hetykepityke írta:
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni!
Akad a váltóm 1-es és 2-es fokozatban... Van, hogy ha nem figyelek oda, be sem veszi az 1-est! (igaz, ez nagyon nagyon ritka, de előfordult már...)
Miután toltam egy 1-es, majd egy 2-est, utána semmi baja, folyékonyan megy a menetben, viszont, ha eltologatom 5-ig, majd meg kell állnom pl. kanyarban, megint nehéz betolni 1-be!!
Esetleg váltóolaj csere megoldhatja a problémám? Vagy valami alkatrész elkopott?
Köszi!!
Hali.
Hasonló problémám volt nekem is. Eleinte csak nehezen vette az 1-est, néha csak úgy lehetett betenni, ha előtte 2-esbe raktam és onnan toltam 1be. Aztán jött az, hogy a 3-masnál is akadt már néha. Nem minden váltásnál, de előfordult, hogy 2esből 3-masba kerregtem, mint aki nem tud rendesen vezetni. Gyorsan elvittem olajcserére, nem volt katasztrófa, de azért piszkos volt már az olaj. Talán egy hajszállal jobb lett a kapcsolási érzet, de nem igazán szűnt meg az akadás. Most 2 hónappal vagyunk kb az olajcsere után és a héten elment a 3mas szinkronom. Be lehet tenni hármasba, de csak nagy gázzal megy sebességbe, gázelvételre pedig azonnal kidobja fokozatból és vagy elkezd kerregni a váltó, vagy teljesen ugrik üresig. Kicsit kellemetlen, mert városban nekem pont a 3. esik lábra, még szerencse, hogy főleg autópályán járok. El is vittem gyorsan szervizbe. 1-es 3mas szinkron kuka meg a hozzá tartozó agy. De igazából az egész váltó eléggé el van kopva. Nem kaptam pontos árajánlatot, mert nem volt még egyértelmű, hogy pontosan mi minden kellene felújítani benne, de viszonyítás képpen 2-300ezer ft-ot mondtak rá felújítási költségnek, és ez még nem márkaszervíz. Alkatrészárak: szinkron(ebből 5db van), darabja 9900Ft, agy (ebből 3db van), darabja 50000ft. Most úton a bontott váltó Kaszától, remélem az jobb állapotban lesz, mint az enyém.
Nem akarlak elrettenteni és egyáltalán nem is biztos, hogy a tiéddel is valami hasonló van, de gondoltam leírom az én esetemet is, csak hogy ilyen is van.
Remélem neked megoldja az olajcsere.