak.Csere után olyan az autó,mint amilyennek lennie kell!



Fort Elküldve: 2014-09-06 08:14 Centrálzár vezérlő, grundmodul

YELLOW írta:
Fort írta:
Puli írta:
Fort írta:
Puli írta:
Bero írta: Sziasztok! Nem működött a záram eddig,vettem a grund modulba új reléket amik a zárakat irányítják,de nem javult meg. kicseréltem a zárat és jó lett. Megmaradt nekem a két működő relém,akit érdekel kicsi pénzért megválok tőle!


Én grundmodult cseréltem és nem lett jó, szóval most jön a zár csere... de zárat még nem találtam! Te hol szerezted be?


Nem azt írtad pár sorral lejjebb hogy kicseréltetted és jó lett?
Fehérvári vagy,Kaszáék ott vannak helyben.Én tőlük vettem pár hete a zárszerkezetet.
A darabokra tört régiből és a használtból sikerült is jól összehozni egy működőképeset.Egyelőre jó,de azért szeretném hogy távirányítóval is működjön a központi.
Annyi már biztos hogy a távirányító jó,csak az autó nem veszi a jelet.
Hepa Motorsnál akartam megnézetni a GM-et,de lassan 2 hete nem tudnak időpontot adni annyi a munkájuk.Most másik szerelőt keresek aki érthet ehhez.


Elhamarkodottan írtam,hogy jó lett, mert kétszer működött, aztán ugyanazt produkálta mint előtte... ... Hívtam a Kaszát, de csak tegnap jött meg Olaszo.-ból... szóval mondta,hogy ma hívjam reggel és megnézni van-e neki zár szerkezet. Ha van megyek a HepaMotorshoz és megcsinálják.


És arra gyanakszol hogy ez a zárszerkezet miatt van vagy be szeretnéd zárni az autót de rossz a zár?Ha a zár rossz azt otthon te is meg tudod csinálni vagy szívesen segítek én is!



pont egy 30 perce hekkeltünk szét egy FL előttit. akksi lemerült, kulcs elforog a zárban, csak nem nyit, valószínű szétpergett. bejutottunk, most megy az akksi töltés. de valószínű a zárszerkezet pergett szét. belülről sem lehet nyitni a vez. ajtót.



Ettől félek én is,hogy mivel a távirányítóval még nem nyílik,egyszer beszakad a zár és nem jutok be!Öcsém E34-be annyira lemerült 1 éve az akksi hogy sem távirányító,sem kulcs nem nyitotta.Hátsó ülések rögzítve,így hirtelen maradt az ablak betörése.Csere 2000 Ft,porszívózás 3 óra!

Fort Elküldve: 2014-09-05 16:35 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Puli írta:
Fort írta:
Puli írta:
Bero írta: Sziasztok! Nem működött a záram eddig,vettem a grund modulba új reléket amik a zárakat irányítják,de nem javult meg. kicseréltem a zárat és jó lett. Megmaradt nekem a két működő relém,akit érdekel kicsi pénzért megválok tőle!


Én grundmodult cseréltem és nem lett jó, szóval most jön a zár csere... de zárat még nem találtam! Te hol szerezted be?


Nem azt írtad pár sorral lejjebb hogy kicseréltetted és jó lett?
Fehérvári vagy,Kaszáék ott vannak helyben.Én tőlük vettem pár hete a zárszerkezetet.
A darabokra tört régiből és a használtból sikerült is jól összehozni egy működőképeset.Egyelőre jó,de azért szeretném hogy távirányítóval is működjön a központi.
Annyi már biztos hogy a távirányító jó,csak az autó nem veszi a jelet.
Hepa Motorsnál akartam megnézetni a GM-et,de lassan 2 hete nem tudnak időpontot adni annyi a munkájuk.Most másik szerelőt keresek aki érthet ehhez.


Elhamarkodottan írtam,hogy jó lett, mert kétszer működött, aztán ugyanazt produkálta mint előtte... ... Hívtam a Kaszát, de csak tegnap jött meg Olaszo.-ból... szóval mondta,hogy ma hívjam reggel és megnézni van-e neki zár szerkezet. Ha van megyek a HepaMotorshoz és megcsinálják.


És arra gyanakszol hogy ez a zárszerkezet miatt van vagy be szeretnéd zárni az autót de rossz a zár?Ha a zár rossz azt otthon te is meg tudod csinálni vagy szívesen segítek én is!

Fort Elküldve: 2014-09-05 16:29 Termosztát

Tano írta:
Fort írta: Köszönöm ISMÉT a segítséged Tano. Nem akarok termosztátokat forralgatni,ha kiszerelem akkor már fagyállóval együtt cserélve lesznek. De előtte akkor a zsalus dolgot probálom javítani.Elolvastam ezt a topicot,a hűtés topicot is,de nem találtam erről szóló írást még sehol.Majd még keresgélem.
Most nézem a linkelt képet...Nekem nincs ott a 9-es elektromos szelep...
Csak egy kiszakadt vákumcső megy az EGR alatt a motorburkolat alá.Valamire ott van rádugva,de azt nem volt még időm megnézni hogy hová.A 12-es cső amire csatlakozik,annak lehet tudni hogy merre van a folytatása?


Kellene lennie elektromos szelepnek valahol, különben állandóan csak a vákumot kapná, és így sosem lenne kinyitva.
A burkolat alatt van az elosztócső, ami jön a vákumpumpától, levéve láthatod. A 12-es cső oda van rákötve mint a képen is látszik.


Köszönöm neked és szotakdavidnak is,megtaláltam a burkolat alatt a szelepet.Vettem új csövet és lecseréltem,de sajnos semmi változás a zsaluk mozgásában.
Mekkora vákumnak kell lennie?Éppen csak egy kis szívóerő van itt.A szelepet kihagyva is rákötöttem a csövet,de úgy sem erősödött a vákum.
A vákumboxra vagy mi a neve (4-es a képen)ráraktam egy csövet és olyan mint ha átengedne.Fújni is lehet és szívni is folyamatosan bele a levegőt.Ha erősebben megszívtam,akkor lehetett hallani valami kattanást.Egyedül ha a zsalukat kézzel bezárom,akkor képez vákumot és zár le úgy hogy nem lehet szívni belőle a levegőt,de nem maradnak a zsaluk a helyükön.Most próbára rögzítettem a zsalukat zárt állapotban és délután meg holnap reggel megnézem egy 50-50km-en hogyan változik a víz hőmérséklete.Így legalább kiderül hogy a termosztátok milyen állapotban vannak.







Fort Elküldve: 2014-09-03 23:10 Termosztát

Tano írta:
Fort írta: Egy olyan problémám lenne hogy reggelenként (14-15 fokban) nem akar bemelegedni az autó.Eddig a melegebb időben normálisan melegedett és stabilan állt középen a mutató is.
Tegnap a 7-es menüben nézve az adatokat 40 kilométeren keresztül ezeket tapasztaltam:
Hideg motorral indulva 20 fokos vízzel 1500-as fordulaton max 43 fokig,2000-es fordulaton max 51 fokig,klímával városban araszolva is max 61 fokig ment fel.
Lejtős útszakaszon üresben vagy alacsony fordulaton motorfékkel haladva azonnal visszahűl látványosan a víz 45-50 fokra.Ma a 27 fokban klímával ismét középen állt.
Valószínűleg termosztátokat kell cserélnem,de ezzel kapcsolatban az lenne a kérdésem hogy diagnosztikával csak elektromos hibák vagy ez is kideríthető ha rossz?
A másik kérdésem pedig a hűtő előtti vákumos zsaluval kapcsolatban lenne.Észrevettem hogy nyitott helyzetben állnak a lapok folyamatosan.A vákumcső egy helyen át van szakadva,így azt cserélnem kell,de mi ennek a szerepe?Motornál hová csatlakozik a cső?Hogyan és mikor kellene működnie?Lehetséges hogy ez hűti le a motort és nem a termosztát rossz?
Remélem ez a második rész még belefér a termosztát témába.


Mivel a termosztátok teljesen passzív alkatrészek, diaggal sem fogsz többet kideríteni róluk, csak a vízhőfok alapján következtethetsz. Esetleg kiszereled és úgy vizsgálgatod hőmérővel és meleg vízzel.
Annak a zsalunak pont a hűtés a szerepe, hogy megakadályozza a motor túlmelegedését. Ha jól emlékszem jóval 100 fokos hűtővízhőmérséklet felett kellene nyitnia, korábban már írtam ezt másik topikban, most nincs kedvem újra kikeresni. Mivel neked mindig nyitva van, érdemes ezzel kezdeni a korrekciót, mivel így folyamataosan több hűtést kap a motor mint kellene, lehet nem is olyan rosszak a termosztájaid.
A csövek csatlakozását láthatod itt.


Köszönöm ISMÉT a segítséged Tano. Nem akarok termosztátokat forralgatni,ha kiszerelem akkor már fagyállóval együtt cserélve lesznek. De előtte akkor a zsalus dolgot probálom javítani.Elolvastam ezt a topicot,a hűtés topicot is,de nem találtam erről szóló írást még sehol.Majd még keresgélem.
Most nézem a linkelt képet...Nekem nincs ott a 9-es elektromos szelep...
Csak egy kiszakadt vákumcső megy az EGR alatt a motorburkolat alá.Valamire ott van rádugva,de azt nem volt még időm megnézni hogy hová.A 12-es cső amire csatlakozik,annak lehet tudni hogy merre van a folytatása?



Fort Elküldve: 2014-09-03 22:24 Termosztát

Egy olyan problémám lenne hogy reggelenként (14-15 fokban) nem akar bemelegedni az autó.Eddig a melegebb időben normálisan melegedett és stabilan állt középen a mutató is.
Tegnap a 7-es menüben nézve az adatokat 40 kilométeren keresztül ezeket tapasztaltam:
Hideg motorral indulva 20 fokos vízzel 1500-as fordulaton max 43 fokig,2000-es fordulaton max 51 fokig,klímával városban araszolva is max 61 fokig ment fel.
Lejtős útszakaszon üresben vagy alacsony fordulaton motorfékkel haladva azonnal visszahűl látványosan a víz 45-50 fokra.Ma a 27 fokban klímával ismét középen állt.
Valószínűleg termosztátokat kell cserélnem,de ezzel kapcsolatban az lenne a kérdésem hogy diagnosztikával csak elektromos hibák vagy ez is kideríthető ha rossz?
A másik kérdésem pedig a hűtő előtti vákumos zsaluval kapcsolatban lenne.Észrevettem hogy nyitott helyzetben állnak a lapok folyamatosan.A vákumcső egy helyen át van szakadva,így azt cserélnem kell,de mi ennek a szerepe?Motornál hová csatlakozik a cső?Hogyan és mikor kellene működnie?Lehetséges hogy ez hűti le a motort és nem a termosztát rossz?
Remélem ez a második rész még belefér a termosztát témába.

Fort Elküldve: 2014-09-03 17:21 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Puli írta:
Bero írta: Sziasztok! Nem működött a záram eddig,vettem a grund modulba új reléket amik a zárakat irányítják,de nem javult meg. kicseréltem a zárat és jó lett. Megmaradt nekem a két működő relém,akit érdekel kicsi pénzért megválok tőle!


Én grundmodult cseréltem és nem lett jó, szóval most jön a zár csere... de zárat még nem találtam! Te hol szerezted be?


Nem azt írtad pár sorral lejjebb hogy kicseréltetted és jó lett?
Fehérvári vagy,Kaszáék ott vannak helyben.Én tőlük vettem pár hete a zárszerkezetet.
A darabokra tört régiből és a használtból sikerült is jól összehozni egy működőképeset.Egyelőre jó,de azért szeretném hogy távirányítóval is működjön a központi.
Annyi már biztos hogy a távirányító jó,csak az autó nem veszi a jelet.
Hepa Motorsnál akartam megnézetni a GM-et,de lassan 2 hete nem tudnak időpontot adni annyi a munkájuk.Most másik szerelőt keresek aki érthet ehhez.