HGabor fórum hozzászólásai

HGabor Elküldve: 2013-03-12 12:33 Motorolaj

szajmon írta: Sziasztok!

Február elején lettem BMW tulajdonos, egy 2004-es 320d személyében.
Az előző tulaj, akitől vettem számlával tudta bizonyítani az olajcserét, valamint a szerelővel is történt telefonos beszélgetés, aki megerősítette ennek tényét. A csere óta 8000 km-t ment az autó de hogy teljesen nyugodtan tudjak aludni szeretném lecserélni én is rövidesen az olajat szűrőkkel, meg minden olyannal együtt, amit ilyenkor még kell.
Végigolvasva ezt a témát, csak elbizonytalanodtam az olajválasztást illetően, mivel annyi mindent írtatok, hogy nem egyszerű eldönteni most mi is a jó.....
A kérdésem mégis az lenne, hogy szerintetek milyen olajat kéne bele önteni, illetve azt az olajat honnan kellene beszereznem? Nem azt mondom, hogy az ár nem számít, de azért nem fogok pl. 5000k-val kevesebbet adni olajért, hogy utána meg többel kössem be.
Jelenleg a számla és a motortérbe tett kis biléta szerint is gyári BMW 5W-30-as olaj van benne
Előre is köszi!


BMW olajjal nem lőhetsz mellé. Sok ismerőssel innen vesszük évek óta: www.autoteka2000.hu

Szűrőkből és a Mann Filtert preferálom.

HGabor Elküldve: 2013-03-11 21:12 Nem tudom mi a baja az autómnak

anubisz írta:
HGabor írta:
anubisz írta: és figyelj oda mert ha a jobb oldali elölről állva, akkor le szokták venni a vanos olaj szelepet, azt a hengert, mert az alatt van, és úgy lehet hozzáférni. Nekem is jelőlték, hogy ugyan odáig legyen visszatekerve, mert nem egészséges, ha más méretre van tekerve, így is hibát dobott mire egyből felállt az olajnyomás abba a szelepházba, ami vezérli a Vanost.
a 2 re gondolok.
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=15


Hmm. Mindkettőt gázos szerelni? Mennyi idő alatt lehet ezt megcsinálni? Matekozok, hogy mennyi időt kell lerakni az autót.

Ha a bal oldali a gáz, akkor ki kell kapni a hűtőt, hogy normálisan hozzá lehessen férni?


bal oldalinál nem kell kivenni a hűtőt,az a könnyebb cserés, a másik tovább tart, de hamar kikapják, én megvártam olyan gyorsan kész lett. Mindjárt megnézem, van szerelési útmutatóm.


Mennyi volt a munkadíj? Hol csináltattad?

HGabor Elküldve: 2013-03-11 21:06 Nem tudom mi a baja az autómnak

anubisz írta: és figyelj oda mert ha a jobb oldali elölről állva, akkor le szokták venni a vanos olaj szelepet, azt a hengert, mert az alatt van, és úgy lehet hozzáférni. Nekem is jelőlték, hogy ugyan odáig legyen visszatekerve, mert nem egészséges, ha más méretre van tekerve, így is hibát dobott mire egyből felállt az olajnyomás abba a szelepházba, ami vezérli a Vanost.
a 2 re gondolok.
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=15


Hmm. Mindkettőt gázos szerelni? Mennyi idő alatt lehet ezt megcsinálni? Matekozok, hogy mennyi időt kell lerakni az autót.

Ha a bal oldali a gáz, akkor ki kell kapni a hűtőt, hogy normálisan hozzá lehessen férni?

HGabor Elküldve: 2013-03-11 20:44 Nem tudom mi a baja az autómnak

anubisz írta:
HGabor írta:
anubisz írta:
HGabor írta:
anubisz írta: itt se találod?
http://bmwfans.info/parts/cata...se/engine/

http://bmwfans.info/parts/cata...se/engine/cylinder_head_vanos/

tudod melyik oldali ment tönkre?


Áhh, király. Meg van.
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=15

Melyik oldali? Ezen a képen csak 1 db-ot látok. Mindkét oldalon van?


5 ös, és a 18 as, nem? az kettő. a főtengely jeladóból meg egy van.


Uhh, írt valamit még, de csak a camshaft maradt meg bennem.


tudd meg melyik kell, melyik oldali, hisz 2 tengely van benne, nehogy a jót cseréld ki.


Nah akkor holnap megint kiolvasás lesz Írni fogja a nevében vagy kódot ír? Gyáh, ezt benéztem

Köszi az infót

HGabor Elküldve: 2013-03-11 20:37 Nem tudom mi a baja az autómnak

anubisz írta:
HGabor írta:
anubisz írta: itt se találod?
http://bmwfans.info/parts/cata...se/engine/

http://bmwfans.info/parts/cata...se/engine/cylinder_head_vanos/

tudod melyik oldali ment tönkre?


Áhh, király. Meg van.
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=15

Melyik oldali? Ezen a képen csak 1 db-ot látok. Mindkét oldalon van?


5 ös, és a 18 as, nem? az kettő. a főtengely jeladóból meg egy van.


Uhh, írt valamit még, de csak a camshaft maradt meg bennem.

HGabor Elküldve: 2013-03-11 20:32 Nem tudom mi a baja az autómnak

anubisz írta: itt se találod?
http://bmwfans.info/parts/cata...se/engine/

http://bmwfans.info/parts/cata...se/engine/cylinder_head_vanos/

tudod melyik oldali ment tönkre?


Áhh, király. Meg van.
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=15

Melyik oldali? Ezen a képen csak 1 db-ot látok. Mindkét oldalon van?

Ahh, már látom.

HGabor Elküldve: 2013-03-11 20:21 Nem tudom mi a baja az autómnak

anubisz írta:
HGabor írta:
HGabor írta: Sziasztok!

Van egy kis gáz az autóval, de jelenleg még passzolom, hogy mi.
Szombaton kezdődött, de nem tudom, hogy van e köze hozzá.
Kivettem a rendszámtábla világítás izzóját, majd bepróbáltam a led-es sofitát, de nem lett jó a méret. Rendszámtábla világítás nélkül elindítottam az autót, mutattam a szomszédnak.
Ekkor nehezen indult, nem pöccre, ahogy szokott.
Visszaraktam az izzót, majd másnap indult pöccre megint. Még aznap egyik indításnál nehezen indult.
Ma is nehezebben indult, a szokásos 1 mp helyett 3 mp volt kb.
Mentem vele 8 km-t, megálltam, de nem állítottam le az autót. D-ben hagytam, féken a láb, asszony fél perc alatt beszállt, majd elindultam. Ekkor egyből kanyarodtam volna, de nem fordult a kormány, mintha elment volna a szervó. Nyomom a gázt és nem megy, meg se mozdul. Leállítottam, majd ment rendesen.
Mentem vele 10 km-t, leparkoltam.
3 óra múlva indítom, nehezen indult, kb 3 mp.
Teljesen jó volt, viszont ki kellett lőnöm egy kicsit és azt vettem észre, hogy erőtlen az autó kb 2500 felett. Nyomtam neki egy padlót 40-es tempónál, de kb lomha módon 50-ig gyorsított fel úgy, hogy tövig nyomtam a pedált.
Kiraktam kézi váltóba, elkezdtem nézegetni, hogy mi lehet a gond. 1-esbe jól húz, viszont a többi fokozatban baromi lomha. Kb 2500-3000-es fordulatnál vége az erőnek, de még eddig is lomhább, mint szokott.
LEhet, hogy a leállás után is így viselkedett, de mivel városban elvált az automata 2000 körül, nem vettem észre semmit.

Este megyek ismerőshöz kiolvasni géppel, hátha dob valamit.

Nem tudom mi lehet a gond, leállt volna pár henger? De ilyenkor a műszerfalon írnia kéne valamit, nem?

Szerk.:
a motor teljesen szépen, egyenletesen jár.


Vezérműtengely jeladó.

Köszönet Hil-nek és Vsop-nak!


ugyan így jártam én is, nekem is kanyarodás közben állt le, majdnem lementem az útról, elment minden szervó, kormány fék, minden rá indítottam és ment tovább


Szerencse, hogy "csak" ennyi baja van. Idegeskedtem ma egy kicsit.

Tudnál abban segíteni, hogy az unixnál melyik az, ami kell nekem? Holtponti jeladó címszó alatt találtam meg, de van vagy 15 fajta és mindegyik máshogy néz ki.
Realom-en sem találtam, hogy legyen egy viszonyítási alapom.

Bárdiban pedig nincs készleten.

HGabor Elküldve: 2013-03-11 20:00 Nem tudom mi a baja az autómnak

HGabor írta: Sziasztok!

Van egy kis gáz az autóval, de jelenleg még passzolom, hogy mi.
Szombaton kezdődött, de nem tudom, hogy van e köze hozzá.
Kivettem a rendszámtábla világítás izzóját, majd bepróbáltam a led-es sofitát, de nem lett jó a méret. Rendszámtábla világítás nélkül elindítottam az autót, mutattam a szomszédnak.
Ekkor nehezen indult, nem pöccre, ahogy szokott.
Visszaraktam az izzót, majd másnap indult pöccre megint. Még aznap egyik indításnál nehezen indult.
Ma is nehezebben indult, a szokásos 1 mp helyett 3 mp volt kb.
Mentem vele 8 km-t, megálltam, de nem állítottam le az autót. D-ben hagytam, féken a láb, asszony fél perc alatt beszállt, majd elindultam. Ekkor egyből kanyarodtam volna, de nem fordult a kormány, mintha elment volna a szervó. Nyomom a gázt és nem megy, meg se mozdul. Leállítottam, majd ment rendesen.
Mentem vele 10 km-t, leparkoltam.
3 óra múlva indítom, nehezen indult, kb 3 mp.
Teljesen jó volt, viszont ki kellett lőnöm egy kicsit és azt vettem észre, hogy erőtlen az autó kb 2500 felett. Nyomtam neki egy padlót 40-es tempónál, de kb lomha módon 50-ig gyorsított fel úgy, hogy tövig nyomtam a pedált.
Kiraktam kézi váltóba, elkezdtem nézegetni, hogy mi lehet a gond. 1-esbe jól húz, viszont a többi fokozatban baromi lomha. Kb 2500-3000-es fordulatnál vége az erőnek, de még eddig is lomhább, mint szokott.
LEhet, hogy a leállás után is így viselkedett, de mivel városban elvált az automata 2000 körül, nem vettem észre semmit.

Este megyek ismerőshöz kiolvasni géppel, hátha dob valamit.

Nem tudom mi lehet a gond, leállt volna pár henger? De ilyenkor a műszerfalon írnia kéne valamit, nem?

Szerk.:
a motor teljesen szépen, egyenletesen jár.


Vezérműtengely jeladó.

Köszönet Hil-nek és Vsop-nak!

HGabor Elküldve: 2013-03-11 12:51 Nem tudom mi a baja az autómnak

YELLOW írta:
HGabor írta: Sziasztok!

Van egy kis gáz az autóval, de jelenleg még passzolom, hogy mi.
Szombaton kezdődött, de nem tudom, hogy van e köze hozzá.
Kivettem a rendszámtábla világítás izzóját, majd bepróbáltam a led-es sofitát, de nem lett jó a méret. Rendszámtábla világítás nélkül elindítottam az autót, mutattam a szomszédnak.
Ekkor nehezen indult, nem pöccre, ahogy szokott.
Visszaraktam az izzót, majd másnap indult pöccre megint. Még aznap egyik indításnál nehezen indult.
Ma is nehezebben indult, a szokásos 1 mp helyett 3 mp volt kb.
Mentem vele 8 km-t, megálltam, de nem állítottam le az autót. D-ben hagytam, féken a láb, asszony fél perc alatt beszállt, majd elindultam. Ekkor egyből kanyarodtam volna, de nem fordult a kormány, mintha elment volna a szervó. Nyomom a gázt és nem megy, meg se mozdul. Leállítottam, majd ment rendesen.
Mentem vele 10 km-t, leparkoltam.
3 óra múlva indítom, nehezen indult, kb 3 mp.
Teljesen jó volt, viszont ki kellett lőnöm egy kicsit és azt vettem észre, hogy erőtlen az autó kb 2500 felett. Nyomtam neki egy padlót 40-es tempónál, de kb lomha módon 50-ig gyorsított fel úgy, hogy tövig nyomtam a pedált.
Kiraktam kézi váltóba, elkezdtem nézegetni, hogy mi lehet a gond. 1-esbe jól húz, viszont a többi fokozatban baromi lomha. Kb 2500-3000-es fordulatnál vége az erőnek, de még eddig is lomhább, mint szokott.
LEhet, hogy a leállás után is így viselkedett, de mivel városban elvált az automata 2000 körül, nem vettem észre semmit.

Este megyek ismerőshöz kiolvasni géppel, hátha dob valamit.

Nem tudom mi lehet a gond, leállt volna pár henger? De ilyenkor a műszerfalon írnia kéne valamit, nem?

Szerk.:
a motor teljesen szépen, egyenletesen jár.


ha leáll egy henger is, azt észre fogod venni, mert darabos lesz a járás, mintha subaruban ülnél. meg akkor a check engine jelez. szerintem az izzókiszedésnek ehhez nincs köze. szerintem koszops a rendszer, egy szűrű csere lehet nem ártana az üzemanyag rendszerben. nem tudom levegőszűrő mikor volt cserélve?


Pénteken kaptam vissza az autót a szerelőtől. A galériámban van az alkatrész készlet ami cserélve lett. Olaj, olajszűrő, üzemanyagszűrő, pollenszűrő, stb.

Lekapom 5 percre az aksit, hátha meghülyült valamitől.

HGabor Elküldve: 2013-03-11 12:06 Nem tudom mi a baja az autómnak

Sziasztok!

Van egy kis gáz az autóval, de jelenleg még passzolom, hogy mi.
Szombaton kezdődött, de nem tudom, hogy van e köze hozzá.
Kivettem a rendszámtábla világítás izzóját, majd bepróbáltam a led-es sofitát, de nem lett jó a méret. Rendszámtábla világítás nélkül elindítottam az autót, mutattam a szomszédnak.
Ekkor nehezen indult, nem pöccre, ahogy szokott.
Visszaraktam az izzót, majd másnap indult pöccre megint. Még aznap egyik indításnál nehezen indult.
Ma is nehezebben indult, a szokásos 1 mp helyett 3 mp volt kb.
Mentem vele 8 km-t, megálltam, de nem állítottam le az autót. D-ben hagytam, féken a láb, asszony fél perc alatt beszállt, majd elindultam. Ekkor egyből kanyarodtam volna, de nem fordult a kormány, mintha elment volna a szervó. Nyomom a gázt és nem megy, meg se mozdul. Leállítottam, majd ment rendesen.
Mentem vele 10 km-t, leparkoltam.
3 óra múlva indítom, nehezen indult, kb 3 mp.
Teljesen jó volt, viszont ki kellett lőnöm egy kicsit és azt vettem észre, hogy erőtlen az autó kb 2500 felett. Nyomtam neki egy padlót 40-es tempónál, de kb lomha módon 50-ig gyorsított fel úgy, hogy tövig nyomtam a pedált.
Kiraktam kézi váltóba, elkezdtem nézegetni, hogy mi lehet a gond. 1-esbe jól húz, viszont a többi fokozatban baromi lomha. Kb 2500-3000-es fordulatnál vége az erőnek, de még eddig is lomhább, mint szokott.
LEhet, hogy a leállás után is így viselkedett, de mivel városban elvált az automata 2000 körül, nem vettem észre semmit.

Este megyek ismerőshöz kiolvasni géppel, hátha dob valamit.

Nem tudom mi lehet a gond, leállt volna pár henger? De ilyenkor a műszerfalon írnia kéne valamit, nem?

Szerk.:
a motor teljesen szépen, egyenletesen jár.

HGabor Elküldve: 2013-03-09 09:16 Futómû és hibái

Na elhoztam az autót, nagyon patent lett. Nem kopog már semmi a futóműben. Az összes szűrő és olaj cserélve lett, még a váltóolaj van hátra.

A lengőkar-felújítás az kimaradt, mert "félreértettem" a polcról, azonnal szavakat a hirdetésben és telefonon is, ezért kapott új utángyártott lengőkart, felújítás árban.
Meglesem milyen, remélem sokáig bírja. Ha nem, akkor kipróbálom ezt a felújítást legközelebb.

Bekerültek ugye a powerflex szilentek. Szinte észrevehetetlen komfort téren a tömör szilent. Nem üt, nincs hangja. Teljesen rendben van, picivel jobban irányítható a kormány, pontosabb. Hamarabb visszatekeredik kanyar után.

Így, hogy rendbe lett téve a futómű, teljesen használható a 18-as kerék.

HGabor Elküldve: 2013-03-06 21:54 Autóvásárlás

dbtibi írta: Sziasztok !

Benzines e46 Touringot szeretnék venni, max 1millió környékén.
Nembaj ha négyhenger(6hengerben 320-ig gondolkodom), csak az állapot számít.
Ha esetleg tudtok tanácsot adni, mire figyeljek vásárláskor, vagy ha tudtok eladó autót, amit bátran tudnátok ajánlani, azért nagyon hálás lennék!

Előre is köszönöm!


Alap dolgok. Ne rohadjon, épek legyenek a főbb pontok (torony, oszlopok, stb), legyen rendben a futóműve, olajfolyás ne legyen. Kérd le a gyári extra listát.

200.000 Ft tartalékod legyen vásárlás után, amit bele tudsz nyomni, hogyha megkívánja 1-2 hónapon belül.

HGabor Elküldve: 2013-03-06 17:19 alufelni

csatis1 írta:
szotakdavid írta:
b_imi írta:
csatis1 írta:

Holnap mennek fel a 20-asok, na arra a "komfortra" még kíváncsi leszek!


Úttörővasút feeling


Képet szeretnénk










Plusz van még pár kép a galériámban...


Egész jó. Egynek elmegy

HGabor Elküldve: 2013-03-06 14:19 Futómû és hibái

szervizparts írta:
HGabor írta: Üdv!

Most van szerelőnél az autó és hívott, hogy a balos lengőkarban lévő gömbfej kuka. Addorján féle lengőkar felújítást választottam, az utángyártott alkatrész helyett.

Mik a tapasztalatok a lengőkar-felújítással kapcsolatban?


JAJ és engem nem is kerestél meg


Bocsi, de nem adom meg az e-mail címem semmilyen adatbázishoz

HGabor Elküldve: 2013-03-06 13:51 Futómû és hibái

Üdv!

Most van szerelőnél az autó és hívott, hogy a balos lengőkarban lévő gömbfej kuka. Addorján féle lengőkar felújítást választottam, az utángyártott alkatrész helyett.

Mik a tapasztalatok a lengőkar-felújítással kapcsolatban?