Hektor fórum hozzászólásai

Hektor Elküldve: 2015-04-25 19:26 Polír

jons írta: Sziasztok!

Ma egy nagyon kedves fórumtársnál voltam vendégségben. Az biztos, hogy az idő hasznosan telt





Szép.
Az én autóm is fekete, de borzasztó, hogy minden tisztítás, takarítás után azonnal, állásában mocskolódik be.

Hektor Elküldve: 2015-04-25 19:24 Firmware frissítés MK-IV

lantika írta:
Hektor írta:
lantika írta:
Hektor írta:
lantika írta:
Hektor írta:
lantika írta: Sziasztok. Nekem szügsegem van: Nemetorszäg,Ausztria,Csehorszäg,Szloväkia,Hollandia,Belgium,Franciaorszäg,Anglia terkepekre.
Lehet hasonlot csinälni mint az IGO-val,hogy a terkepeket magamnak välogatom össze,es irom ki DVD-re? Fog müködni? vagy DL-es DVD-re räfer egesz europa?


16:9 gyári nagyvavi ? MK IV ?


16:9 Gyäri nagynavi, bm54 rädiomodul. Egyenlöre MK3-am van es TUDOM,hogy az nem DVD-s. Mär keresem a megfelelö MK4-et,utäna csinälok egy firmware update-et,es abba szeretnem betenni azt a dvd-t ami a nekem szügseges terkepeket tartalmazza. Nincs kedvem minden hatärätlepesnel cserelgetni a lemezeket. Az ältalam felsorolt orszägokba rendszeresen järok,ezert kell ez az összeällitäs. Persze ha valami mellette elferne pl Sväjc,Luxemburg akkor azokat is rätennem.


Hát én ( vagy is a fiam ) a CD Road Map Europe High 2014-et szedte valami torrent oldalról. Ez 11 db CD. 1-1 CD-n van több ország. Most megnézettem vele, de már nincs fenn azon az oldalon. Szerintem ezt keresd. Egy CD-n a fent felsoroltak biztos hogy nem lesznek, mert emlékeim szerint csak Franciaország 2 db CD-n volt. ( Részletes Észak és Dél )


Ezert szeretnem 1 DVD-re tenni ami nekem kell,es MK4-et betenni.
Nemetorszägban nem szeretnek torrentezni,1100€-tol van a büntetes. Akkor inkäbb megveszem eredetiben.



Ahogy gondolod.. egyébként mivel most megnéztem, találtam egy másik oldalt is, szlovák oldal 15 cd. 2015-ös térképek, MKIII-ra is. Fizetős oldal, van limitált ingyenes letöltés is. Azt hogy az általad irott országokat lehet-e egy DVD-re tenni, nem tudom. Nekem a gyári DVD-n sincs rajta mind egy DVD-n.De a gyári DVD-m még 2002-es. Tőlem más biztosan tud neked okosabbat mondani.



Az lenne a legideälisabb,ha a DVD1-re (Nyugat europa) rä tudnäm tenni a magyar terkepet,es levenni a Görögöt,Norvegot,Svedet,Finnt. Kivitelezhetö ez?


Hát talán majd más válaszol... én nem tudom hogy lehet-e. Anno az Igo és más navi programokban látom a térképeket és be lehet helyezni a mappákba, de itt semmit nem tudtam vele kezdeni. Ez az én minimális informatikai képességeimet meghaladja. Más hozzáértő biztosan fog válaszolni.

Hektor Elküldve: 2015-04-25 17:21 Firmware frissítés MK-IV

lantika írta:
Hektor írta:
lantika írta:
Hektor írta:
lantika írta: Sziasztok. Nekem szügsegem van: Nemetorszäg,Ausztria,Csehorszäg,Szloväkia,Hollandia,Belgium,Franciaorszäg,Anglia terkepekre.
Lehet hasonlot csinälni mint az IGO-val,hogy a terkepeket magamnak välogatom össze,es irom ki DVD-re? Fog müködni? vagy DL-es DVD-re räfer egesz europa?


16:9 gyári nagyvavi ? MK IV ?


16:9 Gyäri nagynavi, bm54 rädiomodul. Egyenlöre MK3-am van es TUDOM,hogy az nem DVD-s. Mär keresem a megfelelö MK4-et,utäna csinälok egy firmware update-et,es abba szeretnem betenni azt a dvd-t ami a nekem szügseges terkepeket tartalmazza. Nincs kedvem minden hatärätlepesnel cserelgetni a lemezeket. Az ältalam felsorolt orszägokba rendszeresen järok,ezert kell ez az összeällitäs. Persze ha valami mellette elferne pl Sväjc,Luxemburg akkor azokat is rätennem.


Hát én ( vagy is a fiam ) a CD Road Map Europe High 2014-et szedte valami torrent oldalról. Ez 11 db CD. 1-1 CD-n van több ország. Most megnézettem vele, de már nincs fenn azon az oldalon. Szerintem ezt keresd. Egy CD-n a fent felsoroltak biztos hogy nem lesznek, mert emlékeim szerint csak Franciaország 2 db CD-n volt. ( Részletes Észak és Dél )


Ezert szeretnem 1 DVD-re tenni ami nekem kell,es MK4-et betenni.
Nemetorszägban nem szeretnek torrentezni,1100€-tol van a büntetes. Akkor inkäbb megveszem eredetiben.



Ahogy gondolod.. egyébként mivel most megnéztem, találtam egy másik oldalt is, szlovák oldal 15 cd. 2015-ös térképek, MKIII-ra is. Fizetős oldal, van limitált ingyenes letöltés is. Azt hogy az általad irott országokat lehet-e egy DVD-re tenni, nem tudom. Nekem a gyári DVD-n sincs rajta mind egy DVD-n.De a gyári DVD-m még 2002-es. Tőlem más biztosan tud neked okosabbat mondani.

Hektor Elküldve: 2015-04-25 16:57 Firmware frissítés MK-IV

lantika írta:
Hektor írta:
lantika írta: Sziasztok. Nekem szügsegem van: Nemetorszäg,Ausztria,Csehorszäg,Szloväkia,Hollandia,Belgium,Franciaorszäg,Anglia terkepekre.
Lehet hasonlot csinälni mint az IGO-val,hogy a terkepeket magamnak välogatom össze,es irom ki DVD-re? Fog müködni? vagy DL-es DVD-re räfer egesz europa?


16:9 gyári nagyvavi ? MK IV ?


16:9 Gyäri nagynavi, bm54 rädiomodul. Egyenlöre MK3-am van es TUDOM,hogy az nem DVD-s. Mär keresem a megfelelö MK4-et,utäna csinälok egy firmware update-et,es abba szeretnem betenni azt a dvd-t ami a nekem szügseges terkepeket tartalmazza. Nincs kedvem minden hatärätlepesnel cserelgetni a lemezeket. Az ältalam felsorolt orszägokba rendszeresen järok,ezert kell ez az összeällitäs. Persze ha valami mellette elferne pl Sväjc,Luxemburg akkor azokat is rätennem.


Hát én ( vagy is a fiam ) a CD Road Map Europe High 2014-et szedte valami torrent oldalról. Ez 11 db CD. 1-1 CD-n van több ország. Most megnézettem vele, de már nincs fenn azon az oldalon. Szerintem ezt keresd. Egy CD-n a fent felsoroltak biztos hogy nem lesznek, mert emlékeim szerint csak Franciaország 2 db CD-n volt. ( Részletes Észak és Dél )

Hektor Elküldve: 2015-04-25 15:59 Firmware frissítés MK-IV

lantika írta: Sziasztok. Nekem szügsegem van: Nemetorszäg,Ausztria,Csehorszäg,Szloväkia,Hollandia,Belgium,Franciaorszäg,Anglia terkepekre.
Lehet hasonlot csinälni mint az IGO-val,hogy a terkepeket magamnak välogatom össze,es irom ki DVD-re? Fog müködni? vagy DL-es DVD-re räfer egesz europa?


16:9 gyári nagyvavi ? MK IV ?

Hektor Elküldve: 2015-04-25 13:09 Eltűnik a hűtővíz!

grezo írta: Sziasztok!
Probléma van szeretett kocsimmal légyszi segítsetek!!!
A probléma a következő: 240-260 km-enként kigyullad a hűtővíz visszajelző lámpa, ekkor töltök bele kb 1L vizet a szint eléréséig és a megadott kilométeren belül újra elfogy a víz. Sehol nincs vízfolyás, nem látni sehol csöpögést.
Üzemi hőmérsékleten a hűtő teteje forró az alja pedig hideg és a vastag vízcsövek kőkemények. Mi lehet a probléma?
Voltam vele egy szerelőnél, azt mondta ,hogy valószínűleg hengerfejes vagy a hengerfej tömítés lehet rossz.
De a motorolaj teljesen tiszta, víznek nincs nyoma és a műszerfalon lévő hőfokmérő, tökéletesen középen, a normál hőfokon áll, soha nem megy feljebb, még ha meghajtom a gépet akkor sem.

Előre is köszönöm a segítséget!


Szerelő ha megnézte biztosra mondta ? Vagy nem is nézte meg csak mondta ? Vagy nem tudja ? Mert most a legjobb válasz az lenne, hogy nézze meg szerelő. A víz tömítetlenség miatt, szivároghat, folyhat. Belemehet olajba, vagy távozhat kipufogón. Olajat megnézni ( színét, szintjét ) Kipufogó füstöt megnézni. ( jellemző fehér, gőz formátumú füst, extrém esetben víz ) A külső szivárgásokkal probléma, hogy a meleg motoron el is párolog. Nem állandóan folyik, járó motornál, teljesítmény alatt enged, amikor azonnal el is tűnik a meleg, forró alkatrészeken.Egy idő után azonban ennek nyoma van, kifehéredett, elszíneződött részeket kellene keresni. Összes burkolat le, tüzetes alsó, felső átvizsgálás. Reménykedni hogy nem hengerfejes... Sok sikert és talán kereshetnél egy másik szerelőt

Hektor Elküldve: 2015-04-25 10:44 Fékjavítás

tbenyo írta:
Pocses írta:
laszlo0918 írta:
Hektor írta:
tbenyo írta: Sziasztok.
Előjött nálam az a probléma amiről eddig csak olvastam... Műszaki előtt szétszedtem a fékeket, kicsit át drót korongozzam, a rozsdát kikaparni meg ilyesmi. Az egyik hátsó féktárcsát leráncigáltam nagy nehezen és igen, kiderült hogy mögött meg van rohadva az a porvédő lemez, egy helyen át is van lyukadva és a stift ami a kézifék pofákat odafogná ki van szakadva. Szóval nem jól állnak most a helyükön a pofák, és valöszinüleg ez okozta azt a nyak-nyak-nyak hangot amit néha hallok, ha nagyon lassan megyek vagy gurulok.
A kérdésem hogy müszakin emiatt megtudják buktatni? Ha ráállitok, akkor fog elég rendesen, nem gurul el, csak annyi hogyha odavilágitanak látják hogy ott az a lemez meg van lyukadva, és félek hogy ott is elö jön ez a nyik-nyak-nyak hang. Megvan már az új lemez, de egyenlöre nem tudom felszeretetni én meg egyedül nem tudom mert ahhoz ki kell huzni a kerékagyat.
Csak nem kötnek bele annyira müszakin ha rendesen fog, igaz?


Hát biztos azt szeretnéd, ha valaki megnyugtatna
Kérdésedre válasz : Igen, emiatt meg tudják "buktatni " valószínűleg tudsz rá állítani, de a helyén nem fog rendesen állni. Ha túl " laza " baj lehet, ha túl feszes állandóan súrol. Annyira közel a vizsga időpont ? Nem tudod valakivel gyorsba megjavíttatni ?
Hogy átengednek, vagy belekötnek azt nem lehet jósolni.


Heló. Biztos hogy nem ez a végső megoldás rá de nekem is ilyen gondom volt hogy mindig ki akadt az a rugós stift ami neked is sarokcsiszolóval vágólappal szétvágtam egy 5-ös vagy 6 os alátétet szóltam az apósomnak hogy nyomja be a rugós stiftet én meg rászúrtam az alátétet azóta is így van ....



Szia!

Ahogy szerelőm mondaná, az akkor is egy "időzített bomba", mert ha elszabadul benne bármi a fékből és megszorul... az elég jó kárt tud tenni, a balesetveszélyről nem is beszélve! Ki kell cserélni mind2ő porvédőlemezt, bele az új fékjavítókészlet a rozsdás retyemók helyett, oszt hosszú évekig nincs vele gond. Szerintem ez így működik.

Üdv.: Pocses


Tudnak érte szólni meg morogni, de ha jól fog a kézifék (tehát mondjuk 3-kattanásnál lejtön lefele megáll) akkor ne buktassák már meg! èn magam nem tudom kicserélni a szerszámaimmal, mert ahhoz hogy le lehessen csavarni meg szedni azt a lemezt, ki kell húzni vagy ráncigálni a kerék agyat én meg azt nem tudom hogy lehetne itthoni körülmények között. Jöv héten van a müszaki, ha nem megy át, akkor sürgösen keresek valakit aki elvállalja és normálisan meg tudja csinálni. Ha át megy akkor nem annyira sürgösen kicseréltetem egyenlöre csak a lemezt, azt jövöre az egész mindent, kézifék betéték, fék betétek, meg tárcsa.


Vizsga előtt nem tudnád már megcsináltatni ? Azt írod, úgy is javítani akarod, akkor meg aki felemeli csápossal, meg van kerékagy leütője, pik-pak végez vele. Persze ha jól gondolom, akkor azért ilyenkor lehet hogy kerékcsapágyat is kell cserélni, mert kicsit nyüstölve lesz az agy. ( persze ez nem biztos )

Hektor Elküldve: 2015-04-24 15:54 Fékjavítás

tbenyo írta: Sziasztok.
Előjött nálam az a probléma amiről eddig csak olvastam... Műszaki előtt szétszedtem a fékeket, kicsit át drót korongozzam, a rozsdát kikaparni meg ilyesmi. Az egyik hátsó féktárcsát leráncigáltam nagy nehezen és igen, kiderült hogy mögött meg van rohadva az a porvédő lemez, egy helyen át is van lyukadva és a stift ami a kézifék pofákat odafogná ki van szakadva. Szóval nem jól állnak most a helyükön a pofák, és valöszinüleg ez okozta azt a nyak-nyak-nyak hangot amit néha hallok, ha nagyon lassan megyek vagy gurulok.
A kérdésem hogy müszakin emiatt megtudják buktatni? Ha ráállitok, akkor fog elég rendesen, nem gurul el, csak annyi hogyha odavilágitanak látják hogy ott az a lemez meg van lyukadva, és félek hogy ott is elö jön ez a nyik-nyak-nyak hang. Megvan már az új lemez, de egyenlöre nem tudom felszeretetni én meg egyedül nem tudom mert ahhoz ki kell huzni a kerékagyat.
Csak nem kötnek bele annyira müszakin ha rendesen fog, igaz?


Hát biztos azt szeretnéd, ha valaki megnyugtatna
Kérdésedre válasz : Igen, emiatt meg tudják "buktatni " valószínűleg tudsz rá állítani, de a helyén nem fog rendesen állni. Ha túl " laza " baj lehet, ha túl feszes állandóan súrol. Annyira közel a vizsga időpont ? Nem tudod valakivel gyorsba megjavíttatni ?
Hogy átengednek, vagy belekötnek azt nem lehet jósolni.

Hektor Elküldve: 2015-04-24 14:01 Társalgó

csbalu írta: (Új piramis indul )

Próbálja már ki ezt valaki, mert engem is kurvára idegesít, én megcsinálnám ha valakinek beválik


Ha valaki kiveszi, az úgy is azt mondja hogy jobb. Ezt úgy kellene, hogy valaki kiveszi, mi meg mind, egyesével beleülünk és kipróbáljuk

Hektor Elküldve: 2015-04-23 11:52 Társalgó

YELLOW írta:
csbalu írta:
Hektor írta:
csbalu írta:
Tano írta:
p1tyeszka írta: Sziasztok!

Mi a véleményetek erről? Esetleg valaki megcsinálta már?


Szerintem nem véletlenül rakátk oda a gyáriak. Mégis mit nyersz vele ha kiszeded? Szerintem nagyobb terhelésnek teszed ki a hajtásláncot.


Világosítsatok már fel hogy ez "elvileg" miért lenne "jó"? nem értek az ilyenekhez sajnos


Hát a cikkben keresztmetszet szűkülésről ír a közdarabnál, melyben a folyadék áramlásának hibáját taglalja és ezt vezeti vissza a kuplung felengedése utáni rángatásnak.
Csak azt nem értem, hogy ez a keresztmetszet idővel szűkül? Mert gyárilag, új korában biztos jó. A használat és idő függvényében szűkülhet le benne a furat ? Mitől ? Kosz, víz ? mert akkor régen rossz. Persze ha valaki csinálta és megerősíti el tudom hinni.


Ez miatt rángatna? Nálam akkor szokott rángatni ha meggyötröm a kuplungot. Gondoltam a tárcsa felülete vagy a lendkerék felülete sérül ilyenkor, nem is gondoltam volna erre amit itt feltételeznek. Az én kuplungom már eléggé szar én ennek tudtam be ezt a hibát.


volt már erről korábban szó, vagy 4 éve, de lehet még régebben. az valóbvan egy szűkítő, ami a foyladék sebességét lassítja le. eltömödni eltömödhet, de maga ugye fékfolyadék van benne, képződhet benne víz, ami megindíthat egy korróziót (LSD fékmunkahenger). a fékfolyadék is egy elég erős anyag. nyilván nem olyan anyagból került bele a szűkító, ami nem bírná, de ki tudja. szerintem nekem is ezzel lesz gond, bár nem annyira érezhető még. viszont ha ki van véve, szerintem sokkal agresszívabb lesz a kapcsolás. inkább cserélni lenne érdemes, mint kiiktatni.


Tudja fene Mondjuk akinek rossz a kuplung, már ami a rángatást illeti, egy próbát megérhet. Veszteni való sok nincs vele. Legalább is ha az enyém felengedéskor vacakolna, kipróbálnám, mielőtt a tárcsát, szerkezetet bolygatnám. Ha valaki meglépi, feltétlen számoljon be a tapasztalatokról

Hektor Elküldve: 2015-04-23 11:20 Csomagtér nyitás ha sehogy se megy...

Wakama írta: Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Új témát sajnos nem tudok nyitni, ezért ide írok.
Egy 2000-es E46 Touring-om van, és pár napja folyamatosan ég a csomagtartó nyitott állapotát jelző lámpa a műszerfalon.
Korábban is volt, hogy 1-2 percig indokolatlanul jelzett, de vagy magától, vagy egy bukkanón áthajtástól, vagy hogy kiszálltam, kinyitottam, és lecsuktam még egyszer, mindig abbahagyta. De most nem segít semmi.
A csomagtartó záródik rendesen, nyílik rendesen, az üveg is nyit-zár, amikor kell. Amióta ég a műszerfali lámpa, azóta nem megy a hátsó ablaktörlőm se, gondolom "le van tiltva" nyitott csomagtérajtónál. Előtte nem volt vele gond. Minden más működött, és működik az ajtóban és az ajtón.
Érdekes, hogy a csomagtér világítás kikapcsol rendesen, amikor lecsukom a csomagtérajtót.
A kábelek, főleg a gumi kábelcsatornák nincsenek túl szép állapotban, de autóvillamossági szerelő szerint rendben vannak.
Amerikai fórumon olvastam, hogy van valahol két mikrokapcsoló, az egyik az üveghez, a másik a teljes ajtóhoz, amik okozhatják ezt a hibát. Merre találom ezeket?
Vagy van-e valami más ötletetek?


Nos gyorsan kiszaladtam megnézni, hogy is működik. Ha a csomagtér ajtóm nyitva van, akkor is megy az ablaktörlőm, viszont ha csak külön az üveg van megnyitva, akkor nem.
Így szerintem leszűkül a kör a az üvegnyitásra. Azt, hogy a kapcsoló hol lehet, nem tudom..

Hektor Elküldve: 2015-04-23 10:47 Társalgó

csbalu írta:
Tano írta:
p1tyeszka írta: Sziasztok!

Mi a véleményetek erről? Esetleg valaki megcsinálta már?


Szerintem nem véletlenül rakátk oda a gyáriak. Mégis mit nyersz vele ha kiszeded? Szerintem nagyobb terhelésnek teszed ki a hajtásláncot.


Világosítsatok már fel hogy ez "elvileg" miért lenne "jó"? nem értek az ilyenekhez sajnos


Hát a cikkben keresztmetszet szűkülésről ír a közdarabnál, melyben a folyadék áramlásának hibáját taglalja és ezt vezeti vissza a kuplung felengedése utáni rángatásnak.
Csak azt nem értem, hogy ez a keresztmetszet idővel szűkül? Mert gyárilag, új korában biztos jó. A használat és idő függvényében szűkülhet le benne a furat ? Mitől ? Kosz, víz ? mert akkor régen rossz. Persze ha valaki csinálta és megerősíti el tudom hinni.

Hektor Elküldve: 2015-04-23 05:21 Lengéscsillapitó

A jobb első lengéscsillapítómból folyni kezdett az olaj, ezért most lépnem kell valamit.
Érdeklődök, hogy a gödöllői RAJ felújítással élt-e már itt valaki ? Egyenlőre vacillálok a felújítás és az új gátlók vásárlása közt. Írtam M.Attilának is, de eddig sajna nem jött válasz.. A felújításra 18-22.000 Ft/ db árat mondtak szereléssel együtt.

Hektor Elküldve: 2015-04-20 19:24 Turbo

adi84 írta: Üdv.
Sajnos megszakadt a kipufogót rögzítő tőcsavar a turbóban, így le kell szednem, h kicseréljem. A kérdésem az lenne, h újra fel kell majd töltenem olajjal, vagy csak az új turbót kell az első beszerelésnél?


Töltsd fel. Indítást követően késne a kenése.

Hektor Elküldve: 2015-04-19 20:21 Társalgó

Pocses írta:
Hektor írta: Most hazafelé jövet, elrepült a motorháztetőmről a BMW embléma.Az a jó, hogy én is és az utasom is látta, de azt hittük falevél. Csak megérkezéskor láttuk, hogy sajna nem az volt.
Kérem, hogy akinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban, hogy honnan, milyent érdemes venni, illetve a biztos felhelyezéssel kapcsolatban az ossza meg velem az infóját. Köszönöm.


Szia!

Én egy győri sráctól vettem előre emblémát 2ő ropiért. Igaz a kettő tüske ami az alján van annak a töve vállban végződött, így azt a megfelelő átmérőre kellett faragnom, de jól rögzült és beült rendesen a helyére. A cseréje: egy rongydarabot teszel a lapos csavarhúzó motorháztető közé, és finoman két oldalról felváltva alányúlva szépen kiemeled, ennyi. Képeim között találsz róla fotót.

Üdv.: Pocses

Köszönöm a választ. Egyébként egy kedves fórumtárs is már a segítségemre sietett.