Hektor fórum hozzászólásai
« előző1234567891011következő »

Hektor Elküldve: 2015-02-14 14:05 BMW318i E46

Kérdésem a következőből adódna:
Adott egy 2002-es E46 N42 motorkódu 318i touring. ( 143 Le) A motor szépen indul, szépen jár, azonban nem sokkal a beindítást követően, a blokk belső váltó felőli részéről, égett olajgőz jön föl. A motor bemelegedésével a tünet nem változik, alapjáraton szépen látszik a feljövő füst, mely égett olajszagú. Ezzel egyenes arányban az autó alatt a védőlemeznél is látszik olajcseppenés. Nos az olajfüst és szivárgás pontos oka még nincs felderítve, de amennyiben a vákuumpumpánál lévő gumi O gyűrűknél engedi az olajat ( mely megközelítőleg a kipufogó fölött van )cserélt-e, vagy cseréltetett-e már valaki ilyet ? Ilyen O gyűrűt egyébként konkrétan a pumpához lehet-e kapni, mert eddig nem találtam sehol.
Köszönöm a válaszokat.

http://www.bimmerforums.co.uk/...ir-t89903/

Hektor Elküldve: 2015-01-25 11:49 Autóvásárlás

gfeco írta:
Hektor írta:
gfeco írta: 316i ből én ugy gondolom az M43 motor nagyon megbízható.
Nem egy versenygép de cserébe tartós.
Erős lánc,kiforrott konstrukció.

318i ből is van sok féle,én abból lehet a 143 lovasat venném,de ott már van lánc probléma azt hiszem.

320i talán a legjobb lehet,bár itt több gyertya több trafó,(meg ha baj van 6 hengerrel kell számolni esetleges motorfelujitásnál)bár nem jellemző.

Fl előtti autoknak tipushibája a hátsó futómü rögzitési pontjainak kiszakadása a karosszériából.
Amugy rendszeres szervizeléssel remek autó bármelyiket választod.
Nekem személy szerint 316im van,170-et gond nélkül utazok vele,motorikusan sosem volt gondd es 300 e km van benne.olajat nem fogyaszt.
De ha visszamehetnék 320 alatt nem vennék.



Nos köszönöm, ilyen válaszokban reménykedtem. Tehát 316i elméletileg tartós, BMW-s körökben leggyengébbnek számító, de megbízható. 318i FL előttik futóműproblémáinál van valami évjárat, felépítmény konkrétum, vagy mindre jellemző, ami Fl előtti ? FL után a 143 Le vezérlésprobléma gyakori lehet ?


Én ugy tudom de majd kijavitanak hogy 2001.09-től van Facelift.De nem mindre igaz a futóműbaj, nekem pl nincs ilyen bajom.Inkább az erősebb motorokra jellemző.Ahol nincs nagy nyomaték ott kevesebb a meghibásodás mértéke.
Egy 330i előbb kicsinálja a kardánt,hardyt,féltengelyeket,szilenteket,előbb nyujtja meg a láncot talán mint egy 105 lovas.

Futómű amugy mindegyikben érzékeny, lengőkarokban a gömbfejet hamar hazavágják a magyar utak,kuplung kettőstömegű, jo drága , autómatáról nincs tapasztalat.
Sárvédőivek hátul hajlamosak rozsdára igy 15 év körül.

Azért azt tudd hogy ez is csak autó a szilentek szimmeringek 15 év alatt jocskán elöregedtek, motorolajszivárgás szinte elképzelhetetlen, a gyorscsatis vizcsövek itt ott kezdenek azért szivárogni, müanyag vizcsonkok is öregszenek, elérik az anyaguk.
Lengéscsillapitók hátul szokták megadni magukat.Persze vehetsz autót fanatikustol aki mindent cserélt de azért nem ez a jellemző itthon.És én csak saját tapasztalatból tudom hogy igy 15 évesen 300 e km-el azért jönnek a gondok.
csak a januárom igy indult:
Váltóolaj csöpögés, két darab szimmering, ha már fel volt emelve akkor diffi szimmeringek, lengéscsillapitok hátul.(szimmering átszakadt, golyaláb folyt)
2 nap mulva kulcshalál, rá két nap Gm halál.
majd generátor off 2 nap mulva.Hazavontatás.
Szerelés közben meg észrevettem hogy csöpög a viz a termosztátnál lévő gumicsőnél, és a vizpumpát meghallgatva elég csapágyas volt.
és megállapitottam hogy elbirna két uj szijat is, mert elég szarul néz ki.
Rengeteget megyek vele és nagyon szeretem annak ellenére is hogy most löttem rá 150 et és még 50 et gond nélkül rábirnék.
De ez van.Viszont ha nincs baja sok örömet okoz.
Probálj minnél fiatalabbat és keveset futottat.




Köszönöm a válaszod ! Többet csak akkor zavarlak titeket, ha már lesz konkrét kiszemelt példány. Kicsit félek a cserétől, mert bár most 1996-os évjáratú idősebb autóm van, nem volt vele sok probléma. Csakhogy eljárt felette az idő és BMW lenne a következő kiszemelt áldozat. Jó utat nektek !

Hektor Elküldve: 2015-01-25 10:15 Autóvásárlás

gfeco írta: 316i ből én ugy gondolom az M43 motor nagyon megbízható.
Nem egy versenygép de cserébe tartós.
Erős lánc,kiforrott konstrukció.

318i ből is van sok féle,én abból lehet a 143 lovasat venném,de ott már van lánc probléma azt hiszem.

320i talán a legjobb lehet,bár itt több gyertya több trafó,(meg ha baj van 6 hengerrel kell számolni esetleges motorfelujitásnál)bár nem jellemző.

Fl előtti autoknak tipushibája a hátsó futómü rögzitési pontjainak kiszakadása a karosszériából.
Amugy rendszeres szervizeléssel remek autó bármelyiket választod.
Nekem személy szerint 316im van,170-et gond nélkül utazok vele,motorikusan sosem volt gondd es 300 e km van benne.olajat nem fogyaszt.
De ha visszamehetnék 320 alatt nem vennék.



Nos köszönöm, ilyen válaszokban reménykedtem. Tehát 316i elméletileg tartós, BMW-s körökben leggyengébbnek számító, de megbízható. 318i FL előttik futóműproblémáinál van valami évjárat, felépítmény konkrétum, vagy mindre jellemző, ami Fl előtti ? FL után a 143 Le vezérlésprobléma gyakori lehet ?

Hektor Elküldve: 2015-01-25 07:39 Autóvásárlás

gfeco írta:
pheves írta: Sziasztok! Hasonlóan az előttem szólóhoz, én is új tag vagyok és (még nincs) szeretnénk egy BMW-t vásárolni. E46 320d facelift előtti vagy utáni touring automatát szeretnénk a párom miatt, aki nem hajlandó manuálist vezetni. Tehát a kérdésem hogy mennyire családbarát, és hogy megéri-e? Szervízelés szempontjából. Nem napi használatra lenne.

Üdv: Tamás





Sziasztok
Ezekre a kérdésekre oldalakat lehetne írni,szűkíteni kéne a kört.
Kismotornak nagymotornak facelift előttinek utáninak benzinnek dieselnek is vannak előnyei hátrányai.
Rengeteg motorkód van amikről hosszasan lehet irni miért ajánlott vagy miért nem.
Célszerűbb belinkelni pár példányt amit tudnánk véleményezni.


Nos teljesen megértem, hogy oldalakat lehetne írni a témáról, ezért is nem úgy érdeklődtem. A konkrét elképzelés már megszületett, esetleg hajlítható az elhatározásom egy kicsit. Az biztos, hogy benzinest szeretnék, az idős ( 2000-2002 ) dieseltől már félnék. Tehát én csak a megbízhatóság terén érdeklődtem a 318 illetve a hajlítható elképzelés miatt a 316 -320i motorral szereltekről facelift előtti és utáni változatról,
( motorikusan stabilabb, több-kevesebb típushiba, rendszeresen előjövő betegségek, vezérlés, gyujtás probléma stb.)Mint már írtam a lóerőkből már szerintem kinőttem. Mostani autóm igen öreg diesel, eddig mindenhová el és mindenhonnan haza hozott, sajnos a kora miatt váltanom kell. ( Váltani szeretnék ) Itt az ideje hogy legyen egy BMW-m is

Hektor Elküldve: 2015-01-24 21:25 Autóvásárlás

Új tagként üdvözlök mindenkit ! Gyorsan leszögezem, hogy nincs BMW-m, viszont ( minél előbb Smile )szeretnék egyet. E46 318i a kiszemelt példány, de ha "beesne" talán a 320i is szóba jöhetne. ( Esetleg 316 ) Évjáratban 2000-től, 2002-ig gondolkodok, viszont akár sedan akár touring is lehet. Sajnos a kezem eléggé meg van kötve, mert jelenlegi autóm beszámításával venném. Kérdésem, hogy a facelift előtti, vagy az azt követő jármű a megbízhatóbb-e. Itt nem elősorban a paraméterekre vagyok kíváncsi, azt azért tudom, kifejezetten megbízhatóság terén érdeklődök. Nem vagyok már fiatal, nem a lőerők számítanak elsősorban, inkább a megbízhatóság és a váratlan problémák.
Köszönöm hogy olvastatok.
« előző1234567891011következő »