Jgabor Elküldve: 2023-09-14 09:10 Motorolaj
hil írta: Sziasztok,
megosztom tapasztalatomat, hátha érdekel valakit: tehát a sokak által fikázott és utált N42b20 motor van az autómban. Amikor megvettem, akkor elég rendesen fogyasztotta az olajat 1000Km-re kb. 1l. Ekkor Szoták Dávid cserélte a szelepszár szimeringeket, lecsökkent az olaj fogyi, teljesen nem múlt el, de az indításkori füstölés teljesen megszűnt. Igy kb 5000Km-re kellett 1 liter olajat pótolni. Talán Dávid javasolta a Xadó motor tisztító használatát olajcsere előtt. ebből két féle van, én a fémdobozosat tettem bele, amire az van írva, hogy 1000Km-ig benne maradhat és az én motoromba 2 doboz kell. (megjegyzem, a Xadó stage adalékot próbáltam előző autómban (M43b18tu), nagyon rossz tapasztalatom volt vele, mert lerakódások voltak a gyertyákon, ami addig soha, meg biztosan más, nem látható helyeken, tehát azt soha többé és nem is javaslom senkinek). Tehát a fémdoboz bele, de csak a fele, és kb 500Km után leengedem, új olaj bele(FUCHS TITAN GT1 FLEX 23 5W-30). Ilyen motor tisztítás már 3x volt. Mostanra elértem azt, hogy már szinte az olajcserénél tartok 10-12000Km között szoktam csinálni és még nem kellett semmit rátölteni, maxon áll a pálcán a szint. Dávid ezt azzal magyarázta, hogy az olaj nemcsak a szelepszár szimeringeknél tűnik el, hanem a dugattyúgyűrűk alá telepedet koksz miatt rosszabb a gyűrűk tömítő képessége, amit ez a Xado motormosó le tud oldani. Nem vitát akartam ezzel nyitni, csak leírtam tapasztalatomat és egy belátható magyarázatot a javulás okára, minden esetre, nekem bejött. Létezik valami spray is, amit a gyertyák felől kell befújni a hengerbe, bennehagyni kicsit és az a gyűrűket felülről tisztítja. Én ez utóbbit nem próbáltam, de Dávíd a szelepszár szimering csere alkalmával alkalmazta. Igyekeztem nem hosszú lenni, bocs.
Bye: hil
Jgabor Elküldve: 2022-08-14 16:33 OBD2 kérdések + hibakód olvasó
Jgabor Elküldve: 2022-07-15 09:51 E36 kormányzár betét csere
Jgabor Elküldve: 2021-12-12 19:35 OBD2 kérdések + hibakód olvasó
Jgabor Elküldve: 2019-08-01 16:01 Karosszéria (javítás?)
b_imi írta:Jgabor írta: Sziasztok!
Egy hete vettem egy E36-ot a szokásos küszöbrohadásos gonddal. A külső elemeket és az emelési tagokat biztos, hogy cserélni kell. A szőnyeget még nem szedtem fel, remélem, a belső merevítők maradhatnak.
Csináltatott mostanában valaki ilyet, meg tudjátok saccolni, kb mennyiből jön ki, ha nincs további rohadás?
Szeretném hosszú távra, igényesen megcsinálni, az alapozást, varrattömítést, stb én csinálom, nem bízom másra. A kasztnisnak "csak" fel kellene varrnia az elemeket a helyükre (meg a régit lebontani).
Küszöbökből az 1mm-es Klokkerholmmal szemezgetek, esetleg tudtok ennél jobbat?
Az E46-hoz kapható 1mm-es Klokkerholm méretpontos volt. Ha szerencséd van akkor csak a külső küszöböt kell cserélni, ha nem, akkor szívás. Az árak nagyon változóak lehetnek, de ha hosszú távra tervezel ne sajnáld rá a pénzt és a jó anyagokat. Nekem nagyon profin megcsinálták, sehol sem látszik a nyoma.
Jgabor Elküldve: 2019-07-20 21:46 Karosszéria (javítás?)
Jgabor Elküldve: 2019-07-20 21:26 Karosszéria (javítás?)
hil írta:YELLOW írta:hil írta:
Bocs, hogy belevau, már nagyon nem szoktam ide írogatni, mióta rájöttem, hogy írásaimat figyelmen kívül szokás hagyni. A rozsda átalakítót elkerülném (ferropaszit meg társai)mert azokat ha felkened, működik, de közömbösíteni nagyon nehéz, vagy nem is lehet és ha rákensz valamit, alatta tovább zabálja a lemezt. Van egy nagyon jó, nekem bevált anyag, Korant a neve. Ez egy fehér színű, sűrű folyadék, rá kell kenni a rozsdára, majd rövid idő után megfeketedik és úgy is lehet hagyni, de száradás után lehet rá festeni is, nem okoz bajt. Két éve lekentem én is a diffi bölcsőt, szép matt fekete lett, mint ahogyan kijött a gyárból, ma cseréltem a kerekeket, megnéztem, ugyanolyan szép, rozsdának semmi nyoma. Annak idején a fém lengőkarokat is átkentem vele, azok is rendben vannak
ne legyél már öreg korodra ilyen.
inkább írj erről a Korant-ról. kell-e hígítani, vagy kell-e valami előkészület neki, mik a tapasztalatok? mennyire kiadós, stb?
itt privátban küldök valamit, szóval nem amiatt kérdem.
Szia Y,
megnéztem(volna), de egyik videó sem elérhető,legalábbis ez az üzenet a Youtubon. Korant: talán 900 pénz és úgy 2.5 dl. Fehér, tejföl sűrűségű trutyi. Azt írják, első rétegben vízzel hígítható, én soha sem hígítottam. Nem kell nagyon vacakolni a felülettel, az olajt azért érdemes kissé letakarítani, ecsettel fel kell kenni és kész, a többit az idő elvégzi.Mindezt kesztyűben érdemes csinálni, mert a kézről, ecsetből nem mosható ki, szép fekete foltokat hagy száradás után. A kezelt felület száradás után szép matt fekete lesz. Én először nejem Corsájának lengőkarjait kentem meg vele, sok van belőle és nagyon rozsdásak tudnak lenni, randa látvány. Ezt úgy 4 éve tettem, még most is szép matt fekete, amiket lekentem akkor, rozsdának nincs nyoma. Aztán, előző Bömösöm rozsdásodó részeit kezeltem vele (hátsó lengőkarok, diffi bölcső, alváz hátsó bekötési pontok, amik szeretnek kiszakadni, karosszéria elemek néhány rozsdásodásnak indult részeit, amiket ott fújtam is, gépháztető belső-első peremét) többé nem volt gondom vele. A lakkot is megtűrte magán, persze gittelés alatt. Nem nagy felületű javításokra kell gondolni. Azon szintén rozsdásodott a tank szellőztető melletti rész (alul, hátul, jobb oldalon, mint másoknak is szokott), korábban kezeltem ferropassittal, meg más rozsda átalakítóval, eredménytelenül, a Korant-al véglegesen jó lett. Előző autómon okulva, a mostanit egyből lekezeltem ezeken a helyeken megelőzésképen (2 éve), nyoma sincs a rozsdának még most sem. Mint korábban írtam, a rozsda átalakítókat ha rákented, szinte lehetetlen közömbösíteni, a gitt és a lakk alatt tovább dolgozik, ami nem jó. Na ezek az és tapasztalataim a Korant-al, persze tuti lesz, aki le fog hülyézni, de az az ő dolga, tegye, nekem bejött.
bye: hil
Csak azért írtam ilyen részletesen le, mert hátha ezzel valakinek, valakiknek segítek ezzel, bár megfogadni nem kell a fentieket.