Gabesz1701 fórum hozzászólásai

Gabesz1701 Elküldve: 2017-04-02 09:54 E90 vásárlás

lalada írta:
Gabesz1701 írta:
lalada írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Erről kérném véleményeteket
https://www.hasznaltauto.hu/au...a-11255653

Nem írnak róla semmit és kép is kevés van de amúgy tetszik... és mivel itt van helyben elmegyek majd megnézni. Elvileg relatíve kevés km van benne (már a múltkorihoz képest amit néztem. Abban 180.000 volt)
Most vitték lentebb az árát egyébként... ha jól emlékszem 3.980.000 volt eddig.
Vagy 3.890.000


szia! vmiért pont úgy van fotózva, hogy ne lehessen látni a vezetőülést rendesen. Ennek oka van. Ha kereskedő árulja, akkor a km óra állása majdnem biztos, hogy tájékozató jellegű. Így ránézésre olyan min 220-250e km lehet benne durván, tapasztalatom alapján. Szóval a km óra állása ne legyen kiinduló pont, ettől még lehet egy jó autó. Képekről amúgy is nehéz ítéletet mondani. Szervizkönyve, számlája, műszaki vizsga papír vagy bármi van, amivel igazolja, hogy ennyit futott? Lehet , hogy közben már meg is nézted és nem is aktuális amit írok.



Szia!
Megnézni holnap megyek majd
De közben kérdeztem egy korrekt szerelő ismerősömet, hogy átnézné-e nekem. Aztán kiderült, hogy náluk volt szervizelve, szóval ismeri az autót, és azt mondta, hogy nagyon jó és nyugodtan megvehetem. Nem sajnálták rá a pénzt, egy hónapja volt olaj csere szűrőkkel stb-vel, korábban katalizátor, kipufogó, fékek, vezérműtengely.

Lekérdeztem a KEKKH-ból a km futást (625 Ft), és úgy néz ki minden stimmel. Igaz, hogy 2012 előttről nincs adat, azt hiszem utána kezdték rögzíteni.
Úgyhogy már csak az a kérdés, hogy élőbe milyen és ha jó, hogyan tudom összehozni a lóvét

Plusz még itt van az enyém is amit el kéne adni... rozsdákat meg akartam csináltatni előtte az E46-omon, de lehet így kell áron alul eladjam .. vagy lehet, hogy így nem is fog kelleni senkinek. Beszámítást majd megkérdem



Hajrá! Mindenképp menj vele próbakört, normál,lassú és gyors tempóban is, és ha minden tetszik és stimmel, mese nincs!


Nah megnéztem a gépet
Esztétikailag annyi problémát láttam, hogy elől van néhány kavics felverődés, illetve a bal első ajtón belülről a kartámasz kárpitja az elég kopottas, nem tudom hogy lehet rendbetenni az ilyesmit.

Ezen kívül én hiányoltam a PDC-t előlről.. csak hátul van benne, de annyira nem zavar, mert a mostani autómban is csak hátul van
Nem nyomkodtam végig mindent de van benne elektromos combtámasz aminek nem működött a gombja egyik első ülésen sem. Tudja valaki esetleg, hogy ezt hogyan lehet javítani és mennyiért? Ismerős azt mondta, hogy típus hiba.

A computer jelzett valamit az első fék szenzorra, a hátsó fék pedig 19.000 km múlva cserés (ez nekem másfél év szóval nem zavar)
Olajcsere az valóban most volt.
Illetve nekem zavaró, hogy elvileg téli gumi van a felnin, és a nyárit csak plusz lóvéért akarja adni a tulaj... persze semmit nem tudtak mondani a kereskedésben, hogy mégis mennyi az annyi, mivel bizományos az autó

Ha komolyra fordul a dolog akkor a futóművet és váltót kell majd megnéznem, mert nem volt idő próbakörre, de a szerelőm szerint aki ismeri az autót rendbe van.

Ti mit gondoltok? Egyébként motortér rendben volt, a hangja jó, a motor szépen jár. És valóban 129 ezer km van az autóban. Műszaki vizsga most volt 2016.10 hóban.

Meghirdetem az autómat én is aztán ha sikerül eladni akkor lehet, hogy belevágok.
(Valakinek E46 318i? )

Szép napot mindenkinek... jó idő van, lehet vinni az autókat mosatni

Gabesz1701 Elküldve: 2017-03-30 17:28 E90 vásárlás

lalada írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Erről kérném véleményeteket
https://www.hasznaltauto.hu/au...a-11255653

Nem írnak róla semmit és kép is kevés van de amúgy tetszik... és mivel itt van helyben elmegyek majd megnézni. Elvileg relatíve kevés km van benne (már a múltkorihoz képest amit néztem. Abban 180.000 volt)
Most vitték lentebb az árát egyébként... ha jól emlékszem 3.980.000 volt eddig.
Vagy 3.890.000


szia! vmiért pont úgy van fotózva, hogy ne lehessen látni a vezetőülést rendesen. Ennek oka van. Ha kereskedő árulja, akkor a km óra állása majdnem biztos, hogy tájékozató jellegű. Így ránézésre olyan min 220-250e km lehet benne durván, tapasztalatom alapján. Szóval a km óra állása ne legyen kiinduló pont, ettől még lehet egy jó autó. Képekről amúgy is nehéz ítéletet mondani. Szervizkönyve, számlája, műszaki vizsga papír vagy bármi van, amivel igazolja, hogy ennyit futott? Lehet , hogy közben már meg is nézted és nem is aktuális amit írok.



Szia!
Megnézni holnap megyek majd
De közben kérdeztem egy korrekt szerelő ismerősömet, hogy átnézné-e nekem. Aztán kiderült, hogy náluk volt szervizelve, szóval ismeri az autót, és azt mondta, hogy nagyon jó és nyugodtan megvehetem. Nem sajnálták rá a pénzt, egy hónapja volt olaj csere szűrőkkel stb-vel, korábban katalizátor, kipufogó, fékek, vezérműtengely.

Lekérdeztem a KEKKH-ból a km futást (625 Ft), és úgy néz ki minden stimmel. Igaz, hogy 2012 előttről nincs adat, azt hiszem utána kezdték rögzíteni.
Úgyhogy már csak az a kérdés, hogy élőbe milyen és ha jó, hogyan tudom összehozni a lóvét

Plusz még itt van az enyém is amit el kéne adni... rozsdákat meg akartam csináltatni előtte az E46-omon, de lehet így kell áron alul eladjam .. vagy lehet, hogy így nem is fog kelleni senkinek. Beszámítást majd megkérdem

Gabesz1701 Elküldve: 2017-03-28 19:41 E90 vásárlás

Sziasztok!

Erről kérném véleményeteket
https://www.hasznaltauto.hu/au...a-11255653

Nem írnak róla semmit és kép is kevés van de amúgy tetszik... és mivel itt van helyben elmegyek majd megnézni. Elvileg relatíve kevés km van benne (már a múltkorihoz képest amit néztem. Abban 180.000 volt)
Most vitték lentebb az árát egyébként... ha jól emlékszem 3.980.000 volt eddig.
Vagy 3.890.000

Gabesz1701 Elküldve: 2017-03-26 20:43 Szívócsonk-pillangószelep

YELLOW írta:
Gabesz1701 írta:
YELLOW írta:
Gabesz1701 írta:
Szia!

Ha jól sejtem, nekem az E46 318i-ben (2000 évjárat) M43B19 van.
Nekem cserélni kellett a pillangót, és azt mondták, hogy igaz, hogy dízel probléma, de láttak már benzinest ami beszívta. Az enyém pont közéjük tartozott. Mármint nem szívta be, csak zörgött és azt mondták nem lehet tudni mennyit fog menni mielőtt letörik.
És ráadásul benzinesnél nem lehet "herélni" mint ugye a dízelnél szokás (arra már nem emlékszem miért)
Nekem 80ezer volt az alkatrész, mert csak gyáriba van.
Munkadíj az nem volt sok, de más dolgokkal együtt csinálták szóval nem emlékszem.

Javítsatok ki ha tévedek, de olyan szerelő csinált akiben megbízom


az nem ugyanaz a pillangó. a dízelben 4db van, a szívó torkokban é leginkább azért vannak benne, hogy a környezeti hatásfokot javítsák.
ami neked leeshetett az a fojtószelepházban lévő pillangószelep, ami a gázállásnak megfeleően mozdul. de az nem hiszem, hogy a be tudna kerülni a motortérbe. max a csavarjai, amik a tengelyre rögzítik.


Lehet, hogy erről volt szó Köszi az infót Bár olyasmit azért mondtad, hogy beszívhatja a motor és akkor nagyobb gáz lesz


hát nem igazán jellemzű, hogy az a fojtószelep felgogatás lazúljon és beszívja a csavart.
téged lehet lenyúltak. odamentél ilyen problémával, szerelő látta hogy totál tudatlan van, akkor legombol már egy kicsit. persze van vele gond, majd megcsinálom jó pénzért... van szerelő aki a hibát sem javítja meg, akkor a nem hibán mit fog csinálni?


Azért nem gondoltam erre, hogy lenyúltak, mert évek óta ugyanoda hordom... nem csak úgy odamentem és látták, hogy nem értek hozzá
Amúgy az enyém már zörgött.. vagyis valami elég rendesen zörgött benne.. és azt mondták, hogy erről van szó... a zörgés mindenesetre megszűnt

Gabesz1701 Elküldve: 2017-03-25 18:39 Szívócsonk-pillangószelep

YELLOW írta:
Gabesz1701 írta:
Szia!

Ha jól sejtem, nekem az E46 318i-ben (2000 évjárat) M43B19 van.
Nekem cserélni kellett a pillangót, és azt mondták, hogy igaz, hogy dízel probléma, de láttak már benzinest ami beszívta. Az enyém pont közéjük tartozott. Mármint nem szívta be, csak zörgött és azt mondták nem lehet tudni mennyit fog menni mielőtt letörik.
És ráadásul benzinesnél nem lehet "herélni" mint ugye a dízelnél szokás (arra már nem emlékszem miért)
Nekem 80ezer volt az alkatrész, mert csak gyáriba van.
Munkadíj az nem volt sok, de más dolgokkal együtt csinálták szóval nem emlékszem.

Javítsatok ki ha tévedek, de olyan szerelő csinált akiben megbízom


az nem ugyanaz a pillangó. a dízelben 4db van, a szívó torkokban é leginkább azért vannak benne, hogy a környezeti hatásfokot javítsák.
ami neked leeshetett az a fojtószelepházban lévő pillangószelep, ami a gázállásnak megfeleően mozdul. de az nem hiszem, hogy a be tudna kerülni a motortérbe. max a csavarjai, amik a tengelyre rögzítik.


Lehet, hogy erről volt szó Köszi az infót Bár olyasmit azért mondtad, hogy beszívhatja a motor és akkor nagyobb gáz lesz

Gabesz1701 Elküldve: 2017-03-24 18:35 Szívócsonk-pillangószelep

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.M43b16-ban ugye nincs ilyen pillangó ami bepotyoghatna?


nekem úgy tűnik van neked elég problémád az autóval, nem hiányozna még ez is neked.
kicsit olvasgass az oldalon és megtalálod a választ mely motorok érintettek, és azok nem benzinesek.
Problémám nincs,csak sok minden érdekel és sok kérdést tudok feltenni,napi használatban van egyébként



Szia!

Ha jól sejtem, nekem az E46 318i-ben (2000 évjárat) M43B19 van.
Nekem cserélni kellett a pillangót, és azt mondták, hogy igaz, hogy dízel probléma, de láttak már benzinest ami beszívta. Az enyém pont közéjük tartozott. Mármint nem szívta be, csak zörgött és azt mondták nem lehet tudni mennyit fog menni mielőtt letörik.
És ráadásul benzinesnél nem lehet "herélni" mint ugye a dízelnél szokás (arra már nem emlékszem miért)
Nekem 80ezer volt az alkatrész, mert csak gyáriba van.
Munkadíj az nem volt sok, de más dolgokkal együtt csinálták szóval nem emlékszem.

Javítsatok ki ha tévedek, de olyan szerelő csinált akiben megbízom

Gabesz1701 Elküldve: 2017-03-23 12:34 Autóvásárlás

Sziasztok!
Csak kíváncsiságból E9x 335i -t ismeri valaki?
Ha jól láttam N54B30O0 a motorkódja.
A facelift utáni meg talán N55B30... mondjuk mindkettő nagyon drága de ismeri valaki ezeket a benzines turbó motorokat? Jobb szerintetek egyébként mint az N52B30 pl?

Gabesz1701 Elküldve: 2017-03-22 14:58 E90 vásárlás

Johnnie84 írta:
Dutch írta:
YELLOW írta:
Dutch írta:
YELLOW írta:
Dutch írta:
YELLOW írta:
Dutch írta:
YELLOW írta:
lalada írta:
Johnnie84 írta: Sziasztok!

Visszaolvasgattam a fórumot és most nem tudom, hogy jól értettem, de E9x-ből egyáltalán ne vegyek benzinest? 325i-ben gondolkodom, de jót senki nem mond róla, mert hogy N-es motorkód stb. Van itt olyan akinek tartós ideje van ilyen benzines? Mik voltak a problémák vele? Akár a 330i is érdekelhet. Mennyi a fenntartása éves szinten egy ilyennek? Mindenki lebeszél róla. Tudom, hogy ez attól függ kitől milyen állapotban vettük, de mégis. A jelenlegi kocsimra 5 év alatt közel 1 milla ment el minden szervizt beleértve + tankolás. Ennél is többre számoljak éves szinten? A kocsival több évet tervezek. E46 nem játszik nálam..


Az N5x-ek közül még az N52 a legjobb mert nem direkt befecskendezős. Szerintem itt kevés embernek van ilyen kocsija, ha megvan, lehet nem mondja meg Olvasgass sok fórumot, tele van az internet az N motorokkal én is ilyet akartam, de miközben megbízhatatlan többet is eszik mint egy dízel.. akkor meg minek, a hangjáért? Ha kabrióm lenne vagy roadster, abba talán bevállalnám, mondjuk egy Z4 25i vagy 30i formájában, de talán a nagyobbat akkor.


lehet nem direkt befecskendezéses, de ott a dupla Vanos + a Valvetronic. ezek jó dolgok, de ha baj van, akkor drágább. míg a direkt befecsis motorknál, max tisztítani kell dolgokat, mert kokszolódik
a lényeg, hogy az összes N motorkódos motor már nem arra vannak gyártva, hogy sok 100ezret elmenjenek. aki oafigyel, és félidőkben cserél olajat, szűrőt, annak viszont sokáig gond nélkül elmehetnek. a legtöbb esetben a felhazsnálón dől el a dolog. sajnos ezek már kényes motorok. ezt kell elfogadni és odafigyelni alapvető dolgokra.


Az N53ban nincs vanos és valvetronic? Nekem is N52B25 van én sem panaszkodom rá, nem értem mitől megbízhatatlan??? Itt nem kokszolodik semmi, motortól függően pár ezer km után kell egy liter olaj, Nekem 7ezrenként. Az N53 ban van egy nagynyomású pumpa + piezo befecskendezők. Próbáltam anno nem egyet. Jol fogyasztanak de több a hibalehetőség. Vezérműlánc lehet nem olyan "vastag " mint egy E39-ben de szerintem az ujabb dizelekkel is ugyanigy van. Sőt ott szakadnak is bizonyos típusokban


szövegértési problémákat vélek felfedezni.
attól, hogy te nem tapasztalsz gondot az N52-vel, attól még problémásabb, mint egy N53. összetettebb a motor is. ezért írtam azt, hogy a legtöbb motornál függ a használó és tulaj felhasználási, karbantartási hozzáállása.
azért nincs problémád vele, mert te vagy az előző tulaj/ok normális emberek voltak, odafigyeltek rá, karbantartották.
de hidd el az N52-t javítani motorikusan komolyabb és drágább is. hogy jó a fogyasztása, de ha kell tud menni, az köszönhető a Vanos-Valvetronic párosításnak. de ezek plusz alkatrészek, plusz hibaforrások. ezen nem fogunk vitatkozni, mert így van.
N53 hátránya, hogy használattól függően, de kb 100ezrenként érdemes áttisztítani az egészet a szívó részen. és ez nem bonyolultabb, mint az N52.


Szerintem attól hogy elhagyták a valvetronicot az N53nál nem tartom az N52-t komplikáltnak. Sőt mivel az N53-ban vannak olyan szenzorok ami az N52 ben nincs (nem olcsók) + nagynyomású rendszer szerintem az a komplikáltabb. És ez a nagynyomású rendszernek is van nyűgje, van az ismeretségi körben N53as motor.Ha számszerűsíteni kellene bekerülési költségekkel több a hibaforrás az N53-nál. Szerintem. De kinek mi a véleménye


én inkább vennék egy kiváló E9x kasztnit (motor nem érdekelne mi van benne), aztán addig járnék utána, amíg be nem építhetnék egy M54B30 blokkot


igen az lenne az igazi az tuti jó blokk egy barátomnak E46ban van manuál 6-os, szerintem E9x-s árat kapna érte Egyébként anno egy évig keresgettem mire megtaláltam az enyémet, mivel felszereltséget is szerettem volna (M-pakett, kéziváltó, prof.navi, panorámatető stb stb) így azt tudom javasolni, hogy külföldön is nézz szét, a választék lehet nagyobb. De jó pénzért eladom az enyémet


nem keeeel kombi!!!


A BMW touringot gyárt nem kombit!!!


Úgy érzem mégis ez lesz ebből. Így külső szemmel nem hangzik ez olyan vészesnek...




Ugyanebben a cipőben járok
E90-et szeretnék 330i-t de én se nagyon merem megvenni, a fent leírt dolgok miatt.
Viszont úgy döntöttem lesz*rom ilyen autó kell és kész.
Próbálok inkább várni kicsit és több pénzt összeszedni egy kicsit kevesebbet futott példányra.
Gondolkodtam még az E60 530i facelift előtti változatán, amit M54-el szereltek még... de az meg az E60 "betegeskedései" miatt nem ajánlott (mások szerint)

Valóban az lenne az igazi, hogy E90 kasztni, M54B30-al dehát az élet nem kívánságműsor

Gabesz1701 Elküldve: 2017-03-14 11:12 Társalgó

borbelyi írta:
Gabesz1701 írta:
rece65 írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Nem tudom, tud-e valaki segíteni.
Debrecen környékén valami jó bontót, vagy ilyesmit nem tudtok?
Télen úgy néz ki szétfagyott az ablakmosó tartályom (E46 318i), pedig fagyálló volt benne végig.
Most az alján folyik a víz.
Szerintetek honnan tudnék szerezni a legegyszerűbben?

Előre is köszi


Ahogy mész a 4-esen Debrecenből Nyíregyre jobb kéz felől van egy bontó,én ott sok mindent vettem/láttam,igaz 3 éve voltam arra utoljára!



Ha arra gondolsz ami Újfehértó után van (Nyíregyhez közel ha jól emlékszem) .. nah az bezárt már egy ideje ott én is voltam régen


Székesfehérváron van 3-as BMW bontó. Sok mindenük van, jó áron! Telefonjuk: 06203617178
Én ott veszek sok mindent. Tudom őket ajánlani, postáznak is!


Elvileg van itt a közelemben Mikepércsen is! De ha ott nem találok felhívom a tiéd.
Köszi szépen

Gabesz1701 Elküldve: 2017-03-14 09:41 Társalgó

rece65 írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Nem tudom, tud-e valaki segíteni.
Debrecen környékén valami jó bontót, vagy ilyesmit nem tudtok?
Télen úgy néz ki szétfagyott az ablakmosó tartályom (E46 318i), pedig fagyálló volt benne végig.
Most az alján folyik a víz.
Szerintetek honnan tudnék szerezni a legegyszerűbben?

Előre is köszi


Ahogy mész a 4-esen Debrecenből Nyíregyre jobb kéz felől van egy bontó,én ott sok mindent vettem/láttam,igaz 3 éve voltam arra utoljára!



Ha arra gondolsz ami Újfehértó után van (Nyíregyhez közel ha jól emlékszem) .. nah az bezárt már egy ideje ott én is voltam régen

Gabesz1701 Elküldve: 2017-03-14 09:26 Társalgó

Sziasztok!

Nem tudom, tud-e valaki segíteni.
Debrecen környékén valami jó bontót, vagy ilyesmit nem tudtok?
Télen úgy néz ki szétfagyott az ablakmosó tartályom (E46 318i), pedig fagyálló volt benne végig.
Most az alján folyik a víz.
Szerintetek honnan tudnék szerezni a legegyszerűbben?

Előre is köszi

Gabesz1701 Elküldve: 2017-03-11 15:05 E90 vásárlás

YELLOW írta:
Gabesz1701 írta:
YELLOW írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!
Hát sajnos ez a gép nem lett jó
https://www.hasznaltauto.hu/au...n-11207195

Pedig nagyon tetszett... így egyelőre jegelem a dolgot, majd lehet gyűjtök még és kicsit fiatalabbat / kevesebb kilóméterest próbálok meg nézni


mi volt a gond, leírod?


Hát megpróbálom Az a baj, hogy nem értek hozzá, így a felét nem értettem, de egy korrekt független szerelő nézte meg és a saját szerelőm is ott volt.
Megpróbálom elmondani amit mondott, remélem nem írok hülyeséget

Igazából rátette a computerre, és utána azt mondta nézzek inkább másikat.. ő tovább nem is nézné alaposabban... így pénzt sem kért szóval nagyon korrekt volt

Azt mondta a Valvetronic hibát jelez, valami 40km-el ezelőtti hiba, de ez biztosan vissza fog térni... illetve szerinte kopott a vezérműtengely is, szóval az egész ilyen több 100ezres történetig is elmehet. Meg még azt mondta, hogy ha elkezdem taposni neki, akkor lehet nyár végére más gondok is lesznek.

Meg, hogy a motortérben a kábelek se úgy állnak ahogy kellene, szóval valami nem kerek.
Én kb. ennyit fogtam fel


hát benne lehet a pakliban. ha nem is a vez.tengely kopott, de a Valvetronic excenteres állítótengelye lehet. Bár fura, ha azt nem tudták javítani annyi év alatt. Vagy maga az állító himbák kopottak.
A gond az, hogy az újabb motorok meg már turbósak.
nagyon meg van lőve az ember,főleg az, aki már élt abban az időben, amikor még készültek jó motorok.
de most amúgy mindegy, mert ha olyat veszel ami látszólag nincs gond, még nálad lehet 100-vagy pár ezer km után elő fog jönni.
nekem is van valami kopás a Valvetronic-nál, de alapjáraton jelentkezik inkább gond, ahogy próbálja állítgatni, mikor már bemelegedett. hibakódom sosem volt erre vonatkozólag, sőt motorikusan 1x volt, amikor a trafó tönkre ment. pedig ez 62ezer km óta ilyen. de már 18ezernél is cserélgettek valamit, vagy a vezérlőjét, vagy a motort. valamelyiket.
pedig az ötlet, és a dolog működik, jó dolog lehetne. anno mikor elkezdték, az év motorja is lett ez pedig. mármint az enyém.
sajnos nehéz dió lesz.
esetleg N53, de ritka lesz, ugye az közvetlen befecskendezéses, annak is meg van a maga hátránya.



Az N53-at melyikbe pakolták?
Igen egyébként hallottam a közvetlen befecskendezésesről is, hogy nem jó.

A régi jó motorokról csak annyit, hogy E36 325i volt az első autóm... istenem de imádtam... kényszerből adtam el sajna. n
Néha elgondolkodok, hogy veszek egy sz*rt 500ezerért, meg ráköltök még 2,5 millát és csinálok inkább abból egy jó autót

Leírom mire jutottam a mostaniakkal:
- M54 motorok elvileg jók... de 3-asban az E46-ba rakták, azt meg már nem akarnék venni, mert 1) most is az van 2)elég rohadós a kasztni
- Az E90-be viszont már N52-t raktak amitől óva int mindenki...
- Az E60 is tetszik... az 530i-nak van egy facelift előtti változata ami még M54, de azt meg az E60 sok nyűgje miatt nem ajánlják
Veszek inkább egy swift-et

Gabesz1701 Elküldve: 2017-03-11 14:21 E90 vásárlás

YELLOW írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!
Hát sajnos ez a gép nem lett jó
https://www.hasznaltauto.hu/au...n-11207195

Pedig nagyon tetszett... így egyelőre jegelem a dolgot, majd lehet gyűjtök még és kicsit fiatalabbat / kevesebb kilóméterest próbálok meg nézni


mi volt a gond, leírod?


Hát megpróbálom Az a baj, hogy nem értek hozzá, így a felét nem értettem, de egy korrekt független szerelő nézte meg és a saját szerelőm is ott volt.
Megpróbálom elmondani amit mondott, remélem nem írok hülyeséget

Igazából rátette a computerre, és utána azt mondta nézzek inkább másikat.. ő tovább nem is nézné alaposabban... így pénzt sem kért szóval nagyon korrekt volt

Azt mondta a Valvetronic hibát jelez, valami 40km-el ezelőtti hiba, de ez biztosan vissza fog térni... illetve szerinte kopott a vezérműtengely is, szóval az egész ilyen több 100ezres történetig is elmehet. Meg még azt mondta, hogy ha elkezdem taposni neki, akkor lehet nyár végére más gondok is lesznek.

Meg, hogy a motortérben a kábelek se úgy állnak ahogy kellene, szóval valami nem kerek.
Én kb. ennyit fogtam fel

Gabesz1701 Elküldve: 2017-03-11 12:32 E90 vásárlás

Sziasztok!
Hát sajnos ez a gép nem lett jó
https://www.hasznaltauto.hu/au...n-11207195

Pedig nagyon tetszett... így egyelőre jegelem a dolgot, majd lehet gyűjtök még és kicsit fiatalabbat / kevesebb kilóméterest próbálok meg nézni

Gabesz1701 Elküldve: 2017-03-06 15:40 E90 vásárlás

MattM325 írta:
Gabesz1701 írta:
YELLOW írta:
Gabesz1701 írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Csak kíváncsiságból megkérdezném, hogy ti mit tudtok az E90 328i motorjáról?
Eddig én 330i-ket nézegettem, csak most véletlenül találtam egy 328xi -t.
De sehol nincs róla semmi infó. Ráadásul ami neten (akár németben is) van, azok úgy látom US modellek javarészt.
Ez ugyanaz az N52B30 blokk? 3000 ccm, de csak nem 258 LE, hanem 237.
Esetleg valakinek van tapasztalata ezzel a típussal?

Amúgy ezt néztem ki
https://www.hasznaltauto.hu/au...i-11078621

Persze ez csak akkor játszik nálam, ha 330i-t nem találok szépet.. illetve ha nagyon jó állapotban találnék egy 328-at.
Köszi előre is


Szóval ezekről a motorokról nem tudtok valamit?


én annyit tudok, hogy a legtöbb helyen azt írják, aki teheti vegyen M-es motorkódost és az N-eseket kerülje. pedig az M-es nagy motorosok is szerették enni az olajat, vagyis a 2.2-es biztos.
szerintem annyi a gond az N-esekkel, hogy mér könnyű a blokk, és sokkal igényesebbek. használtan meg kitudja, mennyire foglalkoztak a szervizzel.
N52, ha lehet turbo mentes változatot érdemes venni. anélkül is van benne Valvetronic, dupla-Vanos. alég az is. magnézium/alu motor, vezérműlánc ebben sem a duplasoros van.
pedig a Z4-ben a 30si-t dícsérik.

szerk.: ja, ebben lehet nincs is turbo



Jah ezeket mondták nekem is az N52-ről... hogy inkább M54-et vegyek. Csak az a baj, hogy 30i-t szeretnék, az pedig E46-ban volt M54. Az E90 az már N52. Illetve azt hiszem az E60-nak volt még 530i-je a facelift előtti ami M54-es blokkal volt szerelve.
Az E60-at pedig más okokból nem ajánlják... sok vele a gond (a legtöbbel)

Egyébként a kérdésem főleg arra irányúlna, hogy tudjátok-e mi a különbség az E90 330i, és a 328i motorja között? Ha nem találok 30i-t akkor egyezzek ki egy 28i-vel?



Itt lehet nézelődni. Egyébként a különbség szívócső és elektronika. Én is hasonló cipőben járok, a közeljövőben tervezek autóvásárlást (E92, E82), de bármikor mélyebben beletúrok a témába, mindig arra jutok, hogy felejtsem el a benzineseket. Felfoghatatlan, hogy mennyit fejlődött (sajnos visszafelé) a BMW. Volt M54-em, igaz rá kellett töltenem olajcserénként majdnem 1 liter olajat, de a motorra nem kellett különösebben költenem (1-2 tömítés maximum), pedig elég sokáig volt nálam. Most dízelem van, különösebb problémák nélkül, de szeretnék egy kupét. Vagy 23d vagy 30d.

szerk.: józan paraszti ésszel egy E46 330Ci lenne a legtökéletesebb, vagy esetleg más márkáknál is körbeszimatolni.




Nah hát én is mindig erre jutok a benzinesekkel kapcsolatban.
Csak az a baj, hogy a dízel nem játszik, mert összesen oda-vissza napi 6 km-t teszek meg hétköznap.. csak hétvégén járatom meg jobban.

E46 330i-ben is gondolkodtam, de az meg nagyon rohad ott meg a kasztni nem az igazi