Gawine Elküldve: 2017-09-13 07:36 Mi lehet a baj?
BarG írta:Gawine írta:YELLOW írta:Gawine írta: Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Volna egy 99-es manual e39 530d-m, ami olyat produkál, hogy padlógáznál kb 4 ezres fordulatnál leáll a motor, de utána beindítom és megyek tovább. Olyan mintha nagy terhelésnél elfogyna az üzemanyag. Valamint úgy viselkedik, legfőképpen 1-2-3 fokozatban érezni nagyon, hogy nyomom a gázt és csak a nagy turbó hangot hallom, de nem sok teljesítményt nyújt cserébe... Diag töltőnyomás szabályzást, tápszivattyú és légnyelés mérő hibát hoz amikor leáll a motor. A szerelőm szerint a rail pumpa a végét járja és azt kéne cserélni. De mivel az nem valami olcsó, gondoltam rákérdezek itt, hátha volt már valakinek hasonló tünete amit sikerült megoldania?![]()
Előre is köszönöm!
a kérdés, hogy a leállás amikor bekövetkezik, az mekkora üzemanyag mennyiség esetén fordul elő? teli tankkal is csinálja? ha csak fél alatt, esetleg negyed alatt csinálja, gyanítható lehet, hogy a pumpa haldoklik.
hogy 1-2-3-ban padlónál nincs gyorsulás, csak a fordulat szökik, az lehet kopott kuplung, megcsúszik. ezt lehet látni, mert a sebességmérő és a fordulatmérő nem mozog szinkronban. legjobban 5. fokozatban érdemes figyelni. 50-nél lepadlózod és figyeled, ha valahol kicsit jobban megszalad a fordulat, de a sebesség nem úgy változik, akkor csúszik a kuplung.
A leállást csinálja fél, háromnegyed és teli tankkal is. Eddig nagyritkán kétszer fordult elő, hogy szépen autózva 80km/h -nál is leállt a motor. De lepadlózva 4000-res fordulat körül mindig leáll. Az üzemanyag nyomást szabályzó szelep valamint a hátsó ülés alatti szivattyú lett cserélve mostanában. Eddig a kuplung meg sem fordult a fejünkben, mert jó helyen fog és nem rángat felengedéskor sem. Kettős tömegűt hallom, hogy kicsit már kezd zakatolni de ennyi. Egyébkén tényleg csak a fordulat szökik az egekbe néha, de van amikor meg jól húz. Ilyen össze vissza az egész... egyszer 4-be 80-nál megindul mint a bolond, néha meg épphogy csak megyeget. Alacsonyabb tartományokban
talán olyan, mintha 3000 környékén indulna meg nagyon, az alatt nem sok minden történik. Kipróbálom amit írtál, hogy 50-nél lepadlózva figyelem a dolgokat, de ha a kuplung kopott és csúszik, akkor mindig csúsznia kéne nem csak néha nem? Köszi szépen az eddigi választ.
Turbó túltölt? Vészprogram. Menet közbeni élőadat olvasás kellene.
Én is gyanakszom rá, hogy valaki eltekergette és túl van töltve. Ilyen üssük vágjuk kocsi volt szerintem... automata volt hajdanán de valaki kicserélte manuálisra, és a fokozatok is kib*szott rövidek. Kb 180 a vége a kocsinak. 1-2-3-ban csak a nagy turbó nyomást hallom és alig megy, de amint felrakom 4-5-be megindul mint a disznó. Jövőhéten jön meg az inpa, utána nézek egy élőadatot. Sajnos nem nagyon van hozzáértő 80 km-es körzetben.