Hori fórum hozzászólásai

Hori Elküldve: 2008-11-15 11:16 Fogyasztási adatok

warlok írta:
daidka írta:
warlok írta: sziasztok!


nekem egy 3 serie 316-os e-46 2000 évj. gépem van.
olyan bajom van vele,hogy a mûszerfalon lévõ üzemanyag fogyasztást számlálo kijelzõ.....


Üdv!

Én csak a megtehetõ kilóméteres problémádra tudok valami elfogadható választ adni! Elvileg az azért van, hogy 3km-t mész és 15km-t von le mert úgy számol ahogy azt a 3km-t megteszed! Tehát lehet, hogy a 3km-en nagy gázzal indulsz és õ már ezzel számol elõre! Remélem azért megerõsíti valaki a logikámat!


köszi a választ,de mi van akkor amikor menetközben egyenletes sebesség mellett is ez a jelenség.


A nagy átlagfogyasztásbol számolja a megtehetõ ut kontra gázolaj mennyiséget és ha mondjuk nullázás óta mentél 40km-t 5.5ös átlaggal és a 3km-t városban hideg motorral 8.5ös átlaggal akkor õ kb 6.2essel fog tovább számolni az addigi 5.5helyett
remélem naggyából érthetõ mit akartam irni

Hori Elküldve: 2008-11-14 15:47 Gumi

peetie írta: Nem tudom hogy van , és mint van, de elfér. Lõttem 2 képet róla a telóval, remélem látszik az amit mondtam, hogy kintebb van. Ja, és ez gyárilag szerintem fekete színû volt, úgy festhették be valamivel ezüstre, mert pattogzik le róla. Viszont alu felni, mert a mágnes nem tapadt rá

http://images.netbag.hu/20081114/15402113684.jpg

http://images.netbag.hu/20081114/15402349004.jpg



Tényleg szépen kint van a felni széle én most vettem nyomtávszélesítöt hogy kiérjen a gyári
De hogy a francba megy fel rá a 15ös azt nem értem akárhogy számolgatok sehogy nem stimm

Hori Elküldve: 2008-11-14 15:18 Gumi

peetie írta:
Robinson írta: Itt senki nem alázza magát télen 195 65 15-el csak én fogom?
Nagyon nem akarom felrakni, biztos nagyon csúf lesz.. bár van rajta szép dísztárcsa is.

Nekem felmegy a faceliftes 320d-re a 15ös gyári bmw alu. Igaz, valszeg azért, mert ez nem a rávaló felni, hanem amit itt lentebb is írtatok ET20-as. Kicsit kintebb is van a kerék, mint a gyárival, meg központozó gyûrû is kellett hozzá, mivel a középfurat sem akkora. De így vettem, és egész vagány kinézete van vele a kocsinak



Az hogy et 20as az azt jelenti hogy 2,7cm-rel van kijjebb mint a gyári de elfér mert 6-6,5" széles csak a vasfelni. mondjuk elég közel lehet a sárvédõívhez a kerék széle

Hori Elküldve: 2008-11-14 15:08 Gumi

peetie írta:
Robinson írta: Itt senki nem alázza magát télen 195 65 15-el csak én fogom?
Nagyon nem akarom felrakni, biztos nagyon csúf lesz.. bár van rajta szép dísztárcsa is.

Nekem felmegy a faceliftes 320d-re a 15ös gyári bmw alu. Igaz, valszeg azért, mert ez nem a rávaló felni, hanem amit itt lentebb is írtatok ET20-as. Kicsit kintebb is van a kerék, mint a gyárival, meg központozó gyûrû is kellett hozzá, mivel a középfurat sem akkora. De így vettem, és egész vagány kinézete van vele a kocsinak


mondjuk ez akkor is érdekes mert a felnidnek mindenképp a féknyereg felett kell lennie nem értem hogy férhet el

Hori Elküldve: 2008-11-14 09:35 Ékszíj tárcsa

SoundkeY írta: Kicserletek az ekszijtarcsat, elhoztam a regit.....elteszem ( viszem a talira is ) aztan megnezzuk - megszakertitek - hogy valoban kellett-e cserelni ! :p

"BarG thx"


elméletileg ha csavihuzival megfeszegetjük akkor 1bõl kiderül hogy aktuális volt-e a csere

Hori Elküldve: 2008-11-13 20:07 talalkozo

1. Celtic
2. Labi
3. MChris
4. Tomekk07 (5-6 után)
5. Att530D
6. Oldboy (6 után)
7. Pappkari
8. Jackson
9. Kalman528
10. Janika_86
11. adam520
12. zsolte39
13. SoundkeY+Andi
14. Tiba
15. Hori +Tibának gumik

Hori Elküldve: 2008-11-13 17:28 Ékszíj tárcsa

BarG írta:
Raven írta:
Hori írta:
Raven írta: Erõsen fûgg attól mennyit használod a klimát...
Enyémben 140e van és semmi baja az ékszíjtárcsának, de én alig használom a klímát...nyáron inkább lehúzott ablakkal közlekedem.



Szerintem a klímának sok köze nincs hozzá nekem állandóan be van kapcsolva és mikor õ ugy gondolja akkor rávágja ha kell alapjáraton ha kell akkor 3500as fordulaton


Azért készül gumiból ez az ékszíj tárcsa hogy ezt a rávágást próbálja csillapítani a motor felé...(ha jól tudom ) Ha nincs bekapcsolva a klíma akkor végül is nem sok igénybevételnek van kitéve a tárcsa...de majd tapasztalatból meglátjuk évi 40e et megyek...2 év múlva kb 220e körül fogok járni ha addig nem kell tárcsát cserélnem akkor lehet van köze hozzá (Vagy kifogtam egy jófajta tárcsát )


Szvsz nem csak a klíma miatt van az ékszíjtárcsa gumi csillapítással ellátva. Bármily meglepõ, de fõleg a dízelek ékszíjtárcsái, de nyugodtan emlegethetem a kéttömegû lendkereket, mert ugyanazon okból vannak gumírozva - mégpedig a dízelek egy fordulaton belüli gyorsulási egyenetlenségei miatt! (hogy rendszerében nézzük az egészet, emlékszik még valaki a dízelfúvókák járásegyenetlenségen alapuló vizsgálatára?!) Egyszerûen a motor darabosan jár, a közvetlenül hozzá csatlakozó gépészeti elemek ezt pedig megsínylik, ezt próbálják a fõtengelyen lévõ erõátadó szerkezetek gumírozásával csökkenteni.
Még mielõtt valaki elõjönne azzal, hogy a BMW dízel nem is jár darabosan, minden dízel motorban amikor a hengerben beindul az égés, sokkal nagyobbat tol a dugattyún, mint egy benzinesben, innen van a nagyobb nyomaték is, abban a pár fõtengely elmozdulási fokban jobban gyorsul a fõtengely, és ez így van minden égés elinduláskor. Ez a darabosság pusztítaná a generátortól kezdve a szivattyúktól a sebváltóig mindent - ha nem volna gumival csillapítva. Persze lehetne valami kifinomultabb gépészeti megoldással is elintézni ezt a dolgot, dehát ez ÓCSÓ.
A klima is terheli a gumit, és minél nagyobb fordulaton kapcsol a kompresszor, annál jobban, de önmagában a nem-klímázással nem lehet megóvni a tárcsát, max egy kicsit lehet az életét kitolni. Nekem 90e-nél kellett tárcsát cserélni, az új kifejezetten nehezebb, robusztusabb konstrukció, mint a régi, talán tovább fogja bírni.


Végre 1 hozzáértõ

Hori Elküldve: 2008-11-13 17:27 Ékszíj tárcsa

Zotyi30d írta:
Hori írta:
Raven írta: Nem értem mi különbség van ha 180nál vágod rá a klímát vagy 50nél
Sztem semmi... de ahogy jólesik


Tudod vannak olyan elmebeteg gondolatmenetek hogy csak alpjáraton lehet rányomni a klímát mert különben túlterheled a tárcsát meg a mágneskuplungot


Ez tényleg elmebeteg gondolat
Aki ezt mondta megkérdezném,h hol olvasta


Nagyon sok olyannal találkozok aki ezt gondolja és hangoztatja is.

Hori Elküldve: 2008-11-13 16:43 Ékszíj tárcsa

Raven írta: Nem értem mi különbség van ha 180nál vágod rá a klímát vagy 50nél
Sztem semmi... de ahogy jólesik


Tudod vannak olyan elmebeteg gondolatmenetek hogy csak alpjáraton lehet rányomni a klímát mert különben túlterheled a tárcsát meg a mágneskuplungot

Hori Elküldve: 2008-11-13 15:29 Ékszíj tárcsa

Raven írta:
Hori írta:
Raven írta: Erõsen fûgg attól mennyit használod a klimát...
Enyémben 140e van és semmi baja az ékszíjtárcsának, de én alig használom a klímát...nyáron inkább lehúzott ablakkal közlekedem.



Szerintem a klímának sok köze nincs hozzá nekem állandóan be van kapcsolva és mikor õ ugy gondolja akkor rávágja ha kell alapjáraton ha kell akkor 3500as fordulaton


Azért készül gumiból ez az ékszíj tárcsa hogy ezt a rávágást próbálja csillapítani a motor felé...(ha jól tudom ) Ha nincs bekapcsolva a klíma akkor végül is nem sok igénybevételnek van kitéve a tárcsa...de majd tapasztalatból meglátjuk évi 40e et megyek...2 év múlva kb 220e körül fogok járni ha addig nem kell tárcsát cserélnem akkor lehet van köze hozzá (Vagy kifogtam egy jófajta tárcsát )



Én idén mentem eddig 54et most van 130 benne az enyém még hibátlan állapotu és én rávágom német pályán 180-200nál is a klímát

Hori Elküldve: 2008-11-13 13:34 Gumi

abkapos írta:
Hori írta:
Enkozpont74 írta:
Robinson írta: Itt senki nem alázza magát télen 195 65 15-el csak én fogom?
Nagyon nem akarom felrakni, biztos nagyon csúf lesz.. bár van rajta szép dísztárcsa is.


Hogy a fa**ba megy fel 15"-ös kerék?

Nem arról volt szó, hogy a féknyereg miatt min. a 16"???


A facelift elöttieken még kis féknyereg van


most passzoltam el a 15-ös kerekeket, mert az enyém is felvarrás utáni.
Felmegy csak meg se mozdul vele, akad a féknyereg. Most vettem 16-os könnyûfémeket használtan, télre tökéletes. Conti TS 810-el van valakinek tapasztalata? :


Volt ilyen winter contactom csak 15ös be a leonomon én szerettem õket szerintem jó guma

Hori Elküldve: 2008-11-13 13:07 Ékszíj tárcsa

az a baj vannak az olyan manuális klíma fanok akik esküsznek arra hogy az a jobb mert csak akkor szabad bekapcsolni a klímát ha alapjáraton ketyeg a motor ha pályán mész akkor meg ki kell nyomni a kuplungot viccc

Hori Elküldve: 2008-11-13 12:18 Ékszíj tárcsa

Robinson írta:
Hori írta: ja és 8éve szerelek klímát gépjármübe
4éve saját cégem van valamennyit értek hozzá


Mégse szóltál hozzá a topic-omhoz!

http://www.bmwe46.hu/modules.p...amp;t=1129


Pedig bele is olvastam de nem volt kedvem veszekedni

Hori Elküldve: 2008-11-13 11:25 Ékszíj tárcsa

ja és 8éve szerelek klímát gépjármübe
4éve saját cégem van valamennyit értek hozzá

Hori Elküldve: 2008-11-13 11:09 Ékszíj tárcsa

Raven írta: Erõsen fûgg attól mennyit használod a klimát...
Enyémben 140e van és semmi baja az ékszíjtárcsának, de én alig használom a klímát...nyáron inkább lehúzott ablakkal közlekedem.



Szerintem a klímának sok köze nincs hozzá nekem állandóan be van kapcsolva és mikor õ ugy gondolja akkor rávágja ha kell alapjáraton ha kell akkor 3500as fordulaton