Hektor fórum hozzászólásai

Hektor Elküldve: 2015-12-24 17:15 Segítsetek!

flenfer írta:
Hektor írta:
flenfer írta: Sziasztok!
Nem működik a hátsó szélvédőm fűtése. Hol tudom kimérni, hogy egyáltalán kap áramot? Az e46 touringnál a függőleges 2 szál az antenna, a vízszintesek a fűtőszálak?


Sajnos touringnál gyakori hogy a fűtőszálak megszakadnak a hátsó ablakban. Mivel az üveg külön nyílik, így a nyitás-záráskor az mindig hozzáérve dörzsölődik a körbefutó gumi szigeteléshez. Én első körben ott kezdeném az ellenőrzést. Szemmel is látható, ha folytonossághiány van a szálaknál.

Lehet látni 2 helyen szakadást, de egy sem működik.



Hát van biztosíték,relé,vezeték és persze a fűtőszálak. Megkerestem neked, volt szó róla több helyen is. Pl fórum, minden más,Heeelp, 45 . lapon is. Bár itt sedanról ír így valaki biztosan segít,hogy melyik a biztije és hogy touringnál hol a reléje. A kimérésnél figyelj, mert azt írja,hogy állítólag csak járó motornál kapcsol a relé, gyújtásnál csak a visszajelző megy, de nem fűt.( pedig én úgy emlékeztem,hogy anno gyújtáson is megy, de ezt ma már nem próbálom.

Hektor Elküldve: 2015-12-24 14:50 Napfény tetõ probléma!!!

lela írta: Azt szeretném kérdezni hogy akinek van napfénytetője: amikor kinyílik ugye akkor elhúzza a kárpitot is, de amikor becsukom akkor a kárpitot nekem kell manuálisan visszahúznom vagy azt magától kellene? Mert ugye a kárpiton van is egy besüllyesztett kapaszkodó erre a célra.


Nekem manuálisan, kézzel kell visszahúzni. Ha ő csukná be teljesen, akkor zárt ablaknál nem is lehetne kézzel mozgatni a kárpitot. Tehát ablakkal együtt nyílik, de ablak zárás után kézzel sötétit.

Hektor Elküldve: 2015-12-24 14:46 Segítsetek!

flenfer írta: Sziasztok!
Nem működik a hátsó szélvédőm fűtése. Hol tudom kimérni, hogy egyáltalán kap áramot? Az e46 touringnál a függőleges 2 szál az antenna, a vízszintesek a fűtőszálak?


Sajnos touringnál gyakori hogy a fűtőszálak megszakadnak a hátsó ablakban. Mivel az üveg külön nyílik, így a nyitás-záráskor az mindig hozzáérve dörzsölődik a körbefutó gumi szigeteléshez. Én első körben ott kezdeném az ellenőrzést. Szemmel is látható, ha folytonossághiány van a szálaknál.

Hektor Elküldve: 2015-12-24 08:38 Társalgó

Minden kedves fórumtársnak boldog, békés karácsonyi ünnepeket kívánok !

Hektor Elküldve: 2015-12-22 16:51 Kuplung__

YELLOW írta:
Hektor írta:
tusi_ írta:
Olvastam errol a Clutch Delay Valve-rol, hogy sokan kikapjak es kiraly lesz a valtas. Lehet, hogy ez okozza a razkodast is? E46-nal egyszeru, 90nel kicsit bonyolultabb.
Valaki szedje ki a sajatjabol es mondja meg, hogy razkodik-e meg


Külföldi BMW fórumok tele vannak ezzel. Sokan távolítják el, de nálunk még senki nem írta hogy megtette volna. Biztos nem véletlen van az ott, csak kérdés hogy idővel miért válik feleslegessé ? Ha valaki még is kipróbálja leírhatná a tapasztalatot, illetve lehet -e ennek később károssá váló hatása ? ( pl kuplung nagyobb igénybevétel stb)


nem túl rég volt ez téma. nyilván annyi szerepe van, hogy a kuplung működést teszi simábbá. legalábbis ilyesmit beszélgettünk akkor. akkor amikor engeded fel a kuplungot.


Igen, erről van szó. Állítólag a keresztmetszet szűkítésével, némi késleltetés van a folyadékban. De vajon idővel ez a keresztmetszet szűkülhet ? Akkor meg miért nem cserélik újra ? .. mert csak az eltávolításáról van szó mindenhol. No mindegy szerintem egyikünk sem veszi ki úgy sem

Hektor Elküldve: 2015-12-22 16:29 Kuplung__

tusi_ írta:
lela írta:
tusi_ írta:
Bitu79 írta:
tusi_ írta: Kuplung rangatas nalam is van, foleg hidegen, de neha melegen is. 2. fokozatban kell elindulni KICSIT nagyobb gazzal es akkor egy idore eltunik. Hyundia I10 es Audi A4 1.8 TFSInel is tapasztaltam. Ez a "fejlett technika"

Neha nalam sem veszi be az egyest, mondjuk 1000-bol egyszer. Olaj lett cserelve. Ha pl gurulok es nem akarom kinozni 2 esben, akkor visszatlom 1. be es vajpuhan megy be. Ha persze valami idegbeteg allat all mogottem a lampanal, akkor kellemetlen, mert vagy 2 be huzom es aztan vissza egybe, vagy ha az sem megy, akkor kikuplung aztan vissza es egybol ugrik be 1. be.
Allitolag rosszul allnak be a meghajto kerek es az egyes fokozat fogaskerekei es ezert nem megy. En lellitom lampanal, beteszem egyba aztan ha indulni kell, akkor csak indit es megy.




Sztem ez tipikus kuplungtárcsa hiba.Az egyest nekem sem veszi be mindig 100-ból kb. 1 alkalommal elindulásnál.Egy biztos:a kuplung rángatás nem normális.


Nemtom, nem vagyok szerelo. Kuplung nem csuszik, minden fokozatba gyonyoruen mennek be a sebessegek, csak neha az egyes fokozat b..kodik. Utana az sem egy jo darabig.
A kocsiban most 183e van, de az elozo tulaj meselte, hogy 50-60 korul is megvolt ez a jelenseg.
A szerelo azt mondta neki korabban, hogy rugjon bele 2-3 at a kuplungpedalba, aztan eltunik. En a kettesben indulast valasztom es ez tenyleg mukodik.
Nemet forumokon is olvastam, hogy van egy ilyen jelenseg, lehet, hogy a CDV-vel kapcsolatba ez is?




Az enyimé is ilyen a 6 gangos. 1est főleg hidegen nem akaródzik bevenni.Mondjuk olajat még nem cseréltem ki, de már megvettem bele. Én is kettőbe behúzom aztán általában veszi. Ja és hidegen nekem is előfordul nagy ritkán, hogy elinduláskor rángat.

Olvastam errol a Clutch Delay Valve-rol, hogy sokan kikapjak es kiraly lesz a valtas. Lehet, hogy ez okozza a razkodast is? E46-nal egyszeru, 90nel kicsit bonyolultabb.
Valaki szedje ki a sajatjabol es mondja meg, hogy razkodik-e meg


Külföldi BMW fórumok tele vannak ezzel. Sokan távolítják el, de nálunk még senki nem írta hogy megtette volna. Biztos nem véletlen van az ott, csak kérdés hogy idővel miért válik feleslegessé ? Ha valaki még is kipróbálja leírhatná a tapasztalatot, illetve lehet -e ennek később károssá váló hatása ? ( pl kuplung nagyobb igénybevétel stb)

Hektor Elküldve: 2015-12-10 18:40 Fogyasztásmérõ hiba?

YELLOW írta:
Gabi írta:
Hektor írta: Üdv !
Nos az autó pillanatnyi fogyasztásmérője nekem is szokatlan. Elolvastam minden ezzel kapcsolatos hsz-t, többen is írjátok, hogy ez ilyen, vagy hogy amióta meg van így mutat, ez így normális.
Nekem nem ilyen volt, most kb 2 hete kezdte el, hogy többet mutat, kifekszik a mutató, vagy fékezéskor felkúszik, stb. Ezzel egyenes arányban, tehát kb 2 hete a fogyasztásom a BC szerint átlagban 1 literrel lett több. ( nem érdekesek az adatok, engem sem érdekel hogy pl 1 literrel többet eszik az autó, vagy ennyivel többet mér a műszer ) Az autóm menetdinamikája nem változott, indul, megy, húz, nem füstöl jobban stb.A víz 82-83 fok felmelegedve, talán mikor üzemi hőfokot eléri, nem annyira kirívó a mutató ugrálása.
Csak az érdekelne, hogy valaki akinek korábban jó volt a mérője és később találkozott ezzel a jelenséggel, orvosolta-e valahogy. Visszavezethető-e ez valami tipikus hibára, avagy ez már örökké így marad ?

Üdv
Azért írok a te hozzászolásodhoz mert tegnap kezdte produkálni ezt a jelenséget az én verdámba is a fogyasztásmérő az előzmény az volt, hogy flexi csövet cseréltek a kipufogón és a szaki nem áramtalanitot hanem valami kütyüt tett a motortérben a + - aksi vezetékek közzé és gondolom úgy hegesztette a csövet nem voltam ott végig.
Azelőtt úgy működött a műszer hogy ahogy nyomtam a gázt emelkedett a mutató és fékezéskor vagy kuplong kinyomásra lassításkor nem ugrott vissza 0-rol 4-6 literes fogyira.
Valahogy jobban tetszet a régi verzió, bár ugy olvasom sokan mondják hogy így a jó hááát... nem is tudom



mamíg van motorfék, ha úgy lassítasz, akkor 0-án kell állnia. ha üresben gurulsz, akkor mutat értéket. ugye erer volt már számítási példa is, hogy miért mutat. illetve ha motorfékkel gurulsz, de kinyomod a kuplungot, akkor ugyanúgy elindul felfelé. ha nem nagy a tempó, akkor 4-6 literig kb fel tud menni. néha van olyan, hogy már megálltam, de még megy fel. főleg párás időben veszem észre, és főleg ~15ezret futott légszűrő esetén. de ott sem mindig. 9 év alatt nekem is csinált olykor olyat, hogy elkezdett felfelé menni, szépen lassan. de köv. indításnál semmi, sőt jó sokáig.

javaslom, cserélj légszűrőt, ha nem mostanában volt. illetve most ha áll az autó, akkor szedd le az akksit egy 20 percre. ha előtte be kell indítanod, akkor leállítás után várj szintén egy 20 percet, aztán vedd csak le. talán segít.


Köszönöm a hozzászólást és választ.
Az igazság az, hogy egy pár nap múlva, már úgy viselkedett mint régen, most meg kb a kettő közti állapotot produkálja. A légszűrőm kb áprilisi vagy májusi ( nem néztem meg csak emlékezetből írom ) de szerintem valószínűbb, hogy a külső, illetve motorhőmérséklet függvényében változik. Az aksis levételt azért érdekességként kipróbálom majd. Most már nem olyan zavaró.. hol olyan mint rég, hol meg ez az új jelenség

Hektor Elküldve: 2015-11-15 09:59 Fogyasztásmérõ hiba?

Üdv !
Nos az autó pillanatnyi fogyasztásmérője nekem is szokatlan. Elolvastam minden ezzel kapcsolatos hsz-t, többen is írjátok, hogy ez ilyen, vagy hogy amióta meg van így mutat, ez így normális.
Nekem nem ilyen volt, most kb 2 hete kezdte el, hogy többet mutat, kifekszik a mutató, vagy fékezéskor felkúszik, stb. Ezzel egyenes arányban, tehát kb 2 hete a fogyasztásom a BC szerint átlagban 1 literrel lett több. ( nem érdekesek az adatok, engem sem érdekel hogy pl 1 literrel többet eszik az autó, vagy ennyivel többet mér a műszer ) Az autóm menetdinamikája nem változott, indul, megy, húz, nem füstöl jobban stb.A víz 82-83 fok felmelegedve, talán mikor üzemi hőfokot eléri, nem annyira kirívó a mutató ugrálása.
Csak az érdekelne, hogy valaki akinek korábban jó volt a mérője és később találkozott ezzel a jelenséggel, orvosolta-e valahogy. Visszavezethető-e ez valami tipikus hibára, avagy ez már örökké így marad ?

Hektor Elküldve: 2015-10-05 19:49 Navi és Rádiómodul javítás

tibee01 írta: Sziasztok!

Tönkrement a BM54-es modulomban a végfok és a fórumon találtam meg JKNAVI-t!

Nagyon nagyon ajánlom mindenkinek, nagyon korrekt volt, és nagyon profi munkát végzett!
Ha ilyen vagy hasonló problémátok van, őt keressétek!


Csatlakozok az előttem szólóhoz. Sajnos nekem is elhallgatott az egyik oldal, csak baloldalt szóltak a hangszórók. Itt a fórumon találtam meg én is JKNAVI fórumtársat, akinek ezúton nyilvánosan is megköszönöm türelmét, rugalmasságát, segítőkészségét. Bátran ajánlom bárkinek, aki hasonló problémával küzd.
Köszönöm JKNAVI !

Hektor Elküldve: 2015-07-16 21:33 Társalgó

hil írta: Sziasztok!
Elsősorban turing tulajdonosokat kérdezném:a hátsó ajtón a nyitható üvegnek milyen gyakorlati értelme van, ez extraként rendelhető volt, vagy alap tartozék. Meglátásom szerint hibalehetőségnek nem kicsi.
bye:hil


Touringom van. A hátsó üveg ugye nyitható, nagyon pofás... örültem neki. Itt anélkül lehetne pakolni, hogy kinyitjuk a hátsó ajtót. Szinte SOHA nem pakoltam be semmit.
Viszont az ablakfűtés szálai a szigeteléseknél megszakadtak.A por állandó jelleggel a résekben van. A mikrokapcsolóm még jó, de sokaknak már elromlott. A kulccsal véletlen is nyitható. Pofás, aranyos.. de szerintem sem jó semmire.Esetleg ha egyszer viszek egy nagy létrát, amit ott dugok majd ki

Hektor Elküldve: 2015-05-27 20:01 Társalgó

Szemy írta:
Tano írta:
Bitu79 írta: :/ Egyre kevesebb régi arc látogat fel! Észrevettétek?
Az ujak meg csak a kis bajuk miatt jönnek,ami ha megoldódott,többé nem is jönnek :/


Nyilván márkát váltottak, és így érthető. Évek alatt azért akad rotáció bőven, kicsi az a mag amelyik állandónak mondható, de szerintem ez természetes. Ha lecserélném a bömöst más márkára, akkor én is kikopnák...de ez csak elmélet, mert persze én másik bömösre fogom cserélni


Jelentem en meg itt vagyok, pedig mar 4 evvel ezelött markat valtottam. Heti rendszeresseggel szoktam olvasgatni az oldalt, ugyanakkor az is igaz, hogy csak akkor szolok hozza mostanaban, ha valahol "elvi" hibat velek felfedezni az altalam ismert területeken.

Egyebkent az ev masodik feleben ismet autocsere van kilatasban, de sajnos a BMW csak a 3. helyen van, raadasul ott is holtversenyben. De nincs kizarva!

Szemy


Én újoncként minden nap feljövök, soha nem hagyok ki egy napot sem. Írni nem nagyon akarok inkánbb olvasgatok, nézelődök. Sajna volt egy kis afférom itt, ami elkerülhető lett volna részemről, már bánom, ezért inkább csendben hódolok nektek

Hektor Elküldve: 2015-05-13 19:17 Ápolás, tisztítás

hil írta:
b_imi írta:
elgeri írta:
Sziasztok

Én félúton elveszettem a fonalat, és csak most csatlakozok vissza

Rákerestem a BMW gumiápolókra, de elvesztem. Kismillió van: külső, belső, ajtó, szilikonitlanító...
Tapasztalatod alapján tudnál egy konkrét LINK-et küldeni, hogy melyiket javaslod ajtó (csomagtartó, motorháztető,...) keretek gumijaira?

Köszönöm!


Ez a gyári gumiápoló szer.

Szia!
Kifejtenéd, hogy konkrétan mi a baj a szilikon olajjal (tuti nem BMW specifikus)? Én használtam azt a super BMW gumi ápolót, nahát semmit sem ért (biztos bennem a hiba, de tényleg így volt) Most fénymásoló (Canon CLC sorozat) fixálóba való szilikon olajat használok úgy 5 éve és igen nagyon elégedett vagyok vele, nem ment szét a gumi, nem repedezik, nem nyúlós, nem mállik, stb.
hil



Tegnap egy fórumtárs kérdést intézett, ki, mivel ápolja... ? Válaszoltam, hogy én mivel. Válaszoltam arra is, hogy tapasztalatom nincs vele. Erre megkaptam, hogy el kell felejteni, mert csak más a jó. Ebből lett egy kis irónikus piramis. Már bánom, mert nem kellett volna a kesztyűt felvennem, hogy az én gumikéderem akkor más..
A szilikont sokan elvetik. Nincs ezzel semmi baj, csak azt azért szögezzük le, hogy a szilikon egy gyűjtőnév. Több ezer szilikon, vagy szilikonos termék gyűjtőneve, felhasználásában ( autóipar, építőipar, egészségügy, háztartás, elektronika, cukrászipar stb) és állapotában ( spray, gél, folyákony,zsír stb ) különbözik.
Ebben a kérdésben sokan a szilikont kizárják ( pontos megnevezés ritkán íródik le )és más terméket ajánlnak. Az elejétől visszaolvastam ezt a topicot, keresőbe bárki beírhatja a " gumiápolás " szót, meg fog lepődni. Sokan határozottan más terméket helyeznek előtérbe helyette, egyenesen kizárják a " szilikon " használatát, de az általuk favorizált termék ismertetőjének megkeresésére kiderül, hogy nem is gumiápolásra van, vagy ha ép arra akkor meg a termék ismertetőben külön figyelemfelhívás van a kormány és szélvédő óvásra a szilikontartalma miatt.( ezen jót derültem egyébként )
Többen kifejezetten a BMW gumiápolóit favorizálják és többen azt elvetik, hogy semmit nem ért, vagy egy hétig maradt a felhordási felületen. Én nem tudom a megoldást, mint ahogyan tegnap sem tudtam. Azt azonban mind kezdő elhiszem, hogy ez a gumi más. Ha más olyan oktat ki ebből, aki egyébként régtől e tipus tulajaként nagy tapasztalattal bír akkor nem is áll szándékomban kételkedni benne.
Tehát szerintem mindenki belátása szerint ápolja és ha tanácsot kap, azt belátása szerint fogadja, vagy szive joga szerint vesse el. Beszélgetni erről lehet, kell is, de hogy mennyire érdemes azt mindenki a teljes topic elolvasása után döntse el

Bocsánat ha hosszú voltam, a tegnap után ez kikívánkozott és most ígérem egy jó ideig nem írok ezen a fórumon.

Hektor Elküldve: 2015-05-12 21:28 Ápolás, tisztítás

b_imi írta:
Hektor írta:
b_imi írta:
Hektor írta:
Ez érdekes, mert az általam használt szilikonzsír, egyik jellemzője kifejezetten a gumiápolás.Senkinek nem mondtam, hogy fújkálja össze sprayvel.. és azt sem írtam hogy szilikonzsírral ápolja. Én azt írtam hogy én azzal ápolom és legföljebb majd rájövök.
Legföljebb becsaptak engem is :
http://www.kert-to.hu/componen...gory_id=33



A tapasztalatok alapján egy termék van, ami megbízhatóan végzi a dolgát: a BMW gumiápoló.

Lehet, a Te autódhoz máshol gyártották a kédergumikat


Igen, az enyémhez akkor valószínűleg máshol gyártották. Nekem nincs BMW gumiápolóm, szégyenlem is magam. Ha valaki esetleg az én általam végzett szilikonzsírozás miatt szintén arra adta volna a fejét kérem NE TEGYE ! Csak a BMW gumiápolót használjátok. Ez az egy termék van ami megbízható.


Egy kis iróniát érzek az írásodban.
Ha megkérdezhetem, mióta vagy E46 tulaj?


Ó nyugodtan megkérdezheted, 2 HÓNAPJA. De ezt el is olvashattad az előbb, de nyugodtan kérdezd csak. Viszont előtte is volt autóm, nem lóháton jártam. Persze ott más gumik vannak, nem BMW gumik. De mesélj csak még pl a BMW szivacs jótékony hatásáról, vagy az eredeti BMW szarvasbőr puhaságáról, melyet az eredeti BMW tápon nevelkedett BMW szarvasok bőréből nyernek... no jól van több energiám nekem erre most nincs

Ja és előtte Mercedesem volt, de ott nem az eredeti Mercedes gumiápolóval kentem a gumit

Hektor Elküldve: 2015-05-12 20:33 Ápolás, tisztítás

b_imi írta:
Hektor írta:
Ez érdekes, mert az általam használt szilikonzsír, egyik jellemzője kifejezetten a gumiápolás.Senkinek nem mondtam, hogy fújkálja össze sprayvel.. és azt sem írtam hogy szilikonzsírral ápolja. Én azt írtam hogy én azzal ápolom és legföljebb majd rájövök.
Legföljebb becsaptak engem is :
http://www.kert-to.hu/componen...gory_id=33



A tapasztalatok alapján egy termék van, ami megbízhatóan végzi a dolgát: a BMW gumiápoló.

Lehet, a Te autódhoz máshol gyártották a kédergumikat


Igen, az enyémhez akkor valószínűleg máshol gyártották. Nekem nincs BMW gumiápolóm, szégyenlem is magam. Ha valaki esetleg az én általam végzett szilikonzsírozás miatt szintén arra adta volna a fejét kérem NE TEGYE ! Csak a BMW gumiápolót használjátok. Ez az egy termék van ami megbízható.

Hektor Elküldve: 2015-05-12 20:18 Ápolás, tisztítás

b_imi írta:
Hektor írta:
elgeri írta:
Hektor írta:
elgeri írta:
andree írta: Sziasztok, ki milyen anyagotnh használ a külső műanyagok, dìszlécek ajtó és ablak gumik ápolásához. Mit ajánlotok?
Köszi.


Hello

Én az ajtó, ablak gumikra szilikonsprayt szoktam fújni (majd gyorsan egy ronggyal áttörölni) konzerválás céljából. (http://www.lacsiboltja.hu/uploadedimages/9470.jpg)
De még nem tudom, hogy igazából jót / rosszat teszek-e?!

Plusz gondolom ezt pár havonta kellene csinálni, de lustaság végett eddig évente esett csak meg


Én szilikonzsírt. Vékonyan felviszem és egyenletesen átdörzsölöm.
TiriszilA pl kifejezetten ajánlott gumitömítések ápolására is.


Ez de jó ötlet!
A spray-vel az a bajom, hogy akárhogy ügyeskedem, máshova is megy, és foltot hagyhat
Milyen időközönként foglalkozol vele?


Nem tudok válaszolni, mert kb két hónapja van meg az autó Én is olvastam róla, akkor világosodtam meg, hogy nekem van is. Már a felvitelkor láttam, hogy jó. Szerintem látszani fog, ha már a szilikonzsír kezd eltűnni, mert most szép fekete lett tőle a szigetelés.


A szilikon a halála a gumitömítéseknek a BMW-nél! Ráadásul leszedni se egyszerű. Majd ha elkezdenek recsegni az ajtók rájöttök

Ez érdekes, mert az általam használt szilikonzsír, egyik jellemzője kifejezetten a gumiápolás.Senkinek nem mondtam, hogy fújkálja össze sprayvel.. és azt sem írtam hogy szilikonzsírral ápolja. Én azt írtam hogy én azzal ápolom és legföljebb majd rájövök.
Legföljebb becsaptak engem is :
http://www.kert-to.hu/componen...gory_id=33