Jenci fórum hozzászólásai
« előző12következő »

Jenci Elküldve: 2017-12-16 08:39 Motor-váltó

Sziasztok!

e39 535i v8 96.évj BMW.van..Szét vet az iddeg..nem jövünk rá az alábbi hibára..hideginditás tökéletes.. vizhőfok a kéktartományba ér..dadog fullad a motor..gázpedál pumpálással menthető,de leáll a motor..4x.er 5.x.ör kell inditanom sokszor..amire normalizálodik..ha elhagyja a kéktartományt a vízhőfok nulla probléma....csodálatosan indul,és morog a 8.henger..injektorokat kivettük ultrahangostisztittást kaptak...mocskos volt mind..új gumigyürüket kaptak,ez a hiba törölve..mi a facom lehet...van ötlet mesterek?

Köszi!

Jenci Elküldve: 2017-12-03 17:36 Fûtõventillátor

Sziasztok!
e39 535i 96.évj.köv. a problémám..ha eléri az üzemi állapotot csak az egyik oldalon nyomja a meleget (felmelegedésig nincs probléma)..Sün vagy fűtéscsap... vagy?Van ötlet vagy tapasztalat?

köszi!

Jenci Elküldve: 2017-10-18 10:41 Motor-váltó

Sziasztok!

e39 535i v8 (96.os)hidegen nincs alapjárat,a kék tartományt elhagyja..szépen megy a motor..keverégképzési adaptáció visszaállitásra gondolnánk,viszont ehez kellene egy gyári adat..tud ebben nekem valaki segíteni????


köszi


Jenci Elküldve: 2017-10-14 14:26 Motor-váltó

YELLOW írta:
Jenci írta:
Jenci írta:
YELLOW írta:
Jenci írta: Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek...e39 97.es évj 535i v8 alapjárat néha eltűnik...hideg inditásnál olykor szépen jár a moci..de töbnyira félmelegen (több órás pihenésnél) az istennek nem akar felpörögni..ha el is indul , lefullad,legalább is ezt az érzést adja..nem durrog,nem prüszköl,csak leáll,nem pörög fel.. kb az 5.dik inditásnál,és gázpedál pumpálással helyre áll,és szépen beáll a rend..de az alapjárat darabos marad
Mi a szössz lehet..van ötlet..?
lambdaszondák cserélve.. Trafok cserélve..

köszi az értelemes hozzászólást!


frissen melegen indul? mondjuk leállítás után 10 perc múlva?
próbáld meg, amikor nehezen szokott indulni, hogy kb. 3x ráadod a gyújtást, de nem indítasz. csak kb 5 sec-re ráadod a gyújtást. majd a negyedik után indítasz. ha úgy oké, akkor az üzemanyagrendszerben van gond. szűrő, pumpa. pumpa esetén azt is érdemes megfigyelni, hogy negyed és alatta tank esetén csinálja, vagy teli tank esetén is.
mondjuk egy diagos ráolvasás sem ártana. gondolok itt arra, hogy nem-e valami hőfokjeladó rossz, mert hidegen indul szépen, melegen meg rosszalkodik. nem-e olyan jelet kap meg, mintha hideg lenne a motor.


frissen melegen jól indul..nincs gond..kb 30perc.ig minden inditás sikeres..
Köszi az ötletet..megpróbálom


Viszont még annyi,hogy pár percig fulladozik a motor inditás után...menet közben is csuklik..illetve leáll ha nem nyomom a gázpedált...


ha kinyomod a kuplungot nem áll le? én még vez.tengely és főtengely jeladót sem zárnám ki, de ezért kellene egy diag.


Nem

Ami jelenségre lettem figyelmes,hogy olykor búgó hangot ad valami a motortérből...kicsit után néztem,és a visszacsapó szelep búg...viszont azt kb 2-3 hónapja cseréltük...nem gyárit kapot...gondolva,hogy nem szükséges..feltételezem eddig bírta...vagy valami dugulás okozhatja,hogy búg?mivel van,hogy megszűnik a hang,de rövid idő múlva újra,és tartós ideig búg ez mi lehet? van ötlet?
Köszi


Jenci Elküldve: 2017-10-12 10:08 Motor-váltó

Jenci írta:
YELLOW írta:
Jenci írta: Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek...e39 97.es évj 535i v8 alapjárat néha eltűnik...hideg inditásnál olykor szépen jár a moci..de töbnyira félmelegen (több órás pihenésnél) az istennek nem akar felpörögni..ha el is indul , lefullad,legalább is ezt az érzést adja..nem durrog,nem prüszköl,csak leáll,nem pörög fel.. kb az 5.dik inditásnál,és gázpedál pumpálással helyre áll,és szépen beáll a rend..de az alapjárat darabos marad
Mi a szössz lehet..van ötlet..?
lambdaszondák cserélve.. Trafok cserélve..

köszi az értelemes hozzászólást!


frissen melegen indul? mondjuk leállítás után 10 perc múlva?
próbáld meg, amikor nehezen szokott indulni, hogy kb. 3x ráadod a gyújtást, de nem indítasz. csak kb 5 sec-re ráadod a gyújtást. majd a negyedik után indítasz. ha úgy oké, akkor az üzemanyagrendszerben van gond. szűrő, pumpa. pumpa esetén azt is érdemes megfigyelni, hogy negyed és alatta tank esetén csinálja, vagy teli tank esetén is.
mondjuk egy diagos ráolvasás sem ártana. gondolok itt arra, hogy nem-e valami hőfokjeladó rossz, mert hidegen indul szépen, melegen meg rosszalkodik. nem-e olyan jelet kap meg, mintha hideg lenne a motor.


frissen melegen jól indul..nincs gond..kb 30perc.ig minden inditás sikeres..
Köszi az ötletet..megpróbálom


Viszont még annyi,hogy pár percig fulladozik a motor inditás után...menet közben is csuklik..illetve leáll ha nem nyomom a gázpedált...


Jenci Elküldve: 2017-10-12 09:57 Motor-váltó

YELLOW írta:
Jenci írta: Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek...e39 97.es évj 535i v8 alapjárat néha eltűnik...hideg inditásnál olykor szépen jár a moci..de töbnyira félmelegen (több órás pihenésnél) az istennek nem akar felpörögni..ha el is indul , lefullad,legalább is ezt az érzést adja..nem durrog,nem prüszköl,csak leáll,nem pörög fel.. kb az 5.dik inditásnál,és gázpedál pumpálással helyre áll,és szépen beáll a rend..de az alapjárat darabos marad
Mi a szössz lehet..van ötlet..?
lambdaszondák cserélve.. Trafok cserélve..

köszi az értelemes hozzászólást!


frissen melegen indul? mondjuk leállítás után 10 perc múlva?
próbáld meg, amikor nehezen szokott indulni, hogy kb. 3x ráadod a gyújtást, de nem indítasz. csak kb 5 sec-re ráadod a gyújtást. majd a negyedik után indítasz. ha úgy oké, akkor az üzemanyagrendszerben van gond. szűrő, pumpa. pumpa esetén azt is érdemes megfigyelni, hogy negyed és alatta tank esetén csinálja, vagy teli tank esetén is.
mondjuk egy diagos ráolvasás sem ártana. gondolok itt arra, hogy nem-e valami hőfokjeladó rossz, mert hidegen indul szépen, melegen meg rosszalkodik. nem-e olyan jelet kap meg, mintha hideg lenne a motor.


frissen melegen jól indul..nincs gond..kb 30perc.ig minden inditás sikeres..
Köszi az ötletet..megpróbálom

Jenci Elküldve: 2017-10-12 09:31 Motor-váltó

Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek...e39 97.es évj 535i v8 alapjárat néha eltűnik...hideg inditásnál olykor szépen jár a moci..de töbnyira félmelegen (több órás pihenésnél) az istennek nem akar felpörögni..ha el is indul , lefullad,legalább is ezt az érzést adja..nem durrog,nem prüszköl,csak leáll,nem pörög fel.. kb az 5.dik inditásnál,és gázpedál pumpálással helyre áll,és szépen beáll a rend..de az alapjárat darabos marad
Mi a szössz lehet..van ötlet..?
lambdaszondák cserélve.. Trafok cserélve..

köszi az értelemes hozzászólást!

Jenci Elküldve: 2017-08-23 14:10 Motor-váltó

Bitu79 írta:
Jenci írta: Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek...e39 97.es évj 535i v8 alapjárat néha eltűnik...hideg inditásnál olykor szépen jár a moci..de töbnyira félmelegen (több órás pihenésnél) az istennek nem akar felpörögni..illetve elindul szépen,és lefullad,legalább is ezt az érzést adja..nem durrog,nem prüszköl,csak leáll,nem pörög fel.. kb az 5.dik inditásnál,és gázpedál pumpálással helyre áll,és szépen beáll a rend..
Mi a szössz lehet..van ötlet..?
A számítógép az 1-4 sorban a katalizátor előtti lambdaszondát hozza be hibára..okozhatja ezt a jelenséget?
köszi az értelemes hozzászólást!

Okozhat rossz alapjáratot a lambdaszonda persze.Érdemes megnézni a légtömegmérőt is.Az is okozhatja,habár arra nem ad hibakódot.Másik a kartervisszavezető szelep még.

http://www.e39.hu/viewtopic.ph...mp;start=0

1. hozzászólást olvasd el.






köszi

Jenci Elküldve: 2017-08-21 11:27 Motor-váltó

Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek...e39 97.es évj 535i v8 alapjárat néha eltűnik...hideg inditásnál olykor szépen jár a moci..de töbnyira félmelegen (több órás pihenésnél) az istennek nem akar felpörögni..illetve elindul szépen,és lefullad,legalább is ezt az érzést adja..nem durrog,nem prüszköl,csak leáll,nem pörög fel.. kb az 5.dik inditásnál,és gázpedál pumpálással helyre áll,és szépen beáll a rend..
Mi a szössz lehet..van ötlet..?
A számítógép az 1-4 sorban a katalizátor előtti lambdaszondát hozza be hibára..okozhatja ezt a jelenséget?

köszi az értelemes hozzászólást!

Jenci Elküldve: 2017-04-05 10:43 Motorolaj

gulyi írta:
YELLOW írta:
atomanti86 írta:
YELLOW írta:
Jenci írta:
YELLOW írta:
Jenci írta: Sziasztok!

e46 2.2 170L benzines BMW.van... 1000km.en kb 8 dl olajat elcsipegetett,de fűst sehol,csak tartós motorfékes gurulás utáni kigyorsuláskor egy nagyadag fűst pamacs..A hengerfejet felújítottam,de a jelenség megmaradt..
Kompresszió tökéletes,gyönyörű hangja van...
Van ötlet?tapasztalat?
Marad az olaj lehúzógyűrű csere?
Vagy?
Köszi!


ezek ilyenek, bár szerintem ez akkor is sok 1000 km alatt.
valószínű gyűrű lesz. mivel motorféknél nincs robbanás a hengerben, így nem is ég el a bekerült olaj, majd amikor újra gázt adsz, akkor a bekerült olaj nem tud teljesen elégni, ezért lökhet ki füstöt olyankor.
de ez a motor mindig is fogja enni az olajat, jobban, mint a többi. esetleg szelepszár szimmeringeket is lehet cserélni, de inkább a gyűrűvel lesz gond.


A szelepszár szimmeringeket is cserélték...
Ha a gyűrűt cseréltetek,feltétlenül fontos a csapágy csere is?
Mivel több szerelővel beszéltem,megoszlik a vélemény...
Viszont költségben nem mindegy..


szerintem nem kell, ha jó állapotú. de én nem vagyok szerelő.


van erről 1 jó cikk,érdemes elolvasni
http://injektor.hu/technikai-i...csipegetes


sokszor volt már belinkelve ez a cikk.
jogos a PCV szelep is lehet. viszont amit leír jelenséget, az inkább nekem olajlehúzógyűrű gyanús.
de mivele gyszerűbb a PCV szelep ellenőrzése, így valóban célszerű azt szemügyre venni biztos, ami biztos.


Ezt a multkor már kiveséztem,Én is így jártam,ette az olajat,mint az állat,már 500 km-en elfogyott egy liternyi.Mindenféle csodaszeren forgattam az agyam,de a vége az lett,hogy meg kellett műteni.Azt javaslom, ne elégedj meg a hengerfej felújítással, mert ha nem az a baja, szedhetitek szét újra.Persze akkor mégegyszer minden tömítést meg kell venned.Ha nem ovál a hengered,gyűrűztesd meg,de hajtókar csapágyakat mindenképp cserélni kell, mert a megnövekedett kompresszió miatt a csapágyakat kinyírja.Ez a művelet fájni fog/anyagilag/,de ha szereted a kocsid,javíttasd meg.Amúgy,ha már karter tömítést cseréltetsz,akkor ott van a főtengelyen a hajtókarok,csak ki kell tolni. Nekem a 316i 4 kiloba volt,de most bejáratós.




Baranya vagy Somogy megéből tudtok ajánlani jó szerelőt?

Jenci Elküldve: 2017-04-02 15:02 Motorolaj

YELLOW írta:
Jenci írta: Sziasztok!

e46 2.2 170L benzines BMW.van... 1000km.en kb 8 dl olajat elcsipegetett,de fűst sehol,csak tartós motorfékes gurulás utáni kigyorsuláskor egy nagyadag fűst pamacs..A hengerfejet felújítottam,de a jelenség megmaradt..
Kompresszió tökéletes,gyönyörű hangja van...
Van ötlet?tapasztalat?
Marad az olaj lehúzógyűrű csere?
Vagy?
Köszi!


ezek ilyenek, bár szerintem ez akkor is sok 1000 km alatt.
valószínű gyűrű lesz. mivel motorféknél nincs robbanás a hengerben, így nem is ég el a bekerült olaj, majd amikor újra gázt adsz, akkor a bekerült olaj nem tud teljesen elégni, ezért lökhet ki füstöt olyankor.
de ez a motor mindig is fogja enni az olajat, jobban, mint a többi. esetleg szelepszár szimmeringeket is lehet cserélni, de inkább a gyűrűvel lesz gond.


A szelepszár szimmeringeket is cserélték...
Ha a gyűrűt cseréltetek,feltétlenül fontos a csapágy csere is?
Mivel több szerelővel beszéltem,megoszlik a vélemény...
Viszont költségben nem mindegy..

Jenci Elküldve: 2017-04-02 14:47 Motorolaj

Sziasztok!

e46 2.2 170L benzines BMW.van... 1000km.en kb 8 dl olajat elcsipegetett,de fűst sehol,csak tartós motorfékes gurulás utáni kigyorsuláskor egy nagyadag fűst pamacs..A hengerfejet felújítottam,de a jelenség megmaradt..
Kompresszió tökéletes,gyönyörű hangja van...
Van ötlet?tapasztalat?
Marad az olaj lehúzógyűrű csere?
Vagy?


Köszi!

Jenci Elküldve: 2016-09-07 14:00 Szelepszár szimering

Jenci írta:
YELLOW írta:
hali0 írta:
YELLOW írta:
hali0 írta: Sziasztok!

Ma egy icipicit felbosszantott az autom.

De előbb egy kis történelem.
Anno 94-ben vettem egy 82-es E28 520i-t 230000km-el. Két helyen folyt belöle az olaj,az orrán és a száján (tocsában). Kicseréltem amit kellett és utána olajcserétől olajcseréig elment utántöltés nélkül. Majd vettem egy 86-os 2107-es ladát 210000km-el.aminek kinyomtam a szemét 5 éven át és nem tudtam olajfogyasztásra birni.Utánna örököltem egy másik 91-es 2107-est 42000km-el,ami zabálta az olajat.Kicseréltem a szelepszár szimeringeket és minden gondom megszünt.
Most van egy E46 M54 motorral 238000km-el,ami hosszabb motorfékezés után küld nem kis füstjelet.No problem gondoltam.Ez csak szelepszár szimering.
Megvettem hozzá a megfelelö célszerszámokat,alkatrészt (vanoshoz is) és nekiálltam.Hozzáteszem,igy utolag,h hengerfely leszerelés nélkül meg lehet csinálni. De csak nagyon türelmesek (mint én),vagy mazohisták áljanak neki.
Minden alkatrész amit kiszedtem,totál szar volt.A szimeringek kemények voltak,a gumigyürük törtek. Igy örültem,h nem hiába szedtem szét.
Az auto tegnap este összeállt.Minden ok.
Ma elmentünk autozni vele a családdal.Minden jo,jol megy,no füst.Majd ereszkedünk lefelé P.szentlászlorol Visegrád felé,végig 4. 5. motorfékkel tobb km-en keresztül a 36 fokban.
a végén mondom most jön az igazság pillanata.Nyomtam egy kicsi gázt és szépen beteritettem szép kék füstel a mogottem jovo audit.
Ezek után csak annyit tudok mondani,h nagyon szeretem a béemwét,de a németek menjenek a jo k anyj..ba. Mert valljuk be! A dizájnban ott vannak,de a tartosságot hirböl sem ismerik.


Hali01




túl sok sör fogyott
a M54 motor ilyen. én cseppet sem csodálkozom. de leginkább csak a 2.2-esek.
az a bibi, hogy hosszú motorfék mellett a gyűrű mentén bemegy az olaj, és nem ég el, majd gázadásnál történik ez meg, ezért ereget kéket.


Értem én.Vagy mégsem? Te érted,h én mit nem értek?

Sörrel télleg jol éllok. Mert az jár!


a sörrel és velem jól jársz, mivel nem iszom, se mentesen, se alkoholosan. bár alkoholosan semmit...
nekem rémlik valami olyasmi, hogy nem lett valami jó az illesztése ennek a motornak, értem ezalatt a hengerfejet, dugókat. ha még kopottak is a gyűrűk, akkor mellette be tud menni az olaj. motorféknél ha minden igaz, nincs üzemanyag befecskendezés, nem történik égés a hengertérben, nincs robbanás. így hosszú motorfék szakaszon összegyűlhet az olaj. aztán, amikor gázt adsz, akkor az üzemanyaggal felhígul a bekerült olaj, aztán robbanáskor kikerül onnan. ezért kékes a füst.
de mondom a legtöbben a M54B22-nél panaszkodnak olajfogyasztásra. de még a legelején is, amikor bejött. szerintem sokan feleslegesen bontogatják szét a motort. mert maga a motor jó, csak kicsit jobban szeretei az olajat fogyasztani. én anno ilyet akartam, de inkább lemondtam róla, emiatt, na meg 1,5 millávval drágábbak voltak, mint az enyém. mondom nekem annyit nem ér... ha most kellene vennem, ilyen 13 éveseket, akkor 25i-t vennék az biztos. elenyésző az ár különbözet, fogyasztás meg nem érdekel, mert annyit nem járok vele, hogy zavarna.



Pont ugyan az a jelenség az én BMW.nek..nagyon sokat informálódtam...nincs gyógymód.. vagyis motor csere..nagyobbra...
De ha tévedek...írjatok..nem szívesen válnék meg a drágától... nagyon megfertőzött a BMW



Beszéltem egy németben élő haverommal,és elmesélt egy történetet..ami viszont megérne egy vizsgálatot..ezt írta: vezérműtengely feletti borítás nem lett visszarakva egy szerviznél és az olajat beleszórta a levegőztető csőbe, indításkor meg a motor szépen beszívta.
Ha bontották a motort..vagy is a fedelét..lehet,hogy érdemes lenne megvizsgálni azt a fránya fedelet...


Jenci Elküldve: 2016-09-07 11:42 Szelepszár szimering

YELLOW írta:
hali0 írta:
YELLOW írta:
hali0 írta: Sziasztok!

Ma egy icipicit felbosszantott az autom.

De előbb egy kis történelem.
Anno 94-ben vettem egy 82-es E28 520i-t 230000km-el. Két helyen folyt belöle az olaj,az orrán és a száján (tocsában). Kicseréltem amit kellett és utána olajcserétől olajcseréig elment utántöltés nélkül. Majd vettem egy 86-os 2107-es ladát 210000km-el.aminek kinyomtam a szemét 5 éven át és nem tudtam olajfogyasztásra birni.Utánna örököltem egy másik 91-es 2107-est 42000km-el,ami zabálta az olajat.Kicseréltem a szelepszár szimeringeket és minden gondom megszünt.
Most van egy E46 M54 motorral 238000km-el,ami hosszabb motorfékezés után küld nem kis füstjelet.No problem gondoltam.Ez csak szelepszár szimering.
Megvettem hozzá a megfelelö célszerszámokat,alkatrészt (vanoshoz is) és nekiálltam.Hozzáteszem,igy utolag,h hengerfely leszerelés nélkül meg lehet csinálni. De csak nagyon türelmesek (mint én),vagy mazohisták áljanak neki.
Minden alkatrész amit kiszedtem,totál szar volt.A szimeringek kemények voltak,a gumigyürük törtek. Igy örültem,h nem hiába szedtem szét.
Az auto tegnap este összeállt.Minden ok.
Ma elmentünk autozni vele a családdal.Minden jo,jol megy,no füst.Majd ereszkedünk lefelé P.szentlászlorol Visegrád felé,végig 4. 5. motorfékkel tobb km-en keresztül a 36 fokban.
a végén mondom most jön az igazság pillanata.Nyomtam egy kicsi gázt és szépen beteritettem szép kék füstel a mogottem jovo audit.
Ezek után csak annyit tudok mondani,h nagyon szeretem a béemwét,de a németek menjenek a jo k anyj..ba. Mert valljuk be! A dizájnban ott vannak,de a tartosságot hirböl sem ismerik.


Hali01




túl sok sör fogyott
a M54 motor ilyen. én cseppet sem csodálkozom. de leginkább csak a 2.2-esek.
az a bibi, hogy hosszú motorfék mellett a gyűrű mentén bemegy az olaj, és nem ég el, majd gázadásnál történik ez meg, ezért ereget kéket.


Értem én.Vagy mégsem? Te érted,h én mit nem értek?

Sörrel télleg jol éllok. Mert az jár!


a sörrel és velem jól jársz, mivel nem iszom, se mentesen, se alkoholosan. bár alkoholosan semmit...
nekem rémlik valami olyasmi, hogy nem lett valami jó az illesztése ennek a motornak, értem ezalatt a hengerfejet, dugókat. ha még kopottak is a gyűrűk, akkor mellette be tud menni az olaj. motorféknél ha minden igaz, nincs üzemanyag befecskendezés, nem történik égés a hengertérben, nincs robbanás. így hosszú motorfék szakaszon összegyűlhet az olaj. aztán, amikor gázt adsz, akkor az üzemanyaggal felhígul a bekerült olaj, aztán robbanáskor kikerül onnan. ezért kékes a füst.
de mondom a legtöbben a M54B22-nél panaszkodnak olajfogyasztásra. de még a legelején is, amikor bejött. szerintem sokan feleslegesen bontogatják szét a motort. mert maga a motor jó, csak kicsit jobban szeretei az olajat fogyasztani. én anno ilyet akartam, de inkább lemondtam róla, emiatt, na meg 1,5 millávval drágábbak voltak, mint az enyém. mondom nekem annyit nem ér... ha most kellene vennem, ilyen 13 éveseket, akkor 25i-t vennék az biztos. elenyésző az ár különbözet, fogyasztás meg nem érdekel, mert annyit nem járok vele, hogy zavarna.



Pont ugyan az a jelenség az én BMW.nek..nagyon sokat informálódtam...nincs gyógymód.. vagyis motor csere..nagyobbra...
De ha tévedek...írjatok..nem szívesen válnék meg a drágától... nagyon megfertőzött a BMW

Jenci Elküldve: 2016-07-25 08:26 Motor-váltó

Sziasztok!

A hétvégén tapasztaltam egy csúnyaságot(e46 2002.es 2200cm 170L benzines)többszöri kigyorsításnál köpött egy egy fehér füstöt,párnapra rá nem tapasztaltam a jelenséget. Szerintetek foglalkozzak a hibával?Az olaj-Víz mennyiség nem változott.
Köszönöm válaszokat!

« előző12következő »