Harcore Elküldve: 2011-07-28 17:33 Hengerfej tuning
laleeboy írta:Harcore írta: Sziasztok!
(Nem találtam témát a kérdésemmel kapcsolatban és újat sem tudok még csinálni ezért kénytelen vagyok itt feltenni kérdésem.)
Érdekelne, hogy 1990-es évjáratú 320i E30-asba melyik a legnagyobb blokk ami beépíthető?
Utcai használatra lenne, tehát fontos, hogy engedélyeztetni lehessen...
Ha jól tudom csak típusazonos motort lehet beépíteni (illetve bármit beletehetsz de annak iszonyú költségei vannak a regadó különbözeten keresztül az engedélyezéshez szükséges papírokig)
Bele tudod tenni az M50-es motorcsaládot(M50 M52 M54 és az S-es jelű M-es motorokat )gyakorlatilag gyári alkatrészekkel összerakva, vagy az M30 sor6 és M60 V8-as motorokat de ahhoz egy csomó dolgot egyedibe kell elkészíteni.
Ha a gyári most a kocsiban lévő motorod még motorszámos akkor több lehetőséged is van.
-motorkódoztatod és akkor bármilyen 6hengerest beletehetsz
-ha nem akarsz a motorkódozással "bajlódni" akkor lehet a saját számos blokk faragása amiből szintén több lehetőség is adódik.
1-átfűzöd 23-asra (ez a legolcsőbb és leggyorsabban kivitelezhető mert a 20 és a 23 között CSAK a főtengely-dugatyú-hajtókar a különbség és mivel a 20as és a23-as furata megegyezik (80mm)csak a löket más így a fent említett alékatrészek cseréjével mehet) persze csak akkor ha a blokkodat nem kell fúrni.
2-ha már fúrni kell akkor érdemes a következő lépcsőre átm84 re fúrni amiből aztán lehet 25-ös amihez a 25-ös főtengely-dugatyú-hajtókarja kell + érdemes akkor már a 25-ös többi részét is átemelni tehát az eredeti 20-as blokkból csak a számos blokktömb marad minden más a 25-ös ből jön
VAGY lehet stroker ami a gyakorlatban ~2700ccm-t jelent (nekem volt ilyenem M20B20-ból építettM20B27 )
Ehez kell egy 324d vagy td esetleg eta főtengely 20-as hajtókarok és 25-ös dugók és persze a 25-ös többi része (hf, váltó, szívósor ,injektorok...stb)
Ezek a plug&play verziók (persze a 84mm-es furattal is össze lehet rakni pl a 20-as cuccaival de akkor egy kicsit más lesz a motor jellege,nekem 20-as hf volt a strokeren ami annyit jelentett hogy kis fordulaton brutál nyomatékos volt viszont 4000-4500 körül már elfogyott mert a szelepek kissebbek a 20-as hf-ben mint a 25-ös ben, de utcán igazi büntető volt 3:25-ös difivel és hosszútávon se forogta agyon magát)
Húú ez jó hosszú lett de remélem segített
Mindkettőtöktől köszönöm a válaszokat. Még rágodom egy kicsit azon, hogy melyik úton induljak el.