Hori Elküldve: 2010-01-02 16:26 Egr szelep
BarG írta:bmw320d4 írta:Hori írta: szerintem az egr-nél az a legnagyobb probléma hogy koromszemcséket juttat a motorba ami ugyebár egy szilárd és kemény anyag
tehát olyan mintha finom homokot szivatnál be a motorba én ezért utálom az egr-t és ezért vannak kiiktatva az összes automba
A koromszemcsék 350C felett elégnek a hengerben, CO-vá és CO2-vé alakulnak, az oxidációt az NO2 tartalom segíti, ami szintén ott van a kipufgázban.
Nem a korommal van baj, inkább a nem idõben cserélt k.gázszûrõvel, a nem megfelelõ olajjal, és a túlzott "kíméléssel".
A régi dieselek is széthullottak, pedig nem volt bennük AGR, csupán a szar olaj miatt kokszosodott a szelepszár, ami egy nagyobb gázadásnál eltört.
Szedtem már szét 30.000km-es M47N-es motort, amiben szétégtek a szelepek, mivel a tata 40-el közlekedett vele, persze meghajtotta néha 110-ig is 6.-ban.
Persze a mikronos mérettartományú koromszemcse, az elég probléma mentesen a hengerben, de ha mm-es mérettartományú, összeállt szemcse leszakad akár az EGR, akár a szívócsõ faláról, az nem fog elégni seperc alatt - az már tud kárt okozni.
Az én gépem valszeg nem az EGR miatt fog széthullani, hanem mert 2-3 naponta az M30-on 3.-ban, majd 4.-ben elküldöm a fordulatszámmérõt a piros tartomány elejéignehogymá ellustuljon nekem ....
Meg melegebb idõben üzem közben öblögetni szoktam az EGR-t meg a szívócsövet belülrõl ....... már több, mint 110e km óta .
hová van bekötve a vizbefecsid????